mh68 kirjoitti:Ilmeisesti 4s:ää ei pysty tilaamaan ulkomaisista Apple storeista Suomeen, esim. Englannista, ilman kikkailua?
Minun tietääksi englannista ei voi tilata suoraan Suomeen, mutta Borderlinx.com osoitteeseen tilaus onnistui. Toimitus Applestoresta 14.10. Borderlinxiin ja sieltä Suomeen. En tiedä onko nyt Applestoren sivuilla mainittu toimitusaika 1-2 viikko todellinen, mutta kun tilasi heti preorder-toiminnon avauduttua eilen n klo. 10 sai iPhone4S:n ensimmäisestä erästä. Usein toimitusviive on venynyt alkuvaiheessa yli 4 viikkoon.
Varmaankin voit tilata suoraan myös esim. Simplyelectronicsilta joka toimittaa iPhonet UK:sta. Todellisuudessa firma toimii Hong Kongista käsin mutta ilmeisesti jokin sivukonttori on UK:ssa. Hinnat ovat todennäköisesti tuolla harmaatuontifirmalla alkuvaiheessa yli 1000 euroa 32Gigan mallin osalta.
Jerry Cotton kirjoitti:Itse odotin juuri päivitettyä mallia iPhone nelosesta. Näin kait kävi edellistenkin mallien kohdalla? Miksi väkisin tehdä epävarma täysin uusi malli kun voi viilata vanhan mallin huonot puolet pois ja pistää uusi malli markkinoille myöhemmin täysin (melkein) valmiina? Pitkälti juuri lehdistö loi odotuksia uudesta vitosesta jolla varmaan matka kuuhunkin olisi onnistunut.
Eihän siinä mitään pahaa ole päivittäessä vanhaa puhelinta hieman ja julkaista se. Pysyy ainakin katteet kohdallaan. Se että haluaako ostaa tuollaisen i-mallin on taas asiakkaan oma päätös Vaikka olenkin viimeiset 2 vuotta käyttänyt vain iOS:ää, niin itse en kyllä näe 4S:ää sellaisena puhelimena jota haluaisin käyttää seuraavat pari vuotta. Eli koska apple päätti vain päivittää vanhaa rautaa, niin itse päätin äänestää jaloilla.
Narby kirjoitti:Valitettavasti tälle iVibralle ei avoliitossa onnellisena elelevä miehenalku keksi mitään järkevää käyttöä
Mielikuvitusta..!
No mutta, näyttää kyllä siltä että useimmat ovat tulleet järkiinsä ja tajunnut että ei iPhone 4s mikään pettymys loppujen lopuksi ollut, mitä nyt ainakin olen netistä lukenut. Monilla on mennyt päivä pari sulatellessa asiaa, mutta näyttäis siltä että ihmiset niitä ostelee. At&T:lta tilattiin ennakkoon 200 000 kappaletta ensimmäisen 12 tunnin aikana. En tiedä miten sitten Ranskassa, Australiassa ja muualla myytiin mihin noi tuli ennakkoon myyntiin..
Mikäli joku onnistuu saamaan Suomeen kyseistä puhelinta 32 - 64 gb mallina mieluummin valkoisena, tai mustana, niin olisi valmis lunastamaan tuon itselleni.
Maksan 400 € lisäksi siihen, mitä puhelimen hankkiminen on kustanut itsellesi.
kupsukka kirjoitti:Mikäli joku onnistuu saamaan Suomeen kyseistä puhelinta 32 - 64 gb mallina mieluummin valkoisena, tai mustana, niin olisi valmis lunastamaan tuon itselleni.
Maksan 400 € lisäksi siihen, mitä puhelimen hankkiminen on kustanut itsellesi.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että miksi noin hoppu? Oletko sellaisella alalla, että pitää pysyä aina ensimmäisten joukossa perässä siinä, että mikä milloinkin on se ykköslaite vai mistä johtuu?
Itse pistän saman verran enemmän kitaraan, jos vain sattuu juuri sopiva löytymään. Jotkut laittaa helposti 200.000 lisää juuri itselle sopivasta asunnosta. Käyttöikää vertaillen tuo on pikkurahaa.
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
Le Corbusier kirjoitti:No eihän tuo 400 ole mikään iso raha.
Itse pistän saman verran enemmän kitaraan, jos vain sattuu juuri sopiva löytymään. Jotkut laittaa helposti 200.000 lisää juuri itselle sopivasta asunnosta. Käyttöikää vertaillen tuo on pikkurahaa.
Niin, mutta siis hän maksoi 400e:a sen summan päälle kuin mitä se maksaa, vaikka Briteissä nyt, kun ulos tulee. Niin silloin mennään jo yli tonniin mahdollisesti.
Le Corbusier kirjoitti:No eihän tuo 400 ole mikään iso raha.
Niin, mutta siis hän maksoi 400e:a sen summan päälle kuin mitä se maksaa, vaikka Briteissä nyt, kun ulos tulee. Niin silloin mennään jo yli tonniin mahdollisesti.
Ymmärsin:
Le Corbusier kirjoitti:
Itse pistän saman verran enemmän kitaraan...
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
Jerry Cotton kirjoitti:Itse odotin juuri päivitettyä mallia iPhone nelosesta. Näin kait kävi edellistenkin mallien kohdalla? Miksi väkisin tehdä epävarma täysin uusi malli kun voi viilata vanhan mallin huonot puolet pois ja pistää uusi malli markkinoille myöhemmin täysin (melkein) valmiina? Pitkälti juuri lehdistö loi odotuksia uudesta vitosesta jolla varmaan matka kuuhunkin olisi onnistunut.
Eihän siinä mitään pahaa ole päivittäessä vanhaa puhelinta hieman ja julkaista se. Pysyy ainakin katteet kohdallaan. Se että haluaako ostaa tuollaisen i-mallin on taas asiakkaan oma päätös Vaikka olenkin viimeiset 2 vuotta käyttänyt vain iOS:ää, niin itse en kyllä näe 4S:ää sellaisena puhelimena jota haluaisin käyttää seuraavat pari vuotta. Eli koska apple päätti vain päivittää vanhaa rautaa, niin itse päätin äänestää jaloilla.
Olisiko rauta ollut mielestäsi uutta, jos kuoret ja näyttö olisi muuttuneet?
Kieltämättä kuoret ja näyttöhän tuossa jäi uudistumatta, muu sitten uudistuikin. Vai uudistuiko se keskusmuisti?
Sitten ihan yleiseksi tiedoksi, että tästä ketjusta copypastetaan tekstejä MuroBBS:n puolelle naureskeltavaksi. Kyseisellä foorumilla myös riekutaan ihan avoimesti Steve Jobsin kuolemalle.
Olisiko rauta ollut mielestäsi uutta, jos kuoret ja näyttö olisi muuttuneet?
Kieltämättä kuoret ja näyttöhän tuossa jäi uudistumatta, muu sitten uudistuikin. Vai uudistuiko se keskusmuisti?
Rautauudistukset, siis CPU ja GPU, oli omasta mielestäni minimipäivitykset, Samat raudat mitä iPadiin oli tullut jo vuoden alussa. Omalta kannalta juuri tuo näytön koko oli se suuri kompastuskivi. Sehän vaikuttaa lähes kaikkee interaktioon luurin kanssa ja tuo 3,5'' on jo aivan liian pieni.
"People who claim to be disappointed that Apple’s 2011 new iPhone doesn’t have a bigger display or LTE are effectively arguing that the iPhone should be more like Android. Whereas in truth, the iOS and Android platforms are growing more different over time, not less."
mikaw_ kirjoitti:Sitten ihan yleiseksi tiedoksi, että tästä ketjusta copypastetaan tekstejä MuroBBS:n puolelle naureskeltavaksi. Kyseisellä foorumilla myös riekutaan ihan avoimesti Steve Jobsin kuolemalle.
Koirat räksyttävät, karavaani kulkee.
EDIT: Mur(r)o(s)ikäisetkin kasvavat joskus aikuisiksi...
Viimeksi muokannut amanita, 8.10.2011 klo 15.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Moi! Nyt en kerkiä kollata topicia läpi mutta osaisko joku lyhyesti vastata seuraaviin kysymyksiin!
- toimiiko tämä siri ominaisuus vain englanniksi?
- Koska kyseinen malli tulee suomeen myyntiin?
-onko mahdollista tilata puhelin nopeammin ilman mitää överi kuluja?
Ps. Jos joku haluaa ostaa nykyisen iphone 4 luurini uuden iphone hankintani kynnyksellä niin mailatkaa: sumusva@msn.com
Puhelin on iphone 4 30g ja voin sanoa että on uudenveroinen pidetty aina suojamuoveissa ja suojakalvossa ja orginaali pakettikin on tallella yms. Ostettu 2011 tammikuun aikana! Laitan kyllä paremman myynti ilmoituksen kun asia on enemmän ajankohtainen! Jollei joku nyt 100 varmasti halua varata itselleen!
Josse kirjoitti:Moi! Nyt en kerkiä kollata topicia läpi mutta osaisko joku lyhyesti vastata seuraaviin kysymyksiin!
Ps. Jos joku haluaa ostaa nykyisen iphone 4 luurini uuden iphone hankintani kynnyksellä niin mailatkaa: sumusva@msn.com
Puhelin on iphone 4 30g ja voin sanoa että on uudenveroinen pidetty aina suojamuoveissa ja suojakalvossa ja orginaali pakettikin on tallella yms. Ostettu 2011 tammikuun aikana! Laitan kyllä paremman myynti ilmoituksen kun asia on enemmän ajankohtainen! Jollei joku nyt 100 varmasti halua varata itselleen!
- Siri on tällä hetkellä beta ja toimii englanniksi, saksaksi ja ranskaksi. Uusia kieli tulee myöhemmin, suomen kieli (jos tulee) on varmasti jonon loppupäässä
- 28.10.2011
- Vaihtoehtoja on, mutta maksaa enemmän. Ei tietoa, tuleeko pre-order Suomeenkin.
Josse kirjoitti:Moi! Nyt en kerkiä kollata topicia läpi mutta osaisko joku lyhyesti vastata seuraaviin kysymyksiin!
Niin sitä piti vielä kysyä että eri mallit oli muistaakseni kokojen mukaan taisko isoin olla 64 giganen, mutta niin minkähän hintasia nämä tulee suomessa olemaan eri malleilta?? Jos siis joku osaa villiä veikkausta laitta!
En tiedä järkiintulemisesta, mutta aivan selvästi kyseessä vain kevyt facelift. Itsestäni oli jollain tavalla kuvaavaa, että julkkarissa näytetään suurimpana uudistuksena parempaa peligrafiikkaa. Nykyinen nelonen onkin todellinen nuhapumppu... Toisena kamera on saatu lähelle kilpailijoiden vastaavia. Kolmanneksi tulee Sirin beta, josta kukaan ei vielä tiedä onko sellaiselle mitään tarvetta tai toimiiko se edes. Suomen lokalisointi tapahtuu (jos ylipäätään tapahtuu) aikaisintaan sitten kun Iphone 5 on markkinoilla. Oliko muuta merkittävää mitä ei tulisi vanhemmillekin alustoille uuden iosin mukana?
iPhone SE 64GB / iPad Air 2 64GB Wi-Fi + Cellural / iPad mini retina 16GB Wi-Fi + Cellural
LyijyS kirjoitti:En tiedä järkiintulemisesta, mutta aivan selvästi kyseessä vain kevyt facelift. Itsestäni oli jollain tavalla kuvaavaa, että julkkarissa näytetään suurimpana uudistuksena parempaa peligrafiikkaa. Nykyinen nelonen onkin todellinen nuhapumppu... Toisena kamera on saatu lähelle kilpailijoiden vastaavia. Kolmanneksi tulee Sirin beta, josta kukaan ei vielä tiedä onko sellaiselle mitään tarvetta tai toimiiko se edes. Suomen lokalisointi tapahtuu (jos ylipäätään tapahtuu) aikaisintaan sitten kun Iphone 5 on markkinoilla. Oliko muuta merkittävää mitä ei tulisi vanhemmillekin alustoille uuden iosin mukana?
En oo mikää ekspertti näissä asioissa, mutta toi sun kameraan liittyvä lause vähä hämäs, koska oon jotenki saanu erilaisen kuvan..? Että ois parhaimpia kameroita mitä puhelimissa on tällä hetkellä?
Ja tosta Siri jutusta tuli mieleen, että oisko Applen tyylistä päästää asiakkaiden käyttöön joku buginen ohjelma varsinkin kun sitä on hehkutettu niin paljon? Kuten täällä on mainittu, siitä ois hyötyy esim. autoilijoille.
Viimeksi muokannut TR8, 8.10.2011 klo 18.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiks tossa ässässä ole myös kunnon Bluetooth? Eli sais sykemittarit ja muut härvelit ilman lisäpalikkaa toimimaan jahka sovellukset päivittyvät. En ajatellut ostaa, mutta nyt täytyy kyllä suorittaa uudelleenarviointi..
floodi kirjoitti:Eiks tossa ässässä ole myös kunnon Bluetooth? Eli sais sykemittarit ja muut härvelit ilman lisäpalikkaa toimimaan jahka sovellukset päivittyvät. En ajatellut ostaa, mutta nyt täytyy kyllä suorittaa uudelleenarviointi..
Minun kolme vuotta vanha iP3G vaihtuu kyllä loppukuusta neljä-ässäksi. Vanha 3G toimii edelleen kuin dösän vessa, mutta kyllä tuosta on seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Ostan sitten iPkasin, kun 4S speksit ei enää riitä. 3G menee perheen kiertoon.
En jaksa nillittää julkistuksesta. Siihen oli ladattu kohtuuttomia odotuksia. Ja vaikka en Jobsia palvokaan, niin jonkinlainen merkkipaalu 4ässästä tulee sen kummulle. Mielelläni sen teen. Parikymentä vuotta mäccejä on tullut päivitettyä uudempiin, ja aina yhtä kateellisina ovat kateelliset niitä kadehtineet. Se on aina kivaa.
Viimeksi muokannut Taatto, 8.10.2011 klo 22.39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt menen sellaiseen asiaan mikä on kertakaikkiaan makuasia. Itse pidän nelosen muotoilusta ja viimeistelystä todella paljon. Eli ei haittaa vaikka pysyikin saman näköisenä.
Mutta..Mutta..En vaihda uuteen ässään muutoin kun saa varmistuksen että tuo antenniongelma on korjattu....Se on ainoa asia mikä ärsyttää...Kortonkeja en tuon puhelimen ympärille halua vetää...Toivotaan että saadaan käyttäjäkokemuksia pian.
LyijyS kirjoitti:Toisena kamera on saatu lähelle kilpailijoiden vastaavia.
En oo mikää ekspertti näissä asioissa, mutta toi sun kameraan liittyvä lause vähä hämäs, koska oon jotenki saanu erilaisen kuvan..? Että ois parhaimpia kameroita mitä puhelimissa on tällä hetkellä?
Ilmeisesti joku megapixeliuskovainen kuvittelee, että puhelimen x kamera on automaattisesti parempi, jos siinä megapixelimäärä on suurempi.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10