Miksi koetat tehdä sen iCalin kautta etkä Järjestelmäasetukset - iCloud ja sieltä pelkkä kalenteri jos et tarvitse muita.Kaupunki apina kirjoitti:Miksköhän mä en saa imakin kalenteria synkattua iphoneen?
Kun yritän icalissa lisätä manuaalisesti icloud palvelin tilin niin alkaa mutisemaan jostain suojaus yhteyksistä...
iCloud
-
Re: iCloud
Viesti Kirjoittaja Delli »
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Ei toimi sitenkään.. Sieltä on asetukset ok mutta kalenteri merkinnät ei synkkaa mäkkiin, ipadin ja iphonen välillä toimii hyvin..Delli kirjoitti:Miksi koetat tehdä sen iCalin kautta etkä Järjestelmäasetukset - iCloud ja sieltä pelkkä kalenteri jos et tarvitse muita.Kaupunki apina kirjoitti:Miksköhän mä en saa imakin kalenteria synkattua iphoneen?
Kun yritän icalissa lisätä manuaalisesti icloud palvelin tilin niin alkaa mutisemaan jostain suojaus yhteyksistä...
Lontoon kielisillä ihmisillä on ollut näköjään samoja ongelmia.. Täytyy testata toimiiko se mb:ssa..
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Minulla oli samantapaista ongelmaa, siis itseasiassa tein iCloudiin kalenterint webbisivujen kautta ja synkkasin nämä onnistuneesti iPhoneen. Mäkkiin nuo eivät suostuneet tulemaan. Poistin Mäkiltä "On My Mac" -kalenterit pois, olin siis kopioinut ne jo aiemmin iCloudiin. Sen jälkeen poistin iCloudin järjestelmäasetuksista ja loin uudelleen. Alkoi toimia. Googlesta löytyi ainakin jotain tipsejä iCalin merkintöjen manuaaliseen migraatioon iCloudiin, mutta en tosiaan näitä itse tarvinnut niin ei tullut sen tarkemmin tutustuttua.Kaupunki apina kirjoitti:Ei toimi sitenkään.. Sieltä on asetukset ok mutta kalenteri merkinnät ei synkkaa mäkkiin, ipadin ja iphonen välillä toimii hyvin..Delli kirjoitti:Miksi koetat tehdä sen iCalin kautta etkä Järjestelmäasetukset - iCloud ja sieltä pelkkä kalenteri jos et tarvitse muita.Kaupunki apina kirjoitti:Miksköhän mä en saa imakin kalenteria synkattua iphoneen?
Lontoon kielisillä ihmisillä on ollut näköjään samoja ongelmia.. Täytyy testata toimiiko se mb:ssa..
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
EDIT: Tarkennuksena sen verran, että luomani tapahtumat ovat klo 16-18. Kuukausinäkymässä kumpikin ovat klo 06, mutta edittiin avattaessa ovat kuitenkin oikein.
-
Armadillo kirjoitti:Minulla oli samantapaista ongelmaa, siis itseasiassa tein iCloudiin kalenterint webbisivujen kautta ja synkkasin nämä onnistuneesti iPhoneen. Mäkkiin nuo eivät suostuneet tulemaan. Poistin Mäkiltä "On My Mac" -kalenterit pois, olin siis kopioinut ne jo aiemmin iCloudiin. Sen jälkeen poistin iCloudin järjestelmäasetuksista ja loin uudelleen. Alkoi toimia. Googlesta löytyi ainakin jotain tipsejä iCalin merkintöjen manuaaliseen migraatioon iCloudiin, mutta en tosiaan näitä itse tarvinnut niin ei tullut sen tarkemmin tutustuttua.Kaupunki apina kirjoitti:Ei toimi sitenkään.. Sieltä on asetukset ok mutta kalenteri merkinnät ei synkkaa mäkkiin, ipadin ja iphonen välillä toimii hyvin..Delli kirjoitti:Miksi koetat tehdä sen iCalin kautta etkä Järjestelmäasetukset - iCloud ja sieltä pelkkä kalenteri jos et tarvitse muita.Kaupunki apina kirjoitti:Miksköhän mä en saa imakin kalenteria synkattua iphoneen?
Kiitos ja kummarrus!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Otin kalenterit ja koko icloudin pois käytöstä imacistä, poistaen koneelta kaikki icloudin tiedot ja käynnistin icloudin uudelleen ja voila tätsit nyt pelittää..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miksköhän etsi maciniä ei saa käyttöön? ilmoittaa että "palautusjärjestelmän päivitys vaaditaan"... Mistäs hitosta sen saa, ainakaan päivityksiä ei löydy..
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Kiitokset tästä! 8)Armadillo kirjoitti:Minulla oli samantapaista ongelmaa, siis itseasiassa tein iCloudiin kalenterint webbisivujen kautta ja synkkasin nämä onnistuneesti iPhoneen. Mäkkiin nuo eivät suostuneet tulemaan. Poistin Mäkiltä "On My Mac" -kalenterit pois, olin siis kopioinut ne jo aiemmin iCloudiin. Sen jälkeen poistin iCloudin järjestelmäasetuksista ja loin uudelleen. Alkoi toimia. Googlesta löytyi ainakin jotain tipsejä iCalin merkintöjen manuaaliseen migraatioon iCloudiin, mutta en tosiaan näitä itse tarvinnut niin ei tullut sen tarkemmin tutustuttua.Kaupunki apina kirjoitti:Ei toimi sitenkään.. Sieltä on asetukset ok mutta kalenteri merkinnät ei synkkaa mäkkiin, ipadin ja iphonen välillä toimii hyvin..Delli kirjoitti:Miksi koetat tehdä sen iCalin kautta etkä Järjestelmäasetukset - iCloud ja sieltä pelkkä kalenteri jos et tarvitse muita.Kaupunki apina kirjoitti:Miksköhän mä en saa imakin kalenteria synkattua iphoneen?
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
http://support.apple.com/kb/DL1464?viewlocale=fi_FIKaupunki apina kirjoitti:Miksköhän etsi maciniä ei saa käyttöön? ilmoittaa että "palautusjärjestelmän päivitys vaaditaan"... Mistäs hitosta sen saa, ainakaan päivityksiä ei löydy..
Tuollainen on julkaistu samoihin aikoihin kuin 10.7.2.
-
Latasin ja asensin.. Ei edelleenkään toimi "etsi makkini", koitin myös käynnistää icloudin uusiksi.. Ei vaikutusta,kermit kirjoitti:http://support.apple.com/kb/DL1464?viewlocale=fi_FIKaupunki apina kirjoitti:Miksköhän etsi maciniä ei saa käyttöön? ilmoittaa että "palautusjärjestelmän päivitys vaaditaan"... Mistäs hitosta sen saa, ainakaan päivityksiä ei löydy..
Tuollainen on julkaistu samoihin aikoihin kuin 10.7.2.
käynnistin koneenkin uusiksi, ei edeleenkään toimi "etsi mäkkini".. ?
Päivitys napista en tapahdu muuta kuin kone alkaa etsimään päivityksiä...
-
Viesti Kirjoittaja Sailor_40 »
Eli tein iMacciin kaikki päivitykset (iTunes, iPhoto etc.) ja sen jälkeen latasin iPad2:seen iOS5:n. Kaikki meni hienosti ja otin iCloudin käyttöön sekä macissä että padissa.
Padissa mulla on työmeilit, kalenteritiedot sekä yhteystiedot. imacissa mulla ei ole itseasiassa meilissä mitään ja kalenteri ja yhteystiedotkin ovat tyhjiä, koska ajattelin että nyt saan pilven kautta siirrettyä datan myös iMacille.
iCloudiin kirjauduin siis apple ID:llä ja loin XXX@me.com-tunnuksen. Sekä macissä että padissa on kaikki asetukset päällä, mutta mitään ei tunnu siirtyvän pilveen, ei kalenteritietoja eikä yhteystietoja meileistä puhumattakaan.
Pystyn kirjautumaan suoraan www.icloud.com:iin, mutta siellä ei näy mitään.
Mulla on iTunesissa asetuksena back-up-koneelle, ei iCloudiin.
Pitääkö iTunesin synkronointivalikoissa olla valittuna mail, calendar etc? Kun yritin laittaa rastia ruutuun niin iTunes ilmoitti, että tiedot synkataan jo iCloudin kautta???
Eli ei toimi. Pitääkö kalenterit ja meilit vielä jotenkin erikseen valita että ne synkkautuu pilven kautta vai miten tämän saa toimimaan?
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja Sailor_40 »
Ja kalentereita enkä yhteystietojakaan en ole vielä pilveen saanut. Pitääkö oletuskalenteriksi vaihtaa iCloud vai miten tuon saa toimimaan.
Tässä on nyt jotain mitä ei vaan tajuu...
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Skipin neuvolla sain tämän korjattua. Eli iCloudin etusivulta klikkaa omaa nimeä ja vaihtaa sitten aikavyöhykkeen. Simple as that! Takautuvasti se ei korjaa, mutta jatkossa ovat oikein.Hanttapuli kirjoitti:Onko teillä aikavyöhyke ja tapahtumien ajat ok? Loin puhelimella pari tapahtumaa ja heittivät kyllä aivan vinksin vonksin. Nyt korjasin toisen tapahtuman websivun kautta ja se päivittyi ok puhelimeen. Webbisivulla on kuitenkin väärä aika. Mitä ihmettä...
EDIT: Tarkennuksena sen verran, että luomani tapahtumat ovat klo 16-18. Kuukausinäkymässä kumpikin ovat klo 06, mutta edittiin avattaessa ovat kuitenkin oikein.
-
Viesti Kirjoittaja mikakukk »
Puhelimena iphone 4, imacissa uusin iTunes ja Lion.
-
Viesti Kirjoittaja Reiska80 »
Ei ainakaan vielä täällä meillä toimi tosiaan tuo iTunes in the Cloud. Eli sitä pitää odotella.mikakukk kirjoitti:Eikö tuo iCloudin iTunes musiikin synkronointi toimikaan Suomessa? iTunesista ostamani biisi ei ainakaan mulla siirry automaattisesti iMacille, eikä siirry toisinkaan päin. Iphonessa ei asestuksien store-kohdassa ole valittavissa automaattisesti ladattavaksi kuin ohjelmat ja kirjat ja sama on iTunesissa.
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
-
Viesti Kirjoittaja mikakukk »
Kiitos tiedosta! En löytäny mistään mainintaa tuon toimimattomuudesta ja ajattelin jo sössineeni jotain perusteellisesti..Reiska80 kirjoitti:Ei ainakaan vielä täällä meillä toimi tosiaan tuo iTunes in the Cloud. Eli sitä pitää odotella.mikakukk kirjoitti:Eikö tuo iCloudin iTunes musiikin synkronointi toimikaan Suomessa? iTunesista ostamani biisi ei ainakaan mulla siirry automaattisesti iMacille, eikä siirry toisinkaan päin. Iphonessa ei asestuksien store-kohdassa ole valittavissa automaattisesti ladattavaksi kuin ohjelmat ja kirjat ja sama on iTunesissa.
-
Viesti Kirjoittaja straight »
Piru vie kaippa joku simpplei ohje löytyy iCloudille-onko riski että se itekseen siirtelee dataa koneiden välillä ilman komentoja?
Kuka laittas selkeän ohjeen jonnekin.
Mulla Snow Leopard 10.6.8 miten päivitys-maksaako??
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Riski? Mitä tarkoitat? Ihan itsekseen se tosiaan siirtelee dataa koneiden välillä, ei sille mitään komentoja anneta.straight kirjoitti:Onpas haastavaa discussiota....
Piru vie kaippa joku simpplei ohje löytyy iCloudille-onko riski että se itekseen siirtelee dataa koneiden välillä ilman komentoja?
Kuka laittas selkeän ohjeen jonnekin.
Lion App Storesta.Mulla Snow Leopard 10.6.8 miten päivitys-maksaako??
-
Viesti Kirjoittaja xyz87 »
Itsellä hommaan tutustuminen tapahtui kun päivitin iPhoneen iOS 5:sen jossa iCloud. Eteen tuli hetki kun piti ruveta päivittämään Macbookiin Lionia ja pähkäilin kuinka siirtyminen helpoiten onnistuisi. Tarkoituksena oli puhdistaa kovalevy kokonaan tauhkasta ja asentaa Lion ns. puhtaasti eli ongelmana oli kalenterimerkinnät, yhteystiedot ja pelkona muidenkin tärkeiden tietojen häviäminen. Huom. En käytä varmuuskopiointi ohjelmaa vaan kopioin tarvitsemani "tärkeät" tiedostot ulkoiselle kovalevylle säännöllisin väliajoin.
iCloud antoi mahdollisuuden synkata tarvittavat iPhonen tiedot pilveen ja Lionin päivityksen jälkeen kone kyselikin iCloudiin tunnuksia jolloin kone automaattisesti päivitti kalenterit, kirjainmerkit yms yms... jotka helpottivat suuresti koneen päivittämistä.
Plussat:
Yksinkertainen ottaa käyttöön
Find my iPhone/Etsi iPhone
Miinukset:
Jostain kumman syystä en saanut omalla hotmail tililläni luodulla AppleId:llä synkattua sähköposteja iCloudiin (en jaksanut taistella, koska Macin Mail ohjelmaan sähköpostitilien lisäys niin yksinkertaista ja automatisoitua)
-
Viesti Kirjoittaja Jukkaaro »
edit: Mietinpä tässä onko tuosta palvelusta minulle oikeastaan mitään iloa.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Et näe ja ei onnistu.Jukkaaro kirjoitti:Kertokaas tyhmälle näenkö esim. puhelimella ottamiani kuviani jotenkin icloud.comista? Entä onnistuuko vaikkapa isojen kuvatiedostojen (.psd) tallentaminen jotenkin tuonne pilveen?
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Jukkaaro »
Selvä se, kiitos tiedosta!E-W kirjoitti:Et näe ja ei onnistu.Jukkaaro kirjoitti:Kertokaas tyhmälle näenkö esim. puhelimella ottamiani kuviani jotenkin icloud.comista? Entä onnistuuko vaikkapa isojen kuvatiedostojen (.psd) tallentaminen jotenkin tuonne pilveen?
En siis hyödy pilvestä käytännössä mitenkään.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Tietokoneita on kotona kaksi, MacBook, jossa käyttiksenä Lumileoparsi ja pöytäkoneena iMac G5, jossa käyttiksenä Leopardi. MacBookiin on mahdollista päivittää Lion, mutta iMac on loppuun päivitetty. Tällä hetkellä käytössä Mobile Me, jonka kautta synkkaan kalenterit ja yhteystiedot (paitsi iPhoneen en synkkaa yhteystietoja Mobile Me:n kautta, koska sieltä ei voi silloin valita osoitekirjan ryhmiä vaan se synkkaa kaikki). iTunes Storeen on eri tunnus kuin tuo Mobile Me:n tunnus.
Kannattaisikohan minun nyt tehdä tuo iCloud tuolla iTunesin tunnuksella (Apple ID) vai Mobile Me:n tunnuksella?
Toisekseen, olen tähän asti päivittänyt iPhonen aina iMacillä ja iPadin MacBookilla, osittain siksi, että en halua kaikkia niitä ohjelmia puhelimeen mitä iPadillä on - en siis halua noista laitteista toistensa kopioita vaan haluan pitää ne erilaisina sisällöiltään.
iMac pöytäkoneena on yhä ns. pääkone ja esim. useimmat kalenteripäivitykset teen ko. koneella. Mutta on myös mukavaa, että esim. puhelimeen tehty kalenterimerkintä tulee näkyviin Mobile Me:n avulla myös pöytäkoneeseen. Nämä kolme tuoreempaa laitettahan saan synkkaamaan toisensa iCloudin kautta, jos hankin MacBookiin Leijonan. Miten sitten käy tuossa iMacissä olevan kalenterin päivitysten? Vai pitääkö minun unohtaa se sitten kokonaan? Onnistunko jotenkin synkkaamaan tiedot esim. iPhonesta iMaciin paikallisesti? Voinko iCloudissa valita, mitä osoitekirjan ryhmiä päivitetään puhelimen osoitekirjaan?
Tulipas tästä sekavaa, toivottavasti joku ymmärsi jotain. Nämä kuitenkin askarruttavat hieman enkä vielä ole tuota iCloud-tiliäkään tehnyt, vaikka melko lailla heti mieli tekisikin...
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Miksi muuten säilytät kuviasi .psd:inä?Jukkaaro kirjoitti:Entä onnistuuko vaikkapa isojen kuvatiedostojen (.psd) tallentaminen jotenkin tuonne pilveen?
Mahtuvat LZW-pakattuina TIF:einä paljon pienempään tilaankin ja ovat häviöttömiä.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »

![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Warlord »
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Ei toimi vielä eikä tule sitten kuluttamaan tuota 5GB ilmaista tilaa. Sehän tulee olemaan siis maksullinen ihan erillinen palvelu.Warlord kirjoitti:Toimiiko iTunesin ripatun musiikin siirto pilveen vielä? Kuluttaako se sitä 5GB ilmaista tilaa?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka