Moro!
Olisi hiukan ongelmia ko. Pron kanssa.
- Kone käynnistyy oletettavasti oikein, mutta näyttöön ei tule signaalia (äänien perusteella).
- Luultavasti n-ohjain rikki? tosin, ohjain vaihdettu uuteen 3kk sitten, silloin oli vielä Apple Care voimassa.
- Resetit tehty
- Kävikös tähän mikään PC-puolen ohjain?
- Käykö tähän uudemman pron:n ohjain, esim. Ati Radeon HD 5770 PCIe 1Gt (nykyinen 2600XT, 256mt)
Kiitos!
Mac Pro Early 2008, ei käynnisty
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.11.2009 klo 21.55
- Paikkakunta: Tampere
Mac Pro Early 2008, ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja Dr.Troy »
Macbook Pro 15" Retina, iMac 21,5"
iPhone 5 32Gb
iPad 32Gb 4th gen. Wifi+4G
iPhone 5 32Gb
iPad 32Gb 4th gen. Wifi+4G
-
- Viestit: 4468
- Liittynyt: 27.9.2008 klo 14.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Mac Pro Early 2008, ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja peku »
Eikös sillä uudella ohjaimellakin ole takuu? Pitäisi sen kestää kauemmin kuin 3kk? Kannattaa kysyä huollosta jossa se on asennettu.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.11.2009 klo 21.55
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mac Pro Early 2008, ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja Dr.Troy »
Takuu jatkuu alkuperäisestä ohjaimesta, ei se osan vaihdolla nollaannu.peku kirjoitti:Eikös sillä uudella ohjaimellakin ole takuu? Pitäisi sen kestää kauemmin kuin 3kk? Kannattaa kysyä huollosta jossa se on asennettu.
Macbook Pro 15" Retina, iMac 21,5"
iPhone 5 32Gb
iPad 32Gb 4th gen. Wifi+4G
iPhone 5 32Gb
iPad 32Gb 4th gen. Wifi+4G
-
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.05
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mac Pro Early 2008, ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Täytyy sillä uudella ohjaimella silti olla valmistajan takuu, vaikkei Applen takuu jatkuisikaan. Ja ainakin huoltotyöllä pitää olla jonkinlainen takuu ja sehän yleensä sisältää käytetyt osat - ainakin tuolla aikavälillä.Dr.Troy kirjoitti:Takuu jatkuu alkuperäisestä ohjaimesta, ei se osan vaihdolla nollaannu.peku kirjoitti:Eikös sillä uudella ohjaimellakin ole takuu? Pitäisi sen kestää kauemmin kuin 3kk? Kannattaa kysyä huollosta jossa se on asennettu.
Jos huoltopiste taas on sitä mieltä, että heidän takuunsa ei kata tuollaista, laita firman nimi julkisuuteen - voimme kaikki muut sitten välttää ko. ”huolto”-yritystä. MUTTA! Vain, jos tosiaan ovat sitä mieltä, että näytönohjaimen vaihdon jälkeen takuu loppuu, kun kantapäät häviää näköpiiristä.
Voit myös ottaa yhteyttä ohjaimen valmistajaan, kerrot sarjanumeron ja liität tositteet tehdystä huoltotoimesta, niin eiköhän ne jotain kerro sieltäkin. Ei se kuitenkaan ole myöskään ohjaimen valmistajan etu, että tuollain käypi.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.11.2009 klo 21.55
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mac Pro Early 2008, ei käynnisty
Viesti Kirjoittaja Dr.Troy »
Apple Care loppui kesäkuussa, joten eihän huoltoja voi enään mennä takuun piikkiin? Se, että ohjain hajosi 3kk sisällä, on tietenkin ihmeellistä, mutta en silti voi huoltofirmaa velvoittaa vaihtamaan ohjainta uudestaan, koska takuu tosiaan on ummessa. Jotta asiassa päästäisiin eteenpäin, niin olisko jollakin vastauksia noihin muihin kysymyksiin? tai ehkä myynnissä tuohon sopivaa käytettyä ohjainta? Pikaisella selvityksellä uudempi Radeon toimisi, mutta niitä ei tunnu olevan koko suomessa missään.Raikka kirjoitti:Täytyy sillä uudella ohjaimella silti olla valmistajan takuu, vaikkei Applen takuu jatkuisikaan. Ja ainakin huoltotyöllä pitää olla jonkinlainen takuu ja sehän yleensä sisältää käytetyt osat - ainakin tuolla aikavälillä.Dr.Troy kirjoitti:Takuu jatkuu alkuperäisestä ohjaimesta, ei se osan vaihdolla nollaannu.peku kirjoitti:Eikös sillä uudella ohjaimellakin ole takuu? Pitäisi sen kestää kauemmin kuin 3kk? Kannattaa kysyä huollosta jossa se on asennettu.
Jos huoltopiste taas on sitä mieltä, että heidän takuunsa ei kata tuollaista, laita firman nimi julkisuuteen - voimme kaikki muut sitten välttää ko. ”huolto”-yritystä. MUTTA! Vain, jos tosiaan ovat sitä mieltä, että näytönohjaimen vaihdon jälkeen takuu loppuu, kun kantapäät häviää näköpiiristä.
Voit myös ottaa yhteyttä ohjaimen valmistajaan, kerrot sarjanumeron ja liität tositteet tehdystä huoltotoimesta, niin eiköhän ne jotain kerro sieltäkin. Ei se kuitenkaan ole myöskään ohjaimen valmistajan etu, että tuollain käypi.
Macbook Pro 15" Retina, iMac 21,5"
iPhone 5 32Gb
iPad 32Gb 4th gen. Wifi+4G
iPhone 5 32Gb
iPad 32Gb 4th gen. Wifi+4G
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit