Terve!
Olen tässä jo hetken aikaa käyttänyt Garage Bandia demojen tekemiseen ja olen ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin. Ohjelma on helppo käyttää ja se sisältää kaikki keskeiset toimminnot, joita tarvitsen. Nyt on kuitenkin eteeni tullut ongelma.
Haluaisin nauhoittaa bänditreeneissä soittoamme suoraan yhdellä mikillä mikserin läpi iBook G4:ään. "Etuasteena" minulla on käytössä iMic. Olen onnistunut tässä vain muutaman kappaleen kohdalla. Jostain syystä ohjelma näyttää nauhoittavan raidan normaalisti, mutta palatessani tiedostoon, ohjelmaa ilmoittaa, että "äänitiedostoa avi.1" ei löytynyt. Tämä on outoa, koska juuri sen mielestäni tallensin.
Eilen ilmestyi myös toinen ongelma. Nauhoittaessani edellä mainitulla setupilla normaalia soittoamme, ilmoitti ohjelma kesken nauhoituksen: "nauhoitus keskeytynyt, Garage Band ei ehtinyt kirjoittamaan tietoa(kovalevy lian hidas)", tai jotain vastaavaa.
Kaikki tämä olisi muuten ihan ok, mutta aikaisemmin, kun olen tehnyt demoja soittamalla itse kaikki instrumentit, ei mitää ongelmia ole ilmennyt!
Siksi ajattelin nyt tiedustella, jos joku mahdollisesti tietäisi, että onko kovalevyni hajoamassa (kovalevy lian hidas, ei löydä tiedostoa), vai onko äänen tai informaation taso koko bändin soittaessa liikaa Garage Bandille/iMicille, onko minulla lian vähän muistia 512, tarvitsenko kunnon etuasteen, onko prosessori lian hidas, pitääkö ostaa powerbook, onko mikillä väliä(perus shure), mitä??? Tietäisikö joku?
Cheers!
Garage bandilla äänittämisen ongelma
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Garage bandilla äänittämisen ongelma
Viesti Kirjoittaja luckyman »
-
Re: Garage bandilla äänittämisen ongelma
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Ihan offtopic:
Tiedätkö, että voiko iMicissä käyttää kahta mikrofonia yhtäaikaa, jos käyttää sellaista sovitinta? Mulla kun olisi kaksi pc-mikkiä, jotka ei toimi suoraan tosta line-in -liitännästä, joten iMic olisi tarkoitus hankkia.
Tiedätkö, että voiko iMicissä käyttää kahta mikrofonia yhtäaikaa, jos käyttää sellaista sovitinta? Mulla kun olisi kaksi pc-mikkiä, jotka ei toimi suoraan tosta line-in -liitännästä, joten iMic olisi tarkoitus hankkia.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja luckyman »
Luulisin, että voi, mutta yhtä lailla voit mielstäni laittaa siihen nykyiseen line-in kanavaan sellaisen jakosovittimen, että saat siihen kaksi stereoplugia kiinni samanaikaisesti yhden sijaan. Toisaalta niiden eri mikkien äänentasoa ei voi sitten mitenkään tarkkailla [:S]
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Joo ongelmana on vaan se, että noi mikit ei toimi line-in -liitännästä. Se tässä on lähinnä se ongelma.
Designed by a Brit, built in China - Apple
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka