Elikkä pari vuotta vanha iPhone 3GS on nyt parin kuukauden ajan reissannut ja puhelin ei toimi hyvin. Puhelin on tippunut useasti mutta puolentoista vuoden aikana mitään ongelmia ei ole ollut, kunnes parin normaalin tippumisen jälkeen puhelimen sisällä "helisee" kun sitä ravistaa. Myös värinä ei toimi aina normaalisti, vaan välillä tuntuu kun koko puhelin menisi sisältä rikki ja lasi menisi rikki - ihme skräts ääni siis silloin tulee.
Puhelin siis heittää "Verkko menetettiin - Valittu matkapuhelinverkko ei ole enää käytettävissä. Valitse eri verkko asetuksista" -ilmoitusta varmaan 100 kertaa päivässä. Joskus 5-10 kertaa minuutissa, joskus voi mennä puolisenkin tuntia ettei ilmoita, tai jos puhelin on tietyssä paikassa liikkumattomana niin silloin myöskään ei ilmoitusta tule.
Mitä tehdä? Onko jotain peruuttamatonta tapahtunut puhelimen sisällä mitä ei voi korjata itse, vai onko näin tapahtunut jollekkin muullekin? Helinä ravistaessa kyllä viittanee johonkin osaan mikä on lähtenyt irti tai on rikki.
iPhone 3GS (yhteys)ongelma! Apua kaivataan...
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 11.8.2009 klo 14.57
iPhone 3GS (yhteys)ongelma! Apua kaivataan...
Viesti Kirjoittaja mougli »
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 19.1.2010 klo 16.47
Re: iPhone 3GS (yhteys)ongelma! Apua kaivataan...
Viesti Kirjoittaja TJR77 »
Itelläni oli sama ongelma 3GS:ssä. Kattelin yleisimpiä korjausehdotuksia ja niistä sit apu löytyikin lopulta.
Yleisin neuvo oli että tee hard reset eli koti ja virtanäppäin pohjaan niin kauaksi aikaa että tulee omenalogo.
Toinen ongelman ratkaisu oli että nollata kaikki verkkkoasetukset puhelimesta. Löytyy asetukset -> yleiset -> nollaa
Ja kolmas vaihtoehto oli sit palauttaa itunesilla tehdasasetuksiin.
En nyt enää tarkkaa muista miten sen tein mutta kaikki nuo prosessit kävin läpi useampaankin kertaan ja sit se vaan yhtä-äkkiä lopetti sen herjailun.
Tais olla niin että hard reset ei vaikutusta -> nollaa verkkoasetukset ei vaikutusta -> nollaa kaikki asetukset ei vaikutusta -> palauta tehdasasetuksiin ei vaikutusta -> nollaa kaikki asetukset.... Jne. Ja sit se lopulta häipy.
Eli kokeile tehä noita kolmea tarvittaessa useamminkin nii jospa se sit lähtis.
Yleisin neuvo oli että tee hard reset eli koti ja virtanäppäin pohjaan niin kauaksi aikaa että tulee omenalogo.
Toinen ongelman ratkaisu oli että nollata kaikki verkkkoasetukset puhelimesta. Löytyy asetukset -> yleiset -> nollaa
Ja kolmas vaihtoehto oli sit palauttaa itunesilla tehdasasetuksiin.
En nyt enää tarkkaa muista miten sen tein mutta kaikki nuo prosessit kävin läpi useampaankin kertaan ja sit se vaan yhtä-äkkiä lopetti sen herjailun.
Tais olla niin että hard reset ei vaikutusta -> nollaa verkkoasetukset ei vaikutusta -> nollaa kaikki asetukset ei vaikutusta -> palauta tehdasasetuksiin ei vaikutusta -> nollaa kaikki asetukset.... Jne. Ja sit se lopulta häipy.
Eli kokeile tehä noita kolmea tarvittaessa useamminkin nii jospa se sit lähtis.
-
- Viestit: 410
- Liittynyt: 25.2.2010 klo 8.23
- Paikkakunta: Porvoo
Re: iPhone 3GS (yhteys)ongelma! Apua kaivataan...
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
Korostetun tekstin seurauksena ottaisin yhteyttä -> www. taskuomena.commougli kirjoitti:Elikkä pari vuotta vanha iPhone 3GS on nyt parin kuukauden ajan reissannut ja puhelin ei toimi hyvin. Puhelin on tippunut useasti mutta puolentoista vuoden aikana mitään ongelmia ei ole ollut, kunnes parin normaalin tippumisen jälkeen puhelimen sisällä "helisee" kun sitä ravistaa. Myös värinä ei toimi aina normaalisti, vaan välillä tuntuu kun koko puhelin menisi sisältä rikki ja lasi menisi rikki - ihme skräts ääni siis silloin tulee.
Puhelin siis heittää "Verkko menetettiin - Valittu matkapuhelinverkko ei ole enää käytettävissä. Valitse eri verkko asetuksista" -ilmoitusta varmaan 100 kertaa päivässä. Joskus 5-10 kertaa minuutissa, joskus voi mennä puolisenkin tuntia ettei ilmoita, tai jos puhelin on tietyssä paikassa liikkumattomana niin silloin myöskään ei ilmoitusta tule.
Mitä tehdä? Onko jotain peruuttamatonta tapahtunut puhelimen sisällä mitä ei voi korjata itse, vai onko näin tapahtunut jollekkin muullekin? Helinä ravistaessa kyllä viittanee johonkin osaan mikä on lähtenyt irti tai on rikki.
Tai ja lähettäisin iLuurin sinne arvioitavaksi (oletuksena että kotipaikkasi on lähellä pks)
Toki voihan sen luuri lähettää vaikka asuisi Rovaniemelläkin

Taskuompusta on suurin osa saanut apuja iLuurin fyysisiin ongelmiin
MacBook 13” / Mac Mini / iPad mini / iP6 / Pebble Black + muuta OSX ja iOS sälää
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit