Armeija / sivari edessä?
-
Armeija / sivari edessä?
Viesti Kirjoittaja Humppa »
Itse lähden lapinjärvelle sivaroimaan 5.9., ei satu kukaan muu lähtee samaan aikaan?
-
Re: Armeija / sivari edessä?
Viesti Kirjoittaja A.J. »
-
Itse kävin päivän piipahtamassa tuossa huhtikuussa, kun piti lykkäystä hakea (joka sit loppu kun en päässy opiskelemaan), ja ainakin sillon vaikutti ihan mukavalta touhulta koko homma. Mitä nyt kaikki tuntu olevan alkututinoissaan aika hiljaisia.
-
-
Itse olin tekemisissä naispuolisen johtajakorviikeen kanssa sillä välin kun johtaja oli poissa, ja tämä henkilö oli kyllä todella mielyttävä kaikin puolin, joten voin vaan toivoa toisen tuollaisen loman sattuvan tuohon syyskuulle

Mut eiköhän kaikki tällänen paljastu sitten kun itse olen siellä. Joten ebe tässä muuta kuin kohtapuolin matkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Karjalainen »
mikä oli voimakkain/suurin syy valita 13kk sivaria kun intissä olis päässy 6kk?
Ite olen niitä miehiä joka on sluibaillut intissä 241 pv (joo +1pv tuli jostain )
ja joskus vitutti, mutta jälkeenpäin vois mennä uudestaan.
Vai onko Macci miehet aina sivarimiehiä.... LOL
K
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Kysyhän Lakiopaalulta onko se sivari.Karjalainen kirjoitti: Vai onko Macci miehet aina sivarimiehiä.... LOL
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Palvelusaika oli ruhtinaalliset 16 kk. kun mä alotin - putosi tosin palveluksen aikana 13:sta.Karjalainen kirjoitti: mikä oli voimakkain/suurin syy valita 13kk sivaria kun intissä olis päässy 6kk?
Ja tää on niin rasittavaa että asepalveluksesta RAUHAN AIKANA kieltäytyvällä on joku mukamas velvollisuus selittää jokaiselle militaristille miksi meni sivariin.
OK. Mulla se syy oli armeijaan liittyvän tietynlaisen mustavalkoisen oikea-väärä asenteen käyminen hermoon. Esimerkiksi semmoinen että "Isänmaallisuus" tarkoittaa vain keskustelua maan rajojen puolustamisesta ja poissulkee esim. ajatuksen siistä että työpaikkojen siirto naapurimaahan olisi "epäisänmaallista".
Onko esim. puolen vuoden velttoilu intissä veronmaksajien stiependiaattina isänmaallisempaa kuin yli vuoden mittainen työskentely hoitotehtävissä esim. sotainvalidien kuntoutuskeskuksessa?
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
*reps*tBa kirjoitti:Kysyhän Lakiopaalulta onko se sivari.Karjalainen kirjoitti: Vai onko Macci miehet aina sivarimiehiä.... LOL
Vaan Pastorilla on kyllä sinällään hyviä pointteja. Tuohon suuntaan minäkin ajattelen. Ja tuo viittaus yritysmaailmaan on ihan tottakin.
Minä halusin kuitenkin nimenomaan asepalvelukseen. Ja havu on hihassa, kuten Lakiopaalullakin, vaikka hattua hänelle nostankin, tai pikemminkin vedän kättä lippaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Samaa mieltä.A.J. kirjoitti:Pastorin pointtien mukaisesti minäkin lähdin siviilipalvelukseen, vaikka vähemmällähän intissä olisi päässyt. Armeijaa tarvitaan maan rajojen puolustukseen, mutta vielä tärkeämpää (nykypäivänä) on toimivan ja aktiivisen (demokraattisen) yhteiskunnan suojelu ja ylläpitäminen. Jotain mitä teen paremmin tukemalla koululaitosta työpanoksellani kuin ampumalla sarjoja skutassa.
Sivarissa voi päästä "helpolla", jos valitsee paikan jossa työtoimenkuva on 12kk istumista ja valvomista (kirjaston vaksin hommat, ja monet muut). Itse mielelläni teen töitä, hulluksihan sitä muuten tulee. Se, mikä on helppoa on toisaalta puhtaasti mielipideasia. Siviilipalvelukseni oli minulle helppo, koska sain vastuullisia ja monipuolisia työtehtäviä (työskentelin alakoulussa) ja olin täysverinen työyhteisön jäsen. Rankkaa ja mielenkiintoista, mutta paljon parempaa kuin odottelu ja istuskelu. Ja jos vaikka toimii koulunkäyntiavustajana koko tuon ajan, niin jo kunnalle siitä koituvat säästöt liikkuvat ainakin reilussa kymppitonnissa per vuosi (avustajan palkka miinus sivarin kustannukset). Eiköhän siitä Suomen 500 000 miehen reservistä muutama joutane yleishyödyllisiin hommiin vaikka sivarin muodossa...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja bourbonstreet68 »
Pastori otti jo yritysmaailman arvot, tai niiden puutteen, esille ja näinhän tämä nykyään menee. Tänä päivänä taitaisin haistattaa paskat molemmille palvelumuodoille ja ennemmin vetäisin käteen kuin kättä lippaan
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
En muuten ikinä ole lahjoittanut hyväntekeväisyyteen rahaa muuta kuin sotaveteraaneille!
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Ymmärrän että tätä ei ole tarkoitettu provoksi mutta kirjastonkin vaksin hommia tehneenä ilmoitan, että ei se ole pelkkää istuskelua sormi hanurissa. Töitä saa tehdä ihan riittävästi- sama kuin kirjasto-avustaja- sivarit.joonahe kirjoitti: Sivarissa voi päästä "helpolla", jos valitsee paikan jossa työtoimenkuva on 12kk istumista ja valvomista (kirjaston vaksin hommat, ja monet muut).
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
-
Viesti Kirjoittaja bourbonstreet68 »
He-he-hee... Meeppä kattomaan tonne: http://www.noormarkku.fi/markkuliitto/MarQ kirjoitti:mie suoritin teatterissa sivarini. ei ollu tylsää[:)] mut ajoittain seitsemän päivästä viikkoo ja 13 tuntista päivää.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Swoosher »
Itselläni on ollut intti taasen pelkkää työntekoa, kun oikeisiin hommiin pääsin. Ja ihan jääkärinä palvelen, etten ole edes vm-johtaja. Ensimmäiset 3kk oli sitä sykkimistä ja ryynäämistä, mutta nyt on enää TJ 49 ja ainoat palvelukset ovat aamupala ja vahvuuslaskenta sitten 16 tuntia sen jälkeen.joonahe kirjoitti:
Samaa mieltä.
Sivarissa voi päästä "helpolla", jos valitsee paikan jossa työtoimenkuva on 12kk istumista ja valvomista (kirjaston vaksin hommat, ja monet muut). Itse mielelläni teen töitä, hulluksihan sitä muuten tulee. Se, mikä on helppoa on toisaalta puhtaasti mielipideasia....
Graafinen suunnittelu ja erilaisten lippusten ja lappusten taitto ovat työnkuvina ja töitä on joskus enemmän, joskus vähemmän. Suoraan prikaatin komentajan alaisuudessa toimitaan, joten yksikkötasolla käskyt jäävät aika vähäiselle huomiolle.
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
bourbonstreet68 kirjoitti:He-he-hee... Meeppä kattomaan tonne: http://www.noormarkku.fi/markkuliitto/MarQ kirjoitti:mie suoritin teatterissa sivarini. ei ollu tylsää[:)] mut ajoittain seitsemän päivästä viikkoo ja 13 tuntista päivää.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja nege »
Mulla oli armeijassa välillä seitsemän päivästä viikkoo 24 tuntia päivässä kuusi viikkoa putkeen..MarQ kirjoitti:mie suoritin teatterissa sivarini. ei ollu tylsää[:)] mut ajoittain seitsemän päivästä viikkoo ja 13 tuntista päivää.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Mulla oli yleensä ARMEIJASSA sellaista 3-6 tuntista päivää ja loppuaika rötköilyä. Onneksi iltaisin, öisin ja viikoloppuisin pääsi himaan.[:^)]nege kirjoitti:Mulla oli armeijassa välillä seitsemän päivästä viikkoo 24 tuntia päivässä kuusi viikkoa putkeen..MarQ kirjoitti:mie suoritin teatterissa sivarini. ei ollu tylsää[:)] mut ajoittain seitsemän päivästä viikkoo ja 13 tuntista päivää.
-
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
-
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Jotenkin mä arvasin ton...Jezze kirjoitti:Armeija varmaan joskus 2008 aikasintaan.
Joshua.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka