iOS 5 - käyttökokemukset
-
Re: iOS 5 - käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja bookle90 »
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »

-
Viesti Kirjoittaja micqo »

-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »

iPadilla
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
Harmillinen bugi, koska mielelläni en käyttäisi automaattista korjausta (koska se tekee niin paljon virheitä) mutta oikeinkirjoituksen tarkistuksesta olisi silti iloa.
Olen tästäkin bugista laittanut palautetta Applelle iPhone-feedback-sivun kautta vaikka epäillyttää, ettei niitä kukaan lue.
-
Viesti Kirjoittaja tpulkkanen »
Miten saa vanhan varmuuskopion palautettua iPhone 4:n????
Löydän vanhan varmuuskopion ITunesista kohdasta Muokkaa-->Asetukset-->Laitteet mutta siellä ei ole missään kohtaa josta voisin vanhan varmuuskopion laittaa takaisin iPhoneen.
Miten se siis onnistuu????
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Sun täytyy eka palauttaa puhelin, sitten kun se on nollattu, niin iTunes kysyy että teetkin puhelimesta uuden vai haluatko palauttaa vanhasta varmuuskopiosta, niin laita toi vanhasta varmuuskopiosta ja sitten iTunes ehdottaa että mitä varmuuskopioita löytyy ja näin.tpulkkanen kirjoitti:TARVITSEN APUA!!
Miten saa vanhan varmuuskopion palautettua iPhone 4:n????
Löydän vanhan varmuuskopion ITunesista kohdasta Muokkaa-->Asetukset-->Laitteet mutta siellä ei ole missään kohtaa josta voisin vanhan varmuuskopion laittaa takaisin iPhoneen.
Miten se siis onnistuu????

-
Viesti Kirjoittaja tpulkkanen »
Mutta mikä sitten ratkaisuksi kun en tiedä tuota salasanaa tuohon varmuuskopioon??
Mielestäni en tuota varmuuskopiota edes suojannut salasanalla kun se sen teki mutta silti kysyy salasanaa ja aina vain ilmoittaa että salasana on väärä!?!?
-
Viesti Kirjoittaja perkins »
Näköjään kun muutaman kerran tarjosi "Cancel" -painiketta niin ilmoitti, että jos haluat Game Center kuviot päälle niin pitää mennä kirjautumaan itse ohjelmaan. Tämän jälkeen ei ole siis herjaillut enää.perkins kirjoitti:iPad2:sen IOS5 päivityksen mukana tuli ominaisuus, että aina kun pelaan Angry Bird Rio:a niin se pelin käynnistyksen alussa herjaa etten ole kirjautunut Game Centeriin sisälle. Game Center ei ole minun juttu, niin pääseekö tuosta herjasta eroon?
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Harmillisesti sitä ei kuitenkaan saa piilloon silloin kun on kirjoittanut vastausta niin paljon, että viestiä ei enää näy lainkaan. Tällöin siitä olisi itselleni eniten hyötyä. Nyt jää vähän hyödyttömäksimicqo kirjoitti:Huomasin just sellaisen kivan uudistuksen, että teksti viestin kirjoitustilassa näppiksen voi piilottaa ja näin ollen viestihistorian lukeminen helpottuu.
Muistaakseni tuo toimi ihan samalla tavalla iOS 4:ssa.jtk kirjoitti:Oikeinkirjoituksen tarkistuksessa taitaa olla bugi, joka saa sen toimimaan eri tavalla englanniksi kuin suomeksi. Englanninkielistä näppistä käytettäessä väärinkirjoitetut sanat alleviivautuvat (jos tarkistus on valittuna), suomenkielistä näppistä käytettäessä ei. Silti, jos oikeinkirjoituksen korjaus on valittuna, suomenkielisestä tekstistä systeemi osaa korjata samat sanat, joita pelkkä oikeinkirjoituksen tarkistus ei löydä.
Harmillinen bugi, koska mielelläni en käyttäisi automaattista korjausta (koska se tekee niin paljon virheitä) mutta oikeinkirjoituksen tarkistuksesta olisi silti iloa.
Olen tästäkin bugista laittanut palautetta Applelle iPhone-feedback-sivun kautta vaikka epäillyttää, ettei niitä kukaan lue.

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Aadee »
iPhone 5 16Gb Black
iPhone 3G S 32Gb White
iPod Shuffle 4.gen 4Gb Silver
iPad 3.gen 4G 16Gb Black
-
Re: 3GS+iOS5?
Viesti Kirjoittaja Daydream »

-
Viesti Kirjoittaja AlExiter »
Jaa toi nappi näppiksen alaosassa? Miten mä en ole huomannut :Oskip kirjoitti:Onhan toi ollut jo ainakin iOS kakkosesta lähtien. Erittäin kätevä kyllä, kun voi kirjoittaa englantia englanniksi ja suomea suomeksi, eikä iPhone ala turhaan korjailemaan englantia suomeksi tai suomea englanniksi.AlExiter kirjoitti:Yks fiksu juttu on tää, että yhden napin painalluksella saa näppiksen vaihdettua. Englanninkielisille foorumeille kirjoittaessa saa skandit nopeesti pois tieltä ja silleen.
Käytättekö muuten autocorrectia? Mä en, suurin osa korjauksista menee kuitenkin väärin.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Komento takaisin. Vaikuttaa siltä, että iCloud pyöräyttää kaikkia kontakteja pilven kautta aina silloin tällöin, ja tämän yhteydessä myös kontaktien valokuvat paitsi vedetään neliön muotoisiksi rajaamalla myös skaalataan huonommalle resoluutiolle. Aikaisemmin asetetut hyvänlaatuiset koko näytön kuvat (siis puhelun aikana lärvin kuva on hienosti koko näytöllä oikeilla sivusuhteillaan) ovat jälleen skaalattu ja tsuumattu ihan päin pyllyä.Legge kirjoitti:Huh, nyt on itselläkin kuvat taas reilassa. Näköjään riitti, että meni editoimaan joka kuvaa ja tallensi uudelleen. Onneksi olen sen verta epäsosiaalinen, että oli vain 71 kontaktia.E-W kirjoitti:Minulla kuvat menivät samoin päin prinkkalaa iCloud-synkan käyttöönoton yhteydessä. Vedin kaikki kuvat uusiksi (yli 300, huhhuh!) ja nyt ne synkkautuvat ja näkyvät oikein myös puhelun aikana.Legge kirjoitti:Onko joku muu huomannut, että iPhone skaalaa soittajakuvia hassusti puhelun tullessa? Kuva näyttää ookoolta sitä muokatessa, mutta soiton tullessa skaalautuu isoksi ja sumeaksi. Kontaktit on mulla synkattu pilveen, joten liekö jotain tekemistä asian kanssa?
Ihan kurja juttu
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Jos käytit vain yhtä näppistä, ei nappia ollut. Eikä ole muuten nytkään, jos sulla on vain yksi näppis käytössä.AlExiter kirjoitti:Jaa toi nappi näppiksen alaosassa? Miten mä en ole huomannut :Oskip kirjoitti:Onhan toi ollut jo ainakin iOS kakkosesta lähtien. Erittäin kätevä kyllä, kun voi kirjoittaa englantia englanniksi ja suomea suomeksi, eikä iPhone ala turhaan korjailemaan englantia suomeksi tai suomea englanniksi.AlExiter kirjoitti:Yks fiksu juttu on tää, että yhden napin painalluksella saa näppiksen vaihdettua. Englanninkielisille foorumeille kirjoittaessa saa skandit nopeesti pois tieltä ja silleen.
Käytättekö muuten autocorrectia? Mä en, suurin osa korjauksista menee kuitenkin väärin.
Ja ei, en käytä autocorrectia, ihan järkyttävä ominaisuus. Cydiasta ladattava ManualCorrect on paljon viksumpi - kuin tuo autocorrect mutta päinvastoin.
-
Viesti Kirjoittaja kmp66 »
iPad1 16Gt Wi-Fi 3G
iPod 4G 32g
iPod 4G 64g
IMac
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Sähköpostiosoitehan sekmp66 kirjoitti:Nyt kun lähettää viestin ipadista ipadiin niin käytetäänkö silloin sähkopostiosoitetta vai mikä on "puhelinnumero"?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Re: iOS 5
Viesti Kirjoittaja lusikka »
Kappas, kiitos tästä. Tämän avulla saat myös kansion kansioonnin kirjoitti:How To Put Newsstand In A FolderDelli kirjoitti:Anna nyt muillekin ohjeet.TR8 kirjoitti:Hehe, lehtikioski kansiossa ilman Jailbreikkiä...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse tein niin että laitoin itselleni turhat ohjelmat kansioon (pörssi, videot ja lehtikioski), tämä siis niin että ensin tein pörssistä ja videoista kansion, ja kun se oli muodostumassa niin nappasin lehtikioskista kiinni. Nimesin tämän kansion "Turhat"
Sitten otin ohjelmat joita käytän, ja aloin tekemään niistä kansiota, ja kun taas tämä kansio oli muodostumassa, nappasin "Turhat"-kansiosta kiinni ja näin minulla oli kansio kansion sisällä.
Itse kun tykkään pitää kaikki ohjelmat yhdellä ruudulla.
Tosin, jos nyt menen "Ohjelmat"-kansiooni ja koitan avata siellä olevan "Turhat"-kansion, iPhone kaatuu ja palaa lockscreenille.
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
iOS 4:ssä ei voinut laittaa päälle pelkkää oikeinkirjoituksen tarkistusta vaan se toimi ainoastaan yhdessä automaattisen korjauksen kanssa.Muistaakseni tuo toimi ihan samalla tavalla iOS 4:ssa.jtk kirjoitti:Oikeinkirjoituksen tarkistuksessa taitaa olla bugi, joka saa sen toimimaan eri tavalla englanniksi kuin suomeksi. Englanninkielistä näppistä käytettäessä väärinkirjoitetut sanat alleviivautuvat (jos tarkistus on valittuna), suomenkielistä näppistä käytettäessä ei. Silti, jos oikeinkirjoituksen korjaus on valittuna, suomenkielisestä tekstistä systeemi osaa korjata samat sanat, joita pelkkä oikeinkirjoituksen tarkistus ei löydä.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Jep, siinä spacen vasemmalla puolella. Todella kätevä. Ja ehdottomasti käytän autocorrectia. Toimii aivan älyttömän hyvin. Kunhan sohii sinne päin, niin yleensä se korjaa kaiken oikein. Nopeuttaa kirjoittamista huomattavasti, kun ei tarvitse niin tarkkaan sihtailla ja sitten olla korjalimassa, jos tulee virheitä. Toki sitä sai aluksi opettaa jonkin aikaa, että ei korjannut kaikkia puhekielisiä ilmaisuja, mutta se meni aika kivuttomasti siinä samalla kun luuria käytti.AlExiter kirjoitti:Jaa toi nappi näppiksen alaosassa? Miten mä en ole huomannut :Oskip kirjoitti:Onhan toi ollut jo ainakin iOS kakkosesta lähtien. Erittäin kätevä kyllä, kun voi kirjoittaa englantia englanniksi ja suomea suomeksi, eikä iPhone ala turhaan korjailemaan englantia suomeksi tai suomea englanniksi.AlExiter kirjoitti:Yks fiksu juttu on tää, että yhden napin painalluksella saa näppiksen vaihdettua. Englanninkielisille foorumeille kirjoittaessa saa skandit nopeesti pois tieltä ja silleen.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja jtk »
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Emoji-näppäimistö tulee iOS 5:n mukana automaattisesti. Kts. Kansainväliset näppäimistöt tms.arttula kirjoitti:Frouva on hiukan karheena, kun Emoji -kuvat eivät enää näy. Käytössä ollut siis AppStoresta ostettu laajennus. Ne näkyvät kyllä lähettäessä normaalisti, mutta vastaanottaja saa pelkkiä laatikoita. Oko tuohon mitään parannusta olemassa ?
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Juu, kyllä ne siellä on, mutta vastaanottaja (vaikka minä) näkee vain laatikoita. Minulla iPhonessa 4.0.1 -firmis.E-W kirjoitti:Emoji-näppäimistö tulee iOS 5:n mukana automaattisesti. Kts. Kansainväliset näppäimistöt tms.arttula kirjoitti:Frouva on hiukan karheena, kun Emoji -kuvat eivät enää näy. Käytössä ollut siis AppStoresta ostettu laajennus. Ne näkyvät kyllä lähettäessä normaalisti, mutta vastaanottaja saa pelkkiä laatikoita. Oko tuohon mitään parannusta olemassa ?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka