muistikortit
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
muistikortit
Viesti Kirjoittaja olkku »
Moi. Tuli tarvis hankkia lisämuistia kameraan. No, kaupastahan sitä saa ja valikoimaa löytyy, on standardia, ultraa, eliteä, extremeä ja ties mitä muuta vielä. Hintahaitarikin melkoinen, muutamasta kympistä pariin sataseen ja se tässä juuri pistikin miettimään, että mistä sitä oikein maksaa. Luku- ja kirjoitusnopeden vaihtelut ymmärrän, samoin mekaaniset erot, mutta onko korteissa jotain eroa myös kuvanlaadussa? Eli jos samalla kameralla otetaan kuva sekä halvimmalle että kalleimmalle kortille voidaanko kuvissa havaita ( esim. erilaisilla mittauksilla) laadullisia eroja. Jos joku osais vähän selventää, niin mielelläni kuulisin.
-
Re: muistikortit
Viesti Kirjoittaja since86 »
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä mutta kuvan laatuun ei kait (?) muistikortti vaikuta, nopeuteen sekä kameran ja ATKn ([:D]) välillä kylläkin. Joskus aikoja sitten ostin Gigantista jonku halvan kortin joka ei sit pelannutkaan kaikissa mun kameroissa?
Mä kyllä itse suosin Lexarin ja Sandiskin Pro malleja, skidistiu kalliimpia mut toimii extreme olosuhteissa[;)]
Mä kyllä itse suosin Lexarin ja Sandiskin Pro malleja, skidistiu kalliimpia mut toimii extreme olosuhteissa[;)]
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Kortin malli/merkki vaikuttaa ainoastaan luku-kirjoitusnopeuteen, tämäkin on vielä kamerakohtaista.
Toinen kortti on nopeampi toisessa kameramerkissä kuin toinen, mekaanisesti kaikki kortit kestävät
hyvin normaalia käyttöä. Minulla on yht. 11 gigaa kortteja 5:ltä eri valmistajalta, enkä ole huomannut
niissä mitään ratkaisevia eroja. Kuvan laatuuun vaikuttaa ainoastaan optiikka/kenno yhdistelmä, kortti
on ainoastaan kuvien digitaalinen "välivarasto".
L. Sippu
Toinen kortti on nopeampi toisessa kameramerkissä kuin toinen, mekaanisesti kaikki kortit kestävät
hyvin normaalia käyttöä. Minulla on yht. 11 gigaa kortteja 5:ltä eri valmistajalta, enkä ole huomannut
niissä mitään ratkaisevia eroja. Kuvan laatuuun vaikuttaa ainoastaan optiikka/kenno yhdistelmä, kortti
on ainoastaan kuvien digitaalinen "välivarasto".
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Ahkerat mittamiehet on testaillu kamerakohtaisi eroja eri korteilla. Kato vaikka oman kamerasi tiedot > robgalbraith/korttien nopeudet
PowerBook 165c
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Tuolta ei taida löytyä kuin digijärkkäreitä, mikä sinänsä on ihan järkevää. Kuluttajaluokan kameroissa eri muistikorttien nopeuserot ovat marginaalisia. Järkkärit voivat nopeimmilla korteilla tallentaa isoja kuvia ison puskurimuistin kautta jopa 8-9 MB/s nopeudella, mutta kuluttajakamerat saattavat kirjoittaa huippunopealle kortille vain 1,5 MB/s nopeudella, verrattuna halpiskortin yhteen megaan/sekunti. Kolminkertaisen hinnan maksaminen on siis aivan turhaa jos kamera ei saa kortista juuri mitään ylimääräistä irti.Pastori kirjoitti:Kato vaikka oman kamerasi tiedot > robgalbraith/korttien nopeudet
Nopean kortin siirtokapasiteetin hyödyntäminen kuvia tietokoneelle viedessä vaatii myös nopean siirtovälineen.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka