Eli ostin eilen iPhone4S ja päätin siinä saman tien sitten testailla jotakin peliä. Noh, katoin että Bike Baron on kehuttu sekä halpa (0,79€) ja päätin sitä testata, latasin sen puhelimella ja olin tyytyväinen hinta-laatu-suhteeseen. Mitään muuta en ole missään vaiheessa ostanut. Tänään, kun liitin iPhonen koneeseen, kysyi kone synkkausta yrittäessä, että authorisoidaanko tämä kone (ja sanoi että jos ei authorisoida, kyseinen applikaatio poistetaan). No tietysti sitten authorisoin sen ja täten kone kopioi bike baronin myös koneelle. Kaikki tehty saman accountin alaisena.
Myöhemmin kuitenkin menin Nordean verkkopankkiini tarkastamaan, ettei rahaa vain olisi mennyt liikaa. Huomasinkin, että nyt siellä on kaksi erillistä 1,99€ varausta apple storelle, vaikka olen ostanut vain tuon yhden pelin, jonka piti maksaa 0,79€!!! Olen käyttänyt iPod touchia pari vuotta ja olin siinä käsityksessä että laitteelle ladatut applicationit saa synkata tietokoneelle ilman erillistä maksua? Olisin tehnyt tänä iltana lisää ostoksia apple storesta, mutta ei huvita, jos applicationit maksavat enemmän, kuin tarjouksessa sanotaan, ja jos menetän rahani vielä turhaan kahteen kertaan... Pystyykö joku valaisemaan asiaa?
P.S. taidan ruveta käyttämään gift cardseja...
Tein app-ostoksen, teinkö väärin?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tein app-ostoksen, teinkö väärin?
Viesti Kirjoittaja eeVee »
-
Re: Tein app-ostoksen, teinkö väärin?
Viesti Kirjoittaja Delli »
Viimeksi muokannut Delli, 12.11.2011 klo 17.30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja eeVee »
Kiitos paljon vastauksesta! Tuon accountin mukaan ei tosiaan ole muita ostoksia tehty ja sekin ainoa ostos maksoi sen mukaan tuon 0,79€. Katevarauksiahan ne vasta tosiaan ovatkin, mutta aion kyllä varmuudeksi seurata tarkkaan ostoksiani nyt ainakin alkuun... =S Sellainen asia vielä, että tietääkö kukaan sitä, kun valtuuttaa tuon apple storen käymään kauppaa suoraan tililtä, niin voiko siitä välistä mennä esim. Nordealle jotakin palvelumaksua, jota ei näe tilitiedoista? Olen tottunut kyllä siihen, että kaikki on vielä näin alle 25v (vai oliko se 26v, ei oleellista tässä) check-in asiakkaana ollut ilmaista, mutta toisaalta en olekaan antanut aiemmin minkään osapuolen käydä suoraa kauppaa verkkopankin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo on ihan normaalia toimintaa ensiostojen yhteydessä, aiheesta löytyykin rutkasti keskusteluita foorumilta.
Alussa menee katevaraus, joka kyllä palautetaan jonkin ajan päästä, kun kortti on todettu toimivaksi.
Alussa menee katevaraus, joka kyllä palautetaan jonkin ajan päästä, kun kortti on todettu toimivaksi.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Rehis »
Ihmetyttää kyllä tuon katevarauksen teko. Itse ohjelma on minulla jo mennyt maksun puolelle 28.11, mutta tuo katevaraus on vaan ja pysyy vieläkin. Mitähän Apple oikein tuolla varauksella tekee, koska jos kortti ei paljastuisi toimivaksi, niin eiväthän he saisi edes tuota "ylimääräistä" katevaraustakaan itselleen.kallekilponen kirjoitti: Alussa menee katevaraus, joka kyllä palautetaan jonkin ajan päästä, kun kortti on todettu toimivaksi.
iPhone 3GS 32GB
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Joskus nuo katevaraukset jäävät kummittelemaan viikoksikin. Jos se ei poistu niin kannattaa soitella pankkiin että josko he tekisivät asialle jotain.Rehis kirjoitti:Ihmetyttää kyllä tuon katevarauksen teko. Itse ohjelma on minulla jo mennyt maksun puolelle 28.11, mutta tuo katevaraus on vaan ja pysyy vieläkin. Mitähän Apple oikein tuolla varauksella tekee, koska jos kortti ei paljastuisi toimivaksi, niin eiväthän he saisi edes tuota "ylimääräistä" katevaraustakaan itselleen.kallekilponen kirjoitti: Alussa menee katevaraus, joka kyllä palautetaan jonkin ajan päästä, kun kortti on todettu toimivaksi.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka