iPad ainoaksi koneeksi ?
-
iPad ainoaksi koneeksi ?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Todennäköisesti laitteeksi tulisi sitten se halvin iPad 2. En usko 3G:lle olevan tarvetta (ainahan sitä on wlanin) lähellä ja ulkoiselle saa sitten kaiken tarvittavan.
Käyttö olisi;
-surffaus,facebook ja ennen kaikkea chatit
-musiikki (spotify)
-elokuvien&sarjojen katselu (telsusta)
Mulla ei tosiaan ole noista minkäänlaista kokemusta joten pyörittääkö tuo esim. 1080p HD:tä telkkariin ? Saako tuohon tarvittavat playerit,ohjelmat jne. vai onko pakko käyttää applen tarjoamia ? Vai käykö tässä niin että pian on erillinen näppäimistö,hiiri ja näyttö pöydällä ?
Pitäisikö yrittää vaan ylipuhua läppärin ostoon ? Kaikki on tervetullutta, tuollainen pitäisi saada kuukaudeksi lainaan jotta itse osaisi neuvoa asiassa.
-
Re: iPad ainoaksi koneeksi ?
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Näytä Mac Book Airia ja sano että unohtaa moiset hömpötykset.Vklnuppi kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on; sopiiko iPad ainoaksi "tietokoneeksi" ? Kohde henkilö on vailla läppäriä ja kun käytiin noita katselemassa niin ihastui iPadiin eikä minun vastusteluni tuntunut vaikuttavan.
Todennäköisesti laitteeksi tulisi sitten se halvin iPad 2. En usko 3G:lle olevan tarvetta (ainahan sitä on wlanin) lähellä ja ulkoiselle saa sitten kaiken tarvittavan.
Käyttö olisi;
-surffaus,facebook ja ennen kaikkea chatit
-musiikki (spotify)
Mulla ei tosiaan ole noista minkäänlaista kokemusta joten pyörittääkö tuo esim. 1080p HD:tä telkkariin ? Saako tuohon tarvittavat playerit,ohjelmat jne. vai onko pakko käyttää applen tarjoamia ? Vai käykö tässä niin että pian on erillinen näppäimistö,hiiri ja näyttö pöydällä ?
Pitäisikö yrittää vaan ylipuhua läppärin ostoon ? Kaikki on tervetullutta, tuollainen pitäisi saada kuukaudeksi lainaan jotta itse osaisi neuvoa asiassa.
-
Viesti Kirjoittaja kamelisko »
Itse olen sitä mieltä, että peruskäyttöön iPad riittää ainoaksi koneeksi vallan mainiosti. Ainoastaan kirjoittaminen on hieman hankalampaa.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
atheos kirjoitti:iPadin kanssa ei muuten ulkoisia tallennuslaitteita (kiintolevyt, muistitikut) sitten käytetä. Eikä latailla netistä juuri mitään. Eikä katsella Flash-videoita. Eikä printata. Eikä katsella telkkaria samalla kun chattaillaan, se on joko/tai ja TV:kin vaatii erillisen laitteen, esim. Elgato Tivizen. Mutta jos noiden kanssa elää niin mikäpä siinä sitten, tosin suosittelen minäkin hommaamaan iPadin sitten kun sen saa esiasennetulla iOS 5:llä, em. syistä.
Onhan noita Wi-Fi levyjä tullut mutta maksaa himpun enemmän kun esim usb2 kovo, tulostimia on mutta pitää katsoa että on airprint malli. Mutta ainoaksi laitteeksi en hankkis.
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Jos tämä on agenda, niin mielestäni aivan järjetöntä harkita iPadia ainoaksi koneeksi. Esim. tsättäily virtuaalinäppiksellä on tuskaa, eikä kovin intensiiviset surffailutkaan mitään herkkua kosketusnäytöllä ole.Vklnuppi kirjoitti:Vai käykö tässä niin että pian on erillinen näppäimistö,hiiri ja näyttö pöydällä ?
Tee kuten IIIMacci sanoi ja vie kohde katselemaan seksikästä 11" Airia

-
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Noilla spekseillä ei ainakaan iPadia. Chattailu virtuaalinäppiksellä kuullostaa lähinnä rangaistukselta, erillisen näppiksen kanssa se ehkä menee, mutta sitten ei olekaan auki mitään muuta ikkunaa kuin se chatti. Jos ja kun elokuvat ja sarjat eivät ole iTunesista peräisin niin menee melko kikkailuksi saada niitä tungettua iPadiin ja iPadille sopivaan muotoon, varsinkin ilman sitä varsinaista tietokonetta.Vklnuppi kirjoitti: - ennen kaikkea chatit
Ericsson Dialog 4224
-
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »

Windows puolelle taitaa siis mennä.
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
-
Viesti Kirjoittaja psu63 »
niko_n kirjoitti:Itse olen ipadiä muutaman kuukauden käyttänyt ainoana tietokoneena. Olen ollut kyllä tyytyväinen. Virtuaalinäppis tietenkin on hieman huonompi kuin normaali, mutta hyvin se itselläni ainakin sopii chättäilyyn jne. Olen huomannut että kahdella peukalolla kirjoitan lähes yhtä nopeasti kuin näppäimistöllä...
Minulla seuraava omituinen 'ongelma':
Uusi iPad (ykkösversio: wifi+3G) saapui kotiin ja kaikki toimii ok (onternet on nopea), paitsi Facebook.
Facebookkiin ei pääse ja saan herjan tyyliin 'palvelin lakkasi vastaamasta'.
Tämä ongelma ei tule saman talouden iMacissä? Omiituista.
Onko vinkkiä - pakko olla joku iPad asetus?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Menetko FB:n sivulle Safarilla vai jollakin omalla FB-ohjelmalla?psu63 kirjoitti:Facebookkiin ei pääse ja saan herjan tyyliin 'palvelin lakkasi vastaamasta'.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja psu63 »
E-W kirjoitti:Menetko FB:n sivulle Safarilla vai jollakin omalla FB-ohjelmalla?psu63 kirjoitti:Facebookkiin ei pääse ja saan herjan tyyliin 'palvelin lakkasi vastaamasta'.
Menen Safarilla (kuten teen myös imac:ssa)
t.P
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tuskin auttaa, mutta um etwas zu tun voit kokeilla seuraavaa: Tyhjennä Safarin asetuksista historia, poista evästeet ja tyhjennä välimuisti. Tämän jälkeen koti- ja virtanappulat pohjaan, kunnes omenalogo ilmestyy näyttöön.psu63 kirjoitti:Menen Safarilla (kuten teen myös imac:ssa)
Kerro sitten kokemukset, niin mietitään lisää.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Toki noiden netistä ladattujen avi-videoiden käyttö vaatii edelleen sen tietokoneenkin, mutta läheskään kaikille moisella ei ole eikä tule olemaan mitään merkitystä. Nyt varsinkin kun iTunes Store jo myy elokuvia ja kirjoja.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka