Tege kirjoitti:Kaikki ohjeet neuvovat miten luoda tili ilman luottokorttia ei sitä mitenkä tehdä se jos sinulla on jo Apple ID.
a) sulla siis on tili, mutta jonkun kortin kanssa? No, mene nyt hyvä mies sinne iTunes Storen Account-kohtaan ja edit sitä maksukohtaa ja valitse se "Ei mitään".
b) sulla siis on tili, mutta ilman korttia? Missä on se ongelma?
c) mikä täs ny oikeesti on takana?
Minulla on Apple ID tili jonka loin isälleni. Tilillä ei ole kortin korttia. Tein sen suoraan Applen kotisivuilla. Sitten kun kokeilin ostaa tällä tilillä suoraan itse laitteesta, iPad 2, ilmaista tuotetta, se ilmoitti, että tämä on ensimmäinen kerta kun tiliä käytetään ostamiseen. No ei se mitään, hyväksytään ehdot pläplpä, päästään kohtaan jossa se pyytää kortin tietoa, vaihtoehtoina on Visa, Master ja Amex. Nonea ei ole tässä valittavissa. Jos luo uuden tilin silloin voi valita nonen mutta se ei ongelmaa ratkaise. Lisäksi kokeiltu Asetusten kautta Storeen kirjautua mutta sekin pyytää korttia. Jotenka onko siis ainut mahdollisuus mennä iTunesin kautta ja katsoa antaako sekään laittaa nonea tiliin jossa ei ole korttia. Toki kortin saa aina lisättyä sinne ja sitten laitettua none mutta pointti onkin enemmän siinä saako ilman kortin lisäystä tehtyä none-kortin tiliä.
Sitä en tiedä antaisiko iTunesin kautta valita kun sitä ei ollut isän koneella asennettuna kun iPadissa on itse iOS5 sisällä jolloinka konetta+iTunesia ei ole tarvittu. Tätä tarvitsee kokeilla kun jaksan.
manyga kirjoitti:Voisko olla niin, että mun iPhone4 ei enää oikeesti synkronoi iTunesin kanssa, vaikka ohjelma näyttääkin 'pyörivän'?
Nimittäin omia soittoääniä en enää saa siirrettyä ios5 päivityksen jälkeen, ja puhelimessa wi-fin kautta tehtävä synkronointi näyttää 9.11.11 viimeksi, eikä se muutu vaikka synkronoin nyt uusiksi...
Huomasin saman homman itse. Teksti, siis viimeisin synkkaus ajankohta (iTunesiin) päivittyi kun käynnistin synkkauksen suoraan iTunesista. Auto-synkkaus ei muuta tuota tekstiä. Pistää miettimään??
manyga kirjoitti:Voisko olla niin, että mun iPhone4 ei enää oikeesti synkronoi iTunesin kanssa, vaikka ohjelma näyttääkin 'pyörivän'?
Nimittäin omia soittoääniä en enää saa siirrettyä ios5 päivityksen jälkeen, ja puhelimessa wi-fin kautta tehtävä synkronointi näyttää 9.11.11 viimeksi, eikä se muutu vaikka synkronoin nyt uusiksi...
Huomasin saman homman itse. Teksti, siis viimeisin synkkaus ajankohta (iTunesiin) päivittyi kun käynnistin synkkauksen suoraan iTunesista. Auto-synkkaus ei muuta tuota tekstiä. Pistää miettimään??
Tyhmä vastaus: wi-fi synkkaus pois päätltä ja iLuuri piuhalla kiinni iTunesiin ja kokeilemaan ?!?
MacBook 13” / Mac Mini / iPad mini / iP6 / Pebble Black + muuta OSX ja iOS sälää
Olenkohan turhankin vainoharhainen Sähköpostiin (apple id) tuli postia ITunes Storesta jossa pyydetään täydentämään tilaustietoja booxtv´n kestotilaukselle, kun eivät onnistu laskuttamaan tiliä ? Kun menen itunes storeen mbp ´llä ovat osoite- ja laskutustiedot oikein, mutta kun menen sinne Ipadilla niin sposti ja puhelin ovat OK, mutta laskutus- ja toimitusosoitteet USA ´han vaikka pitäisi olla Suomeen ? Myöskään luottokortin numeroa ei löydy IPad ´in Storesta vaikka ne mpb ´llä haettaessa löytyvät ? Kai tämä sama ITunes Store on molemmilla laitteilla ?
Oletteko iOS päivityksen jälkeen joutuneet päivittämään näitä laskutustietojanne ?
Nokialaisesta iPhoneen siirtyneenä olen jäänyt kaipaamaan karttaohjelmasta ajomoodia ("turn-by-turn"), saako Google Mapsissa tuon jotenkin käyttöön vai onko suosituksia joihinkin vastaaviin ohjelmiin?
Viimeksi muokannut teemue, 15.11.2011 klo 20.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teemue kirjoitti:Nokialaisesta iPhoneen siirtyneenä olen jäänyt kaipaamaan karttaohjelmasta ajomoodia ("turn-by-turn"), saako Google Mapsissa tuon jotenkin käyttöön vai onko suosituksia joihinkin vastaaviin ohjelmiin?
Google Mapsissa tuota ominaisuutta ei taida olla mutta TomTom ja Navigon ovat hyviä navigointisoftia. Maksullisia tosin....
teemue kirjoitti:Nokialaisesta iPhoneen siirtyneenä olen jäänyt kaipaamaan karttaohjelmasta ajomoodia ("turn-by-turn"), saako Google Mapsissa tuon jotenkin käyttöön vai onko suosituksia joihinkin vastaaviin ohjelmiin?
Google Mapsissa tuota ominaisuutta ei taida olla mutta TomTom ja Navigon ovat hyviä navigointisoftia. Maksullisia tosin....
Tyhmä vastaus: wi-fi synkkaus pois päätltä ja iLuuri piuhalla kiinni iTunesiin ja kokeilemaan ?!?
Näyttäisi toimivan silloin. Ja myös jos käynnistän manuaalisesti synkkauksen suoraan iTunesista. Kummassakin skenaariossa tuo "Viimeinen varmuuskopio:..." -kenttä päivittyy.
olen yrittänyt saada kotijakoa toimimaan mäkin ja nelosässän välille, mutta eivät nuo oikein tahdo taipua tahtooni. molemmissa uusimmat versiot ja kaikki id:t sun muut roskat on laitettu kuntoon. siinä vaiheessa kun pitäisi mennä tuonne puhelimen musiikkiin niin sieltä ei löydy sitä Jaettu/Shared-kohtaa. tästä otin oppia tuloksetta ja tuolla tuo minulle mystinen Shared keikkuu. voi itku. auttakee.
Haussa olisi aikalaskuri iPhonelle, tarkemmin sanottuna siis kevyehköön freelancer-käyttöön tarkoitettu ohjelma, jolla
voisi "nauhoittaa" ja tallettaa eri projekteihin käytetyn ajan, tyyllin projektin valinta -> sekkari päälle -> sekkari pois päältä -toinen projekti.
Store on kaikenlaisia virityksiä pullollaan, joten pyytäisin vinkkejä sopivan ohjelman löytämiseen. Erikoisominaisuuksia en kaipaa, kunhan ohjelma on varmatoiminen eikä törkeä kallis.
Kai tää nyt vähän tyhmiin kysymyksiin menee kun sain tänään tuon IP4S ja kun ei vielä ole kerennyt musiikkia laittaa muistiin eikä muitakaan ohjelmia vielä ole musiikkia varten(spotify, radio softa) niin käyttelin youtubea musan kuunteluun. pettymys olikin suuri kun ei youtube jättänyt musiikkia taustalle pyörimään. Onko nyt näin että sitä ei saa millään moniajettua kuten muita ohjelmia?
full kirjoitti:Kai tää nyt vähän tyhmiin kysymyksiin menee kun sain tänään tuon IP4S ja kun ei vielä ole kerennyt musiikkia laittaa muistiin eikä muitakaan ohjelmia vielä ole musiikkia varten(spotify, radio softa) niin käyttelin youtubea musan kuunteluun. pettymys olikin suuri kun ei youtube jättänyt musiikkia taustalle pyörimään. Onko nyt näin että sitä ei saa millään moniajettua kuten muita ohjelmia?
Youtuben voi laittaa pyörimään taustalle moniajovalikossa olevista "media-napeista" eli avaa moniajovalikko ja pyyhkäise vasemmalta oikealle.
Eli onko olemassa apsia tai jotain jolla saisi "pikasoitto" kuvakkeen ruudulle, eli ruudulla olisi kuvake ja kun sen valitsee niin se soittaa kuvakkeeseen ohjelmoituun numeroon?
Kellip kirjoitti:Eli onko olemassa apsia tai jotain jolla saisi "pikasoitto" kuvakkeen ruudulle, eli ruudulla olisi kuvake ja kun sen valitsee niin se soittaa kuvakkeeseen ohjelmoituun numeroon?
Vaihdoin jokin aika sitten sähköpostini salasanan, jonka jälkeen puhelimen Mail-appsi rupesi valittamaan tietysti virheellisestä salasanasta. Noh, kirjoitin uuden salasanan myös kyseiseen appsiin, mutta jostain syystä ohjelma ei hyväksynyt sitä. Salasanan olen varmistanut moneen kertaan kirjoittaneeni oikein. Ei toimi 3G:llä eikä Wi-Fi:llä. Poistin sitten koko tilin puhelimesta luodakseni sen uudestaan. Vaan ei onnistu, kun olen kirjoittanut sähöpostiosoitteen ja salasanan ja valinnut "seuraava", niin ruutuun pomppaa tämä: Kuva
Mikäli tuosta huolimatta valitsee "tallenna", niin puhelin kyllä tallentaa tilin, mutta kun yrittää avata sitä taas Mail-appsin kautta niin ei onnistu, kun on mukamas väärä salasana. Ja olen muuten sataprosenttisen varma siitä, että se on oikea. Sähköposti avautuu täysin normaalisti, kun menen puhelimella safarilla hotmailin sivuille. Ongelma on ilmeisesti siis tuossa Mail-appsissa, joka veti herneen nenään uudesta salasanasta? Mitenköhän tuon nyt saisi toimimaan..?