Miten on, tilaanko tuulettimet ja yritän vaihtoa itse vai pitäiskö unohtaa koko juttu ja toimittaa kone jonnekin?
Kokemukset, vinkit ja neuvot otan vastaan. Porissa ei tunnu kukaan huoltavan näitä laitteita.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Viesti Kirjoittaja spj »
Viesti Kirjoittaja -wk- »
En nyt tiedä miten tuo kone on rakennettu, mutta jos ohjeita tarvii niin iFixit.comissa lienee ohjeet, ihan suoraan tuohonkin prosessiin kun siellä on yleensä ohjeet esimerkiksi Airport-kortin irroitukseen, muistien vaihtoon jne. eli on erikseen kuvat tarvittavista vaiheista. Tuulettimen liitintä ei tietenkään kannatta rikkoa, en tosiaan tiedä millainen se tuossa on mutta ovat ainakin monissa PC-koneissa veemäisin herkänoloisia, vielä ei ole rikki mennyt yhtään mutta silti.spj kirjoitti:MacBook Proni (late 2008) tuuletin on ruvennut pitämään sivuääntä, lienee laakeri tulossa tiensä päähän. Pohjalevyn otin jo irti ja hetken aikaa tutkin tilannetta. Näyttäisi helpolta vaihto-operaatiolta.
Miten on, tilaanko tuulettimet ja yritän vaihtoa itse vai pitäiskö unohtaa koko juttu ja toimittaa kone jonnekin?
Kokemukset, vinkit ja neuvot otan vastaan. Porissa ei tunnu kukaan huoltavan näitä laitteita.
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Viesti Kirjoittaja spj »
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Katsoppas löytyykö se koneesi tuolta.spj kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.![]()
Ei ole tämä Mac ihan samanlainen kuin wk:n antamassa linkissä, mutta eiköhän tuolta periaate löydy. Sen verran olen koneita ihmetellyt, että pöytäkoneessa olen tehnyt lähes kaikki komponenttien vaihdot itse. Rupesi vain pelottamaan tämän Macin puhaltimen virtapiuhan liittimen heiveröinen ulkonäkö ja se, että onko näissä kannettavissa jotain jäynää, joka ei heti paljastu (esim. jostain syystä laitettu jousi jonnekin, joka ponnahtaa hukkapiiloon tms.).
Taidan kokeilla vaihtoa itse, jos löydän jostain tarpeeksi pienen apuvälineen virtapiuhan liittimen avaamiseen. Kiitoksia vielä kerran
Viesti Kirjoittaja spj »
Ei tulis mieleenkään, eikä pohjalevy edes auennut tavallisella ruuvarilla, vaan jouduin lainaamaan tutulta kun itsellä ei noin pientä ollut. Laitoin jo ruuvarisetin tilaukseen, pieniä ruuvareita tarvitaan muuallakin. Koneenikin löytyi, se on tämä jos kiinnostaa:Älä sitten yritä käyttää samaa täyskokoista ruuvaria kun pöytäkoneen kanssa, vaan hanki kunnon elektroniikkaruuvari
Viesti Kirjoittaja gandalfi »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”