Eikö tällaista (kuuntelin linkistäsi) ole jo tehty aika helvetisti ja vieläpä paremmin? Mutta hyvähän se on jotain puskea ulos.
Sori menee vähän ketjun floodaamiseksi..
Mutta tosiaan vaikka kyseessä on aika ug genre, on bändejä ja musiikkia paljon. Ja jep, parempaa löytyy; vaikkapa lähes parikymmentä vuotta vääntänyt meksikolainen Hocico.
Harrastaminen kannattaa aina
Viimeksi muokannut juhani k, 16.10.2011 klo 15.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tietokone | Puhelin | MP3-soitin | Kahvinkeitin | jne.
[offtopic]Niin monen setupin yhteydestä löytyy nuo Genelecin saippuakotelot, että ei voi kuin ihmetellä, miksi jengi haaskaa rahojaan niihin. Kerta kaikkiaan onneton bassotoisto.[/offtopic]
Aaaron kirjoitti:[offtopic]Niin monen setupin yhteydestä löytyy nuo Genelecin saippuakotelot, että ei voi kuin ihmetellä, miksi jengi haaskaa rahojaan niihin. Kerta kaikkiaan onneton bassotoisto.[/offtopic]
OT: Itse olen harkinnut uusien pöytäkajauttimien ostoa nykyisten tilalle, kun nykyiset ovat melko onnettomat pöytäkaijjuttimiksi. Onko ehdotuksia paremmista pöytäkaiuttimista kuin nuo pikku-Genelecic suunnilleen samassa hintaluokassa (pitäisi myös saada telineet niille ja suunnattua kajarit hieman ylöspäin, ettei tarvitse ihan korvan korkeudelle nostaa)?
skip kirjoitti:
Onko ehdotuksia paremmista pöytäkaiuttimista kuin nuo pikku-Genelecic suunnilleen samassa hintaluokassa (pitäisi myös saada telineet niille ja suunnattua kajarit hieman ylöspäin, ettei tarvitse ihan korvan korkeudelle nostaa)?
Ei. Samassa hintaluokassa ei ole parempia.
Some people do it by the book, but i prefer to go by feel…
Aaaron kirjoitti:[offtopic]Niin monen setupin yhteydestä löytyy nuo Genelecin saippuakotelot, että ei voi kuin ihmetellä, miksi jengi haaskaa rahojaan niihin. Kerta kaikkiaan onneton bassotoisto.[/offtopic]
Itse olen kuiten tykännyt noista. Itse asiassa kokoonsa puolesta niissä on erinomainen basson toisto ja jos haluaa enemmän bassoa voi kaveriksi ostaa Genelec 5040A subwooferin.
Näinpä, Amphion Ion tarjoaa paljon lämpimämmän soundin ja tukevamman alapään. Kaikki ei varmaan ymmärrä, että tuo Genelec puhtaana studiomonitorina ei sitten väritä ääntä yhtään. Tämä ei siis välttämättä ole hyvä asia.
Ottakaa omaa musaa mukaan ja käykää kokeilemassa liikkeessä eri kaiuttimia, niin avaa asiaa hieman paremmin.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
Näinpä, Amphion Ion tarjoaa paljon lämpimämmän soundin ja tukevamman alapään. Kaikki ei varmaan ymmärrä, että tuo Genelec puhtaana studiomonitorina ei sitten väritä ääntä yhtään. Tämä ei siis välttämättä ole hyvä asia.
Ottakaa omaa musaa mukaan ja käykää kokeilemassa liikkeessä eri kaiuttimia, niin avaa asiaa hieman paremmin.
No ehkä se johtuu sittä että amphion ei ole aktiivi.Aika helppo heittää koneen perään aktiivit ilman mitään vahvistinta.
Itse olen kuiten tykännyt noista. Itse asiassa kokoonsa puolesta niissä on erinomainen basson toisto ja jos haluaa enemmän bassoa voi kaveriksi ostaa Genelec 5040A subwooferin.
Sama juttu. Ite sain noihin kunnollisen ensikosketuksen Hifi-messuilla viime vuonna ja en voinut uskoa miten hyvin ne täyttivät ison tilan ilman subwooferia. Sitten jouluna tuli hankittua itselle. Henkilökohtaisesti yks parhaimmista 400 euron sijoituksista, erittäin tyytyväinen olen ollut äänenlaatuun.
No ehkä se johtuu sittä että amphion ei ole aktiivi.Aika helppo heittää koneen perään aktiivit ilman mitään vahvistinta.
zuki kirjoitti: Kaikki ei varmaan ymmärrä, että tuo Genelec puhtaana studiomonitorina ei sitten väritä ääntä yhtään. Tämä ei siis välttämättä ole hyvä asia.
Jep, ja varsinkin näytöissä ongelma on kun jengi kalibroi ja ostaa huipputason IPS- näyttöjä - ne kun eivät väritä kuvaa yhtään.
Suosittelen tutustumaan käsitteeseen high fidelity. Jos äänite kuulostaa kuivahkolta ja värittömältä, se johtuu ihan siitä studiomiksauksen tehneestä. Jos kaiutin ei toista 1:1 lähdemateriaaliaan, se muuttaa ääntä, mikä ei ole haluttu ominaisuus, eikä myöskään mikään "värittää kivasti"-ominaisuus.
Viimeksi muokannut honpsu, 17.10.2011 klo 12.29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei ole genua parempaa musamölystintä järkihintaan. Nää on musavehkeitä, ei niiden pidä värittää mitään. Ja se on hyvä juttu, kehtaapahan laittaa volyymiä isommalle.
honpsu kirjoitti:Suosittelen tutustumaan käsitteeseen high fidelity. Jos äänite kuulostaa kuivahkolta ja värittömältä, se johtuu ihan siitä studiomiksauksen tehneestä. Jos kaiutin ei toista 1:1 lähdemateriaaliaan, se muuttaa ääntä, mikä ei ole haluttu ominaisuus, eikä myöskään mikään "värittää kivasti"-ominaisuus.
Niinpä. Siksi kaikki hifimiehet käyttää vain ja ainoastaan Genelecin kaiuttimia.