iPhone 4S käyttökokemukset
-
Re: iPhone 4S käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja elasto »
-
Viesti Kirjoittaja Goldenapple »
Mitä ihmeen rakoja? Ei ole minulla havaintoja mistään ylimääräisistä raoista, eikä mitään muutakaan valittamista mekaniikan laadun suhteen.elasto kirjoitti:Onkos tässä 4s:ssä nuo lasit kiinnitetty kunnolla vai vieläkö rakoja löytyy?
-
Viesti Kirjoittaja elasto »
Mulla oli iPhone 4:ssa molemmissa puhelimissa tuollaisia rakoja etu- ja takalasissa, jotka tilasin Soneralta silloin kun iPhone 4 julkaistiin. Ekassa oli rakoja, joten palautin sen ja jouduin odottamaan yli kuukauden seuraavaa, joka olikin samaa paskaa. Tuon jälkeen en enää uskaltanut kyseistä puhelinta edes yrittää ostaa vaan jäin suosiolla odottamaan seuraavaa versiota. 4s on kuitenkin ulkoisesti identtinen, joten hieman pelottaa mun tuurilla nuo nauravat nakit vieläkin.
Tietenkin se kuuluvuusongelma myös hieman vaikutti päätökseen enää olla ostamatta sitä, koska mulle itsestäänselviä asioita sen lisäksi, että 700 euron laite olisi edes kasattu oikein, on myös puhelimen toimiminen puhelimena kaiken scifi-tilpehöörin lisäksi. Onhan tässä uudessakin joillain muka jotain kuuluvuusongelmia vaikka antenni onkin uudenlainen, mutta tuo täytyy kyllä itse kokeilla jos puhelin on muuten ok. Samoin nuo akkuongelmat eivät kauheasti pelota jos kyseessä on vaan softan bugi. Olisi kiva päästää jo vihdoin iPhone 2G eläkkeelle, mutta tuntuu että Applella on ollut vaikeuksia tehdä edes jotenkin toimivaa puhelinta sen jälkeen.
Syy: Kappalejako lukemisen helpottamiseksi
-
Ahaa, no omassa mustassa 64GB mallissa ei näkynyt missään saumassa millään sivulla mitään vastaavia rakoja vaikka kuinka yritin tihrustella, eikä myöskään löytynyt ainuttakaan pölypartikkelia lasien takaa kummaltakaan puolelta.elasto kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=148416
Mulla oli iPhone 4:ssa molemmissa puhelimissa tuollaisia rakoja etu- ja takalasissa, jotka tilasin Soneralta silloin kun iPhone 4 julkaistiin. Ekassa oli rakoja, joten palautin sen ja jouduin odottamaan yli kuukauden seuraavaa, joka olikin samaa paskaa. Tuon jälkeen en enää uskaltanut kyseistä puhelinta edes yrittää ostaa vaan jäin suosiolla odottamaan seuraavaa versiota. 4s on kuitenkin ulkoisesti identtinen, joten hieman pelottaa mun tuurilla nuo nauravat nakit vieläkin..
-
Viesti Kirjoittaja Friday »
En tiedä tosiaan näyttävätkö ohjelmat todellisia arvoja, mutta itse olen käyttänyt System manager lite ohjelmaa välillä esim ram muistin tarkasteluun. Tämä ohjelma reagoi heti kun ohjelma suljetaan kokonaan.Jarze71 kirjoitti:En nyt todellisista tiedä, mutta uskon suuntaa antavana. Yhdessäkin oli jopa 80% tyhjäkäynnillä käsittääkseni vuorokauden ympäri, teki mitä teki, ja luuri lämpöinen. Joidenkin muutosten jälkeen prosentit pudonnut "normeihin" (mitä nyt ovatkaan) ja luuri pysynyt viileänä.Mäksä kirjoitti:Antaakos apple kolmannen osapuolen softan kaivaa tollasta tietoa luurista? Et onko nuo ohjelmat feikkejä, vai todellisia lukuja.
Ja käsittääkseni juuri Apple on tarkka näistä ohjelmista mitä päästää jakoon. Eli ei pitäisi ihan humpuukia olla.
Jos joku muu käyttää kyseistä softaa niin vertailuksi voisin laittaa omat numeroni:
Memory (RAM): 504MB
Used memory: 425MB
Wired: 79MB 22.10%
Active: 56MB 15.61%
Inactive: 24MB 6.90%
Free: 201MB 55.62%
Tälläiset tiedot siis tuolla ohjelmalla, kun kaikki muut ohjelmat ovat suljettuna.
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
Nauravanakki, tuttu edellisestä mallista. Lähinnä alkupään laitteet.Goldenapple kirjoitti:Mitä ihmeen rakoja? Ei ole minulla havaintoja mistään ylimääräisistä raoista, eikä mitään muutakaan valittamista mekaniikan laadun suhteen.elasto kirjoitti:Onkos tässä 4s:ssä nuo lasit kiinnitetty kunnolla vai vieläkö rakoja löytyy?
-
Viesti Kirjoittaja ttv »
wtf? ostat valmistuvikaisen tuotteen, ja joudut sitten laittaan samantien viikoksi, tai viikoiksi huoltoon, varsinkin kun kyseessä ainoa micro simmi puhelimeni, joten joudun kikkaileen adapterilla että saan huollon ajaksi vanhat puhelimen käyttöön...
Voinko vaatia kaupan purkua? Rahat takaisin, ja toisesta kaupasta ostaan uus?
-
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
*** OT VAROITUS ***ttv kirjoitti:Ostin valkoisen 16gigan mallin Elisa shopitista, ja tässä yksilössä on sim slotti vinossa, eli lienee linjalla kompo juotettu vinoon piirilevyllä, jonka tuloksena simmi kelkka jää toisesta reunata millin koholle, eli tuntuu sormella ja näyttää rumalta... Menin valittaan Elisan shoppiin, niin kuulema pitää laittaa huoltoon, jonka kautta sitten tulee uusi puhelin, kun eihän tuota korjata voi...
wtf? ostat valmistuvikaisen tuotteen, ja joudut sitten laittaan samantien viikoksi, tai viikoiksi huoltoon, varsinkin kun kyseessä ainoa micro simmi puhelimeni, joten joudun kikkaileen adapterilla että saan huollon ajaksi vanhat puhelimen käyttöön...
Voinko vaatia kaupan purkua? Rahat takaisin, ja toisesta kaupasta ostaan uus?
ytf! Apple tuotteilla ei ole ns DOA vaihtomahdollisuutta, vaan kaikki menee huollon kautta (pikkasen riippu myyntiliikkestä kuitenkin) jos vaikka avaa paketin tiskillä ja toteaa että näyttö on esim halki tai tuo sim-kelkka törröttää. Niin voi yrittää samantien kaupan purkua, laitettahan ei ole silloin otettu käyttöön (sim-kortti sisään ja aktivoitu) vaikka paketti on avattu.
Myyjällä on kuitenkin oikeus evätä kaupan purku ja "kohtuullisessa" ajassa (2vk) korjata tuote. Applen kohdalla tulee refurbished(tehdaskorjattu) tuote tilalle. (Shit happens viet 3pv vanhan luurin huoltoon ja saat tehdasvoihdokin tilalle)
Joten tässä tapauksessa kiikuta iLuuri takasin liikkeeseen ja pyydä samalla että vaihtavat
micro-sim -> "normikokoon" vaikka veloituksetta ja sitten takasin micro korttiin kun saat iLuurin takasin.
Jos iLuuri on edelleen huoltoreissun jälkeen rikki niin silloin voi vaatia kaupan purkua.
Kustannuksiahan ei kuluttajalle saisi aiheutua tuollaisesta, joten kaikki kuitit talteen ja sitten vaan vaatimaan
korvauksia, matkoista puheluista jne.
Vaivaa. Kyllä.
Murhetta. kyllä
Mielipahaa. Kyllä
Elämä on. Kyllä
-
Tässä lukemat 64GB mallista (bootin jälkeen + kaikki ohjelmat suljettuna)Friday kirjoitti: Memory (RAM): 504MB
Tälläiset tiedot siis tuolla ohjelmalla, kun kaikki muut ohjelmat ovat suljettuna.
Used memory: 465MB
Wired: 75MB 16.07%
Active: 76MB 16.43%
Inactive: 21MB 4.65%
Free: 290MB 62.55%
-
Viesti Kirjoittaja nokiastream »
Tuskin se lukija vinossa on, vaan emolevy ei ole täysin oikein kohdistettu ruuvinpaikoistaan ja kelkka menee vinoon. Tuttua nelosestakin. 3min homma suoristaa itse, takuun menetyksen uhalla toki.ttv kirjoitti:tässä yksilössä on sim slotti vinossa, eli lienee linjalla kompo juotettu vinoon piirilevyllä
-
Viesti Kirjoittaja ttv »
Joo ei jaksa alkaa korjaileen ite 1pv vanhaa luurianokiastream kirjoitti:Tuskin se lukija vinossa on, vaan emolevy ei ole täysin oikein kohdistettu ruuvinpaikoistaan ja kelkka menee vinoon. Tuttua nelosestakin. 3min homma suoristaa itse, takuun menetyksen uhalla toki.ttv kirjoitti:tässä yksilössä on sim slotti vinossa, eli lienee linjalla kompo juotettu vinoon piirilevyllä

ps. mulla on firman liittymä(vieläpä sonera), joten joutuisin pyytää uuden SIM:in firman IM:n kautta, kun itsellä ei ole oikeutta sitä alkaa vaihtaan, käsittääkseni... No onneks sim adapteri löytyy...
-
Viesti Kirjoittaja Jarze71 »
Niin eikö kukaan ole koklannut mitään CPU-Softaa?Goldenapple kirjoitti:Tässä lukemat 64GB mallista (bootin jälkeen + kaikki ohjelmat suljettuna)Friday kirjoitti: Memory (RAM): 504MB
Used memory: 465MB
Wired: 75MB 16.07%
Active: 76MB 16.43%
Inactive: 21MB 4.65%
Free: 290MB 62.55%
-
Viesti Kirjoittaja Vape »
Edit. Näin ei kuitenkaan käy joka kerta vaan välillä kaikkia kuvia pääsee selaamaan suoraan, "minikuva"-kuvakkeen kautta:)
-
Viesti Kirjoittaja hanu »
Näinhän sen pitää toimiakin. Ei lukitun puhelimen pidä näyttääkään muita kuvia, kuin ne, jotka olet juuri ottanut.Vape kirjoitti:Onko muilla käynyt sellaista että kun ottaa kameralla kuvia, ja menee suoraan kameran päänäkymästä katsomaan ottamiaan kuvia painamalla vasemmassa alakulmassa olevaa "minikuvaa". Niin siellä ei näy kuin ne kuvat jotka on juuri ottanut, ja jos poistaa ne kuvat niin puhelin ilmoittaa "iphone lukittu, pura lukitus katsoaksesi muita kuvia" tms. Kuitenkin kameran rullaan menemällä sieltä löytyy normaalisti kaikki loputkin kuvat...
Edit. Näin ei kuitenkaan käy joka kerta vaan välillä kaikkia kuvia pääsee selaamaan suoraan, "minikuva"-kuvakkeen kautta:)
-
Viesti Kirjoittaja SeeKoo »
elasto kirjoitti:Onkos tässä 4s:ssä nuo lasit kiinnitetty kunnolla vai vieläkö rakoja löytyy?
Itellä takakuori hieman irti ja välillä ärsyttävästi natisee kädessä tuosta sim kelkan kohdalta.
Onko muilla vastaavaa.
-
Viesti Kirjoittaja Vape »
Aa, no nyt vasta tajusinhanu kirjoitti:Näinhän sen pitää toimiakin. Ei lukitun puhelimen pidä näyttääkään muita kuvia, kuin ne, jotka olet juuri ottanut.Vape kirjoitti:Onko muilla käynyt sellaista että kun ottaa kameralla kuvia, ja menee suoraan kameran päänäkymästä katsomaan ottamiaan kuvia painamalla vasemmassa alakulmassa olevaa "minikuvaa". Niin siellä ei näy kuin ne kuvat jotka on juuri ottanut, ja jos poistaa ne kuvat niin puhelin ilmoittaa "iphone lukittu, pura lukitus katsoaksesi muita kuvia" tms. Kuitenkin kameran rullaan menemällä sieltä löytyy normaalisti kaikki loputkin kuvat...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Spawi »
-
Viesti Kirjoittaja Salzi »
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »

-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Noh, itse ostin aikoinaan (kultaisella 80-luvulla) kasettidekin, joka piti heti laittaa viikoksi huoltoon pärisevän äänen takia. Huollosta tullessa laite toi muutaman päivän, mutta sama vika uusiutui (valohoito ilmeisesti auttoi hiukan). En jaksanut kiikuttaa laitetta uudelleen ihmeteltäväksi, joten juotin kylmäjuotoksen uudelleen ja sen jälkeen tuo toimii edelleen kunnolla.ttv kirjoitti: wtf? ostat valmistuvikaisen tuotteen, ja joudut sitten laittaan samantien viikoksi, tai viikoiksi huoltoon, varsinkin kun kyseessä ainoa micro simmi puhelimeni, joten joudun kikkaileen adapterilla että saan huollon ajaksi vanhat puhelimen käyttöön...
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Valentino »
-Akun virta tippuu 10 % tunnissa keskimäärin, vaikka sijaintipalvelut ym. on kytketty pois päällä ja vaikka puhelimella ei tekisi mitään. Yön jälkeen puhelin on sammumispisteessä ellen pidä sit laturissa koko yötä.
-Puhelin ei tunnista mitään bluetooth yhteyksiä, ei 4.0 tai 2.1 tuutteja. En saa kuulokkeita tai läppäriä yhdistettyä pariksi
-Tippuu verkosta vähän väliä (Saunalahti)
-Kuumenee ihan sairaasti varsinkin kameran kohdalta, vaikka kuvia ei ottaisi ollenkaan.
-Netin käyttö on vielä hitaampaa kuin N8:ssa
-Puheluissa äänet kaikuu ÄRSYTTÄVÄSTI
-Värinähälytyksen yhteydessä resonointia
-Kameran laatu ei mielestäni vedä vertoja Nokian uusimmille Carl Zeiss-optiikalla varustetuille puhelimille. Kuvien väriit ovat ylisaturoituja eikä niin luonnollisia kuin esim. N9:ssä
-En pidä iTunesista ja välillä kun kytken puhelimen tietokoneeseen ja iTunes menee päälle, poistaa se sovelluksia puhelimesta.
-Kosketusnäytön responsiivisuus ei ole mielestäni niin hyvä kuin Samsungin Galaxy S II:ssa tai HTC:n uusimmissa puhelimissa
-Puhelin lagaa usein ihan yhtä lailla kuin N8
-En tiedä kestänkö sittenkään Applen rajoittuneisuutta sovellusten osalta ja Flash-tuen puuttumista.
-Mukana tulleet kuulokkeet on hirveät, sillä ne ei pysy mun korvissa. Niissä sais kans olla joku nipsutin millä sais kiinni vaatteisiin. Juostessa ei voinut pitää korvissa ollenkaan, koska ne ei niissä pysyneet.
Kaiken kaikkiaan ensimmäinen oma iPhone-kokemus on erittäin negatiivinen. Ainoa hupia aiheuttanut asia on Siri, jonka toimivuus on välillä yllättänyt. Sanoin sille: "I hate this phone" ja Siri vastasi: "Noted".

Mulla ei ole ollu näin vakavia ongelmia aikaisempien muiden valmistajien laitteiden kanssa. En usko, että kaikki nuo ongelmat johtuu pelkästään ohjelmistosta vaan epäilen, että kyseessä on rautavikoja. En kuitenkaan siedä tätä puhelinta enää hetkeäkään vaan siirryn takaisin tuttuun ja turvalliseen Nokiaan tai sitten Samsungiin. Apple ei taida olla mun juttu.
-
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ai, jos kohdalle sattuu rikkinäinen kappale, voi valmistajan heittää mäkeen. Muillahan kyse on vain maanantaikappaleesta.Valentino kirjoitti:Mä sanon suoraan, että mua ottaa aivoon niin perkuleesti 4S:n ostopäätös, että taidanpa viedä liikkeeseen takaisin. Luettelen kaikki ongelmat/ minua ärsyttävät asiat, jotka minä olen kokenut:
<itkuvirsi poistettu>
Mulla ei ole ollu näin vakavia ongelmia aikaisempien muiden valmistajien laitteiden kanssa. En usko, että kaikki nuo ongelmat johtuu pelkästään ohjelmistosta vaan epäilen, että kyseessä on rautavikoja. En kuitenkaan siedä tätä puhelinta enää hetkeäkään vaan siirryn takaisin tuttuun ja turvalliseen Nokiaan tai sitten Samsungiin. Apple ei taida olla mun juttu.
Sen verran voin N8:aa käyttäneenä sanoa, että N8 on parhaimmillaan korkeintaan 3GS:n tasoa - käytettävyydeltään yleensä kaukana siitä(kin). Jos sinusta joku toinen merkki/malli on parempi niin vaihda ihmeessä siihen, äläkä täällä valita. Ei Apple (varsinkaan rikkinäinen sellainen) ole mikään ylijumala, jonka vaihtoa toiseen pitäisi puolustella erityisesti.
PS. Oma kännyni tunnisti heittämällä BT-luurit (SE:n malli), akkua kuluu jonkin verran, ei tipu verkosta, on kylmä, netti huomattavasti nopeampi, ei kaiu, ei resonoi, kuva hyvä, iTunes ei poista mitään, kosketusnäyttö hyvä, ei lagaa, kestän Flashin puutteen koska se ei toimi N8:ssakaan, kuulokkeet voi vaihtaa (ja käytän muutenkin BT:tä).
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Axefield »
Et ajatellut kuitenkaan palautusta kokeilla iTunesilla, ennen noin raakaa päätöstä?Valentino kirjoitti:----
-
Viesti Kirjoittaja sahkari »
Samaa mieltä, paras ja toimivin luuri on iphone ollut omassa käytössä. Uuden 4S:n kanssa oli aluksi ongelmia mutta johtuivat omalla kohdalla simmistä, mutta jos vertaa aikaisempiin omistamiin nokialaisiin jotka buuttaili kesken puhelujen niin ei kiitos !Goldenapple kirjoitti:Mene vaan takas Noksuun jos ei miellytä. Kaikkien makua ei voi miellyttää. Henkilökohtaisesti pidän tätä ylivoimaisesti parhaana kapula jonka olen koskaan omistanut, on ollut Noksuja, HTC:n Androidia (Nexus One) ja vaikka minkälaista kalikkaa mutta tää on vaan selkeästi nopein, helpoin ja hauskoin käyttää ja VAAN TOIMII!
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka