Apple TV 2
-
Re: Uusi Apple TV
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
http://blog.rwky.net/2011/07/xbmc-smb-s ... -lion.html
Homma vaikuttaa ihan simppeliltä mutta jotenkin en tajua mitä tossa nyt oikeen pitää tehdä...
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Itse olen todennut että paras pitää ne leffat yms vaan iTunesissa niin ei tarttee säätää jailbreikkien yms kanssa. Toimii kun junan lippuautomaatti...IIIMacci kirjoitti:Onko kukaan testannut näillä ohjeilla ratkaista SMB-jako ongelmaa Lionin ja AppleTVn - XBMCn kesken:
Homma vaikuttaa ihan simppeliltä mutta jotenkin en tajua mitä tossa nyt oikeen pitää tehdä...
-
Toimiiko TV-Kaista kuin Junan vessa Jailbreakkaamattomassa?jeppe kirjoitti:Itse olen todennut että paras pitää ne leffat yms vaan iTunesissa niin ei tarttee säätää jailbreikkien yms kanssa. Toimii kun junan lippuautomaatti...IIIMacci kirjoitti:Onko kukaan testannut näillä ohjeilla ratkaista SMB-jako ongelmaa Lionin ja AppleTVn - XBMCn kesken:
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Toimii, käytän iPadilla ja iPhonella AirPlayn kautta. Ei voi valittaa, huomattavasti mukavampi selata, saa suosikit jne...IIIMacci kirjoitti:Toimiiko TV-Kaista kuin Junan vessa Jailbreakkaamattomassa?jeppe kirjoitti:Itse olen todennut että paras pitää ne leffat yms vaan iTunesissa niin ei tarttee säätää jailbreikkien yms kanssa. Toimii kun junan lippuautomaatti...IIIMacci kirjoitti:Onko kukaan testannut näillä ohjeilla ratkaista SMB-jako ongelmaa Lionin ja AppleTVn - XBMCn kesken:
-
lol - niinpä, ei tarvii kun iPadin tai iPhonen ja sit laturin ettei lopu mehut kesken leffan.... Käytin itse moista viritystä viikon ja palasin säätämään TV-kaistan kuntoon XBMChen niiin elämä on taas vähän helpompaa.jeppe kirjoitti:Toimii, käytän iPadilla ja iPhonella AirPlayn kautta. Ei voi valittaa, huomattavasti mukavampi selata, saa suosikit jne...IIIMacci kirjoitti:Toimiiko TV-Kaista kuin Junan vessa Jailbreakkaamattomassa?jeppe kirjoitti:Itse olen todennut että paras pitää ne leffat yms vaan iTunesissa niin ei tarttee säätää jailbreikkien yms kanssa. Toimii kun junan lippuautomaatti...IIIMacci kirjoitti:Onko kukaan testannut näillä ohjeilla ratkaista SMB-jako ongelmaa Lionin ja AppleTVn - XBMCn kesken:
-
iPhonessa akku on toki ongelma, mut iPadissa ei oo koskaan ollut. telakka sohvapöydällä puhelinta varten auttaa kummasti.IIIMacci kirjoitti:lol - niinpä, ei tarvii kun iPadin tai iPhonen ja sit laturin ettei lopu mehut kesken leffan.... Käytin itse moista viritystä viikon ja palasin säätämään TV-kaistan kuntoon XBMChen niiin elämä on taas vähän helpompaa.

-
Viesti Kirjoittaja Marshal »
-
Lioni tosiaan rikkoo tuon SMB jaon ja siihen on pari ratkaisua mitä kumpaakaan en ole saanut itse äkkiseltään toimimaan, kelaamalla ketjua taaksepäin taitaa molemmat löytyy... Itse katson vähemmän omia tallenteita (suurimmaksi osaksi streemaan netistä) joten PLEX-client on toiminnu nyt Lion-vamman jälkeen ihan yllättävän hyvin. Siinä pitää vaan emokoneeseen asentaa Plexin mediakikkare jotta se AppleTV-löytää jaetun media. Toimii kyllä sit kun junan vessa.Marshal kirjoitti:Perhana, ei lähe toimii noi leffat XBMC:llä sitte millään. Löytää kyllä ne koneelta, kun osoittaa polun, mutta ei toista. Tukeeko PLEX tätä Lionin uutta SMB- protokolaa? Ottaa päähän, ku noista leffoista tulee Handbrake käsittelyn jälkeen todella paljon huonompilaatusia, ainakin kun oon tehny Appletv esiasetuksilla. On jollakulla parempia asetuksia, joilla kuvan laatu säilyis paremmin. Nyt ei oikeen oo tosta Jailbreakesta iloa, kun se varsinainen tarkotus, eli leffojen steemaus kaikissa formaateissa ei toimi.
Tosiaan itse en näe vuosia keräilyn mediakokoelman convertoimista vaihtoehtona. Mediat tosiaan kun saa toimimaan ilmankin tätä operaatiota ja tosiaan ainakun muunnat formatin pakastusta toiseen niin laatu huononee joka kerta. Kuinka pahasti niin se sit riippuu monesta tekijästä - alkuperäisen median laadusta ja kohde formaatista.... aikamoinen rumba jos vähänkään isompi kirjasto - bätseistä yms. huolimatta.
Testaa plexiä. Tai sit pienellä vaivalla vaikka FTP-protokolaa käyttäen tai sit toi mun viimeisin SMB-pika fixi... kerro miten kävi - en ole nyt jaksannut tota puolta hieroa kuntoon. Hemmetin LION!

-
Perhana ku sais vielä sellasen tuen (oisko sitte flash, jota turha haaveilla), että sais UrhoPlayn näkymään ja vois kattoo Atv:n kautta lätkämatsit netistä. Pitää jatkaa säätämistä.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ismo70 »
Kenties tyhmä kysymys ja väärässä ketjussa mutta kysyn kuitenkin
Olen lähdössä parin viikon päästä jenkkilään. Jos ostan Apple TV:n sieltä niin toimikko sellaisenaan koti Suomessa? Ilmeisesti virtajohto täytyis vaihtaa, vai?
Muuta huomioitavaa asiassa?
Kiitos ja kumarrus.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Virtajohto tulee vaihtaa kun jenkkien tulppa ei sovi meillä. Niitä virtajohtoja voi löytyä jo kotoota valmiiksi kun niitä on tullut joskus radioiden yms laitteiden mukana. Jos johtoa ei kotoota löydy niin se maksaa varmaan muutaman euron kaupasta. Virtajohdon vaihdon jälkeen toimii.ismo70 kirjoitti:Moi
Kenties tyhmä kysymys ja väärässä ketjussa mutta kysyn kuitenkin![]()
Olen lähdössä parin viikon päästä jenkkilään. Jos ostan Apple TV:n sieltä niin toimikko sellaisenaan koti Suomessa? Ilmeisesti virtajohto täytyis vaihtaa, vai?
Kiitos ja kumarrus.
-
Viesti Kirjoittaja ismo70 »
Marbo kirjoitti:Virtajohto tulee vaihtaa kun jenkkien tulppa ei sovi meillä. Niitä virtajohtoja voi löytyä jo kotoota valmiiksi kun niitä on tullut joskus radioiden yms laitteiden mukana. Jos johtoa ei kotoota löydy niin se maksaa varmaan muutaman euron kaupasta. Virtajohdon vaihdon jälkeen toimii.ismo70 kirjoitti:Moi
Kenties tyhmä kysymys ja väärässä ketjussa mutta kysyn kuitenkin![]()
Kiitos ja kumarrus.
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Hörähdinjeppe kirjoitti:Itse olen todennut että paras pitää ne leffat yms vaan iTunesissa niin ei tarttee säätää jailbreikkien yms kanssa. Toimii kun junan lippuautomaatti...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jailbreak on tosi helppo tehdä, ja suosittelen aloittamaan Plexillä. Jos ei riitä, niin sitten XBMC:tä kehiin. XBMC:tä saa kokemukseni mukaan säätää enemmän, ja ainakin itselläni Plex on aina toiminut sutjakammin.
-
Joo Plex toimii kun junan vessa - Emokoneeseen Plex, kertoo sille missä mediat ja sit vaan AppleTVn clientillä jaettuun kamaan pääsee käsiksi kuin Frontrowssa konsanaan. Too easyMacco kirjoitti:Hörähdinjeppe kirjoitti:Itse olen todennut että paras pitää ne leffat yms vaan iTunesissa niin ei tarttee säätää jailbreikkien yms kanssa. Toimii kun junan lippuautomaatti...![]()
Jailbreak on tosi helppo tehdä, ja suosittelen aloittamaan Plexillä. Jos ei riitä, niin sitten XBMC:tä kehiin. XBMC:tä saa kokemukseni mukaan säätää enemmän, ja ainakin itselläni Plex on aina toiminut sutjakammin.

-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
Mistä liikkeistä mahtaa löytyä? Nettikaupoissa ei ainakaan..
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja Virgo »
http://store.apple.com/fi/browse/home/s ... TAyNTQzMzgpessotto kirjoitti:http://macmaa.com/2011/10/04/apple-tv-j ... kaupoissa/
Mistä liikkeistä mahtaa löytyä? Nettikaupoissa ei ainakaan..
Sanapeli iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/lost-words
Ajopäiväkirja iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/drive-journal
-
Viesti Kirjoittaja Thor »
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kyllä se kakkonen on. Ykköstä ei taida enää saada, eikä siinä ole virallisesti edes parasta ominaisuutta AirPlayta. Kiva, ettäThor kirjoitti:Onko tämä appletv nyt se ykkös vai kakkosversio kun ei ole applen sivuilla mainintaa 2:sta lainkaan, että tilatako ulkomailta sit?
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Virtajohto.pessotto kirjoitti:Onko mitään eroa usa:n ja euroopan versioilla?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Ja ATV2:lle ei voi tallettaa elokuvia, mutta ATV1:lle voi.Crimson kirjoitti: Kyllä se kakkonen on. Ykköstä ei taida enää saada, eikä siinä ole virallisesti edes parasta ominaisuutta AirPlayta.
Miten ATV2:ssa toimii AirPlay? Kokeilin PCH:lla tuota, niin iPadin omassa muistissa oleva elokuva toimii ihan hyvin, kunhan kelauksen hoitaa vain PCH:n kaukosäätimellä. Jos tvkaistaohjelmalla striimasi netistä videota ja sen sitten PCH:lle, niin kelaus oli tuskallista. Kuvien AirPlay toimi hyvin.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Panitzer »

Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka