Jutellaan matkailusta & matkustelusta joko viikonloppureissuista Kuopioon tai puolen vuoden reppureissuista Ulan Batoriin

Lisätään kylkeen vielä gallup, missä päin hompun väki viihtyy?
Viesti Kirjoittaja valokalle »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja jjari »
USA on kyllä ihan kiva, itseäni ahdisti siellä (Miamissa käväsin) paikallisen skenen polaarisuus, avohoitopotilaita ja invalideja kaduilla köyhinä ja sairaina, ilman mitään tukiverkkoa kun toisella puolella ajellaan Ferrareilla ja asutaan uskomattomissa linnoissa. Suosikki mestat oli Calle Ocho & Key Biscaynessä sijaitseva hiljainen puisto & rantsu... Muutenkin Miami oli loistava, latinomeininki iski kybällä! Seuraava USA:n matkani kohdistuu varmaan sisämaan perähikiälle, mutta tapahtunee vasta monen vuoden päästä.jjari kirjoitti:Viimisen viiden vuoden aikana on joka vuosi tullut tehtyä matka USA:han. Sää on ainakin eteläosissa suuren osan vuodesta siedettävä, palmuja ja kaikkea, mutta sieltä puuttuu täysin Turkin/Thaimaan turismikulttuuri. Saa olla rauhassa ja nauttia olostaan. Ja hintataso pääosin edullinen. Suosikkina Kalifornia.
Viesti Kirjoittaja mercury »
mercury kirjoitti:Offarin yleinen matkailutopic: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=53&t=114841
No, on tässä ketjussa sentään äänestys.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Pitää laittaa matkailu*valokalle kirjoitti:mitä hel.. laitoin hakuun "matkailu" eikä tollasta tullut vastaan :SSS
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Siksi siellä onkin kiva käydä mutta ei asua 8)KunkkuJ kirjoitti:Minä en ymmärrä USA:n hehkutusta. Luonto on tietysti hieno ja moninainen, mutta ihmiset itsekeskeisiä (pintaystävällisyyden ja tyhjien sanojen takana) ja yhteiskuntamalli takapuoli. Mitä muuta voi ajatella maasta, jossa pressan vaaleissa vastakkain voivat olla toisen luokan näyttelijä ja kolmannen luokan poliitikko ja näistä valitaan se, kumpi voittaa äänten laskennan, eikä enemmän ääniä saanut ehdokas?
Se on komea. Olen lentänyt siellä helikopterilla. Siis ollut kyydissä.hatey kirjoitti:Sitten voisin lähteä katsomaan sitä Grand Kanjonia.
Mitä ihmeen katsomista siinä olisi? Oja keskellä erämaata. Sitä paitsi minä kävin siellä jo, turha sinun on mennä.hatey kirjoitti:... Sitten voisin lähteä katsomaan sitä Grand Kanjonia.
Rajamuodollisuudet on kyllä mukavia. Ei ne kyllä verta vuodattaneet, sormenjäljet ottivat ja kyseli matkan syytä, sanoivat että kiitos ja hyvää päivänjatkoa ja se oli siinä. Suomen päässä oli kyllä naurettavat turvallisuushaastattelut, nauratti oikeen kun täällä päin oltiin jotenkin niin ylpeitä ja tylyjä siinä lähtöselvitys-hässäkässä, täysin päinvastaista ku uhh-mericcassa, barhaimista uljaimmassa..hatey kirjoitti:Minä menen amerikkaan vasta sitten, kun sinne pääse ilman sormenjälkien antamista, DNA-, kromosomi-, verinäytettä, ilman sukuselvitystä ja kunhan sieltä on kaikki amerikkalaiset muuttaneet kuun pimeälle puolelle. Sitten voisin lähteä katsomaan sitä Grand Kanjonia.
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kävin kerran USAssa, ja poistuin sieltä pienellä yksityissuihkarilla. Ei sillä pienellä kentällä mitään rajamuodollisuuksia ollut, eikä tullut mieleenikään hankkia exit -leimaa passiini. N. 6 kk myöhemmin minua sitten vietiin niska-persotteella takahuoneeseen, missä ISO neek...valokalle kirjoitti:Rajamuodollisuudet on kyllä mukavia. Ei ne kyllä verta vuodattaneet, sormenjäljet ottivat ja kyseli matkan syytä, sanoivat että kiitos ja hyvää päivänjatkoa ja se oli siinä. Suomen päässä oli kyllä naurettavat turvallisuushaastattelut, nauratti oikeen kun täällä päin oltiin jotenkin niin ylpeitä ja tylyjä siinä lähtöselvitys-hässäkässä, täysin päinvastaista ku uhh-mericcassa, barhaimista uljaimmassa..hatey kirjoitti:Minä menen amerikkaan vasta sitten, kun sinne pääse ilman sormenjälkien antamista, DNA-, kromosomi-, verinäytettä, ilman sukuselvitystä ja kunhan sieltä on kaikki amerikkalaiset muuttaneet kuun pimeälle puolelle. Sitten voisin lähteä katsomaan sitä Grand Kanjonia.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Niin, ja se taitaa olla kauimmainen piste Turusta. Plussaa sekin.amanita kirjoitti:Aika monessa paikassa matkustaneena pidän Uutta Seelantia kaikkien huikeimpana paikkana.
Yksityissuihkarilla?! Sinä? Kas kun ei kuuraketilla. Ettei vaan olisi siellä osastolla tullut katseltua liikaa kauniita ja rohkeita, sun muita normiamerikkalaisten elämästä kertovia dokumentteja.arttula kirjoitti:Kävin kerran USAssa, ja poistuin sieltä pienellä yksityissuihkarilla.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Lare kirjoitti:Niin, ja se taitaa olla kauimmainen piste Turusta. Plussaa sekin.amanita kirjoitti:Aika monessa paikassa matkustaneena pidän Uutta Seelantia kaikkien huikeimpana paikkana.
Pisti kanssa silmään että kuka hel.. lentää yksityissuihkarilla mutta skagkaako se minulle kuuluu...KunkkuJ kirjoitti:Yksityissuihkarilla?! Sinä? Kas kun ei kuuraketilla. Ettei vaan olisi siellä osastolla tullut katseltua liikaa kauniita ja rohkeita, sun muita normiamerikkalaisten elämästä kertovia dokumentteja.arttula kirjoitti:Kävin kerran USAssa, ja poistuin sieltä pienellä yksityissuihkarilla.
Minä lensin kerran Saturnukseen kesälomalle ydinkäyttöisellä sukellusveneellä. Hiihtolomalla kävin auringossa.KunkkuJ kirjoitti:Yksityissuihkarilla?! Sinä? Kas kun ei kuuraketilla. Ettei vaan olisi siellä osastolla tullut katseltua liikaa kauniita ja rohkeita, sun muita normiamerikkalaisten elämästä kertovia dokumentteja.arttula kirjoitti:Kävin kerran USAssa, ja poistuin sieltä pienellä yksityissuihkarilla.
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ei käynyt pahasti: "DON'T EVER DO THIS AGAIN !!!!", "No, SIR !"valokalle kirjoitti: Pisti kanssa silmään että kuka hel.. lentää yksityissuihkarilla mutta skagkaako se minulle kuuluu...
Mutta Arttula, kävikö pahasti, tuliko sanktiota siitä?
Vähän sama fiilis oli kun minut saatettiin Lakslevista Norjasta Suomen rajalle joskus 90 luvulla. Edessä ja takana ajoi NATO-maasturit Karigasniemen raja-asemalle asti. Taisin olla hetken aikaa persona non grata.arttula kirjoitti:Ei käynyt pahasti: "DON'T EVER DO THIS AGAIN !!!!", "No, SIR !"valokalle kirjoitti: Pisti kanssa silmään että kuka hel.. lentää yksityissuihkarilla mutta skagkaako se minulle kuuluu...
...suomalaiset lasketteluturistit...hatey kirjoitti:Vähän sama fiilis oli kun minut saatettiin Lakslevista Norjasta Suomen rajalle joskus 90 luvulla. Edessä ja takana ajoi NATO-maasturit Karigasniemen raja-asemalle asti. Taisin olla hetken aikaa persona non grata.arttula kirjoitti:Ei käynyt pahasti: "DON'T EVER DO THIS AGAIN !!!!", "No, SIR !"valokalle kirjoitti: Pisti kanssa silmään että kuka hel.. lentää yksityissuihkarilla mutta skagkaako se minulle kuuluu...