Moro! Ekaksi kerron etten ole missään nimessä mikään audiohifimies.
Hulluilta päiviltä sais nyt parin otsikon pikkusia aktiivikaijjuttimia 149 eurolla. Mitäs ootte vekottimista mieltä?
Ajattelin aluksi, että korvaisin noilla keittiössä expressin perässä tällä hetkellä olevan Tivolin iPALin. Tivolissa on mun mielestä vähän tunkkanen saundi välillä, ja sille olisi käyttöä töissäkin. Mutta nyt sitten tovin pitempään tuumailtuani älysin, että musiikin kuuntelu on jäänyt olkkarin puolellakin valitettavan vähälle. Ei saa luukuttaa, lapset haluu kuunnella omia musiaan ja niin pois päin. Ehkä hommaan Audiopron olkkariin?
Tällä hetkellä on siis olkkarissa joku yamahan iso vahvistin ja eltaxin pikkukaapit. En vaan oikeen enää käytä niitä mihinkään. Kaikki ääni, mikä vahvarin kautta kulkee kaijjuttimiin ja sieltä korviini, tulee nykyään tietokoneelta - vähän musaa, radio, leffat miniltä ja lasten ohjelmat yleareenalta. Ei mulla oo kun yhdessä sisääntulossa edes piuhat kiinni koko lootassa. Muksut vaan renklaa vahvarin nuppeja ja kaukosäätimestä löytyy nappeja niin paholainen. Ja mua on alkanu nyppimään ton vahvistimen (ja ehkä kaijjuttimienkin) rumuus ja iso koko.
Eli oikeastaan päädyin tässä illan mittaan semmoiseen tulokseen, että tuo perinteinen systeemi pitää vaihtaa nätteihin, valkoisiin, suhtpieniin aktiivikaijjuttimiin. Budjetti on nyt melko pieni, ja siksi ajattelin kokeilla noita Audioproita ihan olohuonekäytössä. Jos eivät pärjää, niin siirrän ne sitten vaikka tuonne keittiöön missä ovat takuulla aivan riittävät.
Mutta joo, yleisiä kokemuksia ja mielipiteitä kiinnostais noista kuulla, ja myöskin vaihtoehtoisia ratkaisuja. Edellytyksinä "edullinen" hinta, kaunis ja minimalistinen muoto, valkoinen väri ja yksinkertaisuus. Miten tuo noihin Audioproihin laitettava subbari muuttaisi kuviota?
AudioPro addon one, mitä mieltä?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
AudioPro addon one, mitä mieltä?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: AudioPro addon one, mitä mieltä?
Viesti Kirjoittaja Fixx »
En aiheesta paljoa tiedä mutta ihan vastaavilla seteillä itseäni kiusanneena kommentoin. Äänentoistolle tekee yleensä hyvää, jos pikkukaiuttimien oheen nakkaa subwooferin. Ongelmana on että hyviä ja halpoja subbareita ei ole olemassa. Saahan niillä satasen subbareilla vähän tukevuutta alapäähän mutta kyllä se niistä tuleva ääni on enemmän mölinänluonteista, ei niissä mitään erottelukykyä tahdo olla. Eli jos joku tämän todistaa vääräksi niin saa multa edullisesti audiopro:n subbarin samalla kun juoksen ostamaan sen hyvä ja halvan...
-
Moro taas!
Kiitti Fixxille vastauksesta!
Nyt olen oikeastaan kahden vaiheilla, ja olisin kiitollinen pikaisista kommenteista, koska AudioProt saattavat loppua stokkalta hyvinkin pian.
Eli vaihtoehtoni ovat nuo audioprot, joita kävin äsken hypistelemässä, ja Tivoli Audion Model Two. Audioprot ovat juuri sen näköiset kuin haluaisin, tivolikaan eivät jää esteettisesti kauas. Tivoleissa on radio, mikä olisi oikeastaan ihan hyvä juttu, mutta ei välttämätön. Tivoliin saisi myös sen cd-soitimen, joka noin periaatteessa kuitenkin vielä kiinnostaa, tosin en ole aikoihin kuunnellut musaa levyiltä. MuMolempiin saa subbarin kiinni, ja luulen että jonkinlainen subbari on kuitenkin parempi kuin ei subbaria. Korostan tässä että en ole mikään hifisti, en ole ikinä huomannut mitään äänenlaadullisia ongelmia esim. perus mp3 -musassa.
Tivolit siis hieman monipuolisemmat, mutta audioprot nätimmät, ja huomattavasti halvemmat. Mitätehdä, mitätehdä???
Kiitti Fixxille vastauksesta!
Nyt olen oikeastaan kahden vaiheilla, ja olisin kiitollinen pikaisista kommenteista, koska AudioProt saattavat loppua stokkalta hyvinkin pian.
Eli vaihtoehtoni ovat nuo audioprot, joita kävin äsken hypistelemässä, ja Tivoli Audion Model Two. Audioprot ovat juuri sen näköiset kuin haluaisin, tivolikaan eivät jää esteettisesti kauas. Tivoleissa on radio, mikä olisi oikeastaan ihan hyvä juttu, mutta ei välttämätön. Tivoliin saisi myös sen cd-soitimen, joka noin periaatteessa kuitenkin vielä kiinnostaa, tosin en ole aikoihin kuunnellut musaa levyiltä. MuMolempiin saa subbarin kiinni, ja luulen että jonkinlainen subbari on kuitenkin parempi kuin ei subbaria. Korostan tässä että en ole mikään hifisti, en ole ikinä huomannut mitään äänenlaadullisia ongelmia esim. perus mp3 -musassa.
Tivolit siis hieman monipuolisemmat, mutta audioprot nätimmät, ja huomattavasti halvemmat. Mitätehdä, mitätehdä???
-
Viesti Kirjoittaja wiggin »
Mulla on nuo audioprot ja olen ollut tyytyväinen. Osta ihmeessä.
-
Ostin. Nyt oon muutaman päivän koekuunnellut, ja pakko kyllä sanoa että ei nämä ihan yllä tuon aiemman setuppini tasolle äänessä. Mutta ei liian kauas kuitenkaan jää. Ja miellyttävät silmää. Tässä hommassa ajavat asiansa kyllä paremmin kuin hyvin. Ei ole nappeja mitä muksut yltäisivät renklaamaan, näin ollen kaiuttimet ovat heti valmiit soittohommiin kun käsken, ei tarvi korjata inputtia ja volyymiä niinkuin ton vahvarin kanssa sai koko ajan olla tekemässä.
Saapa nähä raaskiiko noita vanhoja kuitenkaan pois myydä...
Saapa nähä raaskiiko noita vanhoja kuitenkaan pois myydä...
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka