Minulla kuvat menivät samoin päin prinkkalaa iCloud-synkan käyttöönoton yhteydessä. Vedin kaikki kuvat uusiksi (yli 300, huhhuh!) ja nyt ne synkkautuvat ja näkyvät oikein myös puhelun aikana.Legge kirjoitti:Onko joku muu huomannut, että iPhone skaalaa soittajakuvia hassusti puhelun tullessa? Kuva näyttää ookoolta sitä muokatessa, mutta soiton tullessa skaalautuu isoksi ja sumeaksi. Kontaktit on mulla synkattu pilveen, joten liekö jotain tekemistä asian kanssa?
iOS 5 - käyttökokemukset
-
Re: iOS 5 - käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja CreepyUncleSteve »
Ja kaikki ipadin kameran kuvat ja pages-tiedostot katosi päivityksen myötä
Ootteko muuten huomannu, että viimeks otettuun kuvaan pääse.nyt nopeesti swipeemällä kamerassa vasemmalle?

Watch Sport 42 mm Space Gray
MacBook Pro Retina 15" mid-2015 (ennen MacBook Air 13" mid-2012)
iPad Pro 12.9" WiFi 32 Gt Gold (ennen iPad 2 3G 64 Gt Black)
-
Viesti Kirjoittaja espeni73 »
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Älä vielä nuolase (kiittele). Kerro toki tutkailun jälkeen auttoiko.Kaupunki apina kirjoitti:iCook kirjoitti:Kokeileppa tuohon akun tyhjenemisongelmaan boottia, mikäli et jo ole tehnyt päivityksen jälkeen ylimääräistä. Jonkun päivityksen yhteydessä aiemminkin alkoi akku kuihtumaan, mutta boottaamalla tilanne normalisoitui.Kaupunki apina kirjoitti:Ihan jees päivitys, onnistui niin ipad2:seen kuin Iphone4:seen.. Ainoa mikä vit*aa on että iphonesta menee 8-10h aikana 50%akusta, eli joka päivä pitää ladata...
iclaudiin olisin kaivannut tiedostojen jakoa kuten mobileMe:ssä oli..
Miksköhän en saa toimimään find my mäkki imacissä? Makbookissa toimii hyvin..
Jes, kiitti, nyt on ipone buutattu ja katsotaan kuis käy..
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Kyllä mä ainakin tuosta äkkiseltään pystyin lisäämään viestiin 30+ vastaanottajaa. En kuitenkaan koettanut lähettää viestiä.espeni73 kirjoitti:Hello. Onkos joku törmännyt ongelmaan txt-viestien kanssa, aikaisemmin pystyi lähettämään ryhmäviestin +20 henkeä. Nyt iOs5 päivityksen jälkeen en ainakaan minä pystynyt lähettämään kun max 20 hengelle. Vai onkohan nyt taas joku asetus juttu mitä en ole älynnyt?
-
Viesti Kirjoittaja espeni73 »
Jostain syystä mulla ei enää pysty lisäämään vastaanottajia ton 20 jälkeen, tuohon asti hakee ihan normaalisti vast ottajia osoitekirjasta. Kun 20 on täynnä ni iippo lopettaa os kirjasta ehdottelun ja lisäämiseen en ole keksinyt ratkaisua. Mitähän mä nyt sit teen väärin , ennen tää onnistu kyllä ihan hienosti. Nii ja tosiaan kyseessä i4gTrollaaja kirjoitti:Kyllä mä ainakin tuosta äkkiseltään pystyin lisäämään viestiin 30+ vastaanottajaa. En kuitenkaan koettanut lähettää viestiä.espeni73 kirjoitti:Hello. Onkos joku törmännyt ongelmaan txt-viestien kanssa, aikaisemmin pystyi lähettämään ryhmäviestin +20 henkeä. Nyt iOs5 päivityksen jälkeen en ainakaan minä pystynyt lähettämään kun max 20 hengelle. Vai onkohan nyt taas joku asetus juttu mitä en ole älynnyt?
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Huh, nyt on itselläkin kuvat taas reilassa. Näköjään riitti, että meni editoimaan joka kuvaa ja tallensi uudelleen. Onneksi olen sen verta epäsosiaalinen, että oli vain 71 kontaktia.E-W kirjoitti:Minulla kuvat menivät samoin päin prinkkalaa iCloud-synkan käyttöönoton yhteydessä. Vedin kaikki kuvat uusiksi (yli 300, huhhuh!) ja nyt ne synkkautuvat ja näkyvät oikein myös puhelun aikana.Legge kirjoitti:Onko joku muu huomannut, että iPhone skaalaa soittajakuvia hassusti puhelun tullessa? Kuva näyttää ookoolta sitä muokatessa, mutta soiton tullessa skaalautuu isoksi ja sumeaksi. Kontaktit on mulla synkattu pilveen, joten liekö jotain tekemistä asian kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja js »
Edit: tietenkin jos mielessä on jokin mobiilimaailmaa järisyttävä innovaatio niin siinä tapauksessa ei kannata tuota kanavaa käyttää vaan kapitalisoida idea muuta kautta

-
Viesti Kirjoittaja oscarfox »
-
Viesti Kirjoittaja samisalli »
Mutta, mulla on toinenkin ongelma. Kun olen kotona tai duunipaikan verkossa, on lähettävän mailin serveriasetus (smtp.kolumbus.fi) eri kuin pelkässä kännyverkossa (mail.inet.fi). Olen syöttänyt vaihtoehtoiset serverit ko. kohtaan mailiasetuksissa, mutta kuitenkaan tämä ei rokkaa. mail.inet.fi (Sonera / Tele) on oletusasetuksena ja tuo smtp.kolumbus.fi vaihtehtoisena. Kertaakaan ei ole onnistunut niin, että puhelin käyttäisi tuota vaihtoehtoista. Onko keneläkään tähän vinkkiä?
-
Re: 3GS+iOS5?
Viesti Kirjoittaja Arsinoe »

-
Ei kai kukaan niitä nuolia oikeasti käyttänyt?oscarfox kirjoitti:Kuvien selaamisessa on hävinnyt eteen- ja taakse -nuolet! Vain se kuvaesityksen toistonappi on. Kuvasta voi siirtyä toiseen vain pyyhkäisemällä. Miksi ihmeessä ne on poistettu??
-
Re: 3GS+iOS5?
Itellä juuri päinvastoin. Akunkesto parantunut huomattavasti ja muutenkin toimii puhelin liukkaammin.Arsinoe kirjoitti:Nopeus on mulla kyllä jopa parempi kuin aiemminMutta akun kesto huonompi. Aiemmin 10h työpäivän aikana akkua ei ole kulunut juuri yhtään, koska puhelin seisoo käyttämättömänä koko ajan. Tänään kuitenkin akkua oli kulunut 40% samassa ajassa. Tyhjäksi ei siis ehdi mennä, jos on vähänkään täydempi mutta aika pahasti enemmän kuluttaa.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »

-
Viesti Kirjoittaja E-W »
On ennenkin pystynyt - kahdella sormella. Nyt vitosen myötä rullailu sujuu yhdellä.TR8 kirjoitti:Tuli huomattua äsken, että tätä hopeisenomenan vastauslaatikkoa voi vierittää jos lainaukset vie paljon tilaaennen ei pystynyt. Johtuuko hompusta vai uudesta iOS 5:stä?
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
No perhana kun en ennen tota tajunnu.. No nyt ainakin toimii kätevästi, kun yleensä yhdellä kädellä puhelinta käytänE-W kirjoitti:On ennenkin pystynyt - kahdella sormella. Nyt vitosen myötä rullailu sujuu yhdellä.TR8 kirjoitti:Tuli huomattua äsken, että tätä hopeisenomenan vastauslaatikkoa voi vierittää jos lainaukset vie paljon tilaaennen ei pystynyt. Johtuuko hompusta vai uudesta iOS 5:stä?

-
Viesti Kirjoittaja dunkel »
Päivitin IOS5:n iPad-ykköseen ja tilanne alkaa nyt muutaman päivän jälkeen olla vakiintunut. Olen saanut osan kadonneista Appseista takaisin (missä on iPod?), homma toimii taas...
Se mikä harmittaa on, että iPadissa ei toimi muistion paikkamuistutukset, iCloud on turha kun pääkoneeni on ei-Intel, Wifi-synaus ei myöskään toimi samasta syystä jne.
Lopputulos on "kiva" jaettava näppis ja muuta minulle turhaa schaissia. Sellaista se on.
Mutta ei voi valittaa, Applesta en luovu!
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
-
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Jees söör.. Kiitoksia!Kaupunki apina kirjoitti:iCook kirjoitti:Kokeileppa tuohon akun tyhjenemisongelmaan boottia, mikäli et jo ole tehnyt päivityksen jälkeen ylimääräistä. Jonkun päivityksen yhteydessä aiemminkin alkoi akku kuihtumaan, mutta boottaamalla tilanne normalisoitui.Kaupunki apina kirjoitti:Ihan jees päivitys, onnistui niin ipad2:seen kuin Iphone4:seen.. Ainoa mikä vit*aa on että iphonesta menee 8-10h aikana 50%akusta, eli joka päivä pitää ladata...
Buuttaaminen auttoi ja akun kulutus on taas normaali..

-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Hienoa, että pelaa taas normaalisti. Varmaan tuossa päivityksessä jää jotakin härpäkettä rullaamaan taustalle, joka sitten imee akun tyhjiin.Kaupunki apina kirjoitti:Jees söör.. Kiitoksia!Kaupunki apina kirjoitti:iCook kirjoitti:Kokeileppa tuohon akun tyhjenemisongelmaan boottia, mikäli et jo ole tehnyt päivityksen jälkeen ylimääräistä. Jonkun päivityksen yhteydessä aiemminkin alkoi akku kuihtumaan, mutta boottaamalla tilanne normalisoitui.Kaupunki apina kirjoitti:Ihan jees päivitys, onnistui niin ipad2:seen kuin Iphone4:seen.. Ainoa mikä vit*aa on että iphonesta menee 8-10h aikana 50%akusta, eli joka päivä pitää ladata...
Buuttaaminen auttoi ja akun kulutus on taas normaali..
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
http://www.hightechdad.com/2011/10/14/i ... e-or-ipad/
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja janio »
Kyllä toimii myös suameksi. Silloin "define" sanan tilalla on hieman epäloogisesti "näytä". Toimii tosin vain niiden sanojen kohdalla, jotka löytyvät suomenkielisestä sanakirjasta.E-W kirjoitti:Toimiiko sanakirja vain, jos puhelimen kieli on englanti?
http://www.hightechdad.com/2011/10/14/i ... e-or-ipad/

-
Viesti Kirjoittaja hulkki »
Kellään muulla samaa ongelmaa?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Loistavaa, kiitos vastauksesta!janio kirjoitti:Kyllä toimii myös suameksi. Silloin "define" sanan tilalla on hieman epäloogisesti "näytä". Toimii tosin vain niiden sanojen kohdalla, jotka löytyvät suomenkielisestä sanakirjasta.
Täytyy varmaan kuitenkin vaihtaa puhelimen kieli isoksibritanniaksi, kun harvemmin tarttee määrittelyapua suomalaisiin sanoihin.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja janio »
Paras uudistus minulle on ollut se, että nyt myös uudet sähköpostit näkyvät lock screenillä. Ennen oli ärsyttävää kun kuuli mailin tulleen, mutta joutui avaamaan puhelimen tarkistaakseen onko se tärkeä.
Myös se on fiksua, että lock screeniltä pääsee joko suoraan sovellukseen, tai sitten voi avata puhelimen menemättä mihinkään sovellukseen.
Pidän myös uusista notificationeista, nyt ne eivät turhaan häiritse nettiselailua, facebookkaamista, pelailua jne jne. Yläreunaan ilmestyvä palkki on tarpeeksi huomaamaton, mutta siitä kumminkin näkee onko kysessä jokin tärkeä juttu. Myös notification center on pitkään kaivattu lisä! (kerrankin Apple kopio Androidia, eikä toisin päin)
Lisäksi tervetullut uudistus on myös mahdollisuus saada led-valo vilkkumaan puhelimen soidessa tai tekstarin saapuessa. Tämä on erittäin käytännöllistä välillä kun puhelin on meluisassa paikassa pöydällä, niin näkee puhelimen soivan. Ja olisihan sen nähnyt ennenkin, mutta vilkkuva led kiinnittää huomion paljon paremmin. Huomasin tänään aamulla, että led vilkkuu myös herätyskellon soidessa. Tämä ainakin auttoi minun heräämistäni! 8)
iCloud vaikuttaa myös mielenkiintoiselta. En ole enempää kerennyt sen saloihin tutustua, kerran kokeillut yhteystiedon muokkaamista kännykällä ja kyllä se automaattisesti päivittyi myös MacBookille.
WiFi-sync on erittäin hyvä systeemi! Nyt voi helposti synkronoida kaiken langattomasti. Hoidan myös varmuuskopionnin tätä kautta tietokoneelle. Sano sitten vanhanaikaiseksi, mutta tuntuu himan turvattomalta että ainoa varmuuskopio olisi Applen palvelimella. Onhan noita palvelimia ennenkin tuhoutunut / niihin on hyökätty.
Pidän myös mahdollisuudesta Safarissa avata linkin takana oleva sivu taustalle latautumaan, ja siirtyä katselemaan sitä sen latauduttua rauhassa. Tätä on tullut käytettyä varsinkin pommisuojassa sijaisevassa verstaassa, jossa yhteys ei ole maailman nopeimpia.
Ilmaisia iMessage-viestejä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta ne vaikuttavat siltä että tulevat kovaan käyttöön. Ja varsinkin ulkomaanmatkoilla voi WiFin kautta ilmaiseksi viestitellä.
Mutta ei niin hyvää, ettei jotain parannettavaakin aina löytyisi:
Sijaintiin perustuvat muistukset kuulostivat ensin erittäin hyvältä, mutta toteutus hieman ontuu... On tietysti hyvä, että paikan voi valita yhteystiedoista suoraan. Mutta tämän ei pitäisi olla AINOA tapa! Odotin, että voisin valita paikan myös kartalta. Nyt minun pitäisi luoda erikseen yhteystiedot jokaiselle paikalle jossa liikun (lähikauppa, toinen kauppa, muutama bensa-asema, duuni, kaverin duuni, faijan duuni...........) joiden määrä on loputon. En ole vielä kerennyt tarkemmin kokeilemaan miten nopeasti ja tarkasti nuo muistutuksen tulevat paikkaan saavuttaessa/lähdettäessä.
Mielestäni muistutukset saisivat olla osa kalenteria, jolloin olisi yksi kuvake vähemmän.
Kartat sovelluksen reittiä näyttävä sininen viiva on mielestäni huonompi kuin edellisessä versiossa. Edellisesta näkyi viivan läpi paremmin, nykyinen viiva on mielestäni liian paksu ja läpinäkymätön(suomen kieltä?).
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka