Intel ja Matsushita virittävät akkuja yhdessä - MicroPC
Jos tulevien Applen kannettavien akun kesto on vain 8 tuntia niin olen hieman pettynyt. Tosin ei ne nykyiset PowerBookit kestä kuin n. 2-3,5 tuntia riippuen PowerBookista mutta silti....iBook sentään kestää hyvin 4-5 tuntia joten siihen nähden 8 tuntia ei ole nyt nyt mikään über saavutus (kaverin kaverilla PC läppäri kestää 6 tuntia). Tietty jos tuo 8 tuntia tarkoittaa 100% prosessorin kuormituksella niin sitten se Intelin ja Matsushitan yhteistyön tulos tulee olemaan iso harppaus akun kestossa. Jos Apple jatkaa LG:n asiakkaana noiden akkujen suhteen niin toivon silti että Apple saa suunniteltua seuraavista kannettavistaan (etenkin seuraavasta PowerBookista) paljon virtapihimpää kuin nykyisistä.
Intelihän itse kehui kuinka he aikovat tiputtaa nykyisen Pentium M -prosessorin virrankulutuksen ensi vuoden Merom-versiossa 22 watista 5 wattiin. Pentium M:n vähävirtaisessa ultra-low-power-erikoisversiossa kulutus laskee 5 watista alle kymmenesosaan eli 0,5 wattiin.
Jotenkin tämä uudempi uutinen hämää kun eikös tuo virrankulutus automaattisesti laske dramaattisesti pelkästään julkistamalla nuo virtapihit Pentium M Merom versiot? Toivon että tuo akunviritys/yhteistyö koskee nykyisiä Pentium M prosessoreja, ei tulevia Pentium M Merom versioita koska minulla on todella kovat odotukset noista Intelin tulevista erittäin virtapiheistä prossuista (Pentium M Merom).
Inteliltä täyskäännös prosessorien rakenteessa - Virrankulutuksen minimointi on kaiken lähtökohta - http://www.tietokone.fi
Intel ja Matsushita virittävät akkuja yhdessä
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
am_tiainen
Intel ja Matsushita virittävät akkuja yhdessä
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
BlueTide
Re: Intel ja Matsushita virittävät akkuja yhdess
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Kyllähän varmaan virrankulutus tuolla laskee, mutta vie sitä virtaa muukin kuin prosessori. Erityisesti näyttö. Ja pienemmätkin elementit yhteenlaskettuina. Valitettavasti mulla ei ole havuakaan mistä suuruusluokasta puhutaan, itse vain olen todennut että PB:n akku kestää aika paljon pidempään kun näytön kirkkauden laskee minimiin.am_tiainen kirjoitti:Jotenkin tämä uudempi uutinen hämää kun eikös tuo virrankulutus automaattisesti laske dramaattisesti pelkästään julkistamalla nuo virtapihit Pentium M Merom versiot?
Joten, jos joku tietää miten paljon nuo muut kuluttavat niin kiinnostaisi kovasti ettei tarvitse aloittaa juupas-eipäs keskusteluita siitä kuinka merkityksellinen pelkkä prosessori on.
Mun maailmassani on hauskempaa.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka