Mitenkähän tuolla Applen takuussa suhtautuvat siihen että konetta on availtu jos sen lähettäs tuon Nvidia 8600 -vian vuoksi sinne? Purin juuri tässä yhden ja kokeilin varovaisesti (pari sekuntia) kuumennuskikkaa ja kun aiemmin ei tullut ruudulle mitään niin nyt tulee valkoinen ruutu ja tuulettimet huutaa. Mieitinkin että kandeeko tuota paistella itse sen enempää vaikka se kuntoon tulisikin vai pitäskö laittaa kone kasaan ja lähettää Applelle?
EDIT: Availuhan on tarpeen jos esim. kovalevyn haluaa vaihtaa?
MacBook Pro - itse havaittu Nvidia-vika ja laajennettu takuu
Keskustelua kannettavista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro - itse havaittu Nvidia-vika ja laajennettu takuu
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 18.11.2011 klo 21.19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Macbook Pro - itse havaittu Nvidia-vika ja laajennettu t
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kovalevyn vaihtaminen ei käsittääkseni kuulu näissä koneissa niihin toimenpiteisiin, jotka käyttäjä voi suorittaa takuun raukeamatta.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Jos ei mitään riko, niin takuu ei tietenkään raukea. Myyjän vastuulle jää osoittaa, että näytönohjaimen vika johtuu itse tehdystä kiintolevyn vaihdosta.tuomas92 kirjoitti:Kovalevyn vaihtaminen ei käsittääkseni kuulu näissä koneissa niihin toimenpiteisiin, jotka käyttäjä voi suorittaa takuun raukeamatta.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Täytyy kokeilla mitä sanovat. Ennen minua tämä kone on purettu kovalevyn irroitusta varten mutta ei ilmeisesti sen pitemmälle eikä mikään ole mennyt rikki. Eikös se ole sama mihin jälleenmyyjäliikkeeseen tuon vie tai lähettää? Tämä uusi liike olisi lähimpänä:
http://www.icorp.fi/
http://www.icorp.fi/
Viimeksi muokannut -wk-, 18.11.2011 klo 20.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja sieltloyty »
Sinne vain! Lähempään siis, kaikki korjaavat kaikki applen tuotteet oli ostopaikka sitten mikä hyvänsä.
Viimeksi muokannut sieltloyty, 18.11.2011 klo 20.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bitch please.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Itse lähetin huoltoon kyseisellä vialla varustatun koneen jossa oli vaihdettu kovalevy ja vaihdon yhteydessä olin unohtanut pari-kolme ruuvia paikoilleen ja yrittänyt hiukan brute forcella jonka takia topcase oli hiukan vääntynyt, mutta tämä ei ollut ongelma eikä mikään Turun Varimportille, jotka soittivat melkein tarkalleen tunnin alta kaksi vuorokautta myöhemmin että "Voit tulla noutamaan konees - Apple makso viulut".
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Re: MacBook Pro - itse havaittu Nvidia-vika ja laajennettu t
Laiton sähköpostia pariin paikkaan ja vastauskin tuli että konetta vaan tulemaan. Valkoseen ruutuun tuo kone jämähtää, ruutu tulee joka käynnistyksellä.
Viimeksi muokannut -wk-, 18.11.2011 klo 21.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Lem0n »
Minunkin early 2008 MBP korjattiin nVidia -vian takia mukisematta, vaikka olin siihen itse vaihtanut kovalevyn ja RAMin. Kaiken lisäksi koneen näppäimistötaso oli pahasti vääntynyt, kiitos erään tanskalaisen apple -huollon (Eplehuset)...
-
Mitenkäs kun kone on 2007 malli ja yli neljä vuotta on kulunut, ei tuota taida saada tuohon korjausohjelmaan?
EDIT: Annoin tuon kannettavan olla hetken aikaa käynnissä ja lämmetä niin kysymysmerkkikansio tuli näkyviin eli jotain eloa siinä nyt on näköjään![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT2: Ubuntuun näkyy ainakin boottaavan. Se vaan että vaikka tämä nyt toimiikin niin tottakai parhainta olisi saada ilmaiseksi uusi emolevy kuin korjata vippaskonstilla vanha, vaikkakin siinä uudessa olisi edelleen se sama vikaherkkä 8600. Ilmeisesti tämä lähti pelittämään ihan eka fiksauskerralla mutta käynnistysääntä ei kuulunut niin ajattelin että rikki on ja sammutin liian aikaisin.
EDIT: Annoin tuon kannettavan olla hetken aikaa käynnissä ja lämmetä niin kysymysmerkkikansio tuli näkyviin eli jotain eloa siinä nyt on näköjään
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT2: Ubuntuun näkyy ainakin boottaavan. Se vaan että vaikka tämä nyt toimiikin niin tottakai parhainta olisi saada ilmaiseksi uusi emolevy kuin korjata vippaskonstilla vanha, vaikkakin siinä uudessa olisi edelleen se sama vikaherkkä 8600. Ilmeisesti tämä lähti pelittämään ihan eka fiksauskerralla mutta käynnistysääntä ei kuulunut niin ajattelin että rikki on ja sammutin liian aikaisin.
Viimeksi muokannut -wk-, 19.11.2011 klo 11.00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Tietääkseni Nvidia (syypää tähän sotkuun) on lupautunut maksamaan korjauksista ainoastaan neljä vuotta oston jälkeen, eli jos et ole ostanut konetta loppuvuodesta 2007, saattaa hyvinkin käydä niin että joudut maksamaan korjauksen omasta taskusta tai ostamaan uuden koneen koska tässä on ihan oikeasti aika paha vika joka ei korjaannu vippaskonsteilla.
Ongelmahan tässä on näes että Nvidian 8XXX-sarjassa käyttämä piirin paikoillaan pitävä liima heikkenee lämmön myötä joka johtaa siihen että piiri irtoaa osittain ja lakkaa pahimmassa tapauksessa toimimassa kononaan. Näin kävi ainakin itsellä, kone sammui ihan normaalisti työpäivän päätteeksi (en vielä silloin tajunnut nukkumisen etuja), mutta kun kone piti taas laittaa päälle, niin kone buuttasi, mutta näyttö pysyi mustana.
Ongelmahan tässä on näes että Nvidian 8XXX-sarjassa käyttämä piirin paikoillaan pitävä liima heikkenee lämmön myötä joka johtaa siihen että piiri irtoaa osittain ja lakkaa pahimmassa tapauksessa toimimassa kononaan. Näin kävi ainakin itsellä, kone sammui ihan normaalisti työpäivän päätteeksi (en vielä silloin tajunnut nukkumisen etuja), mutta kun kone piti taas laittaa päälle, niin kone buuttasi, mutta näyttö pysyi mustana.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Joo kyllä tuo varmaan menis omaan piikkiin, en siis ole ensimmäinen omistaja eikä minulla ole kuittia jolla todistaa ostopäivämäärä. Tätä mallia on ilmeisest myyty vielä helmikuun puolella vuonna 2008 eli mahdollisuus kait vois olla mutta empä tiedä. Koneessa on nyt Leopard ja ihan normaalisti tuntuu toimivan. Koneen jäähdytysviritelmä näytti mielestäni melko huvittavalta, lähinnä tuo jäähdytyssiilisysteemi oli todella olematon, molempien tuulettimien ilmansiirto oli blokattu hienon pölyseinämän toimesta joten eipä ihme että tuo GeForce oli keittänyt. Lämpötahnaa piirien päälle oli annosteltu varmaankin ruokalusikallinen per piiri.
Viimeksi muokannut -wk-, 19.11.2011 klo 18.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka