Vaikka kuinka mukava ja näppärä kone onkin niin nyt rupee vikalista olemaan liian pitkä. Pakko viedä kone takuuhuoltoon:
-Näytön laidassa reilu tumma läiskä (koko ehkä 7 senttiä halkaisijaltaan) jonka laidassa ylikirkas kohta (valovuoto)
-Kone oli uutenakin kiero, mutta tuntuu että se vääntyy aina vaan lisää. Kieroutta jo pari milliä.
-Akku repsottaa pari milliä rungosta irti
Ei ei ei!
En löytänyt keskusteluja tuosta näytöstä (haku ei taas toimi), mutta olen niitä kyllä aiemmin nähnyt.
Kone on 3 kuukautta vanha ja olen kyllä todella tyytymätön laatuun!!
Onko noista "tyyppivioista" mahdollista päästä eroon mitenkään?
Tumma laikku näytössä, kiero runko, valovuoto
Keskustelua kannettavista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tumma laikku näytössä, kiero runko, valovuoto
Viesti Kirjoittaja Pbman »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Tumma laikku näytössä, kiero runko, valov
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Jos kone on ollut kiero ja sinulla on noin iso laikku, niin miksi et ole vienyt huoltoon aikaisemmin? [|-)]
Tyyppivioista on paha mennä puhumaan, oma PowerBookini sekä myös muiden tuttujeni bookit ovat toimineet täysin ilman ongelmia. Ei siis minkäänlaisia. Kuitenkin suurin osa koneista toimii kuten pitääkin.
Tätä ei tule tulkita minkäänlaisena Apple-propagandana. Jos koneeni hajoaisi niin varmaan minuakin veetuttaisi satasella.
Tyyppivioista on paha mennä puhumaan, oma PowerBookini sekä myös muiden tuttujeni bookit ovat toimineet täysin ilman ongelmia. Ei siis minkäänlaisia. Kuitenkin suurin osa koneista toimii kuten pitääkin.
Tätä ei tule tulkita minkäänlaisena Apple-propagandana. Jos koneeni hajoaisi niin varmaan minuakin veetuttaisi satasella.
-
Oli hiukka kiire ostaa kone ennen ulkomaille lähtöä. Ostin koneen lähtöä edeltävänä päivänä ja nyt on kolme kuukautta Lontoossa takana. Nyt ennen koulujen alkua kerkiäisi viedä koneenkin huoltoon kun sai levynkin kloonattua talteen.AppleFarmer kirjoitti:Jos kone on ollut kiero ja sinulla on noin iso laikku, niin miksi et ole vienyt huoltoon aikaisemmin? [|-)]
Ja ruutu on siis 12" ja joskus luin että tuota oikean alakulman tummumista on noissa ollut enemmänkin.
-
Viesti Kirjoittaja Kinos »
Voithan sä viedä koneesi huoltoon missä päin maailmaa tahansa. Soitat vaan applelle ja sanot et mä oon täällä et mitä tehdään, seppä tulee hakeen koneen ja tuo uuden tilalle muutamassa viikossa... mulla kesti kuus [:@] siitä tuli pitkä miinus.... Mutta kuitenkin ostin viimeviikolla uuden applen perheeseen... 

-
Juuri tuon viiveen ja tietojen tarpeellisuuden takia en Englannissa asiaa hoitanut. Piti saada tehtyä töitä ja varmuuskopiota (hyvää sellaista) ei ollut mahdollista ottaa.Kinos kirjoitti:
Voithan sä viedä koneesi huoltoon missä päin maailmaa tahansa. Soitat vaan applelle ja sanot et mä oon täällä et mitä tehdään, seppä tulee hakeen koneen ja tuo uuden tilalle muutamassa viikossa... mulla kesti kuus [:@] siitä tuli pitkä miinus.... Mutta kuitenkin ostin viimeviikolla uuden applen perheeseen...
Onko tuo takuu tosiaan ONSITE? Ei tonne liikkeeseen tietty olis kun pari kilsaa, mutta voishan kaverin tietty ovellekin soittaa =)
-
Viesti Kirjoittaja Kinos »
Totta, mutta voihan sitä aina kysyä, jos se liikekkin on noin lähellä.
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Itse olen yleensä vienyt koneen Machuoltoon helsinkiin vaikken nyt ihan lähellä asukkaan. Onsite takuun käyttö ei oikein innosta itseäni koska en jaksa odotella jotain lähettiä joka tulee yleensä silloin kun sille sopii. Toki tuo onsite takuu on kätevä jos lähistöllä ei ole liikettä joka huoltaisi noita koneita.
Olen kuullut joskus että Machuollon äijät eivät olisi palvelussaan siitä parhaasta päästä mutta ainakin omassa kohdalla saamani palvelu on ollut hyvää, tosin paikanpäällä asiakaspalvelijana on aina se Machuollon täti joka vastaanottaa koneet huoltoon. Olen pari kertaa soittanut Machuoltoon ja kyllä ne huoltoäijätkin ovat olleet mielestäni todella asiallisia ja avuliaita.
Machuollossa myös kone huolletaan paikanpäällä ja se usein kestää huomattavasti nopeammin kuin lähettämällä kone huoltoon Onsite takuulla jolloin kone huolletaan Belgiassa vai oliko se nyt Hollanissa. No joka tapauksessa huolllot ovat venähtäneet viikkoihin joten en sen takia uskalla tuonne konettani laittaa. Ei se Machuoltokaan mikään supernopea ole vaan siinä korjauksissa kestää noin viikon. Machuollossa on kuitenkin olemassa kiiretyö lisämaksusta jota varmaan käyttävät ne joille nopea huolto on tärkeää. Machuoltohan on virallinen huoltoliike jonne kuka vain voi viedä koneensa oli sen koneen sitten ostanut mistä tahansa.
Myös Office Linellä on oma huolto joka huoltaa Office Linestä ostetut koneet.
Olen kuullut joskus että Machuollon äijät eivät olisi palvelussaan siitä parhaasta päästä mutta ainakin omassa kohdalla saamani palvelu on ollut hyvää, tosin paikanpäällä asiakaspalvelijana on aina se Machuollon täti joka vastaanottaa koneet huoltoon. Olen pari kertaa soittanut Machuoltoon ja kyllä ne huoltoäijätkin ovat olleet mielestäni todella asiallisia ja avuliaita.
Machuollossa myös kone huolletaan paikanpäällä ja se usein kestää huomattavasti nopeammin kuin lähettämällä kone huoltoon Onsite takuulla jolloin kone huolletaan Belgiassa vai oliko se nyt Hollanissa. No joka tapauksessa huolllot ovat venähtäneet viikkoihin joten en sen takia uskalla tuonne konettani laittaa. Ei se Machuoltokaan mikään supernopea ole vaan siinä korjauksissa kestää noin viikon. Machuollossa on kuitenkin olemassa kiiretyö lisämaksusta jota varmaan käyttävät ne joille nopea huolto on tärkeää. Machuoltohan on virallinen huoltoliike jonne kuka vain voi viedä koneensa oli sen koneen sitten ostanut mistä tahansa.
Myös Office Linellä on oma huolto joka huoltaa Office Linestä ostetut koneet.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Tjaa, onsite-takuu, jossa kone huolletaan Belgiassa?[:P] Kyllä tuo on jotain ihan muuta. Ihan ehta onsite-takuu tarkoittaa sitä, että kun kone kilahtaa, tulee huolto paikanpäälle mukanaan riittävästi varaosia ja korjaa koneen ihan siellä "onsite". Noita on tullut tilailtua työn puolesta palvelimille, levypakoille ja tutun koti-HP:lle aikanaan. Tuon kotikoneen vika oli sellainen, jotta olisin voinut itsekkin korjata, mutta takuun vuokdi soitettiin huoltomies paikalle. Seuraavana päivänä oli heppu käynyt fiksaamassa koneen.
--
PeTe
PeTe
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka