Samoilla linjoilla, omalla kohdalla en edes miettinyt kumman otan sillä ehdottomasti piti sijoittaa 3G versioon.Manticorester kirjoitti:Itse kyllä käytän aika paljonkin sellaisissa paikoissa missä ei ole saatavilla wlania. Maaseudulla myös missä oleilen välillä, on 3g yhteys huomattavasti parempi kuin kiinteät versiot.hz1 kirjoitti:Ehkä vähän outo kysymys, mutta en osaa päättää ostaisinko wifi vai wifi+3g mallin? Kuinka paljon yleensä pidätte näitä mukana ja käytätte nettiä, tietty henkilökohtaista mutta mitä ovat jo ipadin hankkineet mieltä, kannattiko sijoittaa/säästää 3g kohdalla?
Kannattaa myös muistaa, että 3g versiossa on myös GPS mitä ei wlan versiosta löydy.
iPad 2
-
Re: iPad 2
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
JOS tarvitsisin pädiä jatkuvasti alueella missä ei ole wlania saatavilla, ja myös puhelin pitäisi olla samalla käytössä, ottaisin 3G-mallin.
-
Viesti Kirjoittaja ates »
Miten 3g yhteyden käyttäminen tuolla yhdistelmällä onnistuu kun ei ole WiFI jakoa?
-
Viesti Kirjoittaja taqtaq »
Bluetoothillaates kirjoitti:Itse tilasin WiFi mallin, puhelimena 3G S. Roiskitaan nyt ilman laitteeseen tarkemmin vielä tutustumatta tai ohjeita lukematta, tai hakua käyttämättä.
Miten 3g yhteyden käyttäminen tuolla yhdistelmällä onnistuu kun ei ole WiFI jakoa?
-
Viesti Kirjoittaja Blackhawk »
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
Vaikka mulla on vain iPad 1, niin vastailen omia mielipiteitä. Riippuu työkäytöstä: joissakin asioissa paljon parempi kuin läppäri, joissakin asioissa puutteellisempi.Blackhawk kirjoitti:Minkälainen iPad 2 on työkäytössä? Ei varmaan ihan kannettavan tasoa mutta kuinka paljon on eroja ?
Esim. itselleni plussa olisi iPad 2:sessa (josta saa kaiken ulos vga- tai hdmi-liittimellä projektoriin tai näyttöön):
+ Hieno selattavuus Gettyimages-kuvapalvelussa (paljon parempi kuin nettiliittymä)
+ Fontbook-sovellus, en ole löytänyt nettipuolelta vastaavaa
+ monia muita sovelluksia, jotka huomattavasti suvereenimpia kuin nettisovellukset (Twitterific, BlogShelf, jne.)
Miinusta omissa töissä:
- Ei voi ajaa natiiveja OS X -softia (Photoshop, Illustrator, Lightroom, jne.)
- Nettisivujen koodaaminen käytännössä mahdotonta (tai en ole keksinyt toimivaa työskentelytapaa)
- Ohjelmointi OS X tai Windows-työkaluilla
Lisäksi iPad 1 ja 2 ovat täysin suojaamattomia ulkopuolisille käyttäjille, samoin useamman käyttäjän profiilit puuttuvat.
Jos tarkoitit työkäytöllä MS Exchangea ja MS Officea, niin ainakin Exchangen sähköpostit toimivat. Kalenteria en ole saanut toimimaan, toivottavasti iOS5 korjaa tämän puutteen. Officesta en ole ihan varma, mutta Applen iWork-softat on saatavilla, ja ainakin Keynote toimii mainiosti jopa iPad 1:sessä.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Jos olis versio missä ei ole nettiä ollenkaan niin valitsisin sen! Pari viikkoa netin ulottumattomissa, niin oikeesti tajusin että se iPad on muutakin kun nettilauta. Tuli luettua Ziniosta tilaamiani lehtiä (jotka jääneet melkeen kaikki ennen lukematta), pelattua Need for Speediä ja muutenkin tehtyä asioita mitkä tekee iPadistä muutakin kuin pelkän nettipäätteen. Nyt kun on taas verkon ääressä niin pädi on jäänyt hyllyyn pölyyntymään ja läppärillä nytkin naputtelen netissä.hz1 kirjoitti:Ehkä vähän outo kysymys, mutta en osaa päättää ostaisinko wifi vai wifi+3g mallin? Kuinka paljon yleensä pidätte näitä mukana ja käytätte nettiä, tietty henkilökohtaista mutta mitä ovat jo ipadin hankkineet mieltä, kannattiko sijoittaa/säästää 3g kohdalla?
Mikä olikaan kysymys - ainii joo jos nyt et ole niin riippuvainen netistä niin kyllä siihen kaikkee viihteellistä voi ladata että pärjää ne hetket kun ei ole nettiä saatavilla, ja jos omistat puhelimen joka menee nettiin niin rahaa säästyy kun ostat Wifin. Jokainen tarpeensa mukaan.. mut joo joku pointti tässä oli... toivottavasti ymmärsitte
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja -tukeee- »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
-tukeee- kirjoitti:Olen laiska ja hyppään tänne loppuun aikaisempia viestejä lukematta ja kysyn teiltä fiksummilta, että miksi minun kannattaisi ostaa iPad 2? Minulla on iPhone 4 joka on aivan loistava ja vaikuttaa melkein identtiseltä iPad 2:een verrattuna ellei näytön pienempää kokoa ota huomioon. Kauheasti minun tekisi mieli se ostaa, mutta saanko mitään uutta rahaa vastaan, jotain mitä iPhone 4:ssa ei ole?Esimerkiksi tuo iPad olisi mielestäni näppärän kokoinen harrastesarjan valokuvaajalle, joka ei digiaikana teetä kuviansa eikä aina jaksa raahata kuvia muistitikulla jokapaikkaan. Näyttö olisi kuvien näyttämiseen ja katseluun aika passeli, sen verran olen päässyt tuota kokeilemaan. Olen myös opiskelija, ja tuota iPadia on markkinoitu sillä, että sitä voisi hyödyntää muistiinpanojen tekemisessä ymym. Taidan olla hurahtamassa Apple maailmaan..
Osta pois vaan, sulla on jo selkeitä käyttökohteita – juuri tuon valokuva-albumikäytön takia itsekin lähdin iPadin kelkkaan. Silloin oli vain iPhone 3G, mutta nyt on iPhone 4G ja silti on iPad 1:selle käyttöä. Itse möin kannettavan sentään pois, koska sille ei enää tuntunut olevan käyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja -tukeee- »
Okei, eli yksi pointsi minulle.. Tulen käymään vanhempieni kanssa sotaa siitä, että mikä taas on kannattavaa ostaa ja mikä ei.kurkinen kirjoitti:-tukeee- kirjoitti:Olen laiska ja hyppään tänne loppuun aikaisempia viestejä lukematta ja kysyn teiltä fiksummilta, että miksi minun kannattaisi ostaa iPad 2? Minulla on iPhone 4 joka on aivan loistava ja vaikuttaa melkein identtiseltä iPad 2:een verrattuna ellei näytön pienempää kokoa ota huomioon. Kauheasti minun tekisi mieli se ostaa, mutta saanko mitään uutta rahaa vastaan, jotain mitä iPhone 4:ssa ei ole?Esimerkiksi tuo iPad olisi mielestäni näppärän kokoinen harrastesarjan valokuvaajalle, joka ei digiaikana teetä kuviansa eikä aina jaksa raahata kuvia muistitikulla jokapaikkaan. Näyttö olisi kuvien näyttämiseen ja katseluun aika passeli, sen verran olen päässyt tuota kokeilemaan. Olen myös opiskelija, ja tuota iPadia on markkinoitu sillä, että sitä voisi hyödyntää muistiinpanojen tekemisessä ymym. Taidan olla hurahtamassa Apple maailmaan..
Osta pois vaan, sulla on jo selkeitä käyttökohteita – juuri tuon valokuva-albumikäytön takia itsekin lähdin iPadin kelkkaan. Silloin oli vain iPhone 3G, mutta nyt on iPhone 4G ja silti on iPad 1:selle käyttöä. Itse möin kannettavan sentään pois, koska sille ei enää tuntunut olevan käyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja Stumbelos »
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Näyttää toimivan, mutta taakse olisi hyvä laittaa jokin ohut levy - ykkönen kun oli paksumpi.Stumbelos kirjoitti:Onko kellään kokemuksia toimiiko ensimmäisen iPadin näppistelakka myös tässä kakkosessa?
-
Kiitos tiedosta! Taidan siis kuitenkin valita dock + langaton näppäimistö yhdistelmän..Le Corbusier kirjoitti:Näyttää toimivan, mutta taakse olisi hyvä laittaa jokin ohut levy - ykkönen kun oli paksumpi.Stumbelos kirjoitti:Onko kellään kokemuksia toimiiko ensimmäisen iPadin näppistelakka myös tässä kakkosessa?
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Ihan hyvä valinta. Logitechillä on myös tuote, joka käy molempiin malleihin ja toimii myös vaakaan.Stumbelos kirjoitti:Kiitos tiedosta! Taidan siis kuitenkin valita dock + langaton näppäimistö yhdistelmän..Le Corbusier kirjoitti:Näyttää toimivan, mutta taakse olisi hyvä laittaa jokin ohut levy - ykkönen kun oli paksumpi.Stumbelos kirjoitti:Onko kellään kokemuksia toimiiko ensimmäisen iPadin näppistelakka myös tässä kakkosessa?
-
-
Applen oma usb-näppis?Stumbelos kirjoitti:Kuinka nuo Bluetooth näppäimistön "erikoisnäppäimet" toimivat iPad kakkosen kanssa? Vai toimiiko mitenkään?
Voluumi toimii, biisin aloitus-keskeytys, seuraava-edellinen, näytön kirkkaus.
Expose ja Widget ei toimi ainakaan iOS4:ssä. Mulla.
-
Viesti Kirjoittaja rolfx »
Osaako kukaan sanoa, onko laitteen äänenlaatu ihan siedettävä liitettäessä vähän isompiin (aktiivi)kaiuttimiin?
Tällä hetkellä kaiuttimissa kiinni 11" MacbookAir, jonka äänenlaatuun olen tyytyväinen.
Ja toisekseen, luin että jos iPad 2:n kytkee siihen Applen omaan Dockiin (joka tapauksessani olisi kytketty Geneleceihin), niin äänenvoimakkuus-toiminnot eivät toimi? Kaipa edes ne manuaaliset äänenvoimakkuus-napit siinä kyljessä toimivat, vaikka Dockiin olisikin kytkettynä (josta lähtisi latauskaapeli + audiokaapeli) ?
-
IPAD vs android tabletit
Viesti Kirjoittaja securapple »
Tuossa tablettia syyhyttää ja kokeilin juuri ipadiä sekä muutamaa android -puolen tabeltteja (samsung 10.1", jne...) eikä voi sanoa kuin että ipad2 oli selvästi askeleen verran edellä etenkin sormituntuman osalta.
Ongelmaksi tulevat appsit joiden hinta nostaa tuon ipadin hintaa jonkin verran kun android-puolella olisi appseja jo valmiiksi puhelimeen ostettuna.
Kyselisin kuinka paljon lisäkustannusta tuovat ne "must have TOP 10" appsia jota tableteissanne käytätte.
-Securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
Re: IPAD vs android tabletit
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
No kohtahan noita Android Appseja voi käyttää iOSsä:securapple kirjoitti:Hei!
Tuossa tablettia syyhyttää ja kokeilin juuri ipadiä sekä muutamaa android -puolen tabeltteja (samsung 10.1", jne...) eikä voi sanoa kuin että ipad2 oli selvästi askeleen verran edellä etenkin sormituntuman osalta.
Ongelmaksi tulevat appsit joiden hinta nostaa tuon ipadin hintaa jonkin verran kun android-puolella olisi appseja jo valmiiksi puhelimeen ostettuna.
Kyselisin kuinka paljon lisäkustannusta tuovat ne "must have TOP 10" appsia jota tableteissanne käytätte.
-Securapple
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=17224
Mielenkiintosta on se että voisko käyttää Androidin jotain Webbiselainta Flash-pluggarilla
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Re: IPAD vs android tabletit
Viesti Kirjoittaja applerules! »
samsung tab 10.1 on älyttömän halvan tuntuinen! ekaa kertaa kun sain tuollaisen hyppysiin, luulin että on prototyyppi.securapple kirjoitti:Hei!
-Securapple
takakansi ja reunat ovat muovia, erittäin halvan tuntuista. muovin saumat ovat selvästi näkyvissä, ja koko esine taipuu hieman.
-
Viesti Kirjoittaja Sinney »
Aikanaan ajattelin myös että eipä kai sellaisesta tabletista mitään hyötyä ole - ja nyt kuumottaisi ostaa tämä iPad 2... Lähinnä ajatuksena että muksulle olisi tuosta viihdykettä pitemmillä automatkoilla ja tulevalla lomareissulla jne ja mikäettei siitä olisi iloa myös äidille
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ylläolevan postaajan kanssa olen vähän samoilla linjoilla, eli en osaa päättää hankkisinko WiFi-mallin vai WiFi+3G:n. Asun kuitenkin sen verran maalla, että tuo 'parempi' versio voisi olla järkevämpi hankinta. Eikä siinä toisaalta hinnassakaan nyt niiiiin hirveää eroa ole.
iPad2 WiFi+3G 32GB
MacBook
iPod Nano 6th Gen
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja debbe »
Olen ammatiltani opettaja ja harkitsen iPadin hankkimista työkäyttöön ja kotona pöytäkonetta korvaamaan (lähinnä siis surffailua). Tarvitsen töissä konetta lähinnä esitysten pitämiseen ja toisinaan haluan näyttää opiskelijoille myös videoita YouTubesta. Onnistuvatko nämä iPadilla?
Olen ymmärtänyt, että esitysten pitämiseksi tarvitsen erillisen liittimen, jolla iPadin saa kytkettyä koulun AV-järjestelmiin, mutta sitä en ole aivan onnistunut selvittämään, siirtyvätkö äänet myös tuon saman liittimen kautta?
Entäs sitten erilaiset ohjelmat: tarvitsen siis jonkinlaista tekstinkäsittelyohjelmaa ja lisäksi Power Pointin tapaista ohjelmaa esityksiä varten. Mitkä ohjelmat tulevat kyseeseen ja minkälaisiin lisäkustannuksiin joudun näiden kohdalla varautumaan?
Tulen joka tapauksessa säilyttämään vanhan PC:ni (ainakin siihen asti, kun rahatilanne sallii iMacin hankkimisen), joten kotikäyttöön iPad riittää varmasti aivan hyvin.
Sitäkin tässä kovasti pohdin, tarvitsenko välttämättä 3G -mallia, vai riittääkö Wi-Fi. Mulla on iPhone, jota voin käyttää mobiilisurfailuun tarvittaessa, joten ehkäpä minun tilanteessani Wi-Fi on riittävä? Eikös navigointikin suju iPhonella ihan hyvin jos niikseen tulee?
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
-
Viesti Kirjoittaja debbe »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka