Otsikko kertoo kaiken. Logitechin hiiristä muistelen lukeneeni positiivisia kommentteja. Mitä mallia suosittelette, ja onko noissa merkittäviä eroja?
Entäs näppäimistöt? Bluetoothilla toimiva pitäisi olla. tietoturvan takia. Logitech myös? Malli?
Mitkä noissa langattomissa näppiksissä & hiirissä ovat paristonkestot? Kannattaako ostaa laite jossa laturi/telakointiasema mukana?
Mistä kanattaa tilata/ostaa? Asun Oulussa.
Kommentteja?
timpp_a
Langaton hiiri ja näppis 15" PB:n kaveriksi?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Langaton hiiri ja näppis 15" PB:n kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja timpp_a »
-
Re: Langaton hiiri ja näppis 15" PB:n kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Patterit tai akkupatterit kuluvat noissa langattomissa (varsinkin BT hiirissä) hiirissä sen verran tiuhaan että itse harkitsisin kyllä ehdottomasti ladattavalla telineellä olevaa hiirtä. Eihän sitä hiirtä kuitenkaan tarvitse laittaa joka päivä lataamaan mutta kunhan sitä edes muutaman kerran viikossa jaksaa laittaa lataamaan. Ainakin Logitechin useassa mallissa löytyykin moinen härveli. Hiirestä kun tuppaa loppumaan yleensä patterit/ladattavat akkupatterit juuri silloin kuin juuri niitä tarvitsisi. Tosin halvimmista hiiri-näppäimistöpaketeista tuota laturitelinettä on turha odottaa. Itse näppäimistöissä patterit taas kestävät todella kauan, yleensä jopa kuukausia.
Noissa Bluetooth malleissa laturiteline toimii vielä Bluetooth vastaanottimena Windows koneissa, Macintosh koneissa se hoitaakin vain laturin virkaa.
Toki jos haluaa tyylikkään vaihtoehdon niin kannattaa harkita Applen langatonta hiiri-näppäimistö yhdistelmää. Tosin tuon Applen langattoman paketin mukana tuleva hiiri on vain yksinappinen eikä siinä ole rullaa.
Noissa Bluetooth malleissa laturiteline toimii vielä Bluetooth vastaanottimena Windows koneissa, Macintosh koneissa se hoitaakin vain laturin virkaa.
Toki jos haluaa tyylikkään vaihtoehdon niin kannattaa harkita Applen langatonta hiiri-näppäimistö yhdistelmää. Tosin tuon Applen langattoman paketin mukana tuleva hiiri on vain yksinappinen eikä siinä ole rullaa.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Re: Langaton hiiri ja näppis 15" PB:n kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Logitechin MX900 -hiirtä olen itse käyttänyt jonkun kuukauden, erittäin hyvä kapistus. Latausasema tulee mukana. Huonoja puolia ovat on/off -kytkimen puuttuminen ja sitä myöden erittäin huono akkujen kestävyys, jos hiirtä kuljettelee repussa tms. Vaihtamalla mukana tulleet akut uusiin pääsee varmasti parempaan tulokseen. Itselläni jokapäiväisessä käytössä (ja myös kodin ja töitten välillä roudauksella) mukana tulleet akut kestävät kaksi-kolme päivää. Ongelma ei ole suuren suuri, kunhan muistaa jättää välillä yöksi lataukseen. Jos hiirtä pitää vain pöydällä, akut kestävä pidempään. Nyt muutaman päivän mighty mousea testanneena odotan sen bt-versiota, sen verran hyvin toimii.
BT-näppistäkin olen harkinnut, mutta en ole vielä miettinyt kuin sitä Applen omaa. Macallyn näppiksissä on tuntuma ollut aina kohdallaan, saattaisin kallistua esimerkiksi tähän, jos pääsisi jossain testaamaan. Applen piuhallista näppistä olen PB:n kanssa käyttänyt, enkä ole täysin vakuuttunut sen hyvyydestä (=huono tuntuma). Käytän näppistä verrattaen paljon, joten tuntuman olisi oltava kohdallaan. PB:n näppäimistö on minusta erittäin hyvä, mutta etenkin kesällä kone lämpesi niin paljon, että sitä ei voinut hikoamisen vuoksi käyttää.
Eipä näyttänyt Suomesta äkkiseltään tuota macallyn bt-näppistä löytyvän mistään, ja hinta voi hyvinkin kiipiä yli kahdeksankympin (!) päätellen saman valmistajan usb-näppisten hinnasta. BT-näppiksen patterinkestosta tulikin jo maininta: pitäisi olla erittäin hyvä.
BT-näppistäkin olen harkinnut, mutta en ole vielä miettinyt kuin sitä Applen omaa. Macallyn näppiksissä on tuntuma ollut aina kohdallaan, saattaisin kallistua esimerkiksi tähän, jos pääsisi jossain testaamaan. Applen piuhallista näppistä olen PB:n kanssa käyttänyt, enkä ole täysin vakuuttunut sen hyvyydestä (=huono tuntuma). Käytän näppistä verrattaen paljon, joten tuntuman olisi oltava kohdallaan. PB:n näppäimistö on minusta erittäin hyvä, mutta etenkin kesällä kone lämpesi niin paljon, että sitä ei voinut hikoamisen vuoksi käyttää.
Eipä näyttänyt Suomesta äkkiseltään tuota macallyn bt-näppistä löytyvän mistään, ja hinta voi hyvinkin kiipiä yli kahdeksankympin (!) päätellen saman valmistajan usb-näppisten hinnasta. BT-näppiksen patterinkestosta tulikin jo maininta: pitäisi olla erittäin hyvä.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka