DNA -kytkyt!
-
DNA -kytkyt!
Viesti Kirjoittaja karpp1nen »
Esim. minulla on tuo iPhone 4 + Joustava 350 + L netti tuossa paketissa ja yhteis hinta on 34,90€/KK! Eli todella halvalla lähtee ja tuon netin suhteen viellä, kun tuo sattuu olemaan rajottamaton netti, mutta etuoikeutettu tiedon siirto on 50 Gt ja tuo nyt ei tule täyteen puhelimen kautta, mutta jos taas alan varettamaan tietokoneen kautta jtn niin sitten saattaapi tulla. Ja nyt sattui tulemaan taas halvat paketti liittymät ja vähän itteäkin v*tuttaa kun tuli otettua tuo kyseinen paketti koska uudet ovat parempia...
Mut kertokaas kokemuksistanne?
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: DNA Kytkyt!
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Re: DNA -kytkyt!
Viesti Kirjoittaja niko.lappalainen »
350min, 150txt/kk ja taskunetti ( verkon max.nopeudella aina siihen 500MT asti tosi hyvä määrä mobiilikäyttöön) + Iphone 4 16GB white/black 34,90eur/kk

-
Viesti Kirjoittaja karpp1nen »
-
Viesti Kirjoittaja Fotari »
-
Viesti Kirjoittaja niko.lappalainen »
Miten on mahdollista..? Löytyykö itseltä kokemuksia.?
Itse en pidä DNA:sta koska siitä ei pääse millään eroon.
Itselleni kun asiakkaana vielä toimin sielä niin laskuissa näkyi puhelimen kk-hintoja vaikka kyseisiä puhelimia ei koskaan saatu eikä koskaan tilattu. Eli DNA omasta mielestä on järkyttävää. Mielipidekysymys kuitenkin kuka tykkää mistäkin.
Toki on DNA:lla hyvät tarjoukset en kiellä, mutta omat negatiiviset asiat kaikilta löytyy aina.
-
Viesti Kirjoittaja juxa »
Kuuluvuuskarttaan (http://www.dna.fi/yksityisille/puhe/Kuu ... fault.aspx) osoitteeksi vaikkapa Keskustie, Nurmijärvi ja siitä sitten ihmettelemään.. Suurin osa tätä taajamaa on 3G:n osalta "lisäantennilla" -merkityn kuuluvuuden varassa sekä 900 että 2100 MHz -alueilla. Niin onhan se kai nopea verkko kun siihen ei kukaan pääse kiinni. Ei käyttäjiä -ei kuormitusta.
-
Viesti Kirjoittaja Kapteeni »
-
Viesti Kirjoittaja Dafeyn »
Etuoikeutettua dataa voi ostaa lisää, jos niin tahtoo. Netin nopeus 50gigan täyteen mentyä riippuu verkon kuormasta. eli niillä joilla on etuoikeutettua dataa saa enemmän kaistaa käyttöön. En kumminkaan sanois, että sen jälkeen olis "hidasta" dataa.Kapteeni kirjoitti:Mua kiinnostaa, että mitä tapahtuu kun tuo 50 gigaa "etuoikeutettua" dataa on täynnä? Onko sitten tarjolla sen lisäksi hidasta dataa...
-
Viesti Kirjoittaja Kapteeni »
Mua kun hämää, että muilla operaattorilla tällaiset rajoittamattomat datapaketit (hitaatkin!) ovat pirun kalliita? Miten DNA voi sitten tarjota teoriassa rajoittamatonta noin halvalla.Dafeyn kirjoitti:Etuoikeutettua dataa voi ostaa lisää, jos niin tahtoo. Netin nopeus 50gigan täyteen mentyä riippuu verkon kuormasta. eli niillä joilla on etuoikeutettua dataa saa enemmän kaistaa käyttöön. En kumminkaan sanois, että sen jälkeen olis "hidasta" dataa.Kapteeni kirjoitti:Mua kiinnostaa, että mitä tapahtuu kun tuo 50 gigaa "etuoikeutettua" dataa on täynnä? Onko sitten tarjolla sen lisäksi hidasta dataa...
Ja onko noilla verkoilla tosiaan kuuluvuuseroja, oon luullut ettei juurikaan.
-
Viesti Kirjoittaja koog »
-
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Taitaa liittyä tuo sopimusten jatkaminen siihen etusopimukseen jossa sanotaan, että sopimus jatkuu 12kk kerrallaan kun nykyinen määräaika menee umpeen ellei asiakas sitä nimenomaisesti irtisano.niko.lappalainen kirjoitti:Itse en oo tavannu tommoiseen et " jatketaan itsestään sopimusta "..
Miten on mahdollista..? Löytyykö itseltä kokemuksia.?
Itse en pidä DNA:sta koska siitä ei pääse millään eroon.
Itselleni kun asiakkaana vielä toimin sielä niin laskuissa näkyi puhelimen kk-hintoja vaikka kyseisiä puhelimia ei koskaan saatu eikä koskaan tilattu. Eli DNA omasta mielestä on järkyttävää. Mielipidekysymys kuitenkin kuka tykkää mistäkin.
Toki on DNA:lla hyvät tarjoukset en kiellä, mutta omat negatiiviset asiat kaikilta löytyy aina.
Korkein oikeus päätti hiljattain, että Soneran toiminta ei ollut kohtuutonta vaikka kuluttaja-asiamies oli toista mieltä. Mutta kyllä asiakkaat itse tekevät päätöksensä Sonerasta, ei KKO. Nimittäin vaikka nyt onkin laillista varmasti niin onkin eri asia hyväksyykö asiakkaat käytännön.
EDIT: Lisätty KKO päätös asiassa: http://www.kko.fi/56191.htm
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja Damstas »
Halvempi hinta ei ole vastaus, sillä yht. hinta on muutaman kympin sinne tai tänne.
-
Viesti Kirjoittaja Pikra »
DNA:sta ei kokemusta, oli pakko hieman avautua kun joku aiemmin puolusteli soneraa..

-
Viesti Kirjoittaja janosh »
Tämän jälkee odottelisit taas viikon että uusi sopimuksesi astuu voimaan...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja fotomik »
Nykyään, uuden Viesintämarkkinalain aikana (25.5.2011 -> ) ylläkuvatunlainen toiminta ei ole mahdollista, eli ne perinteiset 12kk-määräaikaiset ei voi ketjuuntua automaattisesti, vaan ne irtisanoutuvat itsekseen ellei aktiivisesti sopimustaan jatka. Nämä on siis niitä Sonera Euron Sunnuntaita ja DNAn Etuoikeuksia ja Sauniksen Alle Euron Päiviä ym.
Kytkysopimuksissa sopimus jatkuu määräajan tultua täyteen normaalina, toistaiseksi voimassaolevana sopimuksena. Ei siis mikään kyllä pääse katkeamaan kesken, paitsi jos jättää laskunsa maksamatta...
-
Viesti Kirjoittaja juuveli »
Ainakin omalla kohdalla kyse on siitä että ne saa "osamaksulla". Kalliimpia puhelimia ei ole ainakaan minulla varaa ostaa taskurahoilla. Tosin tämähän on vain köyhien ongelmaDamstas kirjoitti:Vältän kaikilla tavoin Soneraa ja en myöskään ottaisi DNA:n kytkyjä. Miksi yleensä pitää olla kytkyliittymä tai puhelimia? Asiat menevät paljon vaikeammiksi niiden takia.
Halvempi hinta ei ole vastaus, sillä yht. hinta on muutaman kympin sinne tai tänne.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja fotomik »

Aika usein näkee kytkypuhelimen uudella numerolla, eli vanha oma hyvä numeron on vapaa edelleen. 66 senttiä kuukaudessa on pieni hinta vapaudesta...
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka