jeppe kirjoitti:
Nimenomaan näin ;) Itse ajoinkin siis takaa vaan tuota, että näillä uutisoinneilla ajetaan ihmisille tarkoituksella väärää mielikuvaa TVKaistasta.
Mitä ihmeen väärää mielikuvaa? Käynnissä on tutkinta, jossa selvitetään onko TV-kaista laillinen. Tämän tutkinnan yhteydessä epäillään että TV-Kaistan henkilöstö on valehdellut. Tämä on mielestäni tärkeä uutisoida että palvelun käyttäjät tietävät missä mennään.
Le Corbusier kirjoitti:Eihän itse palvelua vastaan olla keksitty mitään ratkaisevaa - krp mainitsi lähinnä väärän informaation petossyytteen tueksi. Vaikka toimari tuomittaisiinkin joskus vuoden päästä petoksesta, esim. sakkoihin, voi itse toiminta jatkua koko ajan.
Siis itse nettitallennuksen laillisuutta vastaan ei siis liene aineksia - vain se pointti kiinnostaa. Katsellaan rauhassa.
Toivon että asia on näin. Minua taas vaan ihmetyttää miksi on pitänyt mennä kusettamaan tutkijoita niin pahasti, että harkitaan petossyytteen nostamista. Kun ekan kerran luin tuon uutisen, niin ensinmäinen ajatus oli että valehtelua on tapahtunut juuri itse tekniikkaan littyvissä asioissa. Käsitääkseni TV-Kaistan "laillisuus" on perustunut siihen että käyttäjä joutuu itse, avaamalla palvelun, aloittamaan tallennukset (kuin käynnistäisit digiboksin nauhoituksen). Ja tärkeinpänä pointtina se, että käyttäjän valitsemat kanavat tallennetaan jokaiselle käyttäjälle erikseen (kuin omalle digiboksillesi). Tämä tietysti vaatii hurjasti tallennuskapasiteettia.
Jos kusetus liittyykin tähän tekniseen seikkaan? Mitä jos TV-Kaista tallentaakin kaikki kanavat vain kerran, säästäen mielettömän määrän tallennustilaa, ja jakaa tämän tallennuksen sitten käyttäjille? Tämä on taas sitten mielestäni tekijänoikeusrikos, koska tällöin käyttäjä ei ole itse "nauhoittanut" haluamiaan kanavia, vaan TV-Kaista myy tallentamiaan ohjelmia eteenpäin.
Sitten disclaimer: Edellä oleva skenaario on täysin oman pääni keksintöä. Tämä vain esimerkkinä, että kusetus voisi liittyä juuri niihin tärkeisiin tekijänoikeudellisiin seikkoihin. En ole asiantuntija tässä asiassa. Olen perustanut käsitykseni mediassa esillä oleviin asioihin. Voin olla väärässä teknisissä ja tekijänoikeuksiin liittyvissä asioissa. Viisaammat korjatkoon, jos olen täysin metsässä.