Ostin iBookin ja sen mukana tuli iWorkin testilevy. Olen kokeillut ohjelmaa nyt hetken ja mieleeni nousi kysymyksiä, joihin täältä löytynee vastauksia.
Tein viime talvena RagTimella pari lehteä, joten sen käyttö avautui hieman. Osaan taittaa sillä lehden, mutta vastaako iWork tätä vai onko se käyttökelpoisempi? Tämä ei ole näin parin päivän kokeilun tuloksena vielä selvinnyt.
Toinen aihe liittyy tekstinkäsittelyyn. Tarkoituksena olisi laatia tieteellistä tekstiä ja olen käyttänyt pääasiassa AppleWorksiä kaikkien tekstien laatimiseen. Opiskelujen tässä vaiheessa tekstit eivät ole kovin kummoisia, mutta alaviitteiden laadinta ja kuvien sijoittelu tekstin sekaan on tulevaisuudessa edessä.
Olen tulostanut tekstit pdf-muotoisiksi, mutta saattaisi olla avuksi jos ne saa auki win-koneilla. En tiedä auttaisiko iWork tässä suhteessa minua. Olen aiemmin kääntänyt kaikki tekstit AbiWordillä, mutta se tekee jotenkin hassua jälkeä. Kaikki fontit eivät näy ruudulla oikein, mutta kylläkin tulostettaesa.
En tiedä onko iWork ratkaisu tähän ongelmakimppuun vai onko se vain rahan tuhlaamista ohjelmaan, jota kaikki kiertotiet vastaavat. Kertokaa ajatuksianne niin ehkä tämä maailman tuska hellittää ja osaan valita sopivat ohjelmat.
Kysymyksiä iWorkistä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kysymyksiä iWorkistä
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Re: Kysymyksiä iWorkistä
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
RagTimesta. Pages/Keynote yhdistelmä on hyvinkin erilainen RagTimeen verrattuna, joten suora vertailu on vaikeaa. Silti taitaisin nyt taittaa iWorkilla, mutta omalta kohdaltasi vain sinä voit sanoa kumpi on käyttökelpoisempi.
Alaviitteet ja kuvat on varmasti helpompi käsitellä Pagesilla.
Mielestäni iWorkin Export to PDF toimii hyvin. Ja myös .doc muotoon tallennus ei ole tuottanut ongelmia.
Eikä hinta ole paha.
Alaviitteet ja kuvat on varmasti helpompi käsitellä Pagesilla.
Mielestäni iWorkin Export to PDF toimii hyvin. Ja myös .doc muotoon tallennus ei ole tuottanut ongelmia.
Eikä hinta ole paha.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja pontifex »
Sinun kannattaa ehdottomasti tutustua tähän ohjelmaan.Mikael K. kirjoitti: Tarkoituksena olisi laatia tieteellistä tekstiä
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Mellel vaikutti mielenkiintoiselta. Onko sinulla Klaas R, tai kenelläkään, kokemuksia sen käytöstä? Onko siinä testausmahdollisuus ennen ostoa? En huomannut tarkistaa Mellelin sivuilta tätä yksityiskohtaa.
Nyt menee miettimiseksi mikä on minulle järkevin vaihtoehto. iWork tuntuu tähän mennessä suoritetun testin perusteella mukavalta ohjelmalta. Täytyy miettiä ja kokeilla lisää.
Nyt menee miettimiseksi mikä on minulle järkevin vaihtoehto. iWork tuntuu tähän mennessä suoritetun testin perusteella mukavalta ohjelmalta. Täytyy miettiä ja kokeilla lisää.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja pontifex »
Melleliä voi testailla. Imuroit vain. Lisensoimaton versio vain tulostaa vesimerkin. Tutustu pdf-muotoisiin ohjeisiin. Olen maksanut Mellelin ja käytän sitä tekstejä tuottaessani. Huom. että Mellel ei osaa käsitellä AAT-fontteja oikein, mutta se osaa OT-typografiaa! Siis sellaista, mihin muuten pitäisi hankkia kallista InDesgniä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka