Ostin kesällä iMacin. Mulla on sitä ennen ollut Macbook (mid-2007) nelisen vuotta. Macbook toimi tosi takkuisesti ja akku veteli viimeisiään. No, nyt kun sitten oon tyhjentänyt sen täysin ja asentanut Snow Leopardin uusiksi, kone pyöriikin ihan yhtäkkiä yllättävän hyvin! Toisaalta akku lopetti yhteistyön, konetta voi käyttää enää vain verkkovirrassa.
Olen tältä foorumilta ja muualta selaillut tietoa lisämuistin ostamisesta, ja alkanut miettiä koneen päivittämistä Lion-sopivaksi. Sit olisi helppo vaihtaa tilanteen mukaan koneelta toiselle ja kaikki olis muutenkin paremmin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Koska mulla ei ole toimivaa akkua ja vain 1gb muistia, se vaatisi:
- uuden akun (A1185), amazonin perusteella hinta 35-50 €
- muistia ( 667 MHz PC2-5300 DDR2 SDRAM ) , everymac.com:in mukaan 4GB on maksimi tähän laitteeseen, verkkokauppa.comissa n. 45€ tollanen 2x2GB
- Lion, 29€
Eli yhteensä n. 110-120 €.
Ensinnäkin, olisiko muistia ja akkua jostain saatavilla halvemmalla?
Toiseksi, onko tässä mitään järkeä, panostaa vanhaan koneeseen rahaa näinkin paljon? (huom. opiskelijabudjetti 8) ) Lisääkö muistin lisääminen siinä mielessä suorituskykyä, että esim. aperture pyörisi siinäkin? Vai pitäiskö sit vaihtaa vielä jotain muutakin, jotta oikeasti hyötyisi?
Täähän on se macbook-malli, josta murtuu kuori tosta kämmenten alta. Että siinäkin mielessä vähän rikki, ikävä kyllä.