Onko tiikerille olemassa jotain fiksua, helppokäyttöistä ja vielä ilmaista kuvanmuokkausohjelmaa? Pc aikoina tykästyin Paint shop prohon lähinnä sen helppokayttöisyyden vuoksi. Tarvetta olisi esim. muuttaa kuvien kokoa, rajata, muokkailla hieman värejä, jne...
En äkkiseltään löytänyt oikein mitään, tai sitten en vain osaa hakea.
since86 kirjoitti:Jamac, "ihan oikeesti", tuo sun Avataris on todella huvittava[:D]
Lueskelin just tätä enne tuota ko kuvaa käsittelevää topiccia.... älä vaan vaihda sitä!
Minä kyllä olisin vaihtamisen kannalla...katseeni tuppaa liian usein hakeutumaan siihen, ja kun niin käy on reaktio on . Ja kun tuppaan usein syömään koneen ääressä, ei ole kiva menettää ruokahalua...
...mutta tee kuten tahdot...älä minun marmatuksestani välitä...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
joutilas kirjoitti:En äkkiseltään löytänyt oikein mitään, tai sitten en vain osaa hakea.
Ellei X11 aiheuta allergista reaktiota niin Gimp on silloin monipuolinen ja halpa eli ilmainen vaihtoehto. Ominaisuuksia on vähintään yhtä paljon kun Paint Shopissa. Voi olla liikaakin ja käytettävyys/logiikka poikkeaa Mac-ohjelmista melkoisesti. Mutta hyvää jälkeä tuolla saa aikaan.
joutilas kirjoitti:En äkkiseltään löytänyt oikein mitään, tai sitten en vain osaa hakea.
Ellei X11 aiheuta allergista reaktiota niin Gimp on silloin monipuolinen ja halpa eli ilmainen vaihtoehto. Ominaisuuksia on vähintään yhtä paljon kun Paint Shopissa. Voi olla liikaakin ja käytettävyys/logiikka poikkeaa Mac-ohjelmista melkoisesti. Mutta hyvää jälkeä tuolla saa aikaan.
Määkin latasin toin perus Gimpin ihan uteliaisuuttani kun en ole semmoista ikinä nähnyt. Ihan positiivinen kokemus. Meinaan että vaikuuti yllättävän OS X:tyyliseltä. Muuten näytti aika vaikealta, ja cmyk tukea ei ole.
No itselläni tulee heti pienet kylmän väreet kun kuulen sanan X11. Sempä takia itse pyrin aina löytämään X11 ohjelman tilalle ennemmin natiivin Mac version.
Jos olette muuten sattuneet huomaamaan niin monista X11 ohjelmista löytyy usein myös natiivit Mac OS X versiot.
Samoin kuin OpenOfficen (natiivi vastine NeoOffice) kohdalla niin myös Gimpistä on olemassa natiivi Mac versio. Ohjelman nimi on Seashore ja sen saa osoitteesta http://seashore.sourceforge.net/.
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
Mulla on X11 ohjelmista kokemusta vain OpenOfficesta Jaguaarin alla ja en voi sanoa että olisi ollut mitenkään ihana kokemus. Mutta verrattunba siihen tuo Gimp tuntui olevan ihan eri maata. Mutta ei se silti Aqua-OS X tyylinen ole.
Jamac kirjoitti:Mulla on X11 ohjelmista kokemusta vain OpenOfficesta Jaguaarin alla ja en voi sanoa että olisi ollut mitenkään ihana kokemus. Mutta verrattunba siihen tuo Gimp tuntui olevan ihan eri maata. Mutta ei se silti Aqua-OS X tyylinen ole.
Tuo Jagen aikainen OO ja sen vauhti olivat aika pettymyksiä. Pantterin X11:n päällä porskuttava OO 1.1.2 on sen sijaan aika mukava, jos sopeutuu Mac OS:lle vieraaseen rujoon käyttöliittymään.
Tuo vieras käyttöliittymä pitää Mac-käyttäjien enemmistön poissa OO:n ja Gimpin äärestä. Siksi tuo mainittu GraphicConverter on ihan hyvä vaihtoehto niille, joille iPhoto ei käy tai riitä, mutta raskaimmat ohjelmat eivät houkuttele.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse