Hieno kirjoitti:Koulukiusaaminen.
Itse sen kokeneena.
Kohtalotoveri.
Se onkin pahinta. Sitten vielä puhutaan, että sekin pitäisi keskustelemalla selvittää. Ei toiminut ala-asteella tuollainen keskustelu kiusaajien ja opettajan kanssa. Tiedän miltä se tuntuu ja toivon voimia jokaiselle.
Ei mitään keskusteluja vaan kunnon rangaistuksia. Itsellä tekisi oikein kunnolla joskus rankaista, kun olen kyseisiä isompi jo..
Hieno kirjoitti:Koulukiusaaminen.
Itse sen kokeneena.
Kohtalotoveri.
Se onkin pahinta. Sitten vielä puhutaan, että sekin pitäisi keskustelemalla selvittää. Ei toiminut ala-asteella tuollainen keskustelu kiusaajien ja opettajan kanssa. Tiedän miltä se tuntuu ja toivon voimia jokaiselle.
Ei mitään keskusteluja vaan kunnon rangaistuksia. Itsellä tekisi oikein kunnolla joskus rankaista, kun olen kyseisiä isompi jo..
Ei rangaistuksetkaan toimi. Kiusaaminen loppuu ainoastaan yhdellä keinolla ja se on väkivalta. Kunnolla turpaan, että siivooja saa siivota lammikon lattialta. Mitkään 1viikon koulusta erottamiset tai jälkkärit tuohon auta. Jos olisin tämän kokoinen ollut ala-asteella niin turpa olisi lätissyt aika usein. Nykyään nämä lukeneet ihmiset eivät edes tiedä miten kiusaajia pitää käsitellä ja naurankin kukkahattu tädeille. Ne ovat juuri junttimaisia kuten nykyiset opettajat. Ylä-asteella meillä oli sellainen miesopettaja joka iski nyrkin(pesäpallomailan, yms kättäpitempää) pöytään niin siinä oli kovinkin kovis hiljaa. Mielestäni naisopettajien määrää pitäisi rajoittaa, koska ne eivät ole alalle päteviä. Eivät saa kiusaajia kuriin.
Viimeksi muokannut M.P.T, 13.10.2011 klo 13.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
^luit lapaseni, eikun veit ajatukset suustani, ku... No, samaa mieltä. Monet kiusatut ovat niin "orpoja" etteivät osaa pistää hanttiin. Viimeistään kunnon tappelulla saa rispektiä kiusaajilta ja kiusaaminen yleensä loppuu. Tai eihän mulla ole kokemusta nykyajan meiningistä, mutta noin silloin 90-luvulla. Ja joo ei. Minua ei ikinä kiusattu. Ei mennyt ikinä niin pitkälle kun vähän ärähti. Muita tilanteita olen vierestä seurannut kylläkin.
Kiusaamisaiheesta saisi jo oman topicin. Kun monella on tästäkin kokemusta.
Niinpä. Kunnolla turpaan. Vaikka eräs kirjassa oleva henkilö käskee kääntämään toisenposken niin se ei siihenkään lopu. Vaikka ajatus siitä, että ollaan kaikkien kavereita on kaunis. Silti tämä ei toimi, koska joku kiusaa aina jotain koulussa. Tätähän esiintyy työpaikoilla, kerrostaloissa ja joissain suvuissakin. Heikompaa kiusataan tai ei aina heikompaa, koska joskus se hiljainen joutuu kiusaamisen kohteeksi. Onhan tässä nähty muutamia tapauksia koulumaailmasta mihin se etenee pahimmillaan. Kuka on se rohkea kuka uskaltaa puolustaa toista? Joskus siinä voi joutua puolustajakin pilkan kohteeksi ja opettajat eivät tee mitään.
En tiedä miksi miesopettajat ovat pätevämpiä käsittelemään oppilaita. Ala-Asteella eräs opettaja jäi eläkkeelle ja hän otti riitatapaukset aika vakavasti. riitelijät luokkaan ja molemmille nyrkkeilyhanskat kouraan. Riidat loppui siihen. Ylä-asteella opettaja läväytti metrisen lankun pöytään täysillä, jos luokka ei hiljentynyt. Siinä säikähti moni tehtäviä tehdessä muutamien takia. Olen monia miesopettajia nähnyt ja jokainen on osannut käsitellä oppilaita. Kiusaamistapaukset jatkuvat yleensä saamattomien naisopettajien hölmölystä. Ne eivät uskalla puuttua tilanteeseen. Naisopettaja katsoo vaan vierestä kun toista piestään nyrkeillä.
Pitääkö Suomeenkin perustaa taas tyttö ja poikakoulut? Koulupukupakko voisi olla hienoasia, koska monessa maassa se toimii ja oppilat pukeutuvat hienosti. Näin pukeutumiseen liittyvä kiusaaminen loppuisi ja jokainen olisi tasa-arvoinen. Ei enää voisi ylpeillä vaatteillakaan. Kuri pitäisi palauttaa myös takaisin kouluun, koska nykyään lukiossakin meno on kuin päiväkodissa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Kain kirjoitti:Perhanan nulikat, kun juoksentelevat rappukäytävällä niin äänekkäästi.
Taidanpa lurauttaa vähäsen oliiviöljyä rappusille niin loppuu se mölyäminen.
Ei kannata tuhlata hyvää öljyä. Laita mielummin vaseliinia.
Kain kirjoitti:Perhanan nulikat, kun juoksentelevat rappukäytävällä niin äänekkäästi.
Taidanpa lurauttaa vähäsen oliiviöljyä rappusille niin loppuu se mölyäminen.
Ei kannata tuhlata hyvää öljyä. Laita mielummin vaseliinia.
Jekkulanka on myös ihan kätevää nilkan korkeudella.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Automaattipesukoneiden aikalukko.
Ihmettelen kun en saa luukkua millään auki.
Luovutin taisteltuani tarpeeksi pitkään, ja hetken päästä sehän aukesi ihan kiltisti, kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Viimeksi muokannut Kain, 24.10.2011 klo 16.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Latvastalaho kirjoitti:Kommentoiminen...
Ei pitäisi ottaa kantaa asioihin joiden hyväksi ei ole valmis tekemään mitään.
Juu…
Ja esitettyihin kysymyksiin ei voi vastata millään lailla, vaikka kuinka sen kysymyksen muotoilisi.
Vaan parempi on kierrellä ja kaarella ja lopuksi siirtyä aiheesta toiseen, kun ei tiedetä vastausta.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Otetaan tavistyyppi, sillä on tavallinen t-paita ja tavalliset farkut. Normaali tukka. Tavistyyppi.
Sitten se kietaisee kaulalleen sellaisen alunperin rokkikukkopoikien käyttämän tyttömäisen röyhelöhuivin – se on siloin hanipööhuivi. Tyypistä tuli yhdellä idioottimaisella huivin kietaisulla kietaisulla ihan tv-mediarockkikelpoinen ja trendikäs, tuosta vaan, pusupusupusu!
ESIMERKKIKUVA:
5807-IMG_7653copy.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jamac, 24.10.2011 klo 22.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.