Kain kirjoitti:Vklnuppi kirjoitti:…
Kaikki nuo kummitukset näyttävät sijaitsevan; "/Volumes/LaCie/.Trashes/502" polussa. Osaisiko tämän perusteella kukaan neuvoa ? Tuollaista hakemistoa ei kuitenkaan finderin mukaan levyltä löydy.
Onko sinulla piilotetut kansiot näkyvillä?
Eivät olleet, google auttoi löytämään komennot jolla ne sai näkyviin ja sieltä löytyi myös tuo ".Trashes" kansio joka tosin väitti olevansa tyhjä. Tässä vaiheessa kun yritin tyhjentää roskakoria, tuli ilmoitus että tiedosto "esimerkki.rar" on ohjelman "esim" käytössä eikä roskakoria voi tyhjentää (?) Outoa sillä kyseinen tiedosto tosiaan oli ohjelman käytössä, muttei missään vaiheessa siirretty roskakoriin
Jostain kumman syystä älyni neuvoi vielä koittamaan levytyökalulla. Levyn tarkistaminen löysi juurikin nuo tiedostot ja ilmoitti jokaisen kohdalla "deleting entry" ja antoi lopussa jonkun virheen ettei voida korjata kun levy on "read only" , mitä se siis ei oikeasti ole vaan pystyn myös kirjoittamaan kovolle. Valitsin tarkistus-napin alapuolelta "Korjaa levy" ja tämän jälkeen roskis oli tyhjä. Jostain syystä jäi kuva ettei minulla olisi oikeuksia tyhjentää tuota roskakoria vaikka koneessa on vain käyttäjätilini ja admin tunnukset ? Olenko kenties tehnyt jotain väärin oikeuksien tai kovon asetusten kanssa ?
Olen noviisi mac-asioissa vaikkakin olen tätä jo 6kk käyttänyt ja käsikirjakin löytyy hyllystä (muttei aikaa sen lukemiseen).
Setuppi siis;
Macbook Air late2010, Snow Leopard 10.6.8
Paragon NTFS 9.01 asennettuna
Ulkoinen kovo Lacie Rikiki 500gt
Kiitos jo auttaneille ja "Kainille" ratkaisevasta vihjeestä.