Vähintäänkin perinteinen "Long time reader" -tapaus taas, mut viimeisen viikon tapahtumien johdosta päätin kerätä rohkeuteni ja vihdoin koittaa kantimiani tässä varsin vaihtelevassa seurassa :]
Mutta itse aiheeseen: en itsekään kykene allekirjoittamaan väitteitä ainakaan ulkonäyn kopioinnista. Laitteet itsessään antaa kuitenkin melko pienet raamit joissa tehdä eroja. Lähinnä se käyttöliittymä tuntuu olevan se missä ne erot olisi mahdollista tehdä, mutta pakko on myöntää että lähes jokainen Android-vehjes jota viimeisten vuosien aikana olen koittanut on tuntunut melko "tutulta" ja "oon nähny tän jossain" -fiilis on kokenut kliimaksin viimeistään noin 5 sekuntia laitteen käteen saatuani kun olen tajunnut että "samaa" UI:ta olen käyttänyt touchin releasesta lähtien päivittäin

Myönnettävä on myös se että kokemusta on vain parista HTC:n rimpulasta ja Samsungin Galaxy S:stä.
Ja vielä 4S fiilarit tiivistettynä että edes jotain rakentavaa jätän jälkeeni: toki se oli ensimmäiset ~10 tuntia suurehko pettymys, melkolailla täysin netin aiheuttaman hullun hypen takia. Nykyään näen asian lähinnä niin että omasta mielestäni markkinoiden parhain puhelin sai lisäkirjaimen kautta lisää potkua ja naminamia (siriä unohtamatta :3 ). Suurempi näyttö on oikeasti ainoa asia joka jäi "me wants" -listaltani puuttumaan. Päivittäminen on joka tapauksessa edessä, sillä 3GS:n kytky vetelee viimeisiään (kuten myös itse laite) enkä pysty kuvittelemaan taskussa/kädessä muutakuin iPhonen, joten valinta omalla kohdallani on helppo.
Ja todellakin 3gs tänään anoi lupaa päästä eläkkeelle verrattaen mielenkiintoisella tavalla

Tuo Mute-nappula on jostain saanut sen verran iskua, että nyt aina puhelimen ollessa äänettömänä se vaihtaa tilaansa useita kertoja sekunnissa => puhelin tärisee kaiken aikaa. Valitettavasti tälle iVibralle ei avoliitossa onnellisena elelevä miehenalku keksi mitään järkevää käyttöä