Tänne vois kerätä kokemuksia iMessage -toiminnon käytöstä. Mitä ongelmia tullut vastaan jne.
Mulla on sl:n liittymä ja se ei toimi kunnolla. Kirjoittaessa vastaanottajan numeron (jolla on itse iOS5) puhelin tunnistaa tämän iMessagen käyttäjäksi ja "lähetä" -nappula muuttuu siniseksi jne. Mutta kun puhelin yrittää lähettää viestin se ilmoittaa "ei toimitettu". Kävin tarkistamassa asetuksista: iMessage toiminto on päällä ja sähköpostiosoite on aktivoitu jne... Kaverilla on soneran liittymä ja tämä toimii ongelmitta. Olisikohan operaattori jotenkin blockannut tämän tms?
Palvelu olis muuten aika jees... varsinkin jos on toi 3g aina päällä ja on paljon frendejä joilla tuo iphone niin ei tarttis maksaa viesteistä
Ootko aloittanut kaverisi kanssa uuden keskustelun kun käytät iMessagea? Jos yrität jatkaa vanhaa keskustelua, jossa aiemmin normaaleita tekstiviestejä, niin ei ainakaan minulla toiminut. Heti kun aloitat uuden keskustelun niin itselläni lähti ainakin pelittämään...
sgtmp2010 kirjoitti:Ootko aloittanut kaverisi kanssa uuden keskustelun kun käytät iMessagea? Jos yrität jatkaa vanhaa keskustelua, jossa aiemmin normaaleita tekstiviestejä, niin ei ainakaan minulla toiminut. Heti kun aloitat uuden keskustelun niin itselläni lähti ainakin pelittämään...
Itsellä 4 Soneran liittymällä ja paremmalla puoliskolla 3GS niin ikään Soneran liittymällä ja homma toimii kuin junan (entinen) vessa. Ei tarvinnut aloittaa uutta keskustelua tms., siihen vaan vanhan perään ja kaikki ok.
sgtmp2010 kirjoitti:Ootko aloittanut kaverisi kanssa uuden keskustelun kun käytät iMessagea? Jos yrität jatkaa vanhaa keskustelua, jossa aiemmin normaaleita tekstiviestejä, niin ei ainakaan minulla toiminut. Heti kun aloitat uuden keskustelun niin itselläni lähti ainakin pelittämään...
Kyllä kokeilin ihan uutta keskustelua luoda. Onko sulla muuten mikä operaattorin liittymä?
egoste kirjoitti:Kyllä tuo toimii myös Saunalahden liittymistä ihan hyvin. Vastaanottaja pitää olla myös sopivasti "langoilla" muuten menee sms puolelle...
Kyllä varmasti molemmat osapuolet olleet langoilla testin aikana.. ei vaan toimi
Hyvin on toiminut täällä, tunnistushan tapahtuu puhelinnumeron tai apple id:n tai n+1 mailin kautta. En ole huomannut kuin kerran olisi välissä lähtenyt SMS iMessagen sijaan.
Itsellä 4 Soneran liittymällä ja paremmalla puoliskolla 3GS niin ikään Soneran liittymällä ja homma toimii kuin junan (entinen) vessa. Ei tarvinnut aloittaa uutta keskustelua tms., siihen vaan vanhan perään ja kaikki ok.
Meidän perheessä samanlaista kokemusta, itsellä iP4/ ja vaimolla 3GS= homma toimii, näin myös lähetetyt/vastaanotettut viestit iPad2.sta
Viimeksi muokannut K@rtsa, 21.10.2011 klo 14.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole tarkoitus mitenkään iMessagea suolata mutta jos suhde iMessagen kanssa ei tahdo oikein lämmetä niin suosittelen WhatsApp ohjelmaa erittäin lämpimästi monen vuoden kokemuksella. Vastaavanlainen pikaviestin kuin iMessage mutta etuna että on crossover eli sama softa toimii iOsilla, androidilla, windows phonella ja symbianilla. Ohjelma tunnistaa kontakteista automaattisesti whatsapp käyttäjät joita on kyllä perhanasti. Itsellä ei ole ollut mitään tarvetta edes tutustua iMessageen.
## mutta kuten sanottua oli vähän offtopikkia, pahoittelut! ##
Itsellä sujunut ihan hyvin. Loggauduin iLuurilla ja iPadillä ja siitä lähtien kaikki tulevat iMessaget näkyi kaikilla laitteilla. Tekstiviestit ei tullut iPadiin eikä niitä voinut lähettää.
Hyvin toiminut. Etenkin kuvaviestiä tulee nykyisin läheteltyä paljon useammin, kun ei extrakuluja moisesta tule. Taisi myös Sonera featuren tiedostaa, koska pari päivää iOS5:n tulon jälkeen tuli jokin "eurolla rajattomat tekstiviestit"-tarjous sieltä suunnalta...
Avovaimolle ja itelle tuli ios5 ladattua, tämän jälkeen on lähtenyt imessagena automaattisesti
Hyväähän hommassa on se, että jos vastaanottaja ei ole linjoilla, lähtee viesti normisti sms
Myös ipadista on tullut läheteltyä koemielessä ja on muutamalla asiakkaallakin ollut jo imessage käytössä. Nopeastihan tuo tunnistaa vastaanottajan imessage valmiuden, itsellännoin 1-2sec
Eiks nää messaget pitäis päivittyä kaikkiin iOS laitteisiin riippumatta millä sen lähettää, vai olenko ymmärtäny väärin? Mulla ei Pädiin päivity puhelimien kesken viestittelyä. Pädillä pystyin kyl lähettään ja vastaanottamaan mutten jatkamaan puhelimella aloittamaani viestittelyä. Asetukset pitäis olla kunnossa.
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
musamäkki kirjoitti:Eiks nää messaget pitäis päivittyä kaikkiin iOS laitteisiin riippumatta millä sen lähettää, vai olenko ymmärtäny väärin? Mulla ei Pädiin päivity puhelimien kesken viestittelyä. Pädillä pystyin kyl lähettään ja vastaanottamaan mutten jatkamaan puhelimella aloittamaani viestittelyä. Asetukset pitäis olla kunnossa.
Onhan molemissa sama tunniste? Eli jos wifi pädi niin silloinhan se menee sähköpostin mukaan.
Suurta akunkulutusta ihmetellessäni päädyin klikkaamaan iMessagen pois päältä. Takaisin toimimaan (puhelinnumerotunnisteella) sitä en enää saanutkaan, vaan puhelin vain ilmoittaa "Odotetaan aktivointia". iMessaget lähtevät ainoastaan sähköpostitunnisteella. Liittymänä SL.
Idiksiä?
Edit: Alkoikin toimia noin kolmen tunnin miettimisen jälkeen.
Viimeksi muokannut E-W, 23.10.2011 klo 17.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
musamäkki kirjoitti:Eiks nää messaget pitäis päivittyä kaikkiin iOS laitteisiin riippumatta millä sen lähettää, vai olenko ymmärtäny väärin? Mulla ei Pädiin päivity puhelimien kesken viestittelyä. Pädillä pystyin kyl lähettään ja vastaanottamaan mutten jatkamaan puhelimella aloittamaani viestittelyä. Asetukset pitäis olla kunnossa.
Onhan molemissa sama tunniste? Eli jos wifi pädi niin silloinhan se menee sähköpostin mukaan.
Aa, mulla on puhelimessa numeron mukaan ja pädissä meilin, eli pitää vaihtaa puhelimeen meili tunnisteeksi. Hienoa, kiitos!
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
Minulla on tarve lähettää sama viesti n. 60:lle samanaikaisesti. Käytän siihen Groups ohjelmaa koska iPhone ei antanut/osannut lähettää viestejä yli 20:lle yhtäaikaa.
Ennen iMessagea tämä toimi hyvin mutta nyt jäi koko läjä roikkumaan eikä lähtenyt ollenkaan.Viesti odotteli sinisenä listalla. Sain sitten lähtemään 20kpl erissä. Apple ilmeisesti olettaa että ei voi olla yli 20 "kaveria" tai sitten Groups ei ole yhteensopiva iMessagen kanssa?
Itsellä ja vaimolla IOS5 ladattu. Kun lähetän vaimolle viestejä esm kotoa ne lähtevät iMessageina mutta viestit tulevat vaimon puhelimeen vasta kun hän tulee kotiin saman lähiverkon sisälle...
Eikös iMessagessa riitä että on G3 alueella ??
stiftari kirjoitti:Itsellä ja vaimolla IOS5 ladattu. Kun lähetän vaimolle viestejä esm kotoa ne lähtevät iMessageina mutta viestit tulevat vaimon puhelimeen vasta kun hän tulee kotiin saman lähiverkon sisälle...
Mikä tahansa hidaskin verkkoyhteys käy, ei tarvitse olla WLAN-yhteydessä.
kalljo12 kirjoitti:Ei ole tarkoitus mitenkään iMessagea suolata mutta jos suhde iMessagen kanssa ei tahdo oikein lämmetä niin suosittelen WhatsApp ohjelmaa erittäin lämpimästi monen vuoden kokemuksella. Vastaavanlainen pikaviestin kuin iMessage mutta etuna että on crossover eli sama softa toimii iOsilla, androidilla, windows phonella ja symbianilla. Ohjelma tunnistaa kontakteista automaattisesti whatsapp käyttäjät joita on kyllä perhanasti. Itsellä ei ole ollut mitään tarvetta edes tutustua iMessageen.
Ei ainakaan minua haittaa. Harmi kun tämmöistä ei ole integroituna kaikissa.
Viimeksi muokannut Tege, 25.10.2011 klo 11.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kalljo12 kirjoitti:Ei ole tarkoitus mitenkään iMessagea suolata mutta jos suhde iMessagen kanssa ei tahdo oikein lämmetä niin suosittelen WhatsApp ohjelmaa erittäin lämpimästi monen vuoden kokemuksella. Vastaavanlainen pikaviestin kuin iMessage mutta etuna että on crossover eli sama softa toimii iOsilla, androidilla, windows phonella ja symbianilla. Ohjelma tunnistaa kontakteista automaattisesti whatsapp käyttäjät joita on kyllä perhanasti. Itsellä ei ole ollut mitään tarvetta edes tutustua iMessageen.
Ei ainakaan minua haittaa. Harmi kun tämmöistä ei ole integroituna kaikissa.
Jep ääni WhatsAppille!
Ei ole iMessageen tarvinnut kajota, iOS-käyttäjienkin kesken WhatsAppissa ja toimii kuin junan vessa, ja syy on juuri siinä että on universaali - niin Nokia ja Android käyttäjät listoille. Ja ohjelma vielä etsii kamut automaattisesti puhelinnumeron perusteella!
Apple kusee alleen mm. Facetimen ja iMessagen rajoituksilla (Apple only, iMessage:n Mac/Pc-klientti viipyy missä?!).
Vielä kun WhatsApp kyhää clientin pc/mac-koneille niin palli on pikaviestimien osalta viety Facebookilta/Spotifyltä/Messengeriltä.
stiftari kirjoitti:Itsellä ja vaimolla IOS5 ladattu. Kun lähetän vaimolle viestejä esm kotoa ne lähtevät iMessageina mutta viestit tulevat vaimon puhelimeen vasta kun hän tulee kotiin saman lähiverkon sisälle...
Toimiiko vaimon puhelimessa muuten datayhteys 3G:n yli?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs