Sysoosi kirjoitti:Sonera tarjoaa jo 16GB mallia 12e/kk 24kk ajan tai 288e kerralla.
Ahaa,
onkos tää "uus" hinta 4:lle, jossa on jo reagoitu 4S:n tuloon, vai "vanha" hinta, joka on jo ollut?
Operaattorivapaa?
Mutta iPadin resoluutio toivottavasti ja luultavasti nostetaan kaksinkertaiseksi (ts. nelinkertaisesti pikseleitä), jolloin kehittäjien pitää vain tehdä grafiikat kaksinkertaiseksi. Samalla tavalla kuin iPhone nelosenkin kanssa siis. Ennakoivat ovat tehneet tämän jo ja loput fiksuista ovat tehneet ensin vektorigrafiikkaa ja vasta sitten siitä bittikarttoja. Tämä on toimiva systeemi, mutta tuottaa aina jonkin verran lisätöitä. Sitä se valitettavasti on mobiililaitteiden kanssa väkisinkin.
Itse en usko, että seuraavassa ipadissä olisi nelinkertainen määrä pikseleitä. Se vaan vaatisi niin paljon enemmän vääntöä GPUlta, että akunkesto romahtaisi ja tämän on Applelle no-no. Ja kuten todettu, kun nyt on 3 eri resoa, ei 4 ole merkittävästi ongelmallisempi ja sen jälkeen 5:kin resoa ei ole mikään ongelma, joten aivan mainiosti iPhoneja voisi tarjota 3:lla eri resolla.
Niin itse olen kyllä saanut lokaatiotiedon iPhonelta iPadille bluetoothin yli ja kaveri samoin WiFi-jaon yli. Molemmilla iPadin WiFi malli JA laitteen WLAN ei ollut päällä (ja lokaatiotieto oli muutenkin dynaamista eikä se minkä langattomasta verkosta saa irti).
Hiukka vaikee ymmärtää miten kaveri saa wifi-ipadillä lokaatiotiedon iPhonelta, jos WLAN ei ole päällä...

Anyway, tästä on ollut ristiriitaista tietoa sekä hopOmpussa, että macrumorsissa ja vaikkakin itse olen etsinyt tietoa lähinnä lokaatiotiedon siirtymisestä wifi-tetheröinnissä, tuntuisi oudolta miksi tieto välittyisi bt:llä, muttei wifillä.
Voiko muuten wifi- ja bt-tetheröinti olla päällä samanaikaisesti samaan laitteeseen? Bt:hän on paljon hitaampi, jos wifiä ei voi käyttää, kun paikkatietoa tarvitsisi...
Miksiköhän Apple ei voi dokumentoida tällaisia asioita? Olis hiukka selkeempää, mut sillon kai sit pitäs myöntyä siihen, ettei monimutkainen laite voi olla niin yksinkertainen käyttää, että kaikki asiat selviäis intuitiivisesti...
(Niin, eihän edes sitä tiedostojärjestelmää kukaan kaipaa...)
Onko näyttöä siitä, että se olisi minimaalista? Muut valmistajat ovat lähteneet nyt myös tähän typerään ja turhaan leikkiin.
Tässä taitaa olla taas kyseessä Applen rajoittuneen todellisuuden mallit, joissa on verrattu kiinteää akkua vanhaan sauvaparistomalliin. Pyöreät sylinterit nelikulmaisessa kotelossa luonnollisesti hukkaavat paljon tilavuutta ja näyttö tästä on ihan matemaattista. Mutta ei tarvii olla ruudinkeksijä, että tajuaa, ettei laattamaisen akun koteloinnin tarvitse viedä tilavuutta juuri ollenkaan.
Myöskään ei tarvitse hämmästyä, jos muutkin valmistajat haluavat madaltaa kynnystä uuden laitteen hankkimiseen, uuden akun sijasta. Apple vaan on perinteiseti profiloitunut keskivertoa enemmän varakkaan kuluttajakunnan tuotteeksi, joilla tiuha päivitystahti ei ole rahasta kiinni. Toisaalta uudet halvat airit ja yhä myynnissä oleva 3GS muuttaa tilannetta, kuten hieman myös mäkkien hidas tekninen kehitys, jonka ansiosta jälleenmyyntiarvo pysyy hyvänä.
Tervetuloa kapitalismin maailmaan, jossa kaksi dollaria on enemmän kuin yksi. Hyvä puolihan tässä on se, että voit nyt perustaa oman firman, joka tarjoaa paremman vaihtoehdon. Tästä siemenestä Applekin syntyi alunperin.
Eipä Apple olisikaan enää voinut syntyä vuonna 2011. Globaali kilpailu en sen verran tiukkaa, että tarvii miljardikapitaalit, että voi lähteä kilpaan. Toista se oli vuonna 1976...
Dotzki kirjoitti:Ostaa 4s, unohda jo muovisämpylät
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joo, lasisämpylä (vai -hampurilainen?) maistuu paljon paremmalta...