”Tyhmät kysymykset” aiheista MB, MBP, MBA
-
Re: "Tyhmät kysymykset" aiheista MB, MBP, MBA, PB, iBook
Viesti Kirjoittaja sohvapöytä »
Ensimmäinen mäkki menossa ja iCalin kanssa on pieniä ongelmia (late 2010 Macbook Air, OSX Lion).
Saako tuon kalenterinäkymän jotenkin tällaiseksi http://switchtoamac.com/guides/images/i ... ard_02.png eli niin, että näkyvillä olisi tuon ison viikkonäkymän lisäksi myös kuukausinäkymä vasemmalla?
Oletuksenahan se näyttää tältä: http://www.jordswart.org/wp-content/upl ... -20771.png - valtavan iso viikkonäkymä mutta ei muuta.
-
Viesti Kirjoittaja javanto »
Mahtaako macbook prosta löytyä mitään näppäin yhdistelmää, joka vastaisi perinteistä DEL-napin toimintaa. Nappina kun on vain backspace ja olen tottunut ns. edellisessä elämässä perinteisen DEL-napin toimintaan. Vai onko vain totuteltava uuteen elämään?
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
cmd + ←.javanto kirjoitti:Pitääpä taas heittää tyhmä kysymys.
Mahtaako macbook prosta löytyä mitään näppäin yhdistelmää, joka vastaisi perinteistä DEL-napin toimintaa. Nappina kun on vain backspace ja olen tottunut ns. edellisessä elämässä perinteisen DEL-napin toimintaan. Vai onko vain totuteltava uuteen elämään?
Siis backspace…
-
Viesti Kirjoittaja javanto »
-
Viesti Kirjoittaja dev null »
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
Käytössä win7 kone ja siihen asennus-dvd. Etsinnässä softa joka osaa tehdä iso imagen jonka bootcamp kelpuuttaa.
Win 7 siis pakko ottaa käyttöön työhommissa

iMac 2008 24/2.8/4/SSD/nvidia - iPhone 3GS 32gb - iPhone 4S 64gb - iPad 2 16gb
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
-
Levytyökalu?sebulban kirjoitti:Todella tyhmä kyssäri...
Käytössä win7 kone ja siihen asennus-dvd. Etsinnässä softa joka osaa tehdä iso imagen jonka bootcamp kelpuuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
Tuo image siis pakko tehdä tuolla windows koneella kun airissa ei ole optista asemaa...Kain kirjoitti:Levytyökalu?sebulban kirjoitti:Todella tyhmä kyssäri...
iMac 2008 24/2.8/4/SSD/nvidia - iPhone 3GS 32gb - iPhone 4S 64gb - iPad 2 16gb
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
-
Ellet sitten etäkäytä sitä, tai sitten hanki omaa ulkoista asemaa…sebulban kirjoitti:Tuo image siis pakko tehdä tuolla windows koneella kun airissa ei ole optista asemaa...Kain kirjoitti:Levytyökalu?sebulban kirjoitti:Todella tyhmä kyssäri...
Tuo on ehkä helpoin keino.
-
Viesti Kirjoittaja jurgenii »
En sammuta konettani juuri koskaan vaan pistän sen yleensä nukkumaan yön ajaksi. Viime aikoina unesta herätettyä pro menettää äänet kokonaan; ei toimi kaiuttimet eikä kuulokkeetkaan. Vika poistuu käynnistämällä koneen uudestaan. Onko allekirjoittaneessa vikaa vai pitääkö rakas pro viedä korjaajan hoitoon?
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Siis koneen kaiuttimet eivät toimi vai onko laite stereoissa kiinni? Mulla Mini tekee joskus tuota VLC:n kanssa ja joudun klikkailemaan jotain äänilähteitä eriksi ja palauttaessa alkuperäisen myös äänikin palaa. Minin äänet menevät siis telkkarin kautta vahvistimeen.jurgenii kirjoitti:Saattaa olla vikaa käyttäjässäkin, mutta viime viikkoina on ilmennyt ärsyttävä virhe Macbook prossani:
En sammuta konettani juuri koskaan vaan pistän sen yleensä nukkumaan yön ajaksi. Viime aikoina unesta herätettyä pro menettää äänet kokonaan; ei toimi kaiuttimet eikä kuulokkeetkaan. Vika poistuu käynnistämällä koneen uudestaan. Onko allekirjoittaneessa vikaa vai pitääkö rakas pro viedä korjaajan hoitoon?
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja skip »
VLC:ssä on oma asetus äänilähteen vaihtamista varten, kuten myös monissa äänenkäsittelyyn liittyvissä ohjelmissa. Itse olen asentanut Sound Source ohjelman äänilähteiden nopeaa vaihtamista varten. Helposti menu barista vaihdettavissa sen avulla. Se on ollut ainakin itselleni melko hyödyllinen, kun OS X ei tunnu aina olevan ihan perillä noiden äänilähteiden kanssa ja mulla on niitä käytössä useampia.L_A_G kirjoitti:Jep, itseälläkin kone on joskus bugittanut niin että äänilähteen valinta on bugittanut, tämä on korjaantunut avaamalla järjestelmä-asetukset ja valitsemalla sieltä oikea äänilähde. Olen todennut että VLC ei ymmärrä äänilähteiden vaihtoa ja bugittaa aina kun vaihtaa äänilähteen ohjelman ollessa käynnissä, tämä tietenkin korjaantuu sammuttamalla VLC ja käynnistämällä se uudestaan. Niin ja tämä ei ole mikään yleinen kaikkia ohjemia vaivaava ongelma, sekä iTunes että MPlayer OSX Extended-mediasoitin ymmärtävät äänilähteen vaihtoa lennosta.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Minä olen vaihtanut äänilähdettä alt+hiiren oikea kaiutin-ikonin päällä. Se avaa alasvetovalikon missä on tarjolla olevat äänilähteet. VLC:ssä tosin pitää vaihtaa jotain track 1 tms. päältä pois ja päälle, että ääni palaa. Ei kuitenkaan aina tee tuota, mutta välillä jos keskeyttää katselun hetkeksi.skip kirjoitti:VLC:ssä on oma asetus äänilähteen vaihtamista varten, kuten myös monissa äänenkäsittelyyn liittyvissä ohjelmissa. Itse olen asentanut Sound Source ohjelman äänilähteiden nopeaa vaihtamista varten. Helposti menu barista vaihdettavissa sen avulla. Se on ollut ainakin itselleni melko hyödyllinen, kun OS X ei tunnu aina olevan ihan perillä noiden äänilähteiden kanssa ja mulla on niitä käytössä useampia.L_A_G kirjoitti:Jep, itseälläkin kone on joskus bugittanut niin että äänilähteen valinta on bugittanut, tämä on korjaantunut avaamalla järjestelmä-asetukset ja valitsemalla sieltä oikea äänilähde. Olen todennut että VLC ei ymmärrä äänilähteiden vaihtoa ja bugittaa aina kun vaihtaa äänilähteen ohjelman ollessa käynnissä, tämä tietenkin korjaantuu sammuttamalla VLC ja käynnistämällä se uudestaan. Niin ja tämä ei ole mikään yleinen kaikkia ohjemia vaivaava ongelma, sekä iTunes että MPlayer OSX Extended-mediasoitin ymmärtävät äänilähteen vaihtoa lennosta.
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
I learned something new today...Hanttapuli kirjoitti: Minä olen vaihtanut äänilähdettä alt+hiiren oikea kaiutin-ikonin päällä. Se avaa alasvetovalikon missä on tarjolla olevat äänilähteet.
-
Viesti Kirjoittaja jurgenii »
Joo siis koneen kaiuttimista on kyse.Hanttapuli kirjoitti:Siis koneen kaiuttimet eivät toimi vai onko laite stereoissa kiinni?
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Pitää kyseillä kyseisiä toimia seuraavan kerran, kun äänet lähtevät. Mysteeristä tässä on se, että nytkin herätin koneen monen tunnin unilta ja äänet pelaavat aivan normaalisti...
-
Viesti Kirjoittaja kinginkalteri »
Vika vai ominaisuus? Ärsyttävä kun konetta käyttää esim. pöydällä niin se lonksuu koska tuo kansi ei ole kunnolla kiinni.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Kuten myös. Tämä oli oikein hyvä vinkki. Kiitos Hanttapuli. Ajaa näköjään täysin saman asian kuin tuo Sound Source. Tulevaisuudessa voi senkin siis jättää asentamatta.Ötsi Vik kirjoitti:I learned something new today...Hanttapuli kirjoitti: Minä olen vaihtanut äänilähdettä alt+hiiren oikea kaiutin-ikonin päällä. Se avaa alasvetovalikon missä on tarjolla olevat äänilähteet.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja janr0 »
2009mid Macbook kyseessä. Applestoresta tilattu ja kuitti jossain.
Vieläköhän virhevastuusta voisi ruikuttaa kun tuosta hiiren alapuolelta lähti spontaanisti halkeamaan n. 25mm mittainen millin parin levyinen suikale. Ja jos jollain fiksu vastaus niin nakkaa suoraan laatikkoon vastaus.
Ja jos ei mene virhevastuuseen niin minkähintaisia nuo kotelot on vaihdettuina huollossa. Tiedän kyllä että sikakalliita, jos kerran uuden akun saapii tilattu 140eskolla.
-
Viesti Kirjoittaja yugular »
CoconutBattery ohjelmallakin kurkkasin akun tilaa tämänhetkinen kapasiteetti on vielä 86%, eli käyttöikää pitäisi olla jäljellä?
edit. Ja mystisesti ongelma on kadonnut nyt iltapäivällä. :/
• MacBook 13,3" 2,26 GHz | 2 Gt RAM | 250 Gt | NVIDIA GeForce 9400M | Mac OS X Snow Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
• iPod nano | 8GB | 4th Gen
-
Viesti Kirjoittaja juhis^^ »
Uusi jo ostettu tilalle, mutta onkohan tällä vanhalla laturilla enään mitään rahallista arvoa? Korjattavissa? Roskiin?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mun uusi MBP hyväksyy kuulokkeet äänilähteeksi vain jos liitän sen johdon koneen kansi kiinni. Jos kansi on auki, soitto soi vain koneen omista kajareista, vaikka vekslais sitä kuuloke/ulkoisten kajareiden johtoa miten. Vanha hyväksyi vaihdon miten vaan.
-
Viesti Kirjoittaja hpslm »
Itse käytän deleten korvikkeena ctrl+d, helpompi tehdä yhdellä kädellä. Kannattaa nähdä vaivaa ja käydä lukemassa Applen näppäinoikotieohjeet nyt eikä puolen vuoden päästä. :] Löytyy monta elämää helpottavaa asiaa. Esim. vaihto+ctrl+eject (näyttö pois päältä).javanto kirjoitti:Kiitos vinkistä. minulla kuitenkin cmd + backspace yhdistelmä vie mennessään enemmän kuin yhden merkin.
-
Viesti Kirjoittaja hpslm »
Ja jos on hieman pilkunnysväys tuulella, oleellista tuossa on tuo option-näppäin. :] Vasen tai oikea hiiren nappi tuottaa saman tuloksen se pohjassa. Option -näppäin on muutenkin aika usein oikotie onneen.Ötsi Vik kirjoitti:I learned something new today...Hanttapuli kirjoitti: Minä olen vaihtanut äänilähdettä alt+hiiren oikea kaiutin-ikonin päällä. Se avaa alasvetovalikon missä on tarjolla olevat äänilähteet.
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
Ööh...tämä nyt ei mielestäni liittynyt tähän mitenkään. Option-näppäini tuossa ei tee mitään. Alt-on se, jonka avulla voi äänilähteen vaihtaa.hpslm kirjoitti:Ja jos on hieman pilkunnysväys tuulella, oleellista tuossa on tuo option-näppäin. :] Vasen tai oikea hiiren nappi tuottaa saman tuloksen se pohjassa. Option -näppäin on muutenkin aika usein oikotie onneen.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka