Uskotko "vaihtoehtohoitoihin"?
-
Re: Uskotko "vaihtoehtohoitoihin"?
Viesti Kirjoittaja masa »
Syön voita ja D-vitamiinia. Hiilarit on poissa nyt vajaan kuukauden ja paino on tullut alas n. 9kg.
Kannattaa katsoa: http://www.katsomo.fi/?progId=54041
-
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Vastaappas nyt sinä ensin.KunkkuJ kirjoitti:Mihin perustuu oma käsityksesi? Oletko opiskellut ja suorittanut tutkintoja alalle? Lukenut artikkeleita lehdistä ja netistä? Kuunnellut kavereita?valvoja kirjoitti:.
Mistä olet saanut päähäsi niin hullun idean, että tämän päivän lääketieteen mukaan et tarvitse mitään lisäravinteita?
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Miksen pärjäisi ilman lisäravinteita? Ensin tietysti pitäisi määritellä se, mitä tuo käsite tarkoittaa. Toki kannattaa vähän ajatella, mitä ja miten syö ja miten elää. Esimerkiksi D-vitamiinia on lisätty useisiin elintarvikkeisiin. Kyllä sitä niistä tarpeeksi saa, esimerkiksi laittamalla riittävästi rasvaa leivän päälle.valvoja kirjoitti:Vastaappas nyt sinä ensin.KunkkuJ kirjoitti:Mihin perustuu oma käsityksesi? Oletko opiskellut ja suorittanut tutkintoja alalle? Lukenut artikkeleita lehdistä ja netistä? Kuunnellut kavereita?valvoja kirjoitti:.
Mistä olet saanut päähäsi niin hullun idean, että tämän päivän lääketieteen mukaan et tarvitse mitään lisäravinteita?

Kyllä se minusta menee niin päin, että perustelemaan joutuu se, joka väittää, ettei tämä "normaali" eläminen ja ruoka anna meille kaikkea tarvitsemaamme.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Se on näin. Minun sisko on just sellainen labradorinhoitajalyytikko. Sahailee työkseen ällöttäviä asioita...amanita kirjoitti:*offtopic* Korjaus: Analyysin verikokeista suorittaa nykyään kone, muu toiminta kliinisessä laboratoriossa tapahtuu laboratoriohoitajan/bioanalyytikon toimesta. *offtopic*valvoja kirjoitti: . Verikokeen voi vaikka ottaa sairaanhoitaja ja sen analysoi yleensä laborantti.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Joo joo, mikäs se on sieltä rintamalinjojen takaa kurkistella ja huudella!Erño kirjoitti:Aiettä näitä pyhiä virtuaalisotia on kiva lukea.

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja thompzon »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Mä oon jo perustellu tarpeeks, mutta sulta ei oo tullu kuin vain vastakysymyksiä. Et selvästikään pysty esittämään perusteluita, joten case closed.KunkkuJ kirjoitti:Miksen pärjäisi ilman lisäravinteita? Ensin tietysti pitäisi määritellä se, mitä tuo käsite tarkoittaa. Toki kannattaa vähän ajatella, mitä ja miten syö ja miten elää. Esimerkiksi D-vitamiinia on lisätty useisiin elintarvikkeisiin. Kyllä sitä niistä tarpeeksi saa, esimerkiksi laittamalla riittävästi rasvaa leivän päälle.valvoja kirjoitti:Vastaappas nyt sinä ensin.KunkkuJ kirjoitti:Mihin perustuu oma käsityksesi? Oletko opiskellut ja suorittanut tutkintoja alalle? Lukenut artikkeleita lehdistä ja netistä? Kuunnellut kavereita?valvoja kirjoitti:.
Mistä olet saanut päähäsi niin hullun idean, että tämän päivän lääketieteen mukaan et tarvitse mitään lisäravinteita?![]()
Kyllä se minusta menee niin päin, että perustelemaan joutuu se, joka väittää, ettei tämä "normaali" eläminen ja ruoka anna meille kaikkea tarvitsemaamme.
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Onkohan se sitten ihan aiheellista tuotattaa itselleen näitä lisäravinteita toiselta puolen maailmaa, eikö niitä mitenkään saisi lähempää?
Vaihtoehtohoitoihin suhtaudun periaatteessa melko skeptisesti. Luontaishoitoihin voin uskoa sikäli kun tietämys ja valvotut kokeet näistä antavat mitattavia tuloksia. Varmaan niitä kokeita ja tutkimuksia on tehty mutta en ole vielä niitä hurahtanut kokeilemaan. Kieltämättä suhtaudun melko skeptisesti myös tähän koululääketieteeseen vaikka tietämys esim. ihmiskehon toiminnasta kasvaa jatkuvasti. Mitä sitten tulee näihin huuhaahoitoihin, kuten homeopatiaan, niin niihin en usko hitustakaan. Olen muutamankin homeopatiaan hurahtaneen hupsun "hoitoja" katsellut ja kuunnellut eikä niille voi kuin huokaista raskaasti. Ihan sama jos oman omaisuutensa nakkaavat homeopatiaan uskoen menemään kunhan voisivat olla tuputtamatta muille sitä uskontoaan. Ja viimeksi kaupiteltiin nahkaista karvaranneketta, joka kuulemma vei kivut huis hiiteen jo yhdessä yössä. En tiennyt itkeäkö, nauraako vai kiljuako ääneen. Oli vielä niin "edullinenkin", että kaupparatsu Rahikaisen kannatti sitä kulkea ympäri maita ja mantuja kaupittelemassa hyväuskoisille.
Ahistaa koko vaihtoehtoisuus kun ei meillä ole kuin tämä yksi elämä. Ja se on jo pisin – ja fataalein – kuolemaan johtava sairaus.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Kerroin työterveyshoitajalle, että perheemme ruokavalioon kuuluu uunissa kuivaksi paistettuja porsaan kylkisiivuja, ja että itse käytän kastikkeena niistä irronnutta rasvaa, jonka maustan suolalla ja pippurilla; hoitaja kysyi hämmästyneenä että tapahtuuko sitä usein ja lähetti kolesterolimittaukseen.JHA kirjoitti:Itse olen voittanut geneettisessä arvonnassa elimistön jonka mahdollistaa sen että vaikka ruokavalio koostuu aidolla meijerivoilla voidelluista leivistä, merisuolalla maustetusta runsaasta sapuskasta, kuohukermalla kuohkeutetuista kastikeruoista ja kaikesta sellaisesta joka saisi Pekka Puskan putoamaan puusta pelkästä järkytyksestä pysyy verenkuva silti likimain täydellisenä kolesteroleineen sun muineen, verenpaine jopa kiusallisen alhaisena* ja paino siellä jossain indeksien alarajoilla mutta en suin surminkaan menisi suosittelemaan tätä jokaiselle sopivaksi kaikki ongelmat ratkaisevaksi ruokavalioksi...
*) koomisin episodi takavuosilta se kerta jolloin mittaaja haki paikalle toisen mittarin ennenkuin uskoi alhaisen näyttämän pitävän paikkansa ja ettei se ensimmäinenkään ollut viallinen...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En muista lukemaa nyt, muttei syytä huoleen, ja tuoreimmasta verenpainemittauksesta lääkärin kommentti oli: "Ihanteellinen".
Käsittääkseni ihminen on sekaruoan syöjä, ja perusterveen ihmisen pitää perusterveenä monipuolinen ruokavalio, joka sisältää myös lihaa ja rasvaa! Ihmisen kuuluukin saada tietty osuus energiasta rasvana, tätä monet eivät tahdo käsittää ollenkaan ns. "terveysvalistuksen" seurauksena. Toki rasvankin suhteen monipuolisuus on paikallaan.
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
http://blogi.kansanelakelaitos.fi/arkisto/656
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/11664 ... llattyivat
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Tuo on huuhaata. Minä olen koko ikäni syönyt ruokaa ja tässä sitä vaan mennään!Jamac kirjoitti:Baking news: Tutkimuksen mukaan 100% ruokaa syöneistä kuoli!
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
arisel
Olet oikeassa. Ihminen on sekasyöjä ja moni noin syövä on terve. Itse syöt juuri niin kuin ihmiset söi ennen. Pitäisi itsekkin syödä samanlailla, jos vaan osaisi.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja app13 »
^ Ei välttämättä enää kovin pitkään...KunkkuJ kirjoitti:Tuo on huuhaata. Minä olen koko ikäni syönyt ruokaa ja tässä sitä vaan mennään!

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iMac early 2008, 24"
_______
Ilmaista varastointitilaa internetissä: http://db.tt/G7mhxzrR
_______
Myynnissä MBP: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=39&t=173553
-
Olet asian ytimessä. Huomisestakaan ei ole takuuta annettu. Tosin ei sinullekaan.app13 kirjoitti:^ Ei välttämättä enää kovin pitkään...KunkkuJ kirjoitti:Tuo on huuhaata. Minä olen koko ikäni syönyt ruokaa ja tässä sitä vaan mennään!![]()

-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Juuri siksi kannattaa jättää huomiselle se, jonka voi tehdä jo tänään.KunkkuJ kirjoitti:Olet asian ytimessä. Huomisestakaan ei ole takuuta annettu. Tosin ei sinullekaan.app13 kirjoitti:^ Ei välttämättä enää kovin pitkään...KunkkuJ kirjoitti:Tuo on huuhaata. Minä olen koko ikäni syönyt ruokaa ja tässä sitä vaan mennään!![]()
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja app13 »
Totta, totta...KunkkuJ kirjoitti:Tosin ei sinullekaan.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iMac early 2008, 24"
_______
Ilmaista varastointitilaa internetissä: http://db.tt/G7mhxzrR
_______
Myynnissä MBP: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=39&t=173553
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »

Ookoo. Ensiksi, vaihtoehtohoidoilla tässä ymmärrän lähinnä homeopatian, reikihoidon yms. yms. ja niistä voidaan kyllä melko pääsääntöisesti todeta että ovat täyttä kukkua. Ei ole mitään "pitävää" tai lääketieteellistä/fysiologista perustetta niiden toiminnalle. Tietenkin näitä myös tutkitaan ja siksi näin uskaltaa sanoakin. Tietysti joskus näistä tutkimuksistakin selviää jotain, mm. akupunktion suhteen. Akupunktiossahan se alkuperäinen teoria toiminnasta on täysin metikössä, mutta sen on kuitenkin täysin muista syistä osoitettu kivunhoidossa toimivaksi. Eli se lienee jotain toimivan jutun ja huuhaan välimaastosta. Homeopatiahan taas pohjautuu vain veden muistiin ja käytännössä mitään lääkeainetta ei ole molekyyliäkään jäljellä lopullisessa valmisteessa. Taikuutta siis ja kukkua, tieteen puolelta katsottaessa.
Näemmä vitamiinikeskusteluakin tässä ... En sitten tiedä, kuuluuko vitamiinien popsiminen suoraan vaihtoehtohoitoihin. Tai ravintolisäkysymys muutenkaan. Vitamiinien olemassaolo ja vaikutushan on itsessään tosiasia. Onko niistä mitään hyötyä, se on sitten tietenkin tavallaan vaikea kysymys. Kaikkihan riippuu siitä, onko todellista vitamiini- tai hivenainevajetta vai ei. Se taas selviää käytännössä ainoastaan verikokeesta. Ja vitamiinejakin tutkitaan ja siis edelleen koko ajan. Näyttäisi kuitenkin siltä, että varsinkin pohjoisilla leveysasteilla D-vitamiinin vaje olisi ihan tosiasia ts. D-vitamiinilisän syöminen on perusteltua. D-vitamiinitasotkin tosin selviävät vain verikokeessa ja vain siitä voi tietää todellisen tilanteen ja mahdollisen vajeen. Suosituksista ollaan sitten eri mieltä, itse väittäisin nykyisiä D-vitamiinisuosituksia varsin alakanttiin määritellyiksi.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Mä muuten seuraan samaisen äijän kirjoituksia ja esiintymisiä kanssa. Voita tosin en ole oikein koskaan käyttänyt. Paistamisessa oma suosikkini on ollut oliiviöljy.masa kirjoitti:Mää seuraan tätä äijää.http://www.Anttiheikkila.com/
Syön voita ja D-vitamiinia. Hiilarit on poissa nyt vajaan kuukauden ja paino on tullut alas n. 9kg.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Tarkoitatko suosituksilla noita D-vitamiinin saantisuosituksia, vai todellisia pitoisuuksia veressä ?paulaw kirjoitti: D-vitamiinitasotkin tosin selviävät vain verikokeessa ja vain siitä voi tietää todellisen tilanteen ja mahdollisen vajeen. Suosituksista ollaan sitten eri mieltä, itse väittäisin nykyisiä D-vitamiinisuosituksia varsin alakanttiin määritellyiksi.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka