CryAllu kirjoitti:No nyt tulee heti toinen perää mut ei kai se mitää. Mutta olisi kysymys että miten tämä käy. joskus akku ei suostu loppumaan vaikka mitä tekee esim 100% pysyy varmaan noin 20 minuuttia mutta joskus taas se vaan kuluu taas ihan hemulin nopeasti vaikka samaa tekee netissä 3g:llä yleensä akku menee sillä nopeasti mutta jos se 100% juttu jää nii se kestää varmaan 10min sillä satasella(huom se on niin mulla aina hard resetin jälkeen) että tietäisikö missä on asia?
Kiitos!
Mitä lie prosesseja jauhaa taustalla. Itse en jaksa näistä välittää, kokonaiskesto ratkaisee. Yöhön mennessä ei ole koskaan akku loppunut kesken. Ja seinästä tulee lisää Imatran voimaa.
Ajattelinpa iteki liittyä keskusteluun. Nyt on vajaa viikon ollu nelonen käytös ja tänään joudun varmaan kolmannen kerran lataamaan. Akku kestää ensinnäkin huomattavasti paremmin ku edellinen 3gs, jonka oli pakko olla joka yö laturissa kiinni, vaikka ei mitään erikoista sillä tehnytkään. Oma käyttö on aika vaativaa, omasta mielestäni, töissä kuluu about 4 tuntia yhteensä pelkkää surffaamista, siihen päälle vielä sattunaiset facebook käynnit ja mailin tarkistukset. Musiikkia kuuntelen myös melkeen koko 8t ajan ku töissä olen. Ja aina kun kotiin oon tullu niin on ollu vähintään 50% akusta jäljellä. Yllättänyt toisinsanoen positiivisesti nelosen akunkesto.
Tässä omani. Käyttö lähinnä pelien pelaamista. Myös joitakin lyhyitä puheluita, facebook sovellut, mailit pushilla, mailailua, netin käyttöä... Lähinnä pelailua kuitenkin, joka syö akkua hyvin. Yöksi laitettava siis lataukseen, mutta oikein tyytyväinen olen vuoden vanhan kapulan akkuun, kun 2,5 vuorokautta kestää. Miehen htc ei kestä (paljon vähemmällä käytöllä ja pari kuukautta uudempi) kuin puoli päivää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sasquatch kirjoitti:Tässä omani. Käyttö lähinnä pelien pelaamista. Myös joitakin lyhyitä puheluita, facebook sovellut, mailit pushilla, mailailua, netin käyttöä... Lähinnä pelailua kuitenkin, joka syö akkua hyvin. Yöksi laitettava siis lataukseen, mutta oikein tyytyväinen olen vuoden vanhan kapulan akkuun, kun 2,5 vuorokautta kestää. Miehen htc ei kestä (paljon vähemmällä käytöllä ja pari kuukautta uudempi) kuin puoli päivää.
Yöksi laitettava lataukseen - valmius 2 päivää? Mitä en ymmärrä?
Edit: Liian väsynyt
Viimeksi muokannut E-W, 10.8.2011 klo 20.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselläni IOS 4.3.5 teki jekut koneelle. Akun kesto muuttui radikaalisti.
Tuolla on puhuttu tuo reilu tunti, sekä taustalla toiminut push mail. Laite on tuota puhetta lukuunottamatta huilannut, joten sillä ei ole tehty mitään, vaikka tuo niin näyttäisikin että on. Pääsen samaan tulokseen, jos käytän iPodia ja vaikka surffaan koko ajan. Elikkä näyttäisi että laite hakkaa suoritinta 100% koko ajan. Akku tyhjenee 4-5 tunnissa, joten kone on siis täysin käyttökelvoton. Olen kytkenyt kaikki päältä pois, mitkä voi, mutta ei apua. Aiemmin vastaavilla asetuksilla kone tyhjensi akun reilussa vuorokaudessa. Mikähän voi mättää?
Laite on palautettu kahteen otteeseen perusastuksiin ja palautettu varmistuksesta. Kone on kaikki 4kk vanha.
Hankin WhatsApp -pikaviestintäsovelluksen. Sen jälkeen akunkesto on romahtanut, vaikka puhelin on lentokonemoodissa koko ajan (vain Wi-Fi enabloituna). Valmiustilassa puhelin kestää n. vuorokauden, sen jälkeen on pakko näyttää laturia. Harmi, sillä kyseessä muuten fiksu ja kiva ohjelma.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Kerrottakoon seuraava vinkkinä muille, jos iPhone 4:n akunkulutus on uusimman softapäivityksen jälkeen dramaattisesti huonontunut. Itselläni akku kesti maksimissaan vuorokauden ja "usage time" näytti samaa kuin "standby time", vaikka en ollut käyttänyt puhelintani koko aikaa. Yön aikana akun lataus puolittui.
Tein seuraavasti erään foorumin ohjeen mukaan.
1st. Turn off WiFi.
2nd. Turn on everything on cellular data (3G, Cellular Data, Data Roaming)
3rd. Wait until iPhone gets 3G signal, after it wait ~5mins
4th. Turn off 3G (DO NOT connect to any Wi-Fi networks before this is done), DO NOT turn off cellular data and data roaming.
5th. Turn on Wi-Fi. Connect to home Wi-Fi if available.
(please don't blame me if this does not work..(it does for me). I get this info from another people...)
Otin puhelimen (iPhone4, 4.0.1 firmware) latauksesta aamulla. Nyt näyttää valmiusajaksi 8h19min, ja käyttöä 4h23min, enkä taatusti ole käyttänyt sitä, kuin muutaman minuutin. Jotain outoa siis jossain. Ainoastaan WLAN päällä, puhelin muutoin lentokonetilassa ts. puhelinominaisuudet kokonaan suljettuina.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
laitan nyt tähän ketjuun, onkohan kukaan kokeillut isompia akkuja joita saa tarvikkeena?
esim tämä http://viewitem.eim.ebay.fi/GOLD-2430MA ... 02035/item
käsittääkseni vakio akku on jotain 1400mah
ja tuo olisi melkein tuplat.
pertsasep kirjoitti:laitan nyt tähän ketjuun, onkohan kukaan kokeillut isompia akkuja joita saa tarvikkeena?
esim tämä http://viewitem.eim.ebay.fi/GOLD-2430MA ... 02035/item
käsittääkseni vakio akku on jotain 1400mah
ja tuo olisi melkein tuplat.
Olisi kyllä aika houkutteleva diili takuun umpeuduttua. Akun vaihto on kaiketi aika iisi homma.
Itse hommasin tuollaisen 1900 mAh matka-akun iPhonelle. Käytännössä se on pieni palikka, jolla voit ladata iPhonea, mahtuu vaikka taskuun. Maksoi kympin, ja kapasiteetiltaan on melkein tuplat nykyisestä akusta (nykyisin akkuni on noin 1000 mAh). Suosittelen lämpimästi kenelle vain, joka kärsii akkuongelmista.
iPhone 4, iOS 5, push käytössä sposteille, 3G ja WLAN päällä. Synkronoitu välissä iTunesiin, mutta ei ollut liitettynä 5min kauempaa. Onko tämä nyt sitten huono vai hyvä, tiedä siitä.
Viimeksi muokannut domeus, 20.10.2011 klo 21.16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sain juuri iOS5 julkaisuajankohtana "uuden" puhelimen takuuvaihdettuna.
Akun kesto parani tässä kappaleessa aivan eri lukemille kuin mitä se oli edellisessä.
Nyt pääsen jo helpohkosti parikin päivää täydellä latauksella käyttötuntien pyöriessä 8-10h.
Edellisellä luurilla oli pakko ladata joka ilta ja ihmettelinkin, että miten porukat pääsevät yli puolet pidempiin käyttöaikoihin.
Eli näyttää olevan melko suuria yksilöllisiä eroja puhelimissa/akuissa.