Eli osoitepalkki ja hakukoneen paikka katosi. Olisi toki mukava saada ne takaisin, joten: mahtaako kukaan tietää mitä tein ja kuinka saan vian korjatuksi?
Mulla kävi tää sama äsken. Koitin klikata "Muokkaa työkalupalkkia" mutta mitään ei tapahdu tuon klikkauksen johdosta. Ei aukea mitään uusia ikkunoita tai valikoita. En edes oikeen tiedä mihin ne palkit yht'äkkiä lähti kun en tosiaan itse ole ole mitään säätöjä muuttanut. Muutenkin on kyllä Safari kenkkuilut Lionin jälkeen..
Ei edes View > Customize toolbar -polku toimi? Pitäisi aueta se lisäikkuna, josta hiiren kanssa vedetään palkki takaisin paikoilleen. Koita myös painaa cmd+alt+7.
Teillä on ilmeisesti päällä "Koko ikkuna asetus" eli Full Screen -asetus.
Tökätkää hiirellä ihan näytön yläreunaan, saatte valikkopalkin näkyviin, sieltä Safari-valikosta valitsette "Normaali ikkuna" Normal Screen. Näppäinoikotie FullScreeniin ja takaisin on ctrl+cmd+F
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
Saako ohjelmat asetettua toimimaan eri kielillä kuin käyttöjärjestelmä? Esim. jos käyttöjärjestelmän kielenä on ruotsi mutta haluan käyttää jotain ohjelmaa englanniksi huonon suomennoksen takia, onko se mahdollista vaihtamatta itse järjestelmän kieltä?
Juice93 kirjoitti:Saako ohjelmat asetettua toimimaan eri kielillä kuin käyttöjärjestelmä? Esim. jos käyttöjärjestelmän kielenä on ruotsi mutta haluan käyttää jotain ohjelmaa englanniksi huonon suomennoksen takia, onko se mahdollista vaihtamatta itse järjestelmän kieltä?
Muokkasin kuvaa (adjust size) Preview-ohjelmalla, ja ilman erillistä tallentamista kuva tallentui pienemmässä koossa. Nyt en löydä kuvan originaalia mistään. Pystyykö kuvan alkuperäisen laadun palauttamaan?
jjari kirjoitti:Leijonan Safari ehdottelee sanoja esim facebookin chatissä ja laittelee niitä mun kirjottamien tilalle. Miten saan tuon pois päältä?
Settings > General > Keyboard ja täpät pois Auto-Correction kohdasta ainakin. Sanaahan ei tarvitse kuitenkaan hyväksyä kirjoitustilanteessa, puhelimen ehdottaman sanan perässä on ruksi, josta ehdotuksen voi hylätä.
iPhoneja siellä, iPhoneja täällä. iPadeja ja Macbookkeja kaikkialla
jjari kirjoitti:Leijonan Safari ehdottelee sanoja esim facebookin chatissä ja laittelee niitä mun kirjottamien tilalle. Miten saan tuon pois päältä?
Settings > General > Keyboard ja täpät pois Auto-Correction kohdasta ainakin. Sanaahan ei tarvitse kuitenkaan hyväksyä kirjoitustilanteessa, puhelimen ehdottaman sanan perässä on ruksi, josta ehdotuksen voi hylätä.
Onko tämä ohje puhelimelle? Kyllähän mä tuon tiedän, mutta ongelma on leijonassa, ei iOS:ssä...
Apua tarvitaan . Eli varmaan moneen kertaan koluttu aihe, mutta en löytänyt haulla sellaista vastausta, joka täsmäisi tilanteeseeni tai ymmärtäisin. Sain tänään ekan maccini ja yritin siirtää vanhasta PC:sta iTunesin tähän. Netistä löysin ohjeet siirtoon kotijakoa käyttämällä ja sain siirrettyä biisit uuden koneen kirjastoon. Onko nyt siis koko ohjelma uudella koneella? Jos lyön iPhonen macciin kiinni, niin ei kai tiedot katoa? Tarviiko mun tehdä vielä jotain? Auttakaa tyhmää .
Onko todellakin näin että osx:lle ei löydy kunnollista softaa tiedostojen pakkaukseen ja purkuun. The Unarchiver (ja Keka ja Stuffit Expander) on näppärä kun halutaan purkaa paketin kaikki tiedostot. Tähän astin pärjäsinkin Unarchiverilla oikein hyvin. Eilen piti kaivella vanhoja paketteja joihin oli pakattu ties mitä. Törmäsin tähän ongelmaa että yhdelläkään ohjelmalla en saanut tiedostolistausta puhumattakaan siitä että voisin valita mitä tiedostoja paketista puretaan. Nyt oli sitten purettava koko sid-kokoelma tuhansine tiedostoineen että sain pari tiedostoa sieltä seasta purettua.
Löytyykö tähän hommaan jotain sopivaa ohjelmaa? Ihan perussofta ja mielellään ilmainen. Kelpaisi oikein hyvin osx vastine windowsin 7-zipistä. Kevyt ja simppeli.
Zuleima kirjoitti:Muokkasin kuvaa (adjust size) Preview-ohjelmalla, ja ilman erillistä tallentamista kuva tallentui pienemmässä koossa. Nyt en löydä kuvan originaalia mistään. Pystyykö kuvan alkuperäisen laadun palauttamaan?
Taitaa ainoo olla TimeMachinen takana. Tai miten toi Preview tukee näitä versioita? Sehän ton ratkaisis.
edit: Arkisto valikosta Palaa tallennettuun ja TimeMachine löytää aiemman version, siis Leijonassa.
Viimeksi muokannut MacFinn, 23.9.2011 klo 18.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
zofar kirjoitti:Onko todellakin näin että osx:lle ei löydy kunnollista softaa tiedostojen pakkaukseen ja purkuun. The Unarchiver (ja Keka ja Stuffit Expander) on näppärä kun halutaan purkaa paketin kaikki tiedostot. Tähän astin pärjäsinkin Unarchiverilla oikein hyvin. Eilen piti kaivella vanhoja paketteja joihin oli pakattu ties mitä. Törmäsin tähän ongelmaa että yhdelläkään ohjelmalla en saanut tiedostolistausta puhumattakaan siitä että voisin valita mitä tiedostoja paketista puretaan. Nyt oli sitten purettava koko sid-kokoelma tuhansine tiedostoineen että sain pari tiedostoa sieltä seasta purettua.
Löytyykö tähän hommaan jotain sopivaa ohjelmaa? Ihan perussofta ja mielellään ilmainen. Kelpaisi oikein hyvin osx vastine windowsin 7-zipistä. Kevyt ja simppeli.
Ainakin BetterZip (nykyisin BetterZip 2), maksullinen, http://macitbetter.com/ tai Mac App Store.
Mistähän mahtaisi johtua kun Safari on alkanut temppuilla tiedostojen lataamisen kanssa? Ladattavat tiedostot lataantuvat nykyään selaimeen uuteen mustaan ikkunaan eikä tuolla Latauskansioon koneelle. Mielestäni en ole muuttanut mitään asetuksia Safarissa tai Glimsissä.
Edit. Ei mitään enää, syylliseksi paljastuisin Speed Download joka jostain syystä oli päättänyt aktivoida itsensä "toimimaan".
Viimeksi muokannut Anniel, 27.9.2011 klo 11.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Mitä ohjelmia on tarjolla safariin että saa blokattua tietojenlähetyksen facebookkiin?
Edit: eli siis silloin kun surffailen netissä, en halua facebookin (tai minkään muunkaan sivuston) saavan tietoja siitä. Tähän on käsittääkseni joitain ohjelmia?
Viimeksi muokannut McKorhone, 28.9.2011 klo 22.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'