Jaa, minusta tämä taas on aivan täysin loogista, tosin OS X -loogista, ei niinkään Windows-loogista. Esim. jos pienennän Safaria nyt jostain kulmauksesta tätä kirjottaessa merkittävästi (Safari on ennen tätä venytelty koko ruudun kokoiseksi, ei full-screen moodissa) ja painan perään vihreää palloa, safari venyttää itsensä koko ruudun KORKUISEKSI, mutta leveyden se sovittaa siihen, mitä selaimessa näkyy, eli nyt tämä Homppu sivumainoksineen.Uti kirjoitti:Aaarghhhh...
1. Ikkunoiden koon muuttaminen
- Kun haluaa macbookissa muuttaa, niin se ei tunnu vihreästä pallosta toimivan loogisesti
- Johtaa ikkunan siirtämistarpeisiin ja oikeasta nurkasta venyttelyihin, joka on tosi kömpelöä
Ehkä kyse on enemmän siitä, että mihin on tottunut näiden pallojen käytössä? Harvemmin itse käytän edes noita pallukoita kun ohjelmat ovat jokainen omalla työpöydällään.
No tästäkin haluan välttämättä olla eri mieltä. Ohjelmien asennusta ns. turvallisesti ei voisi enää idioottihelpommaksi mielestäni tehdä. Perustapauksessahan ladataan .dmg netistä, avataan se, raahataan .app kansioonsa ja ei kun menoksi. Pitäisikö olla erillinen asennussofta, joka kyselee miljoonia eri kysymyksiä, asennuskohdetta jne? Ainakin itse sain siitä aivan tarpeekseni Mikkisoftan tuotteissa.2. Ohjemien asentaminen (ja myös poistaminen, kun jättää roskat siivoamatta)
Kun asennan ohjelman, en kaipaisi vaihetta, missä haettu paketti pitää erikseen raahata softahakemistoon - ja - kun haluat sen sitten käynnistää, niin hakeudu ohjelmakansioon jne. Sen sijaan voisi olla niin, että asennus kysyisi paketin klikkauksella vain, että haluatkos käynnistytäplän sinne vai tänne vai tuonne ja menoksi...
En tiedä mitä tarkoitat sliippaushiirellä, mutta oletan, että Trackpadia... Kai tässäkin on monia makuja, mutta minusta kätevämpää ja toimivampaa ja varmempaa ohjauslevy/näppisyhdistelmää saa hakea kuin tämä MBP:n yhdistelmä. Ja trust me, olen viimeisen 20v aikana kokeillut jos jonkinlaista läppäri-hiiri kombinaatiota.3. Macbookin oman sliippaushiiren kömpelö monisormisuutta vaativa käyttö! Onneksi ulkoisella on helpompaa.