Tein saman tempun samoin seurauksin. Onneksi puhelimessani ei ollut juurikaan jenkkiosoitteita muistissa, pelkääjän paikalla istujana minulla on iPad yleensä käytössä, sieltä ne voi kopsata tarvittaessa.eeroj kirjoitti: Minulle toi Map Manger teki temput. Siitä pääsi eroon vain, kun poistin NAVIGONIN iPhonesta ja latasin sen uudestaan. Tietenkin menetin suosikit yms., mutta ei haittaa. Pääasia, että alkoi toimia.
Navigon-päivityksistä keskustelua
-
- Ylläpitäjä
Re: Navigon 2.0
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Katos joo. Tämä onkin ainoa syy miksi mun puhelin on suomenkielinen.tuomas92 kirjoitti:Harmittavasti vieläkään ei voi valita puheopastuksen kieltä käyttöjärjestelmän kielestä riippumatta. Tykkään pitää puhelimen englanninkielisenä mutta mielelläni kuulisin Navigonin reittiohjeet suomenkielellä.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kuka nyt ohjeita lukee…amanita kirjoitti:Juuri noinhan se ohjelma pyysikin tekemään, ja kurkistin itse noita suosikkeja vasta tuon uudelleen avaamisen jälkeen. Tuo se varmaankin on syynä tähän suosikki-juttuun.Marbo kirjoitti:Eilen päivitin omani ja kans oli kaikki tyhjää. Tänään sitten käynnistin softan uusiksi (olin siis sulkenu sen kokonaan eilen) ja kaikki edelliset kohteet ja suosikit oli tullu takaskallekilponen kirjoitti:Mitä ihmettä!? Minulla tyhjentyivät tyystin!amanita kirjoitti:kyllä nuo suosikit ja aiemmat kohteet siellä edelleenkin ovat
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Viesti Kirjoittaja earthpilot »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Kun klikkaa sitten meilin linkkiä kopioituu suosikit takas Navigon softaan.
Tämä kannattaa tehdä ennen päivitystä tai uudelleen asennusta.
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja earthpilot »
Bugi? Ei sentään. Kyseessä on Navigonin rajallisen ajan voimassa oleva tarjous, joka toki kannattaa hyödyntää jos sellaiselle on tarvetta.T0mi kirjoitti:Kannattaa käyttää Navigonin bugia hyväksi niin kauan, kun eivät vielä itse huomaa. Mulla on Navigon USA sekä Navigon Nordics. Kun lataan Usa-versioon FreshMapsin, se tarjoaa ladattavaksi koko Pohjois-Amerikan kaikki kartat, eli myös Kanadan. Sitten taas Nordics-version FreshMaps-päivitys antaa ladattavaksi koko perhanan Euroopan kartat.
-
Viesti Kirjoittaja sahkari »
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
sahkari kirjoitti:Onko muilla navigonin opasteiden ääni hiljaisempi tässä uudessa versiossa? Itse tein tuollaisen huomion kun eilen käytin ekaa kertaa tätä uutta versiota, ja kaikki voimakkuudet oli tapissa ja ääni tuli huomattavasti hiljempaa kuin aikaisemmassa versiossa.
Huomasin saman, onneksi on toi Tompat car kitt, se paikaa tuota bugia.
waiski
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Viesti Kirjoittaja sahkari »
Laitoin tuosta palautetta navigonille, toiviottavasti tulee päivitys pikaisesti.waiski kirjoitti:sahkari kirjoitti:Onko muilla navigonin opasteiden ääni hiljaisempi tässä uudessa versiossa? Itse tein tuollaisen huomion kun eilen käytin ekaa kertaa tätä uutta versiota, ja kaikki voimakkuudet oli tapissa ja ääni tuli huomattavasti hiljempaa kuin aikaisemmassa versiossa.
Huomasin saman, onneksi on toi Tompat car kitt, se paikaa tuota bugia.
waiski
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
-
Viesti Kirjoittaja arttula »

Apuja ??
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Mitä jos synkkaat ongelmallisen luurin itunesissa ja käyt ohjelmat (tms) -kohdasta valitsemassa että Navigon synkataan?arttula kirjoitti:Hei, miten saan tuon Navigonin päivityksen ladattua ?? Minulla on kaksi iPhonea, joista toiseen se meni heittämällä (samalla AppleId:llä). Tässä toisessa on edelleen vanha versio (1.8.4 tjsp). AppStore ei ehdota mitään päivitystä. Kun tutkin asiaa iTunesin kautta, näkyy siellä Navigonin kohdalla "Downloaded", eikä se anna sitä uudestaankaan ladata. Poistin nyt tuon vanhan version tästä ongelmallisesta iPhonesta. Nyt en saa sitä mitenkään ladattua uudestaan.![]()
Apuja ??
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Nokun... Teknisesti ottaen minulla on kaksi luuria, mutta tuo toinen on frouvan käytössä.jjari kirjoitti:Mitä jos synkkaat ongelmallisen luurin itunesissa ja käyt ohjelmat (tms) -kohdasta valitsemassa että Navigon synkataan?arttula kirjoitti:Hei, miten saan tuon Navigonin päivityksen ladattua ?? Minulla on kaksi iPhonea, joista toiseen se meni heittämällä (samalla AppleId:llä). Tässä toisessa on edelleen vanha versio (1.8.4 tjsp). AppStore ei ehdota mitään päivitystä. Kun tutkin asiaa iTunesin kautta, näkyy siellä Navigonin kohdalla "Downloaded", eikä se anna sitä uudestaankaan ladata. Poistin nyt tuon vanhan version tästä ongelmallisesta iPhonesta. Nyt en saa sitä mitenkään ladattua uudestaan.![]()
Apuja ??
-
Ymmärrän... tekstiviestit ja silleenarttula kirjoitti:Nokun... Teknisesti ottaen minulla on kaksi luuria, mutta tuo toinen on frouvan käytössä.jjari kirjoitti:Mitä jos synkkaat ongelmallisen luurin itunesissa ja käyt ohjelmat (tms) -kohdasta valitsemassa että Navigon synkataan?arttula kirjoitti:Hei, miten saan tuon Navigonin päivityksen ladattua ?? Minulla on kaksi iPhonea, joista toiseen se meni heittämällä (samalla AppleId:llä). Tässä toisessa on edelleen vanha versio (1.8.4 tjsp). AppStore ei ehdota mitään päivitystä. Kun tutkin asiaa iTunesin kautta, näkyy siellä Navigonin kohdalla "Downloaded", eikä se anna sitä uudestaankaan ladata. Poistin nyt tuon vanhan version tästä ongelmallisesta iPhonesta. Nyt en saa sitä mitenkään ladattua uudestaan.![]()
Apuja ??Enkä haluaisi ihan tietojen ja ohjelmien menevän ristiin...
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Että osaa olla outoa...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Nii...jjari kirjoitti:Ymmärrän... tekstiviestit ja silleenarttula kirjoitti:
Nokun... Teknisesti ottaen minulla on kaksi luuria, mutta tuo toinen on frouvan käytössä.Enkä haluaisi ihan tietojen ja ohjelmien menevän ristiin...
-
Yritän poistaa tuota Navigonia, mutta eipä sekään näytä onnistuvan. Hain Finderillä kaikki "Navigoniin" liittyvät, ja poistin ne, mutta silti tuo keikkuu tuolla iPhonen "Ohjelmat" -listalla - tosin ilman rastia edessä. Silti kuvaketta ei näy iPhonen puolella, enkä saa sitä mitenkään siis siirrettyä puhelimeen.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Olethan kokeillut bootata puhelinta? Taikka asentaa tuota softaa iTunesin kautta.arttula kirjoitti:No höh !!
Yritän poistaa tuota Navigonia, mutta eipä sekään näytä onnistuvan. Hain Finderillä kaikki "Navigoniin" liittyvät, ja poistin ne, mutta silti tuo keikkuu tuolla iPhonen "Ohjelmat" -listalla - tosin ilman rastia edessä. Silti kuvaketta ei näy iPhonen puolella, enkä saa sitä mitenkään siis siirrettyä puhelimeen.
-
Joo, olen buutannut. Ja nuo kuvaamani "ohjelmalistaukset" ovat nimenomaan iTunesin ikkunoista.Tege kirjoitti:Olethan kokeillut bootata puhelinta? Taikka asentaa tuota softaa iTunesin kautta.arttula kirjoitti:No höh !!
Poistin nyt kokonaan tuon Navigonin, ja se antoi ladata sen uudestaan. Edelleenkin se näkyy tuolla iTunesin "Ohjelmat" -ikkunassa. Kun laitan rastin tuohon ruutuun, ja painan "Käytä", iTunes aloittaa synkronoimaan puhelinta. Synkronoinnin päätteeksi tuo Navigon ei silti ole siirtynyt puhelimeen, ja ruksi sen edestä on hävinnyt.
-

Nyt taisi selvitä. Yritin "Ostaa" tuota Navigonia uudestaan iPhonen AppStoren kautta - silläkin uhalla, että joutuisin maksamaan sen uudestaan. Sieltä tuli ilmoitus: "This program requires iOS 4.3 or later". Siinäpä siis syy. Minulla on tässä iOS 4.0.1. Ja menin heittämään sen vanhemmankin version jo roskiin.

-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
TimeMachinella palautus, sieltähän se löytyyarttula kirjoitti:Perhana !![]()
Nyt taisi selvitä. Yritin "Ostaa" tuota Navigonia uudestaan iPhonen AppStoren kautta - silläkin uhalla, että joutuisin maksamaan sen uudestaan. Sieltä tuli ilmoitus: "This program requires iOS 4.3 or later". Siinäpä siis syy. Minulla on tässä iOS 4.0.1. Ja menin heittämään sen vanhemmankin version jo roskiin.
-
Kas ! Juu ! Niinhän muuten varmaan löytyykin ! Kiitos !Molto bene kirjoitti:TimeMachinella palautus, sieltähän se löytyyarttula kirjoitti:Perhana !![]()

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Juhal79 »
MUTTA... On kyllä täysin käyttökelvoton softa. Opastuksia kuule ollenkaan. Onkohan kyseessä edes korjattava bugi vai softan ominaisuus, kun kuitenkin jo reilun viikon ollut tuo käyttökelvoton softa jaossa eikä päivityksiä ole kuulunut.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka