Koko setti, menee ehdottomasti hankintaanNoksu kirjoitti:Mikä linssi laajakulma/kalansilmä vai macro?SicMX kirjoitti:Olloclip
Näyttää lupaavalta!
iPhone 4/4S videokuvaaminen (jalustat/linssit/stabilisointi)
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: iPhone videokuvaaminen (jalustat/linssit/stabilisointi)
Viesti Kirjoittaja SicMX »
-
Viesti Kirjoittaja iantti »
Ostin itse iPod touchin työasioita varten videokuvaukseen kokeilumielessä ja olen todella yllättynyt laadusta, joka on aivan vertailukelpoinen niiden HD tasoisten videokameroiden kanssa, joilla on kuvattu samoja kohteita tehtaissa. Tässä vehkeessä on periaatteessa kaikki muu samaa kuin iPhonessa, paitsi normaali kamera on heikompi tasoinen ja vehkeestä puuttuu puhelin, mutta siinä on FaceTime, joka on loistava kommunikointi väline rapakonkin takaa kotia.
Oma ongelmani on käsien vapina jo hiukankin pidemmän otoksen aikana. Sama ongelma on vanhemalla digikamerallakin ja olen kaipaillut kovasti isoa VHS-kameraa, jonka sai tuettua olkapäähän. Oikeastaan tämän stabiilisuuden takia osuin tähänkin keskusteluketjuun ja itseäni kiinnostaisi, onko jollakin kokemusta tuosta Steadicam Smootheesta. Olen itsekin pohtinut jonkun olkaan tuettavan vehkeen rakentamista, mutta näissä steadycam vehkeissä on käsittäkseni toinen idea. Jos nyt oikein ymmärrän, nämä on tasapainotettu nimen omaan iPhonen painoiselle vehkeelle. Luultavasti tuohon voi laittaa jonkin toisenkin painoisen laitteen, mutta sen jälkeen se ei ilmeisesti toimi kuten on ajateltu.
Omat kokemukseni ovat tästä iPod Touchista todella positiiviset. Työotosten lisäksi olen ottanut sillä videoclippejä erilaisista juhlatilaisuuksista, ja äänenkin laatu on mielestäni hämmästyttävän hyvä, joskin esimerkiksi vaikutelma on hiukan eri kuin korvakuulolta. Olen kuvannut tuollaisia nuorison musiikkiesityksiä, joissa on useampia soittimia, kuten kitara, viulu ja piano, niin toisto on yllättänyt ainakin minut. Se, mikä tässä vehkeessä on erityisen hyvää, on se, että videoitua tiedostoa voi katsella suoraan Macissä. Vanhassa videokamerassan, otos oli aina ajattava ensin iMoveen, ja sitten konvergoitava sopivaksi tiedostomuodoksi. Tämä vehje tekee suoraan .mov tiedostoja jota Quicktime toistaa sellaisenaan. Lisäksi voisi todeta, että laite tekee aivan hyvää jälkeä tehdasvalaistuksessa. Tuo FaceTime ohjelmisto on sitten vielä lisäherkku, joka helposti maksaa koko laitteen takaisin puhelinlaskujen muodossa kun sen antaa mukaan nuorisolle vaikkapa interrailille. Vehje tarvitsee vain ilmaisen WLAN verkon ja FaceTime toimii. Voihan sillä toki katsella internettiäkin, mutta ruutu alkaa kyllä olla ainakin itseni ikäiselle hiukan liian pieni siihen asiaan. Nuoriso latasi siihen vesivaankin, joten laite käy vaikkapa pesukoneen vaatraukseen.
Eli kaikkien näiden kehujen jälkeen olisin kiinnostunut kuulemaan, jos jollakulla olisi kokemusta tuosta Steadycam Smootheesta tai vastaavasta. Hinta ilman veroja näyttä olevan hiukan alle 200 taalaa ja Suomessa veroineen hiukan yli 200 euroa.
Oma ongelmani on käsien vapina jo hiukankin pidemmän otoksen aikana. Sama ongelma on vanhemalla digikamerallakin ja olen kaipaillut kovasti isoa VHS-kameraa, jonka sai tuettua olkapäähän. Oikeastaan tämän stabiilisuuden takia osuin tähänkin keskusteluketjuun ja itseäni kiinnostaisi, onko jollakin kokemusta tuosta Steadicam Smootheesta. Olen itsekin pohtinut jonkun olkaan tuettavan vehkeen rakentamista, mutta näissä steadycam vehkeissä on käsittäkseni toinen idea. Jos nyt oikein ymmärrän, nämä on tasapainotettu nimen omaan iPhonen painoiselle vehkeelle. Luultavasti tuohon voi laittaa jonkin toisenkin painoisen laitteen, mutta sen jälkeen se ei ilmeisesti toimi kuten on ajateltu.
Omat kokemukseni ovat tästä iPod Touchista todella positiiviset. Työotosten lisäksi olen ottanut sillä videoclippejä erilaisista juhlatilaisuuksista, ja äänenkin laatu on mielestäni hämmästyttävän hyvä, joskin esimerkiksi vaikutelma on hiukan eri kuin korvakuulolta. Olen kuvannut tuollaisia nuorison musiikkiesityksiä, joissa on useampia soittimia, kuten kitara, viulu ja piano, niin toisto on yllättänyt ainakin minut. Se, mikä tässä vehkeessä on erityisen hyvää, on se, että videoitua tiedostoa voi katsella suoraan Macissä. Vanhassa videokamerassan, otos oli aina ajattava ensin iMoveen, ja sitten konvergoitava sopivaksi tiedostomuodoksi. Tämä vehje tekee suoraan .mov tiedostoja jota Quicktime toistaa sellaisenaan. Lisäksi voisi todeta, että laite tekee aivan hyvää jälkeä tehdasvalaistuksessa. Tuo FaceTime ohjelmisto on sitten vielä lisäherkku, joka helposti maksaa koko laitteen takaisin puhelinlaskujen muodossa kun sen antaa mukaan nuorisolle vaikkapa interrailille. Vehje tarvitsee vain ilmaisen WLAN verkon ja FaceTime toimii. Voihan sillä toki katsella internettiäkin, mutta ruutu alkaa kyllä olla ainakin itseni ikäiselle hiukan liian pieni siihen asiaan. Nuoriso latasi siihen vesivaankin, joten laite käy vaikkapa pesukoneen vaatraukseen.
Eli kaikkien näiden kehujen jälkeen olisin kiinnostunut kuulemaan, jos jollakulla olisi kokemusta tuosta Steadycam Smootheesta tai vastaavasta. Hinta ilman veroja näyttä olevan hiukan alle 200 taalaa ja Suomessa veroineen hiukan yli 200 euroa.
Viimeksi muokannut iantti, 6.6.2011 klo 15.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Sinuna kokeilisin ensin jotain kotiviritystä. Itse olen esim. kiinittänyt iPhonen normaaliin jalustaan ja nostanut yhden jalan olkapään päälle tueksi ja sitten ohjaan viritystä pitämällä kiinni kahdesta muusta jalasta. Toimii mainiosti varsinkin jos jalusta on painava/tukeva!iantti kirjoitti:Ostin itse iPod touchin työasioita varten videokuvaukseen kokeilumielessä ja olen todella yllättynyt laadusta, joka on aivan vertailukelpoinen niiden HD tasoisten videokameroiden kanssa, joilla on kuvattu samoja kohteita tehtaissa. Tässä vehkeessä on periaatteessa kaikki muu samaa kuin iPhonessa, paitsi normaali kamera on heikompi tasoinen ja vehkeestä puuttuu puhelin, mutta siinä on FaceTime, joka on loistava kommunikointi väline rapakonkin takaa kotia.
-
-
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Tietääkö kukaan mistä noita olloclippejä saa?
Ruhtinas ilman valtikkaa
-
Viesti Kirjoittaja Kazzys »
Tuotteen kotisivuilta löytyy. Toimitus Suomeen näyttäisi olevan $14.00 = 10,10€ (USPS: First Class International) tai $29.95 = 21,55€ (USPS: Express Mail International), ainakin kun kokeeksi heitin tuotteen ostoskoriin.Noksu kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä noita olloclippejä saa?
-
Schneider Optics
http://www.iphoneography.com/journal/20 ... -side.html
iPro-Lens_two-professional-lenses-for_the-iPhone-4.jpg
iPro-Lens.jpg
Schneider-Optics-3556-iPro-Lens-Profile.jpg
Olloclip vs. Schneider iPro (vertailu):http://www.iphoneography.com/journal/20 ... -side.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Re: iPhone 4/4S videokuvaaminen (jalustat/linssit/stabilisoi
Viesti Kirjoittaja Kridj »
Tilasin tuollaisen Olloclipin, tuli 2 päivässä kotiovelle. Kivahan tolla on kuvailla, fisheyeä käytän eniten ehdottomasti
Ainoa miinus on että ei oo muokannu tuotetta 4S:lle, normi 4:sessa on pienempi linssi, näin ollen fisheyellä kuvatessa jää toiselle puolella paljon reilumpi ''tumma reuna'', toki sen voi samantien rajata pois puhelimessa, mutta niin..

-
Viesti Kirjoittaja kapaa »
Olisiko jo 4s lle tullut jotain laadukasta fisheye linssiä? Jotain samankaltaista kuin olloclip. iP4 sunniteltu olloclipistä mainittiin aikaisemmin, että jättää mustat rajaukset.
-
Viesti Kirjoittaja Kridj »
Kyllä tota Olloclippii suosittelenki, ei nyt niit kauheeta ole jos toiseen reunaan tulee enemmän mustaa kuin toiselle, voi rajatakkin heti pois kännykässä, tossa viel esimerkki kuva siitä: http://img577.imageshack.us/img577/5138/kuva2007.jpgkapaa kirjoitti:Olisiko jo 4s lle tullut jotain laadukasta fisheye linssiä? Jotain samankaltaista kuin olloclip. iP4 sunniteltu olloclipistä mainittiin aikaisemmin, että jättää mustat rajaukset.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka