iPhone 4S käyttökokemukset
-
Re: iPhone 4S käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja jani73 »
http://www.tipb.com/2011/10/12/ios-5-bu ... l-hotspot/
http://forum.vodafone.co.uk/t5/iPhone-4 ... alse#M9715
-
Viesti Kirjoittaja xii »
Kiitti, mutta noista ei ollut apua. Kun yritän enabloida hotspotin niin tulee popuppi että "käynnistääksesi hotspotin ota yhteyttä dna asiakaspalveluun ja puhnro" tms. Vieläpä DNA:n puhnro, eikä dnapron. Ja aspassa sanottiin tosiaan, että dnapro + ios5 = ei hotspottia.jani73 kirjoitti:Noissa käsitelty myös kadonnutta hotspottia. Mahtaisiko noista olla apua.
http://www.tipb.com/2011/10/12/ios-5-bu ... l-hotspot/
http://forum.vodafone.co.uk/t5/iPhone-4 ... alse#M9715
-
Viesti Kirjoittaja HeavyJazzer »
Ei ollut.Dotzki kirjoitti:Oliko lukitus päällä?HeavyJazzer kirjoitti:Kerran täällä joutui resetoimaan puhelimen, kun ei näyttö enään kääntynyt mukana kun puhelimen pisti poikittain... Ilmeisesti softaongelma?
-
Viesti Kirjoittaja Fundeeraaja »
On meinaan melkoisen hyvä näppis, kun oppii sen tavoille. Nyt hakkaa Noksun mennen tullen. Hutien määräkin on pysynyt varsin kohtuullisena. Me happy.iProblem kirjoitti:iPhonella voi huoletta kirjoittaa muutamankin kirjaimen huti niin se arvaa sanan oikein lopussa. Toisaalta jos kirjoittaa pari kolme kirjainta oikein, se arvaa siitä koko sanan. Tätä kannattaa käyttää hyödyksi jos sormet lipsuu!delic kirjoitti:...mutta eikös iphonessa ollut toi, että se aavistaa mikä kirjain pitäisi tulla vaikka osuisi kahden kirjaimen väliin?Fundeeraaja kirjoitti:Luuri ollut vuorokauden kotona. Ihmettelyä, opiskelua ja hämmästelyä. Kun sain viimein mobiililinjankin auki niin nyt hymyilyttää. Saapas E71 jälkeen tämä on taivas. Ainoa miinus on näppis, meikäläisen banaaneilla on turkasen hankalaa kirjoitella.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
-
Viesti Kirjoittaja xii »
-
Re: iPhone 4S
Viesti Kirjoittaja janosh »
Vielä kun oppis käyttämäänkin tuota niin hyvä olis. mut käyttöohje on vissiin siks että se auttaa.
Se oli mulle vähän pettymys kun selailin tuota appsin tarjontaa, ihan samaa sontaa näemmä kuin android puolellakin.
Kokeilin yhtä kummaa ohjelmaa jonka piti parantaa kameran yökuvaus mahdollisuutta, pyh, huijausta koko juttu. Ja pisti vielä safarinkin sekaisin, asetti etusivuksi jonkun paska ohjelmaa tarjoavan sivun josta ei pääse pois! Ihan aitoa windows tyyliä!!
Asensin sit selaimeksi Opera minin. Sitä käytin samsungissakin, on nopea ja helppo.
Syy: Yhdistetty käyttökokemusketjuun
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Aika outoa jos pisti etusivuksi jonkun koska se ei ole mahdollista.janosh kirjoitti:Nyt oon sitten saanut 4s:n käsiini, ja ensi tyypit/tuntumat on haettu. Näyttö on uskomaton, aivan sairaan tarkka! Vieläkun olis pikkasen isompi, niin olis loistava. Nopea se on, ei häviä yhtään galaxy s2:lle.
Vielä kun oppis käyttämäänkin tuota niin hyvä olis. mut käyttöohje on vissiin siks että se auttaa.
Se oli mulle vähän pettymys kun selailin tuota appsin tarjontaa, ihan samaa sontaa näemmä kuin android puolellakin.
Kokeilin yhtä kummaa ohjelmaa jonka piti parantaa kameran yökuvaus mahdollisuutta, pyh, huijausta koko juttu. Ja pisti vielä safarinkin sekaisin, asetti etusivuksi jonkun paska ohjelmaa tarjoavan sivun josta ei pääse pois! Ihan aitoa windows tyyliä!!
Asensin sit selaimeksi Opera minin. Sitä käytin samsungissakin, on nopea ja helppo.
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Not sure if troll or just stupid...janosh kirjoitti:Nyt oon sitten saanut 4s:n käsiini, ja ensi tyypit/tuntumat on haettu. Näyttö on uskomaton, aivan sairaan tarkka! Vieläkun olis pikkasen isompi, niin olis loistava. Nopea se on, ei häviä yhtään galaxy s2:lle.
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja janosh »
Typerä ehkä, muuta peikkoile en.. Oikeasti, se oli ilmainen ohjelma, joku tyyliin "night vision", ja minäpä sen latasin ja ihmettelin, kun avasin sen, oli alussa joku sellanen tsydeemi, jota en tajunnut netti jutskaks, eli se aukaisi safarin! ja sitä kautta se muutti safarin sellaiseks että se aukesi suoraan ko sivulle!MusicDoesMatter kirjoitti:Not sure if troll or just stupid...janosh kirjoitti:Nyt oon sitten saanut 4s:n käsiini, ja ensi tyypit/tuntumat on haettu. Näyttö on uskomaton, aivan sairaan tarkka! Vieläkun olis pikkasen isompi, niin olis loistava. Nopea se on, ei häviä yhtään galaxy s2:lle.
Eikä kenenkään pidä suuttuman jos vertailen edelliseen puhelimeeni, joka kuitenkin on varmasti tällä hetkellä yksi maailman parhaista tavallisen ihmisen saatavilla olevista monikäyttölaitteista eli älypuhelimista.
Ei safari mikään kovin kummoinen selain ole. Itse olen tottunut tuohon operaan, ja luulenpa sen muutamissa asioissa olevan safaria parempikin, joissan samaa tasoa, ja joissan varmaan huonompi??
Yksi asia joka minua harmittaa tuossa 4s:ssä on tuo kirotun pieni näyttö, kun olen jo vanhempi herrasmies, joudun skaalaamaan tekstin isolle, ja sitten se ei mahdu kunnolla ruudulle, esim just tää homppu..
Suunnilleen puolet mun netinkäytöstä tapahtuu kuitenkin kännykällä!
Ja minä käytän nettiä paljon ( ehkä jopa liikaa)
-
Viesti Kirjoittaja Furio »
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Vertaan tätä siis kolme ja puoli vuotta vanhaan iP3G puhelimeen. iCloud, vaikka tuottaakin ikävää peeceemäistä hämmennystä, toimii myös niiltä osin kuin toimii hyvänä kyytipoikana. Kuvavirta parhaana siinä. En osaa valittaa akun kestoa. Olen näpelöinyt laitetta kaupan latingilla kohta vuorokauden. Yöllä oli virrat poikki. Nyt latausta jäljellä 45%. minun mielestäni se on hyvin semminkin kun kaikki herkut on päällä, niin kuin herkkupuhelimessa pitää ollakin.
Puhelimesta riippumaton synkronointiin ja tilien maanalaiseen paikkaan liittyvä komiikka ei pilaa tätä kokemusta. Minulla taisi käydä säkä, että sain toimivan laitteen.
-
Viesti Kirjoittaja Bumpula »
-
Viesti Kirjoittaja Goldenapple »
Niinpä onkin, täällä myös sillä pitkällä sivulla missä on napit niin noin keskipaikkeilla on havaittavissa pari pienenpientä "bumpia" kun oikein tarkasti tihrustaa valoa vasten pitkää sivua pitkin. On kyllä niin mitättömän pienet kuprut että suoraan tarkasteltuna ei voi havaita mitenkään, pitää tiirustaa päästä pitkää sivua pitkin.Furio kirjoitti:Tarkastelkaapa lasien reunoja suojaavaa kumi/muovinauhaa, kupruileeko se teillä? Itsellä on parista kohtaa ihan vähän irrallaan lasin reunasta... On tämäkin prkl, pitikin mennä huomaamaan.
En menetä yöuniania moisten kuprujen vuoksi
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Se kameran optiikka helisee muutenkin, joten voi hyvin olla. Kuulet helinän varmasti koputtelemalla takakanteen kameran tienoille.Bumpula kirjoitti:Mutta olisiko tämä vaan se kameran "vakaaja" mikä sirisii väristessä. Hieman "kovemmin" kun pitää puhelinta kädessä ei kuulu ja myöskään ylösalaisin ei kuulu. Muilla vastaavaa ?
Ittellä ei 4S:ssä tiiviste kupruile, mutta 3G palveli hyvin loppuun asti kumi kuprulla. Samoin iPad 2:ssa on tiivistenauha hieman löysä/irvistävä yläreunasta. Ei jaksa nykyisin noiden kanssa neuroilla, kun käyttölaitteita ovat kuitenkin. Varsinkin, kun huollosta voi tulla takaisin kuolleita pikseleitä, valovuotoja ym. pahempaa vikaaGoldenapple kirjoitti:Niinpä onkin, täällä myös sillä pitkällä sivulla missä on napit niin noin keskipaikkeilla on havaittavissa pari pienenpientä "bumpia" kun oikein tarkasti tihrustaa valoa vasten pitkää sivua pitkin. On kyllä niin mitättömän pienet kuprut että suoraan tarkasteltuna ei voi havaita mitenkään, pitää tiirustaa päästä pitkää sivua pitkin.Furio kirjoitti:Tarkastelkaapa lasien reunoja suojaavaa kumi/muovinauhaa, kupruileeko se teillä? Itsellä on parista kohtaa ihan vähän irrallaan lasin reunasta... On tämäkin prkl, pitikin mennä huomaamaan.
En menetä yöuniania moisten kuprujen vuoksi

-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
-
Viesti Kirjoittaja ju-mahana »
Mulla AirPlay menee aina parin minuutin kuuntelun jälkeen "tilttiin". 4s luulee lähettävänsä musaa AirPlay kaiuttimeen(Zeppelin Air) ja jatkaa toistoa, mutta mitään ei kuulu. Samalla katoaa AirPlay kuvake. ? Ärsyttävä ominaisuus 4S:ssä. iPad 1:n ja iPhone 4:n kanssa toimii ilman mitään ongelmia.
Muuten aivan loistava työkalu tämä 4S, mutta muutamat pikkuviat ärsyttää. Mulla myös verkosta tippumista sattuu noin päivittäin Helsingin keskustassa. Tippumisen jälkeen hakee verkon uudelleen näyttäen ensin elisaa ja sitten vaihtuu Saunalahteen.
+
Joskus pelin jälkeen ilmeisesti prosessori jää suorittamaan jotain juttua, vaikka kaikki ohjelmat olisi suljettu manuaalisesti, ja akku kuluu.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja braide »
Sitten.. mulla on soneran liittymä ja nettiä 1Gt asti. Mistä puhelimesta näkee paljonko oon käyttäny nettiä ? eli paljonko olen ladannut tavaraa, jotta tiedän suunnilleen riittääkö tuo 1gt vai pitääkö vaihtaa liittymässä tuota datamäärää.
Himassa kun on wifi niin se vissii automaattisesti käyttää wifiä 3g:n sijasta ?
-
Viesti Kirjoittaja Esso »
Lataa App Storesta Minun Sonera ohjelma ja haet tekstarilla sinne salasanan, niin pääset koko ajan reaaliaikaisesti seuraamaan puheluminuutteja, tekstiviestien määrää ja käytettyä datan määrää. Jos siellä yläpalkissa näkyy se wlan-viuhka, niin silloin käyttää wlan-verkkoa.braide kirjoitti:Moro, tänään sain luurin. Eka iPhone. Tätä ennen oli tuo Samsungin galaxy S, joten hirveen erilainen vekotin tämä ei ole. Tykkään kuitenkin ja huomattavasti nopeampi se pitää kyllä myöntää.
Sitten.. mulla on soneran liittymä ja nettiä 1Gt asti. Mistä puhelimesta näkee paljonko oon käyttäny nettiä ? eli paljonko olen ladannut tavaraa, jotta tiedän suunnilleen riittääkö tuo 1gt vai pitääkö vaihtaa liittymässä tuota datamäärää.
Himassa kun on wifi niin se vissii automaattisesti käyttää wifiä 3g:n sijasta ?
-
-
Viesti Kirjoittaja jpjk »
näkyy myös asetuksista valitsemalla käyttö ja puhelimen käyttö (mulla on englanniksi, joten saattaa olla jotai muuta suomeksi). Mutta sieltä kans löytyy Cellular Network Data mittarit.braide kirjoitti:Sitten.. mulla on soneran liittymä ja nettiä 1Gt asti. Mistä puhelimesta näkee paljonko oon käyttäny nettiä ? eli paljonko olen ladannut tavaraa, jotta tiedän suunnilleen riittääkö tuo 1gt vai pitääkö vaihtaa liittymässä tuota datamäärää. ?
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
-3g-nopeus tuplaantui!
-ohjelmat käynnistyvät paljon nopeammin
-kamera on todella paljon aikempaa parempi, jopa sisällä, parhautta on myös se miten nopeasti kameralla voi ottaa kuvia
-akkuongelmista on paha sanoa, mutta eipä tuo valmiustilassa ollessaan ole vielä 30 minuutin aikana menettänyt yhtäkään prosenttia
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Verrokkina mulla 3GS jakaikki nämä samat tosiaan huomattu. Nopeus on merkittävä, sekä 3G-nopeus että ohjelmien käynnistyminen. Yleensäkin sujuvuus. Näyttö on kyllä 3GS:ään verrattuna aivan mahtava, todella tarkka. Ei harmita yhtään hankinta.MusicDoesMatter kirjoitti:Juuri hain oman 4S:ni postista ja pakko kehua:
-3g-nopeus tuplaantui!
-ohjelmat käynnistyvät paljon nopeammin
-kamera on todella paljon aikempaa parempi, jopa sisällä, parhautta on myös se miten nopeasti kameralla voi ottaa kuvia
-akkuongelmista on paha sanoa, mutta eipä tuo valmiustilassa ollessaan ole vielä 30 minuutin aikana menettänyt yhtäkään prosenttia
Seuraavaksi sitten varmaan bumpperi tuossa ympärillä olisi kätevä. Sehän ei mitenkään tuhoa designiä, mutta estää kivasti takakannen ja linssin naarmuuntumista, kun laite on vaikkapa pöydällä tai tipahtaa. Ja toiminee varsin hyvin tarkoituksessa muutenkin.
-
Viesti Kirjoittaja samira71 »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mutta MUUTEN olen kyllä tosi innoissani valkoisesta kaunottarestani ja multimedialaitteena ihan mahtava kapistus
Pari viikkoa pähkäilin josko uskallan hankkia iPhonen, varsinkaan tän uuden version, kun akkuongelmat tuntui olevan niin yleisiä, ja vaikka oman puhelimeni akku ei ole sieltä parhaimmasta päästä niin eipä nyt enää jaksa tuotakaan stressata, puhun minimaalisen vähän muutenkin joten ei se siinä suhteessa tule olemaan ongelma, ja ehkä se tuleva päivitys jonkun verran vihdoinkin parantaa tilannetta?
Seuraavaksi pitää hankkia suoja ipukalle, että tohtii pitää sitä mukanaankin kun ulos lähtee!
iPod nano | 8Gt | 6/2008
MacBook 13" | 2,4GHz Intel Core 2 Duo | 2Gt | 250Gt | 4/2010
iPhone 4S | 16Gt | 11/2011
iPod nano | 8Gt (kosk.näyttö) | 1/2012
iPad | 32Gt | WiFi + 4G
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka