Huonolaatuiset näytöt MacBook Pro mallistossa?
-
Re: Huonolaatuiset näytöt MacBook Pro mallistossa?
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Kannettavien TN-panelinnäytöissä pieni valovuodo on kyllä ihan odotettava ja juuri tätä panelityyppiähän on melkein standardi kannettavissa. Media-alan ammattilaisten rakastamia väiloistoltaan parempia IPS-paneleja on lähinnä tarjottu monen sadan euron lisä-varusteina, ainoana poikkeuksena on tietääkseni Lenovo joka ainakin jenkeissä on viimeisen vuoden aikana ruvennut tarjoamaan IPS-paneleja lisävarusteena sopuhintaan. Applen koneissa on kuitenkin tunnetusti hiukan keskivertoa paremmat näytöt kuin kilpailevissa PC-koneissa, kuten tässä alkuvodesta tehdyssä testissä näkyy.
Niin ja Applen extra hinnassa on kyllä ihan vaan Apple-extraa eikä mitään laatu extraa kun koneiden sisällä on täysin samaa rautaa kuin vastaavissa PC-koneissa, ainoastaan pina-design ja käyttöjärjestelmä eroavat. Kannettavien pää-komponentit kasataan Foxconilla kun melkein kaikilla muilla kannettavien "valmistajilla" ja lopullisesti koneet kasataan Quanta Computer nimisellä firmalla joka ei itse myy titetokoneita, mutta on alihankkija-asemansa takia ylivoimaisesti mailman suurin kannettavien valmistaja. Thinkpadeista ei edes kannata puhua jotenkin parempana kun Lenovon hankittua IBM:n kannettavien osaston, Thinkpadit valmistuvat Foxconn:in ja Quanta Computerin yhteistyönä samalla tavalla kun Applen Macbook-mallisto.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja MacBook Pro »
Ja laitetaan ne testien lähteet esille. Tuokin on joku joutavanpäiväinen pilipalitesti....
Mun toinen kone on W-sarjan Lenovo, ja siinä ei ole vastaavia vuoto ongelmia.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Itse olen harrastelija. Silti kalibroin kaikki käyttämäni näytöt. Yllättäen olen huomannut, että monet ammattilaisena tai sellaisena itseään pitävät eivät lainkaan kalibroin näyttöjään. Tässä on jotain, joka ei itselle aukea.
Sitten on tietysti näitä vinksahtaneita (en väitä että Pro olisi). Sellaisia, jotka uuden järkkärin saatuaan sulkeutuvat pimeään komeroon ja ottavat 30 minuutin valotuksen, jota otosta he sitten tutkivat kuumien, kylmien ja sopivanlämpöisten pikselien varalta. Jokainen, joka hiukankin ymmärtää asiasta tietää miten tässä käy. No hermo menee kaikilta.
Sama porukka, uuden optiikan ostaessaan pitää tärkeimpänä tarkastelun kohteena kurkkia, josko joku pölyhiukkanen olisi optiikan sisällä. Jos on, niin elämä on pilalla. Kaikki muu on toissijaista pölyhiukkasen rinnalla.
Lohdullista on tietysti ymmärtää, että kaikki tämä on sijaistoimintaa, jolla pyritään siirtämään huomio oman elämä kipupisteistä toisaalle.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Testin lähde on melko luotettavana piedtty Anandtech-sivu ja tarkemmin tulokset tulevat m.m 11" Macbook Air:in testistä.MacBook Pro kirjoitti:Ja laitetaan ne testien lähteet esille. Tuokin on joku joutavanpäiväinen pilipalitesti....
Mun pää-asiallinen kone on sigun mukainen mid 2011 Macbook Pro eikä siinäkään ole valovuoto-ongelmaa. Pointtisi?MacBook Pro kirjoitti:Mun toinen kone on W-sarjan Lenovo, ja siinä ei ole vastaavia vuoto ongelmia.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Naavanka_ »
Kitararomut
-
Viesti Kirjoittaja jak55550 »
-Mac mini 2018
-Apple Watch 42mm 5gen
-Apple TV 4gen
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
-
-
Mistä kohtaa näyttöä tuon luminanssin mittaat? Jos säädät näytön niin, että ylä kolmanneksessa on 100 cd/m2, niin alarivillä voi olla 110. Ja vasen oikea soutaa myös. Sitäpaitsi sata mielestäni on liian vähän.adele kirjoitti:Odottelen Pro:lta vastausta esittämiini kysymyksiin.
Itse olen harrastelija. Silti kalibroin kaikki käyttämäni näytöt. Yllättäen olen huomannut, että monet ammattilaisena tai sellaisena itseään pitävät eivät lainkaan kalibroin näyttöjään. Tässä on jotain, joka ei itselle aukea.
Sitten on tietysti näitä vinksahtaneita (en väitä että Pro olisi). Sellaisia, jotka uuden järkkärin saatuaan sulkeutuvat pimeään komeroon ja ottavat 30 minuutin valotuksen, jota otosta he sitten tutkivat kuumien, kylmien ja sopivanlämpöisten pikselien varalta. Jokainen, joka hiukankin ymmärtää asiasta tietää miten tässä käy. No hermo menee kaikilta.
Sama porukka, uuden optiikan ostaessaan pitää tärkeimpänä tarkastelun kohteena kurkkia, josko joku pölyhiukkanen olisi optiikan sisällä. Jos on, niin elämä on pilalla. Kaikki muu on toissijaista pölyhiukkasen rinnalla.
Lohdullista on tietysti ymmärtää, että kaikki tämä on sijaistoimintaa, jolla pyritään siirtämään huomio oman elämä kipupisteistä toisaalle.
-
Normaali vai epänormaali LED taustavalon vuoto?
http://oi56.tinypic.com/2n67kb7.jpg
-
Re: Normaali vai epänormaali LED taustavalon vuoto?
Viesti Kirjoittaja unwritten »
Vie koneesi huoltoo äläkä mussuta. Vai kuinka kauan ajattelit jatkaa?MacBook Pro kirjoitti:Onko kyseessä mielestänne ns. "normaali" mustan näytön vuoto (full bright:lla)?
-
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Ohi aiheen hieman.Compton kirjoitti:Taitaa olla vain kolme vaihtoehtoa:
1) lopetat Applen läppäreiden käytön
2) odotat puolisen vuotta tyyppivikojen listausta ja ostat koneen, kun tiedät mihin kone-erään voi luottaa
3) jatkat entiseen malliin ja kärsit sen minkä kärsit
Itselläni on ollut yksi early 2008 MBP ja early 2009 macbook. Olin todella tyytyväinen MBP:n suhteen - ainakin siihen asti, kun tiputin sen pyörän satulalaukusta 30 km/h vauhdissa asfalttiin. Macbook oli näytön suhteen todella pettymys. Olin suorastaan järkyttynyt miten surkea näyttö oli verrattuna MBP:n (minun silmissäni) silmiä hivelevään LED-näyttöön. En ole graafisen alan ammattilainen, mutta oman MBP-mallini näyttö oli mielestäni laitteen paras osa.
Luin koko tämän ketjun. Onko Hompun henki jotenkin muuttunut viimeisten vuosien aikana? Itse olen mukana ollut noin kolmisen vuotta. Aluksi mielestäni täällä oltiin paljon asiallisempia. Mutta nyt "vanhoista parroista" suuri osa on ollut viime aikoina hiljaa. Siis he joilta sai oikeita, asiallisia, asiallisesti laadittuja vastauksia. Silloin ei myöskään ollut noita jotka tulevat joka ketjuun vain ivaamaan. Heillä ei ole aikomustakaan auttaa.
Miksi ihmeessä he eivät osaa olla hiljaa jos eivät osaa/halua oikeasti auttaa. Tämä lainaus on vain yksi tässäkin ketjussa mielestäni oleva asiaton, täysin mitään apua antava kommentti. Tällaiset vastaukset aiheuttavat vain ketjun muuttumisen vänkäämiseksi ja kenkkuiluksi puolin ja toisin.
Kaipaan sitä mukavaa henkeä muutaman vuoden takaa. Tulkaa takaisin te jotka osaatte oikeasti auttaa. Tähänkin olisi ehkä voinut vastata asiallisesti antamalla vain faktaa omasta kokemuksesta asiallisesti. Ei nälvien.
Täällä vastaukset ovat nykyään usein hyvin ylimielisiä. Ei ymmärretä etteivät kaikki Applen tuotteiden käyttäjät ole vihkiytyneitä sen saloihin. Senhän piti olla niin helppoa.
Itsekin olen monessa ketjussa apuja/tietoa kysellyt. Ainoastaan yksi käyttäjä on vastannut. Hän kyllä ihanan asiallisesti ja todella haluten auttaa. Kiitos siitä hänelle.
Koska tämä on aiheesta jonkin verran poikkeava, voi ylläpito tämän poistaa jos heistä siltä tuntuu. (tuskin sitä minulta kysyisivätkään

-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Okei, kokeillaan. Nää MacBook Prot on aivan ylihintaisia paskoja. Näyttikset sekoaa, ruudut on halvimpia mahdollisia. Enkä edes aloita näistä kamalista glossy-näytöistä.MacBook Pro kirjoitti:Niin kauan kun täällä alkaa asenne muuttua ja vastaukset ovat järkeviä. En halua kuulla mussutuksesta, vaan haluan kysymykseeni vastauksen. Enkä aio lähteä vaihtorumbaan ennen kuin olen varma siitä, että saan tilalle paremman. Useilla foorumeilla tilanne on ollut sellainen, että vaihtoja on tehty jopa kuusikin kertaa, eikä valovuotoa olla saatu korjattua. Ja itselläni on syytä vahvasti epäillä, että tälläkin foorumilla monella ko. ilmiö esiintyy, mutta sitä ei vaan haluta nähdä kun on omenalasit päässä. Applen vaihtorumbakaan ei ole kaikkein nopeinta toimintaa.
Olet aivan oikeassa, myyn omanikin ensi viikolla. Mitäs ehdotat tilalle?
No, helpottiko?
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Heh, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Oletko nyt ihan tosissasi, että luulet tuolla asenteella saavasi asiallisia vastauksia?MacBook Pro kirjoitti:Niin kauan kun täällä alkaa asenne muuttua ja vastaukset ovat järkeviä.
Millä foorumilla niitä vaihtoja oikein tehdään? Olen luullut, että ne tehdään Applen kanssa?MacBook Pro kirjoitti:Useilla foorumeilla tilanne on ollut sellainen, että vaihtoja on tehty jopa kuusikin kertaa, eikä valovuotoa olla saatu korjattua.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
ompponainen kirjoitti:Ohi aiheen hieman.Compton kirjoitti:Taitaa olla vain kolme vaihtoehtoa:
1) lopetat Applen läppäreiden käytön
2) odotat puolisen vuotta tyyppivikojen listausta ja ostat koneen, kun tiedät mihin kone-erään voi luottaa
3) jatkat entiseen malliin ja kärsit sen minkä kärsit
Itselläni on ollut yksi early 2008 MBP ja early 2009 macbook. Olin todella tyytyväinen MBP:n suhteen - ainakin siihen asti, kun tiputin sen pyörän satulalaukusta 30 km/h vauhdissa asfalttiin. Macbook oli näytön suhteen todella pettymys. Olin suorastaan järkyttynyt miten surkea näyttö oli verrattuna MBP:n (minun silmissäni) silmiä hivelevään LED-näyttöön. En ole graafisen alan ammattilainen, mutta oman MBP-mallini näyttö oli mielestäni laitteen paras osa.
Luin koko tämän ketjun. Onko Hompun henki jotenkin muuttunut viimeisten vuosien aikana? Itse olen mukana ollut noin kolmisen vuotta. Aluksi mielestäni täällä oltiin paljon asiallisempia. Mutta nyt "vanhoista parroista" suuri osa on ollut viime aikoina hiljaa. Siis he joilta sai oikeita, asiallisia, asiallisesti laadittuja vastauksia. Silloin ei myöskään ollut noita jotka tulevat joka ketjuun vain ivaamaan. Heillä ei ole aikomustakaan auttaa.
Miksi ihmeessä he eivät osaa olla hiljaa jos eivät osaa/halua oikeasti auttaa. Tämä lainaus on vain yksi tässäkin ketjussa mielestäni oleva asiaton, täysin mitään apua antava kommentti. Tällaiset vastaukset aiheuttavat vain ketjun muuttumisen vänkäämiseksi ja kenkkuiluksi puolin ja toisin.
Kaipaan sitä mukavaa henkeä muutaman vuoden takaa. Tulkaa takaisin te jotka osaatte oikeasti auttaa. Tähänkin olisi ehkä voinut vastata asiallisesti antamalla vain faktaa omasta kokemuksesta asiallisesti. Ei nälvien.
Täällä vastaukset ovat nykyään usein hyvin ylimielisiä. Ei ymmärretä etteivät kaikki Applen tuotteiden käyttäjät ole vihkiytyneitä sen saloihin. Senhän piti olla niin helppoa.
Itsekin olen monessa ketjussa apuja/tietoa kysellyt. Ainoastaan yksi käyttäjä on vastannut. Hän kyllä ihanan asiallisesti ja todella haluten auttaa. Kiitos siitä hänelle.
Koska tämä on aiheesta jonkin verran poikkeava, voi ylläpito tämän poistaa jos heistä siltä tuntuu. (tuskin sitä minulta kysyisivätkään)
Kai tässä on hieman takana sellainen "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" tilanne. Itse en omista 17" Prota, joten en osaa sen valovuodoista kommentoida. Oman 13" Pron näyttöön en ole mitenkään erityisen tyytyväinen ja toki aina toivoisin parempaa. Kuitenkin oma 13" MBP oli aikoinaan itselleni sopivin kone, joten sellaisen ostin.
Itse en viitsi käyttäjän MacBook Pro viesteihin vastata, kun asenne on noin huono ja osa varmasti vastaa sarkastisesti/ivallisesti juuri siitä syystä miten MacBook Pro on asiansa tuonut esiin.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Ulkomaalaisilla foorumeilla ei asioihin reagoida noin. Siellä otetaan faktat faktoina ja myönnetään että paska on paskaa. Täällä taputellaan kakkaa ja kuvitellaan että se siitä muokkautuu itsestään kullaksi. Itse en ole sellainen, että hyväksyn tuotteen virheen ominaisuutena, niinkuin useimmat täällä näyttää tekevän.
-
Viesti Kirjoittaja justiina1 »
-
-
Miksi siitä meille raivoat? Ei meistä kukaan ole töissä Applella emmekä voi asialle tehdä mitään. Mene sinne kauppaan rähjäämään mistä ostit. Näet miten sun asenteellas olevaan asiakkaaseen suhtaudutaan.MacBook Pro kirjoitti:Minulla on täysi oikeus olla kypsynyt, kun muka laadukkaita koneita myydään kovalla hinnalla ja todellisuus on jotakin aivan muuta. Jä se vaan lisää vitutusta, että täällä aletaan puolustelemaan paskoja vehkeitä vaikka kaikki tietää että asia on toisin.
Vaikea sun raivoas on tosissaan ottaa kun omassa ei moista valovuotoa ole. Vaihda se saamasi kunnolliseen mutta tee se Applen tai myyjäliikkeen kanssa, älä meille rähjää.
-
Ja kysymys kuuluu:
Normaali näyttö vai ei?
-
Jos et palauta viallista myyjäliikkeeseen tai Applelle, mistään vastauksesta ei ole hyötyä.MacBook Pro kirjoitti:Tuokaan ei vastannut kysymykseeni? Ja kuten sanoin älä lue äläkä kommentoi viestejäni kun kommenteistasi ei ole mitään hyötyä, mene vaikka iPad sivustolle tai lenkille.
-
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Viesti Kirjoittaja The h »
Sun alkuperäinen kysymys kuului: Onko muut huomannut valovuotoja ja epätasaista valaistusta macbook pro malliston koneissa?MacBook Pro kirjoitti:Tuokaan ei vastannut kysymykseeni? Ja kuten sanoin älä lue äläkä kommentoi viestejäni kun kommenteistasi ei ole mitään hyötyä, mene vaikka iPad sivustolle tai lenkille.
Ja kysymys kuuluu:
Normaali näyttö vai ei?
Tuohon MacFinn ja pari muutakin on jo vastannut jo useampaan kertaan. Samoin on opastettu asian hoitamiseen. Pitääkö vielä antaa vierihoitoakin, että olet tyytyväinen.
/h
Sorry. Mutta mun älypääkiintiö on vaan täynnä tältä päivältä ja se nyt purkautui tänne. Ja ei, mulla ei ole Prota, mutta kaverin Prossa ei valovuotoa isommin näyttänyt olevan.
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka