Moi,
Minulla on iMac:issa (27", mid 2011) sekä SDD että HD. Lionin asentamisen jälkeen HD meni siististi nukkumaan, kun sitä en tarvinnut. Kaikki ohjelmat ovat SDD:llä, kuvakirjastot HD:lla. Asensin koneeseen iStat Menus kokeiluversion. Poistin sen ja sen jälkeen HD on pyörinyt koko ajan. Mikään muu koneessa ei ole muuttunut. Olen koittanut rastittaa ja poistaa kyseistä kovalevyasetusta, mutta sillä ei ole vaikutusta.
Miten saan selville, kuka kovalevyä käyttää? Eipä ollut timemachine päällä, niin ei voi palautella.
Johannes
HD ei nukahda
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
HD ei nukahda
Viesti Kirjoittaja JohannesL »
-
Re: HD ei nukahda
Viesti Kirjoittaja Filippo »
Onpa hyvä kysymys!
Olen nimittäin pähkäillyt ihan saman pulman kanssa nyt muutaman viikon ajan. Lionin asentamisen jälkeen kovalevy vielä sammui jonkin aikaa normaalisti, mutta yhtäkkiä nukahtamista ei enää vain tapahtunut. Eikä tapahdu. Olen yrittänyt sulkea kaikki ohjelmat ennen nukahtamista, käynnistellä uudelleen ja yrittää muistella, mitä olisin tehnyt aikaansaadakseni tämän univaikeuden, mutta en ole keksinyt ratkaisua.
En usko, että olemme ainoat tähän törmänneet, mutta sitä kyllä ihmettelen, että mistä tämä johtuu ja miksei ongelma ole normikonstein ratkennut. Ehkä Lionin päivitys ratkaisee asian, mutta takeet siitä olisi kiva saada.
Olen nimittäin pähkäillyt ihan saman pulman kanssa nyt muutaman viikon ajan. Lionin asentamisen jälkeen kovalevy vielä sammui jonkin aikaa normaalisti, mutta yhtäkkiä nukahtamista ei enää vain tapahtunut. Eikä tapahdu. Olen yrittänyt sulkea kaikki ohjelmat ennen nukahtamista, käynnistellä uudelleen ja yrittää muistella, mitä olisin tehnyt aikaansaadakseni tämän univaikeuden, mutta en ole keksinyt ratkaisua.
En usko, että olemme ainoat tähän törmänneet, mutta sitä kyllä ihmettelen, että mistä tämä johtuu ja miksei ongelma ole normikonstein ratkennut. Ehkä Lionin päivitys ratkaisee asian, mutta takeet siitä olisi kiva saada.
-
Filippo kirjoitti:Onpa hyvä kysymys!
Moi,
Edelleenkään HD ei nukahda. Olen myös yksitellen lopettanut kaikki ohjelmat ja mikään ei tunnu auttavan. Itse "syytän" edelleen iStat Menus -ohjelmaa. Ongelma alkoi minulla ohjelman poistamisen jälkeen. Olisiko mahdollista, että tuosta ohjelmasta olisi jäänyt jotain aktiiviseksi?
Johannes
-
JohannesL kirjoitti:Filippo kirjoitti:Onpa hyvä kysymys!
Moi,
Edelleenkään HD ei nukahda. Olen myös yksitellen lopettanut kaikki ohjelmat ja mikään ei tunnu auttavan. Itse "syytän" edelleen iStat Menus -ohjelmaa. Ongelma alkoi minulla ohjelman poistamisen jälkeen. Olisiko mahdollista, että tuosta ohjelmasta olisi jäänyt jotain aktiiviseksi?
Johannes
Vastailen tässä omaan mailiini. Ongelma näyttäisi poistuvan, kun disabloin Spotlight:in HD:ltä. No, enpä tuota tarvitsekaan.
Johannes
-
Viesti Kirjoittaja Filippo »
Hienoa kuulla, että ongelmasi ratkesi!
Oman koneeni univaikeudet sen sijaan jatkuvat myös 10.7.2:n kanssa. Ihmettelen edelleen ja koko ajan enenevässä määrin, että mistä tämä johtuu. Eivät auta uudelleen käynnistykset eivätkä muut kikat. Joku ohjelma tai sen osa tämän nukahtamisen nyt taitaa estää, mutta en millään keksi, että mikä, tai että miten sen saisin selville. Osaisiko tähän joku antaa neuvoa? Siis siihen, että mistä saisin selville, että mikä tämän nukahtamisen voi estää?
Miten tuo Spotlightin disabloiminen siis tapahtui? Järjestelmäasetuksista yritin lisätä HD:n ei-haettavien listalle, mutta valvominen jatkui siitä huolimatta.
Erikoisinta tässä on mielestäni se, ettei kukaan muu (muka) ole törmännyt tähän samaan, koska tähän mennessä aina joku on joskus jossain ongelmiini jo ennen minua törmännyt.
Oman koneeni univaikeudet sen sijaan jatkuvat myös 10.7.2:n kanssa. Ihmettelen edelleen ja koko ajan enenevässä määrin, että mistä tämä johtuu. Eivät auta uudelleen käynnistykset eivätkä muut kikat. Joku ohjelma tai sen osa tämän nukahtamisen nyt taitaa estää, mutta en millään keksi, että mikä, tai että miten sen saisin selville. Osaisiko tähän joku antaa neuvoa? Siis siihen, että mistä saisin selville, että mikä tämän nukahtamisen voi estää?
Miten tuo Spotlightin disabloiminen siis tapahtui? Järjestelmäasetuksista yritin lisätä HD:n ei-haettavien listalle, mutta valvominen jatkui siitä huolimatta.
Erikoisinta tässä on mielestäni se, ettei kukaan muu (muka) ole törmännyt tähän samaan, koska tähän mennessä aina joku on joskus jossain ongelmiini jo ennen minua törmännyt.
-
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
iMac late 2006, jellona sisällä eikä nukuta yhtään... nyt kyllä tähdellisempi taistelu on iCloudin ja osoitekirjan kanssa, sekoitti mokoman ihan kunnolla 

Insanely simple
pod/pad/phone/mac
pod/pad/phone/mac
-
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
Ja heip!
Nyt Macci menee taas nukkumaan ja se osoitekirjakin saatiin ojennukseen, vain osa ryhmistä on vielä hakusessa... En tehnyt mitään "fixejä"; sammutin vain koneen muutamana päivänä, ja tänään huomasin että nukkuminen maistui taas
Nyt Macci menee taas nukkumaan ja se osoitekirjakin saatiin ojennukseen, vain osa ryhmistä on vielä hakusessa... En tehnyt mitään "fixejä"; sammutin vain koneen muutamana päivänä, ja tänään huomasin että nukkuminen maistui taas

Insanely simple
pod/pad/phone/mac
pod/pad/phone/mac
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka