iPhone 4S näyttö ei käänny
-
iPhone 4S näyttö ei käänny
Viesti Kirjoittaja JTKV »
Olen suorittanut laitteen uudelleen asetuksen tehdasasetuksiin.
Olen myös poistanut pystysuunnan lukituksen seuraavalla tavalla. Tuplaklikkaus kotinäppäimestä ja pyyhkäisy siten että lukitusnäppäin näkyy.
Näyttö on vaan aina pystyasennossa mikä on todella raivostuttavaa.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia tai vihjeitä missä vika voi olla? Kuvittelien että kun vaihdan Nokiasta iPhoneen, niin pääsen eroon ongelmista mutta toisin kävi.
Syy: otsikon hienosäätöä
-
Re: iPhone 4s näyttö ei käänny
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Jos sitä tarkoitit, niin ei sen kuulukkaan kääntyä, ipadissa kääntyy kyllä...
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
-
Viesti Kirjoittaja ajokoira »
Mikä olisi hyvä navigaattorisofta, joka toimii myös vaakaruudulla (autossa kätsempi näin)..
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
TomTom tai Navigon?ajokoira kirjoitti:Sarjaa tyhmät kysymykset: vakiolla kartat-ohjelmalla ei näyttö myöskään käänny.
Mikä olisi hyvä navigaattorisofta, joka toimii myös vaakaruudulla (autossa kätsempi näin)..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Tarkoitan nimenomaan sitä että näyttö ei käänny niissä ohjelmissa missä sen pitäis. Esim Safari ja Kuvat. Ne mitkä pakottaa itsensä vaakatilaan toimivat luonnollisesti vaakatilassa. Olisiko raudassa vikaa?Kaupunki apina kirjoitti:Tarkoitatko että näyttö ei käännyt siinä työpöytä tilassa, jossa ohjelmien kuvakkeetkin näkyvät?
Jos sitä tarkoitit, niin ei sen kuulukkaan kääntyä, ipadissa kääntyy kyllä...
Restoren tein nimenomaan iTunesin kautta. Mitkään ohjelmat eivät käännä näyttöä. Eli en saa tekstiviestien lähetykseen leveätä näppäimistöä.Legge kirjoitti:No tossahan kaveri sanoo, ettei toimi tiimalasiohjelmallakaan. Oletan, että teit tuon restoren iTunesin kautta (etkä siis vain luurin valikosta)? Ja varmaan kokeillut ihan puhelimen natiivisoftillakin kuten vaikka tekstiviestiä kirjoittaessa? Täten kuulostaa hyvin pitkälti huoltoreissulta.
-
Viesti Kirjoittaja Hetsis »
-
-
Kiitti vinkistä. Gyroskope seuraa puhelimen käätyilyä. Eli rautavian voi ilmeisesti sulkea pois.Hetsis kirjoitti:Voihan olla, että puhelimen gyro on kaput. Kokeile ladata ilmainen Gyroscope-ohjelma ja kokeile liikkuuko minkään akselin suuntaisesti.
Onko tuolla jossain valikkojen takana asetus mistä sen näytön kääntyilyn olisi voinut laittaa kiinni? Olen siis varmistanut että kotinäppäimen tuplanäppäilyn avulla esiin saatu kytkin on asennossa "pystysuunnan lukitus avattu" mutta se ei ainakaan auta mitään.
Tämä on mun ensimmäinen iPhone, joten laittakaa vaan niitä tyhmempiäkin neuvoja. iPadia olen käyttänyt puolisen vuotta ja sen logiikalla yritän löytää tähänkin ratkaisua. PC maailma on minulle tutumpi mutta olen kyllästynyt jatkuvaan säätämiseen. Olisi mukavaa kun tuo iPhone toimisi kuten iPad ja iCloud. Ei oikein jaksais näitä säätöjä.
-
Niin, kysymysmerkki?? Kääntyykö vai ei?tuomaril kirjoitti:TomTom tai Navigon?ajokoira kirjoitti:Sarjaa tyhmät kysymykset: vakiolla kartat-ohjelmalla ei näyttö myöskään käänny.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Anteeksi epäselvä viesti.ajokoira kirjoitti:Niin, kysymysmerkki?? Kääntyykö vai ei?tuomaril kirjoitti:TomTom tai Navigon?ajokoira kirjoitti:Sarjaa tyhmät kysymykset: vakiolla kartat-ohjelmalla ei näyttö myöskään käänny.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Enpä löytänyt interwebistä yhtään vastaavaa tapausta IP 4S:ää koskien. Tässä ohjeet miten joku oli onnistunut saamaan vian korjattua IP 4:ssa:JTKV kirjoitti:Kiitti vinkistä. Gyroskope seuraa puhelimen käätyilyä. Eli rautavian voi ilmeisesti sulkea pois.Hetsis kirjoitti:Voihan olla, että puhelimen gyro on kaput. Kokeile ladata ilmainen Gyroscope-ohjelma ja kokeile liikkuuko minkään akselin suuntaisesti.
Onko tuolla jossain valikkojen takana asetus mistä sen näytön kääntyilyn olisi voinut laittaa kiinni? Olen siis varmistanut että kotinäppäimen tuplanäppäilyn avulla esiin saatu kytkin on asennossa "pystysuunnan lukitus avattu" mutta se ei ainakaan auta mitään.
Tämä on mun ensimmäinen iPhone, joten laittakaa vaan niitä tyhmempiäkin neuvoja. iPadia olen käyttänyt puolisen vuotta ja sen logiikalla yritän löytää tähänkin ratkaisua. PC maailma on minulle tutumpi mutta olen kyllästynyt jatkuvaan säätämiseen. Olisi mukavaa kun tuo iPhone toimisi kuten iPad ja iCloud. Ei oikein jaksais näitä säätöjä.
Double tap home button
Close all apps open/on standby
Scroll from left to right to iPod control screen
Turn rotation lock ON
Power down iphone4
Power up iPhone 4
Go back to iPod controls. Turn rotation OFF.
And that's what worked for me. Twice
Jos tämä ja/tai puhelimen täydellinen nollaaminen ei auta, niin huollossa joutuu valitettavasti käyttämään. Kakka säkä, mutta sellaista se elämä välillä on.
-
Viesti Kirjoittaja nokiastream »
-
-
Ei tämäkään auttanut. Tuo ohje on muuten hiukan epälooginen Turn rotation lock on eli lukitus kiinni ja Turn rotation off on myöskin lukitus kiinni. No, kokeilin kaikki mahdolliset versiot eikä mikään auttanut. Täytyy viedä tämä huoltoon.Hetsis kirjoitti:Enpä löytänyt interwebistä yhtään vastaavaa tapausta IP 4S:ää koskien. Tässä ohjeet miten joku oli onnistunut saamaan vian korjattua IP 4:ssa:JTKV kirjoitti:Kiitti vinkistä. Gyroskope seuraa puhelimen käätyilyä. Eli rautavian voi ilmeisesti sulkea pois.Hetsis kirjoitti:Voihan olla, että puhelimen gyro on kaput. Kokeile ladata ilmainen Gyroscope-ohjelma ja kokeile liikkuuko minkään akselin suuntaisesti.
Double tap home button
Close all apps open/on standby
Scroll from left to right to iPod control screen
Turn rotation lock ON
Power down iphone4
Power up iPhone 4
Go back to iPod controls. Turn rotation OFF.
And that's what worked for me. Twice
Jos tämä ja/tai puhelimen täydellinen nollaaminen ei auta, niin huollossa joutuu valitettavasti käyttämään. Kakka säkä, mutta sellaista se elämä välillä on.
Hiekat valuu alas kotinäppäimeen ja kuvat vaakatasoon otettuna tulevat sivuttain.
-
Ok, kiitos. Jompikumpi menee hankintaan.tuomaril kirjoitti:Anteeksi epäselvä viesti.ajokoira kirjoitti:Niin, kysymysmerkki?? Kääntyykö vai ei?tuomaril kirjoitti:TomTom tai Navigon?ajokoira kirjoitti:Sarjaa tyhmät kysymykset: vakiolla kartat-ohjelmalla ei näyttö myöskään käänny.
Mikä olisi hyvä navigaattorisofta, joka toimii myös vaakaruudulla (autossa kätsempi näin)..Kyllä nuo mainitsemani softat toimivat vaakaasennossa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Konna84 »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad Retina 16GB WiFi + Cellular
iPhone 7 128Gb, iPhone 6 64Gb, iPhone 4 32Gb
Apple tv
-
Viesti Kirjoittaja PedroV »
Näytön kääntyminen on loppunut lähes kokonaan, vain joskus ja jouluna se kääntyy vaakaasentoon.
Tämä alkoi jo jonkin aikaa sitten, mutta nyt se on alkanut kiusata enemmän.
Esim. Safari, Youtube, Kartat, FreeNavi ei käännä näyttöä 90 astetta vaakatasoon.
Latasin gyroscope ohjelman ja se toimii hienosti, kaikki akselit kääntyy.
Tässä ohjelmistoversiossa koti-näppäimen tuplaklikkaus tekee sen "cmd tab" jutun joten sitäkään kautta asiaa ei saa eteenpäin.
Sammutettu on, korjaa aina muutaman vakiojutun muttei siis tätä. (oma yhteyspiste alkaa toimia jne...)
Kiroiluni kotosalla asiasta sai aikaan vaimoni ilmoituksen "noh, noin mun puhelin on toiminut aina siitä päivityksestä asti". Pitemmän kuulustelunkaan jälkeen ei tullut selväksi oliko se viimeinen, sitä edellinen tai joku muu päivitys.
Olen muutamaan kertaan tutkinut valikot, mutta mitään asetusta en löydä, jolla olisin laittanyt sen pois päältä.
Ja sit toi muijan puhelin... Lotto sisään jos on ithe onnistunut laittaa sen jotenkin pois päältä.
Itse en asiaa ole sen kummemmin pannut merkille kun tarve on ollut aika vähäistä... tähän saakka.
Nyt pitäis löytää jollain navilla kotiin Espanjasta...
Pedro
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja PedroV »
On se helppoa, kun tietää...
Pedro
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka