Miten se tunnistaa, että onko vastapuolella iOS laite vai ei? Kun jos lähetän toiselle kaverille viestin ja yhteystiedoissa on vain numero, että menee iMessagena? Tiedän kuitenkin, että hänellä on iOS5 asennettuna.jjari kirjoitti:En mä ainakaan ole aktivoinu sitä itse, eikä työkaverikaan jonka kanssa äsken tuota kokeiltiin. Ja hyvin menivät iMessagena viestit.Armadillo kirjoitti:On muuten vähän heikkoa että tuo iMessage täytyy aktivoida itse. Peruskäyttäjä ei tätä varmasti tee, ja täten vaikka vastapeluri pystyisi noita nettiviestejä käyttämään niin 80% tapauksista näin ei tapahdu. Ei voinut sitten tuossa aloituskyselyssä kysyä myös että kiinnostaako tällainen...
iOS 5 - käyttökokemukset
-
Re: iOS 5
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Re: iOS 5 - käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Anniel »
iOS 5 - asennus ja -ongelmat
-
Viesti Kirjoittaja letired »
iPhone 5 16GB
Nano 2Gen RED© 4GB
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja iTupsu »

Eniten pidän notifications centeristä ja iCloud-synkkauksesta. Sen kun näppäilen koneella iCaliin lukujärjestyksen ja luennot, harkat ja tentit siististi eri väreillä ja ne ilmestyvät iPhonen week caliin. It just works!
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Aadee kirjoitti:Aika positiivinen fiilis jäi kyllä. 3GS tuntuu kevyemmältä jostain kumman syystä käyttää taas, tosin voihan se olla vain omaa harhaa.
Joko se ei ole tai sitten harhailee kaveri ja rouvakin kun molemmat sanoivat päivän käyttämisen jälkeen että tuntuu nopeammalta.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tämä on varmasti tyhmä kysymys, mutta miten iCloudiin tallennettuja kamoja saa poistettua? Miten esim. kontaktit poistetaan pilvipalvelimelta? Pystynkö manageroimaan pilvessä olevia bookmarkseja muuten kuin iPhonella tms.?Legge kirjoitti: tyhjentämällä ensin pilven
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Google Docsilla toimi sama jo aiemminkin. Nyt ei enää tartte käyttää DocsiaiTupsu kirjoitti:Sen kun näppäilen koneella iCaliin lukujärjestyksen ja luennot, harkat ja tentit siististi eri väreillä ja ne ilmestyvät iPhonen week caliin. It just works!

-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Tuo toiminut jo pitkään ilmaiseksi Googlen kautta.iTupsu kirjoitti:On kyllä aivan loistava päivitys!
Eniten pidän notifications centeristä ja iCloud-synkkauksesta. Sen kun näppäilen koneella iCaliin lukujärjestyksen ja luennot, harkat ja tentit siististi eri väreillä ja ne ilmestyvät iPhonen week caliin. It just works!
Millä olet saanut nuo lukujärjestykset, harkat jne. tuonne notification centeriin eri väreillä?
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
"[...] ne ilmestyvät iPhonen week caliin." Notification center on aina sama harmaan turjake, valitettavasti.Delli kirjoitti:Tuo toiminut jo pitkään ilmaiseksi Googlen kautta.iTupsu kirjoitti:On kyllä aivan loistava päivitys!
Millä olet saanut nuo lukujärjestykset, harkat jne. tuonne notification centeriin eri väreillä?
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Entäs toistuvat ilmoitukset (recurring tasks)? Ainakin betassa arvostelujen mukaan oli sellainen ominaisuus mutta en minä saa kuin yhden kertaluontoisen hälytyksen asetettua. Onko viime hetkellä poistettu lopullisesta versiosta vai onko asennus mennyt minulle appsin osalta jotenkin pieleen?Armadillo kirjoitti:Täällä toimii, tosin eilen kun testailin niin pientä viivettä oli havaittavissa itse hälytyksen saamisen suhteen.jtk kirjoitti:Itselläni ei iPhone 4:ssä toimi paikkaan sidotut muistukset, valintatäbbi näkyy mutta himmeänä eikä siis reagoi. Kysymyksessä on iCloud-synkkautuvan tilin muistutukset eli pitäisi pelata. Mistähän voisi johtua? (Resetointi tai uudelleenkäynnistys ei ole auttanut.)
Toimiiko muilla?
-
Viesti Kirjoittaja Nikon »
Painamalla 2 kertaa kotinäppäintä lockscreenissä saat kameran nappulan näkyville..teppomies kirjoitti:Itse huomasin saman, että päivityksessä ei tullut kaikki ominaisuudet mitä piti. Esim. kalenteriin ei voi lisätä uusia eventtejä ollenkaan, eikä location remindereita voi luoda reminderissa. En tiedä pitikö iPadiinkin tulla tuo camera painike lockscreeniin? Jos piti, niin eipä ole sellaista mullakaan. Itsellä siis käytössä iPad 2.Nanou kirjoitti:Mikäköhän omassa iphone 4 sessa on, kun päivitin ios 5 ei tullut kaikkia ominaisuuksia mm safari on ihan saman lainen, kun ennenki ja tohon alkunäyttöön ei tullu et pääsee suoraan kameraan...?
Muilla vastaavia ongelmia?
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Kirjautumalla icloud.comiin. Siellä voi ainakin muokkailla kalenteria, kontakteja sekä tyhjentää photostreamin kokonaisuudessaan.E-W kirjoitti:Tämä on varmasti tyhmä kysymys, mutta miten iCloudiin tallennettuja kamoja saa poistettua? Miten esim. kontaktit poistetaan pilvipalvelimelta? Pystynkö manageroimaan pilvessä olevia bookmarkseja muuten kuin iPhonella tms.?Legge kirjoitti: tyhjentämällä ensin pilven
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Menet "contact-osion" asetuksiin --> "valitse kaikki" --> "delete" --> yhteystiedot poistuu. Jos käsitin oikein, puhelimen iCloud-osiossa pitää jättää "yhteystiedot" täppä valitsematta, niin se ei synkkaa niitä jatkossa.Legge kirjoitti:Kirjautumalla icloud.comiin. Siellä voi ainakin muokkailla kalenteria, kontakteja sekä tyhjentää photostreamin kokonaisuudessaan.E-W kirjoitti:Tämä on varmasti tyhmä kysymys, mutta miten iCloudiin tallennettuja kamoja saa poistettua? Miten esim. kontaktit poistetaan pilvipalvelimelta? Pystynkö manageroimaan pilvessä olevia bookmarkseja muuten kuin iPhonella tms.?Legge kirjoitti: tyhjentämällä ensin pilven
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Ensinnäkin nyt kun asetan iCloudin synkkaamaan melkein kaiken mun iLaitteiden välillä, mikä merkitys jää mun iLaitteiden ja iTunesin synkkaamisen välille. Nehän on jo wireless-synkassa kun yritän sitä.
Varmaan asia selviää ajan myötä, mutta mun kysymys onkin nyt, että onko joku kuolinpesässä unohtanut Applearkijärjen.
On muutakin. Jostain syystä samperin huonosti dokumentoitua muutoksenhallintaa.
Multa on kysytty uutta iCloud-tiliä. Joku sanoi, että tarvitaan uusi iCloud-kalenteri. Kaikki kelpaa, mutta miksi missään ei sanota että miksi.
En halua, että kaikki iMäcin ryönä siirtyy mun Padiin. Piuhan kanssa pääsin säätämään sitä. Nyt se nillittää, että saattaa tulla päällekkäisyyttä, jos käytän sekä iCloud-synkkausta ja synkkaan rajallisesti niin kuin ennenkin.
Mistä pääsen rajottamaan sitä mikä kaikki siirtyy iCloudsin toimesta, niin automaagisesti vaikka siirtyykin, kun iMäcissä valinnat on harmaana?
Mulla on MobileMe-tunnukset, -me.com -sähköpostit, Apple ID:t. En kiellä että silti sekotan varmaan asioita, mutta mun mielestä syy ei tällä kertaa olen minun syyni.
Jos oli tarkoitus hämmentää Applen logiikkaan tottunut iKäyttäjä, niin nyt se tapahtui.
Kaikki selviää, niin kuin Windows-maailmassa, mutta mitä pahaa minä olen tehnyt, että mun pitää katsoa sen kiduttavaa selviämistä näemmä samalla tavalla.
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Kun laitoin kohdasta Asetukset > iCloud > Muistutukset täbin pois ja taas takaisin, toistuvien hälytysten valikko tuli näkyviin. Paikkaan sidotut eivät toimi vieläkään.jtk kirjoitti:Entäs toistuvat ilmoitukset (recurring tasks)? Ainakin betassa arvostelujen mukaan oli sellainen ominaisuus mutta en minä saa kuin yhden kertaluontoisen hälytyksen asetettua. Onko viime hetkellä poistettu lopullisesta versiosta vai onko asennus mennyt minulle appsin osalta jotenkin pieleen?Armadillo kirjoitti:Täällä toimii, tosin eilen kun testailin niin pientä viivettä oli havaittavissa itse hälytyksen saamisen suhteen.jtk kirjoitti:Itselläni ei iPhone 4:ssä toimi paikkaan sidotut muistukset, valintatäbbi näkyy mutta himmeänä eikä siis reagoi. Kysymyksessä on iCloud-synkkautuvan tilin muistutukset eli pitäisi pelata. Mistähän voisi johtua? (Resetointi tai uudelleenkäynnistys ei ole auttanut.)
Toimiiko muilla?
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Sovellettuna samaa logiikkaa. Asetuksista sijaintipalvelut pois päältä. Silloin Muistutusten Sijannissa-täbbi muuttui aktiiviseksi (!) mutta herjasi laittamaan sijaintipalvelut päälle. Niin tein ja kun samalla älysin sallia muutokset sijaintipalveluihin Rajoitukset-asetuksisssa, ilmestyi Muistukset näkyviin myös Sijaintipalvelut-asetuksiin. No niin, minun ongelmani ovat ohi 8)jtk kirjoitti:Kun laitoin kohdasta Asetukset > iCloud > Muistutukset täbin pois ja taas takaisin, toistuvien hälytysten valikko tuli näkyviin. Paikkaan sidotut eivät toimi vieläkään.jtk kirjoitti:Entäs toistuvat ilmoitukset (recurring tasks)? Ainakin betassa arvostelujen mukaan oli sellainen ominaisuus mutta en minä saa kuin yhden kertaluontoisen hälytyksen asetettua. Onko viime hetkellä poistettu lopullisesta versiosta vai onko asennus mennyt minulle appsin osalta jotenkin pieleen?Armadillo kirjoitti:Täällä toimii, tosin eilen kun testailin niin pientä viivettä oli havaittavissa itse hälytyksen saamisen suhteen.jtk kirjoitti:Itselläni ei iPhone 4:ssä toimi paikkaan sidotut muistukset, valintatäbbi näkyy mutta himmeänä eikä siis reagoi. Kysymyksessä on iCloud-synkkautuvan tilin muistutukset eli pitäisi pelata. Mistähän voisi johtua? (Resetointi tai uudelleenkäynnistys ei ole auttanut.)
Toimiiko muilla?
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Tykkään ajatuksesta, että pilvestä tyrkätään kontaktit, kalenterit sun muut valitsemani asiat kaikkiin laitteisiin. Tällä hetkellä kyrsii kuitenkin, että MBP jää ikään kuin ulkopuolelle koko hommasta, koska SL ei iCloudia tue. Päällekkäin käyttäminen aiheuttaa tosiaan ikäviä duplikaatteja tietoihin. Kai tässä yritetään kuitenkin työntää käyttäjiä pilveen ja kokonaan pois iTunesiin synkkailusta.Taatto kirjoitti:Vähän ihmetyttää monikin asia. Vanhana mäcin käyttäjänä en olet tottunut ihmettelemään tällaisia.
...
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Kappas, en tiennytkään että noinkin voi tehdä. Mutta hyvin sai toistumaan. En tosin nyt ehtinyt vielä kokeilla että paukutteleeko tuo oikeasti joka päivä ilmoitusta kun tulen kotiin, mutta ainakin sen sai asetettua niin.jtk kirjoitti:Entäs toistuvat ilmoitukset (recurring tasks)? Ainakin betassa arvostelujen mukaan oli sellainen ominaisuus mutta en minä saa kuin yhden kertaluontoisen hälytyksen asetettua. Onko viime hetkellä poistettu lopullisesta versiosta vai onko asennus mennyt minulle appsin osalta jotenkin pieleen?Armadillo kirjoitti:Täällä toimii, tosin eilen kun testailin niin pientä viivettä oli havaittavissa itse hälytyksen saamisen suhteen.jtk kirjoitti:Itselläni ei iPhone 4:ssä toimi paikkaan sidotut muistukset, valintatäbbi näkyy mutta himmeänä eikä siis reagoi. Kysymyksessä on iCloud-synkkautuvan tilin muistutukset eli pitäisi pelata. Mistähän voisi johtua? (Resetointi tai uudelleenkäynnistys ei ole auttanut.)
Toimiiko muilla?
-
Viesti Kirjoittaja Rayjay »
Mulla sivua pitää vaihtaa vielä sieltä oikeelta alakulmasta mistä ennenkin.
Kertokaa jos siihen on joku vinkki tai asetus.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Välilehdet toimivat vain iPadissä.Rayjay kirjoitti:Mitens toi safarin sivut, eikö niiden pitäny muuttua niin että näkee kaikki sivut mitkä on tällä hetkellä auki?
Mulla sivua pitää vaihtaa vielä sieltä oikeelta alakulmasta mistä ennenkin.
Kertokaa jos siihen on joku vinkki tai asetus.
-
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
IPad2 päivitykset tuntuu itsestä parhailta, päivitykset vaikutti käyttökokemukseen todella positiivisesti ja tuntuu koko laite muutenkin nopeammalta.
Varsinkin safari tuntuu tosi nopealta käyttää, sivut latautuu ja tabit vaihtuu silmänräpäyksessä ja aikaisemmin vaivannut wifi ongelma telewelin modeemin kanssa on poistunut.
Positiivinen mieli kaikista päivityksistä toistaiseksi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja sys64738 »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka