Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
Kyselisin teiltä,että kannattaako ostaa kytkynä telefinlandilta iPhone 4 32GB 17€/kk tai ylipäätään kytkyjä?
Paljon teillä on puhelinlaskut ym kulut yhteensä kuukaudessa? Ahdistaako olla tietyn liittymän "vanki".
Itseäni kiehtoisi,mutta toisaalta ahdistaa ajatus,että joutuu olemaan "vankina" sen 2 vuotta.
Eikö mistään saa 300€-400€ käteismaksulla iPhone 4:sia? Kaikki vaan kytkynä...
Viimeksi muokannut amanita, 23.10.2011 klo 0.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Ketju siirretty sopivammalle alueelle
Käytettynä ja sim lukollisina saa 400€lla Iphone 4 . Uutena ilman sopimusta taitaa olla 600€ paikkeilla tai enempi
Ei se kytky paha asia välttämättä ole os saa tarjouksesta hyvän sopparin esim halvT puhelut datan j tekstarit mitta äkkiä voi käydä myös toisin.... Kannattaa laskea tarkkaan tai kostaa käytettynä
Niin. itellä nyt saunlahti ollut yli 3v.(ei kytky) ja netti ja puh. lasku on n.40-60€/kk
Nyt on iPhone 3G ja vaihtaisin iPhone 4 ja siihen telefinlandiin myös..
Poikaystävä vinee,että ei ole järkeä vaihtaa,mutta itseä kiehtoo se NIIN paljon.
Menen kohta vertailemaan...Käytettynä en oikein luota ostaa. Pitäisi olla kuitit ja ei sim-lukittu!
Voitin kilpailusta Acer Iconin ja ajattelin sen myydä niin saisin sillä sen iPhone 4, mutta en siitä sitä 600€ rupea maksamaan.
Onpas kallis puhelin lasku kannattaa verrata mihin laskusi jakaantuu että mikä liittymä sitten olisi sopiva... Nyt vielä nelosta voi saada telefinlandilta tarjouksesta mutta ei kauaa... Kyllä se käytettykkin iphone ihan hyvä on, itse ostanut Kaikki paitsi yhden.... Mutta jokaisen itse tehtävä päätös, uutena sm vapaana sen yli 600€ maksaa piste
Itse joskus aikoinani Surinan kytkyyn haksahtaneena päätin, ettei enää ikinä kytkyä. Etenkään ei SIM-lukittua. Meinaan muuttaessani toiseen kämppään, tipahti signaalin taso järkyttävästi. Toimi just ja just sen verran, ettei sitä täysin toimimattomaksi voinut väittää. Siinä sitten oltiin sen SIM-lukitun kikkareen kanssa eikä operaattoria voinut vaihtaa. Sanoin kytkyn irti samana päivänä kun kytkysopimus loppui (eli siis lähetin irtisanomiseni jo kuukautta ennen) ja pyysin, sekä sain, SIM-lukituksen purettua heti sopparin loputtua. Sen jälkeen on tutkiskeltu ja kokeiltu eri operaattoreita. Saunalahti osoittautui sellaiseksi jolla on kotonani paras kuuluvuus, joten otin sen. Ei mitään määräaikaista sopparia.
Kytkyluuria vois ehkä harkita ns. osamaksuluurina. Eli SIM-lukitsematon malli ja joku liittymä ilman mitään herkkuja, jonka kortin voi heittää kirjoituspöydän laatikkoon. Sitten vain mieleisen operaattorin kortti sisään ja menoks.
Surinaan en kuitenkaan enää ikinä haksahda. Siitä pitivät he itse huolen järkyttävän huonolla asiakaspalvelullaan. Kytkyluurin kanssa eläminen olivat elämäni pisimmät kaksi vuotta.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Mä oon kans Don MC:n kanssa samoilla linjoilla, ettei kannata kytkyä ottaa jossa puhelin tulee sim-lukittuna. Mä otin kans Soneralta kytky iPhonen vajaa kaksi vuotta sitten, kun ei suomessa silloin muita ollut tarjolla. Kaksi vuotta on vaan aika pitkä aika, vielä olis omaa kakkua vähän jäljellä.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
kauppias kirjoitti:Toisaalta soneralla saa laitteen sim vapaaksi 6kk jälkeen jos päivittää laitteen uuteen soppariin päteeköhän sama tele finlandiin?
Otin viime viikolla iphone 4 32gb Telefinlandilta 2v kytkyllä. Löysin ton saman tekstin Soneran sivuilta ja kävin kysymässä myyjältä TF:n myyntipisteessä. Ei sekään asiasta mitään tiennyt kattos vaan googlella hopeisen omenan sivuja. Näytin sitten sille missä se juttu on Soneran sivuilla ja se soitti siitä jonnekin. Se sanoi mulle, että 6kk jälkeen saisin sim vapaaksi, jos päivittäisin laitteen uuteen soppariin. Maksaisin 6kk kytkyä tekisin uuden 2v sopimuksen, vaikka jollekin Huaweille ja maksan iphonesta loput erät heti pois, mun tapauksessa 18x17€ ja tämän jälkeen iphonen sim-lukitus puretaan. Ennen ajattelin, etten ota kytkyä, mutta mun mielestä ihan loistava homma!
Viimeksi muokannut SR-71, 19.10.2011 klo 20.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kauppias kirjoitti:Toisaalta soneralla saa laitteen sim vapaaksi 6kk jälkeen jos päivittää laitteen uuteen soppariin päteeköhän sama tele finlandiin?
Otin viime viikolla iphone 4 32gb Telefinlandilta 2v kytkyllä. Löysin ton saman tekstin Soneran sivuilta ja kävin kysymässä myyjältä TF:n myyntipisteessä. Ei sekään asiasta mitään tiennyt kattos vaan googlella hopeisen omenan sivuja. Näytin sitten sille missä se juttu on Soneran sivuilla ja se soitti siitä jonnekin. Se sanoi mulle, että 6kk jälkeen saisin sim vapaaksi, jos päivittäisin laitteen uuteen soppariin. Maksaisin 6kk kytkyä tekisin uuden 2v sopimuksen, vaikka jollekin Huaweille ja maksan iphonesta loput erät heti pois, mun tapauksessa 18x17€ ja tämän jälkeen iphonen sim-lukitus puretaan. Ennen ajattelin, etten ota kytkyä, mutta mun mielestä ihan loistava homma!
Mulla on kytkyä jäljellä vielä 3kk ja oon ottamassa tän 3gs:n tilalle Soneralta 4gs:n nii eikös tää nyt tarkota sitä että ku maksan noi kolmen kuukauden erät pois saan tämän 3gs:n vaimolle käyttöön sim-vapaana? Hienoa jos näin siis on...
Mulla on kytkyä jäljellä vielä 3kk ja oon ottamassa tän 3gs:n tilalle Soneralta 4gs:n nii eikös tää nyt tarkota sitä että ku maksan noi kolmen kuukauden erät pois saan tämän 3gs:n vaimolle käyttöön sim-vapaana? Hienoa jos näin siis on...
Näin sen pitäisi olla. Voi olla ettei myyjä tiedä tuota, niin käsket häntä selvittämään asian. Maksat vanhan laitteen ja teet uuden kytkysopimuksen 4s.
Viimeksi muokannut SR-71, 19.10.2011 klo 21.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
strong kirjoitti:Elisan kytkyiphone4S on kovin ylihintainen vaikkakin linjassa Applestoren hintojen kanssa.
Mistä saa kytkynä Elisalta iPhonen? Elisa on ainoa josta voisin kytkynä ottaa iPhone4 tai iPhone4s sillä käytän Saunalahtea enkä sitä aio vaihtaa mihinkään. Edellyttää siis toki, että verkkolukittu ja hinta on alempi kuin lukitsematon iluuri.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Tietysti, jos vaihtaa normaalistikin operaattoria kuin paitaa, kytke ei käy. Normaali-ihmisille sillä ei taida olla väliä, ei sitä operaattoria alvariinsa vaihdeta. Voi olla muutakin tekemistä kuin metsästää halvinta puhelinoperaattoria. Mulla on Soneran liittymä nyt neljättä vuotta eikä asiakaspalvelussakaan ole valittamista. Vaimolla DNA:n liittymä ties monettako vuotta. Sama kai se on, jos on vielä pari vuotta lisää?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
MacFinn kirjoitti:Tietysti, jos vaihtaa normaalistikin operaattoria kuin paitaa, kytke ei käy. Normaali-ihmisille sillä ei taida olla väliä, ei sitä operaattoria alvariinsa vaihdeta. Voi olla muutakin tekemistä kuin metsästää halvinta puhelinoperaattoria. Mulla on Soneran liittymä nyt neljättä vuotta eikä asiakaspalvelussakaan ole valittamista. Vaimolla DNA:n liittymä ties monettako vuotta. Sama kai se on, jos on vielä pari vuotta lisää?
Totta. Riippuu tietysti siitä onko tapana kilpailuttaa operaattoria jatkuvasti ja vaihdella sitä. Jos nykyinen operaattori on vaihdettavissa ilman "sakkoja" sellaiseen josta saa kytkyllä edullisen iPhonen lukittuna niin mikä ettei. Itse kuitenkin kehotan ehdottomasti testaamaan operaattorin dataliikenne nopeuksia kotona ja siellä missä puhelinta pääsääntöisesti käyttää.
Eräällä operaattorilla on ongelmia 3G verkossa pääkaupunkiseudullakin sisä-kuuluvuuden kanssa.
Nämä ovat aina osittain makukysymyksiä. Jos tietää aikovansa myydä laitteen kesken sopimuskauden ei silloin ole kannattavinta hankkia kytkyä. Jos siis nykyisellä operaattorilla aikoo olla ja sieltä saa kytkynä edullisesti niin ei kytky välttämättä huonokaan ratkaisi ole. Kuitenkin täytyy punnita se, että laite on verkkolukittu (kukaan ei käytä enää sim.lukitusta) ja se saattaa edelleenmyyntiä rajoittaa ja varsinkin hinnassa.
Mutta viisaammat jatkakoon tästä.
Viimeksi muokannut salmaster, 22.10.2011 klo 20.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
salmaster kirjoitti:Totta. Riippuu tietysti siitä onko tapana kilpailuttaa operaattoria jatkuvasti ja vaihdella sitä. Jos nykyinen operaattori on vaihdettavissa ilman "sakkoja" sellaiseen josta saa kytkyllä edullisen iPhonen lukittuna niin mikä ettei. Itse kuitenkin kehotan ehdottomasti testaamaan operaattorin dataliikenne nopeuksia kotona ja siellä missä puhelinta pääsääntöisesti käyttää.
Eräällä operaattorilla on ongelmia 3G verkossa pääkaupunkiseudullakin sisä-kuuluvuuden kanssa.
Sitähän minä just tarkoitin, en näe kovinkaan hyödyllisenä kilpailuttaa operaattoria puolen vuoden välein, saati vaihtaa puhelinta. Ja mulla on Sonera just siksi, että siellä missä dataliikenne on mulle tärkeintä, Soneralla on paras verkko. Nähtiin viime kesänäkin, ukonilmalla DNA oli nurin kokonaan tunteja ja pätki yhteyksiä jatkuvasti ja Sonera toimi koko ajan. Ja ei, pääkaupunkiseudusta ei ole kysymys.
Tuo työnantajajuttu on tietysti eri asia, mulle se ei ole ongelma.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
strong kirjoitti:Elisan kytkyiphone4S on kovin ylihintainen vaikkakin linjassa Applestoren hintojen kanssa.
Ehkäpä kyse oli osamaksulla ostettava 4S, ei välttämättä mihinkään liittymään kytketty iPhone, joten Elisa mahdollisesti myy ainoastaan operaattorilukitsemattomia iPhoneja? Joka tapauksessa Elisan 4S- hinnat ovat Elisan iPhone4:n viime vuotisia hintoja korkeammat. Lisäksi kyseessä on surkea puhelin, joka kadottaa päivittäin puhelinverkon, eikä tuohon ongelmaan kai auta kuin network reset tai takuuvaihto.
Voit maksaa myös kätevästi erissä:
iPhone 4S 16GB 17 €/kk
iPhone 4S 32GB 20 €/kk
iPhone 4S 64GB 23 €/kk
Mistä saa kytkynä Elisalta iPhonen? Elisa on ainoa josta voisin kytkynä ottaa iPhone4 tai iPhone4s sillä käytän Saunalahtea enkä sitä aio vaihtaa mihinkään. Edellyttää siis toki, että verkkolukittu ja hinta on alempi kuin lukitsematon iluuri.
Kummasti se sitoutuminen 1-2 vuoden kytkyyn häiritsee itseänikin periaatteesta, vaikka olen ollut Soneran GSM-asiakas 17 vuotta! Laittaako joku paremmaksi? Tuohon liittymään on tullut juututtua, vaikka en ole operaattorin asiakaspalveluun lainkaan tyytyväinen. Pitempään työpaikalla oli kunnon kuuluvuus vain Soneralla. Seuraavaksi olin vaihtamassa koko perheen liittymiä vuosi-pari sitten, mutta yllättäen omaan käyttöprofiiliin sopivimmat liittymät löytyivät edelleen sieltä. Mutta jospa tässä kohta vaihtaisi kaikki perheen 4 liittymää muulle operaattorille...
ER kirjoitti:Kummasti se sitoutuminen 1-2 vuoden kytkyyn häiritsee itseänikin periaatteesta, vaikka olen ollut Soneran GSM-asiakas 17 vuotta! Laittaako joku paremmaksi? Tuohon liittymään on tullut juututtua, vaikka en ole operaattorin asiakaspalveluun lainkaan tyytyväinen. Pitempään työpaikalla oli kunnon kuuluvuus vain Soneralla. Seuraavaksi olin vaihtamassa koko perheen liittymiä vuosi-pari sitten, mutta yllättäen omaan käyttöprofiiliin sopivimmat liittymät löytyivät edelleen sieltä. Mutta jospa tässä kohta vaihtaisi kaikki perheen 4 liittymää muulle operaattorille...
Soneran 3G pelaa todellakin paremmin kuin Elisan 3G-verkko, DNA:lta ei edes löydy täällä Helsingissä 3G-verkkoa. 4S- iPhonella Soneran verkon nopeudet ovat olleet 8- 9.9 megan luokkaa. Muualla Helsingissä tosin 2-5 megan luokkaa. Elisalla /saunalahdella 1-2 megan luokkaa. Toki kummankin operaattorin 3G-mobiilinetin nopeudet kasvavat 4S-iPhonea käyttäessäni verrattuna iPhone 4:een. Kuuluvuus on Soneralla myös maaseudulla Elisaa parempi. Harmi kuitenkin ettei 4S:n puhelinominaisuudet pelaa.
strong kirjoitti:Harmi kuitenkin ettei 4S:n puhelinominaisuudet pelaa.
Oletko nyt ihan varma, ettei juuri sinun iPhone 4S:ssa ole vikaa? Tiedän kyllä, että maailmalta löytyy joitakin vastaavan verkko-ongelman kanssa painivia, mutta mikäli tuo olisi yhteistä kaikille 4S:lle, niin varmasti olisi käynnissä aivan manalanmoinen haloo.
Viimeksi muokannut Axefield, 23.10.2011 klo 0.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.