3Gs -> 4 , 4s, vai 5
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
3Gs -> 4 , 4s, vai 5
Viesti Kirjoittaja teropa »
Moi,
Puolitoistavuotta ollut 3Gs käytössä, ja olen kyllästynyt siinä muutamaan asiaan:
- paska akku, joka päivä joutuu ladata jos käyttää vähänkään safaria, mailia tai muita datasovelluksia (huom, en roiku fasepookissa tai muissa antisosiaalisissa härpättimissä)
- kuulokkeen ja kaiuttimen äänenlaatu jättää toivomisen varaa, ja etenkin kaiutinkäytössä puhelin on melko paska
- kamera ei ole mikään häävi
- jotkut softat aukeavat aikasta hitaasti
Haluaisin periaatteessa päivittää uudempaan, mutten ole laisinkaan varma, että kannattaako. Ensiksi ajattelin, että ok ostan käytetyn ip4:n, tai uudehkon (jota käytettynä myydään). Näiden hinnat pyörii 400-500 välissä. joka on helvetisti rahaa eilispäivän mallista.
Uusi 4s maksaisi reilu 600 16 gigasena, joka riittää mulle mainiosti. Mutta sitten siinä on nähtävästi a) akkuongelmia ja b) terveissäkin akuissa pienempi standby, + lyhyempi akunkesto ihan käytössä.
Mun logiikalla tuntuu, että sama mihin päivittää, niin ns. optimiratkaisua hyvintoimivasta 3Gs:stä uudempaan ei vain ole, jos ei tykkää nakella rahojaan miten sattuu. Akun kesto uudemmissa malleissa on edelleen paska, ja uusimmassa se on huonompi kuin sitä edellisessä mallissa. Ja tämä Ip4 on mielestäni aivan liian kallis käytettynä, jotta sen hankintaa voisi mitenkään perustella. Siis 500e vanhasta mallista on yksinkertaisesti hirveä raha.
Pitäiskö odottaa vaan vitosta, ja toivoa, että siinä olisi parempi akku ja kestävämmät kuoret? (toivottavasti ei lasia).
Tero
Puolitoistavuotta ollut 3Gs käytössä, ja olen kyllästynyt siinä muutamaan asiaan:
- paska akku, joka päivä joutuu ladata jos käyttää vähänkään safaria, mailia tai muita datasovelluksia (huom, en roiku fasepookissa tai muissa antisosiaalisissa härpättimissä)
- kuulokkeen ja kaiuttimen äänenlaatu jättää toivomisen varaa, ja etenkin kaiutinkäytössä puhelin on melko paska
- kamera ei ole mikään häävi
- jotkut softat aukeavat aikasta hitaasti
Haluaisin periaatteessa päivittää uudempaan, mutten ole laisinkaan varma, että kannattaako. Ensiksi ajattelin, että ok ostan käytetyn ip4:n, tai uudehkon (jota käytettynä myydään). Näiden hinnat pyörii 400-500 välissä. joka on helvetisti rahaa eilispäivän mallista.
Uusi 4s maksaisi reilu 600 16 gigasena, joka riittää mulle mainiosti. Mutta sitten siinä on nähtävästi a) akkuongelmia ja b) terveissäkin akuissa pienempi standby, + lyhyempi akunkesto ihan käytössä.
Mun logiikalla tuntuu, että sama mihin päivittää, niin ns. optimiratkaisua hyvintoimivasta 3Gs:stä uudempaan ei vain ole, jos ei tykkää nakella rahojaan miten sattuu. Akun kesto uudemmissa malleissa on edelleen paska, ja uusimmassa se on huonompi kuin sitä edellisessä mallissa. Ja tämä Ip4 on mielestäni aivan liian kallis käytettynä, jotta sen hankintaa voisi mitenkään perustella. Siis 500e vanhasta mallista on yksinkertaisesti hirveä raha.
Pitäiskö odottaa vaan vitosta, ja toivoa, että siinä olisi parempi akku ja kestävämmät kuoret? (toivottavasti ei lasia).
Tero
uMBP 13", 2.53GHz, 4GB, 250GB
-
Re: 3Gs -> 4 , 4s, vai 5
Viesti Kirjoittaja xopher »
4S, koska se on myynnissä jo, mutta akku on luultavasti samaa luokkaa.
ツ Gigabyte EP45-UD3R, Intel Q8400, Radeon 6870 1GB | Mavericks | Chameleon 2.1
MacBook Air 13", late 2010, 1.86Ghz C2D, 4GB RAM, NVIDIA 320M | ML 10.8.2
ツ Google Nexus 5 | KitKat 4.4.2
MacBook Air 13", late 2010, 1.86Ghz C2D, 4GB RAM, NVIDIA 320M | ML 10.8.2
ツ Google Nexus 5 | KitKat 4.4.2
-
Viesti Kirjoittaja LariFari »
Hyvää ja ajankohtaista pohdintaa. Harrastin samaa eri ketjussa. Itse päädyin odotuskannalle. 3Gs riittää vielä, vaikka jähmiikin vähän ja "taskukameralle" olisi tarvetta. En ole myöskään koskaan lämmennyt IP4:n lasiratkaisulle.
Bongo - hieno eläin
-
Viesti Kirjoittaja petroc »
Siinäpä vasta pulma. Itsekin omistanu 3GS:n nyt sen reilu pari vuotta. Tulin siihen tulokseen että uusi puhelin täytyy jo hommata, joten jatkan soneran kytkyllä edelleen. Henkilökohtaisesti sonera on itselle paras vaihtoehto koska "kamu"-ominaisuudella voin soittaa ja laittaa viestiä tyttöystävälle niin paljon kuin kuukaudessa vain ehtii. Ja sitä muuten ehtii kun välimatkaa on muutama sata kilometriä. Valitsen 24kk kytkyn, maksan 16gb mallista 408 euroa ja kuukaudessa liittymä tulee maksaan n. 20 sisältäen täysnetin ja tarvittavat puhelut ja viestit.
6kk:n jälkeen voikin sitten päivittää taas seuraavaan iphoneen, riippuen toki sen ilmestymisestä. Mukavasti palvellut 3GS siirtyykiin paremman puoliskon käsiin.
Edit: täytyykin kysyä aspan sedältä/tädiltä, toimiiko hopea-asiakkaan etuohjelman -20€ soneralta ostetusta tuotteesta myös iphone 4S kohdalla.
6kk:n jälkeen voikin sitten päivittää taas seuraavaan iphoneen, riippuen toki sen ilmestymisestä. Mukavasti palvellut 3GS siirtyykiin paremman puoliskon käsiin.
Edit: täytyykin kysyä aspan sedältä/tädiltä, toimiiko hopea-asiakkaan etuohjelman -20€ soneralta ostetusta tuotteesta myös iphone 4S kohdalla.
Viimeksi muokannut petroc, 27.10.2011 klo 12.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac G4
-
Itellä se tilanne, että olen pakotettu käyttämään elisan liittymää työn puolesta, ja nytkin on omalla rahalla ostettu luuri käytössä. En viitsi ostaa kytkyä, jossa liittymä jää laatikkoon.
Toisaalta olisi kiva päivittää, mutta jotenkin mulle tuottaa vaikeuksia perustella noin 500-600 euron panostus puhelimeen, joka:
- on aivan samanlainen käyttää kuin vanha
- on jonkin verran nopeampi, mutta ei sisällä mitään uutta jota tarvisin
- jossa on vain vähän parempi akunkesto
- joka särkyy helposti, jos sen vahingossa tiputtaa lattialle (tai jos esim kissa tiputtaa yöpöydältä)
- jonka hienoista uusista ominaisuuksista suurta osaa ei käytännössä pysty käyttämään suunnitellusti, ellei halua ladata akkua aina kun on työpöydän ääressä taikka kotona (koska akku on niin paska)
Niin hieno kuin iPhone onkin, mun on vaikea keksiä, miksi pitäisi nyt kantaa 500-600 euroa kauppaan, saadakseen... samanlaisen puhelimen. Haluaisin kuitenkin uudempaa, mutta tuo väliraha tuntuu hullulta.
Tero
Toisaalta olisi kiva päivittää, mutta jotenkin mulle tuottaa vaikeuksia perustella noin 500-600 euron panostus puhelimeen, joka:
- on aivan samanlainen käyttää kuin vanha
- on jonkin verran nopeampi, mutta ei sisällä mitään uutta jota tarvisin
- jossa on vain vähän parempi akunkesto
- joka särkyy helposti, jos sen vahingossa tiputtaa lattialle (tai jos esim kissa tiputtaa yöpöydältä)
- jonka hienoista uusista ominaisuuksista suurta osaa ei käytännössä pysty käyttämään suunnitellusti, ellei halua ladata akkua aina kun on työpöydän ääressä taikka kotona (koska akku on niin paska)
Niin hieno kuin iPhone onkin, mun on vaikea keksiä, miksi pitäisi nyt kantaa 500-600 euroa kauppaan, saadakseen... samanlaisen puhelimen. Haluaisin kuitenkin uudempaa, mutta tuo väliraha tuntuu hullulta.
Tero
-
Viesti Kirjoittaja Mupetti »
Iselläni on tuo 3G malli ja nyt,kun on uusia tullut niin en tiedä kumman valitsen, vai valitsenko mitään.
iPhone 4 saa nyt todella edullisesti melkein mistä vaan ja iPhone 4S maksaa taas tuplasti sen,vaikka mitään merkittäviä eroja kaiketi ei edes ole.
Kytkyä EN osta ja en viitsisi maksaa puhelimesta,kun max: 350-400€
Rehellisiä mielipiteitä ja kokemuksia niiltä kenellä on kokemusta tästä iPhone 4 ja iPhone 4S puhelimesta!
iPhone 4 saa nyt todella edullisesti melkein mistä vaan ja iPhone 4S maksaa taas tuplasti sen,vaikka mitään merkittäviä eroja kaiketi ei edes ole.
Rehellisiä mielipiteitä ja kokemuksia niiltä kenellä on kokemusta tästä iPhone 4 ja iPhone 4S puhelimesta!
| iPhone 4 16GB (white) | iPod nano 5G (green) |
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
Osta molemmat ja myy huonompi pois. ToimiiMupetti kirjoitti:Iselläni on tuo 3G malli ja nyt,kun on uusia tullut niin en tiedä kumman valitsen, vai valitsenko mitään.
iPhone XS
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mistäs tuota Nelosta muka halvalla saa? Hirveitä hintoja joka paikassa siitä pyydetään edelleen.Mupetti kirjoitti:Iselläni on tuo 3G malli ja nyt,kun on uusia tullut niin en tiedä kumman valitsen, vai valitsenko mitään.
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja elmomies »
Elikkä 4 vai 3gs? 8gb versiota olen ajatellut, koska muisti ei ole mikään hirveä ongelma, koska 32gb ipodi on jo.
verkkokauppa.comista olen aatellut ostaa. hinnat olis seuraavanlaiset:
iP3gs 369e
iP4 499e
Eli kannattaako maksaa 130e enemmän että saa nelosen.
verkkokauppa.comista olen aatellut ostaa. hinnat olis seuraavanlaiset:
iP3gs 369e
iP4 499e
Eli kannattaako maksaa 130e enemmän että saa nelosen.
iPod Touch 32GB 4.Gen
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Mä oon kyllästyny iPhoneen 4vuoden ja 3n mallin jälkeen.. 3GS jäi välii mut muuten kaikki ollu käyttössä. Jotenkin sitä puhelimelta kaipaa isompaa uudistusta kun esim. tietokoneen käyttikseltä - pitää mielenkiinnon yllä. Seuraava puhelin taitaa olla Nokia Lumia. iPhone 4 sessa tosin ei oo mitään vikaa... jotenkin vaan tylsistyttää toi meininki.
Eli vastaus kysymykseen - 3Gs --> Noksu Winphone!
Jos jotain vaihtelua kaipaat... 3GSään saa sen iOS5sen samalla lailla kuin uusimpaankin... same same.
Eli vastaus kysymykseen - 3Gs --> Noksu Winphone!
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Viimeksi muokannut IIIMacci, 27.10.2011 klo 19.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
Olen ite miettinyt saman ongelman parissa. 3Gs:n kahden vuoden vankeustuomio on lusittu ja nyt tekisi mieli ostaa uusi puhelin. 3Gs:ään oon ollut suht koht tyytyväinen. Heikko kamera on varmaan suurin ärsytyksen aihe. Toisaalta omassa käytössä jailbreakkauksen "pakollinen" tarve on toinen.
4S sinällään toisi hyvän kameran, mutta muuten se olisi sitä samaa kuin 3Gs imo huonommilla ulkokuorilla. Jotenkin vaan tuntuu hölmöltä ostaa uusi 4S kun se ei tuo niin kauhean paljon uutta verrattuna 3Gs:ään. Kamera, 900MHz 3G, tarkempi mutta yhtä pieni näyttö. Nopeus ja antennit on varmaan hyviä, mutta ei ole ollut ongelmia 3Gs:än kanssakaan niin eipä varmaan ole niin väliä. iOS5:n kun saa vanhaankin luuriin niin muutos on aika pieni. Tämän takia on tullut harkittua aika pitkälti pelkästään Android ja WP7 luureja. 4.6'' näytöllä varustetut Samsung Galaxy Nexus tai Htc Titan kiinnostaisi aika paljon. Jos 4S:n näyttöä olisi suurennettu niin ei olisi näin vaikeata miettiä uutta luuria, mutta ehkä se on ihan hyvä kokeilla jotain muitakin merkkejä vaihteeksi.
4S sinällään toisi hyvän kameran, mutta muuten se olisi sitä samaa kuin 3Gs imo huonommilla ulkokuorilla. Jotenkin vaan tuntuu hölmöltä ostaa uusi 4S kun se ei tuo niin kauhean paljon uutta verrattuna 3Gs:ään. Kamera, 900MHz 3G, tarkempi mutta yhtä pieni näyttö. Nopeus ja antennit on varmaan hyviä, mutta ei ole ollut ongelmia 3Gs:än kanssakaan niin eipä varmaan ole niin väliä. iOS5:n kun saa vanhaankin luuriin niin muutos on aika pieni. Tämän takia on tullut harkittua aika pitkälti pelkästään Android ja WP7 luureja. 4.6'' näytöllä varustetut Samsung Galaxy Nexus tai Htc Titan kiinnostaisi aika paljon. Jos 4S:n näyttöä olisi suurennettu niin ei olisi näin vaikeata miettiä uutta luuria, mutta ehkä se on ihan hyvä kokeilla jotain muitakin merkkejä vaihteeksi.
Viimeksi muokannut t_makela, 28.10.2011 klo 9.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Juuri tuo, että 4s ei tuo mitään oikeaa uudistusta, esim isompaa näyttöä tai kestävämpiä kuoria, tai selvästi paranneltua akun kestoa, niin puhuu sen hankkimista vastaan.
3Gs nopeutui aikatavalla iOS5:n myötä. Se on erittäin käyttökelpoinen puhelin ja vempeles näillä nykysoftilla, ja todella päivitystä on noilla välirahoilla vaikea perustella. Apple kyllä minusta enemmän tai vähemmän petti odotukset tän 4s:n myötä. Jengi silti ostaa noita aivan hulluna, enemmän kuin koskaan.
Itse taidan nyt tehdä niin, että pidän 3Gs:n seuraavan mallin julkistukseen saakka. WP luurit voi olla kiinnostavia, mutta kun on kerran valinnut yhden "ekosysteemin", niin siitä on vaikea päästä pois ilman ponnistuksia. Liian työlästä
.
Tero
3Gs nopeutui aikatavalla iOS5:n myötä. Se on erittäin käyttökelpoinen puhelin ja vempeles näillä nykysoftilla, ja todella päivitystä on noilla välirahoilla vaikea perustella. Apple kyllä minusta enemmän tai vähemmän petti odotukset tän 4s:n myötä. Jengi silti ostaa noita aivan hulluna, enemmän kuin koskaan.
Itse taidan nyt tehdä niin, että pidän 3Gs:n seuraavan mallin julkistukseen saakka. WP luurit voi olla kiinnostavia, mutta kun on kerran valinnut yhden "ekosysteemin", niin siitä on vaikea päästä pois ilman ponnistuksia. Liian työlästä

Tero
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Ekosysteemistä kun puhutaan niin tietokoneen käyttiksen vaihto toiseen on juttu erikseen muttä kännykästä en nyt stressaa sen ihmeempiä - kunhan nyt meilit toimii, FB, Twitter ja yhteystiedot ja kalenteri pysyis jossain synkassa ilman ihmeempiä ponnisteluja....teropa kirjoitti:WP luurit voi olla kiinnostavia, mutta kun on kerran valinnut yhden "ekosysteemin", niin siitä on vaikea päästä pois ilman ponnistuksia. Liian työlästä.
Tero
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka