Luo sähköpostiasetuksista uusi Exchange -tili, palvelimena m.google.com ja valitse mitä kaikkea synkronisoidaan.muroniac kirjoitti:Laitteena iPad 2 ja "ongelmana" yhteystietojen synkronointi gmailin kanssa. Eli minulla on gmailissa kaikki yhteystiedot ja haluaisin samat iPadiini. Applen sivuilta löysin tekstin, että synkkaus on mahdollista, mutta en löytänyt tähän ohjetta. Kokeilin padilla myös mennä gmailiin ja sieltä etsiä yhteystietokansiota, mutta eihän sitä siellä jostain syystä ole kun omenalla surffaa.
”Tyhmät kysymykset” iPod-, iPhone- ja iPad-ongelmista
-
Andreas66
Re: "Tyhmät kysymykset" iPod, iPhone ja iPad -ongelmista
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
-
E-W
Viesti Kirjoittaja E-W »
Googlaa "Google sync iPhone". Sama homma toimii iPadissa.muroniac kirjoitti:Laitteena iPad 2 ja "ongelmana" yhteystietojen synkronointi gmailin kanssa. Eli minulla on gmailissa kaikki yhteystiedot ja haluaisin samat iPadiini. Applen sivuilta löysin tekstin, että synkkaus on mahdollista, mutta en löytänyt tähän ohjetta. Kokeilin padilla myös mennä gmailiin ja sieltä etsiä yhteystietokansiota, mutta eihän sitä siellä jostain syystä ole kun omenalla surffaa.
Ps. Tsekkaa tuo sivu oikealla tietokoneella, ei vissiin ohjaa oikealle sivulle iPadia/iPhonea käyttäessä.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Masai79
Pikakuvakkeet!
Viesti Kirjoittaja Masai79 »
Olisko kellään kokemusta/tietoa tällaisesta asiasta kuin: lataan ohjelman appstoresta ja ohjelma latautuu, mutta pikakuvaketta ei jostain syystä tule, mut ohjelma löytyy, etsi i phonesta sivulta??? Latasin juuri i os 5 version... Vaikuttaako tää? Kiitos jo etukäteen...
T: blondi
-
E-W
Re: Pikakuvakkeet!
Viesti Kirjoittaja E-W »
Eihän se ole jollakin toisella sivulla?Masai79 kirjoitti:Moro!
Olisko kellään kokemusta/tietoa tällaisesta asiasta kuin: lataan ohjelman appstoresta ja ohjelma latautuu, mutta pikakuvaketta ei jostain syystä tule, mut ohjelma löytyy, etsi i phonesta sivulta??? Latasin juuri i os 5 version... Vaikuttaako tää? Kiitos jo etukäteen...
T: blondi
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Masai79
Re: Pikakuvakkeet!
Viesti Kirjoittaja Masai79 »
-
Juuba
Viesti Kirjoittaja Juuba »
-
Hanttapuli
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Sukunimi ensin ei taida riittää vaan pitää olla myös lajittelujärjestys siten, että sukunimi ensin. Sinun ja vaimon yhteystietojen erittelystä en aivan varma ole, mutta toimisiko, jos olisi kummallakin omat käyttäjätunnukset koneelle?Juuba kirjoitti:Mulla käytössä iMac jossa mun yhteystiedot synkattuna Iphoneen. Nyt pitäisi saada/löytää vaimon puhelimessa olevat yhteystiedot koneelle. Jostain syystä vaimon iPhonen nimilista on vähän sekaisin. Pitäisi olla valittuna sukunimi ensin, mutta kyllä ne nimet on tuossaa puhelimessa iloisesti sekaisin. Nimet siirretty similtä iphoneen, joka oli Nokiassa ennen iPhonea. Eli saanko vaimon yhteystiedot jotenkin tähän iMaciin siten että ne on kuitenkin erillään mun omista?
Englanninkielisessä iOS 5:ssa on sort order ja display order. Minä pidän nimet etunimen mukaan järjestettynä ja sen onnistuminen vaatii, että kumpikin order on samalla tavalla.
-
Juuba
Viesti Kirjoittaja Juuba »
Ok. Katsotaan... Tosiaan ei ole kahta käyttäjätunnnusta koneelle, aiemmin ei ole ollut siihen tarvetta mutta hetki sitten sitäkin vähän mietittiin.Hanttapuli kirjoitti:Sukunimi ensin ei taida riittää vaan pitää olla myös lajittelujärjestys siten, että sukunimi ensin. Sinun ja vaimon yhteystietojen erittelystä en aivan varma ole, mutta toimisiko, jos olisi kummallakin omat käyttäjätunnukset koneelle?Juuba kirjoitti:Mulla käytössä iMac jossa mun yhteystiedot synkattuna Iphoneen. Nyt pitäisi saada/löytää vaimon puhelimessa olevat yhteystiedot koneelle. Jostain syystä vaimon iPhonen nimilista on vähän sekaisin. Pitäisi olla valittuna sukunimi ensin, mutta kyllä ne nimet on tuossaa puhelimessa iloisesti sekaisin. Nimet siirretty similtä iphoneen, joka oli Nokiassa ennen iPhonea. Eli saanko vaimon yhteystiedot jotenkin tähän iMaciin siten että ne on kuitenkin erillään mun omista?
Englanninkielisessä iOS 5:ssa on sort order ja display order. Minä pidän nimet etunimen mukaan järjestettynä ja sen onnistuminen vaatii, että kumpikin order on samalla tavalla.
Edit: No niin, nyt ovat nimet järjestyksessä vaimon Iphonessa. Paljon kiitoksia.
-
tapiolofman
Viesti Kirjoittaja tapiolofman »
Onnistuin siirtämään valokuvat kertaalleen Ipadiin. Tämän jälkeen vaihdoin PC:llä olevan valokuvakansion nimeä (koska siirsin uusimman valokuvien back-upin serveristä PC:lle) ja kuvat eivät siirry Ipadiin. Itseasiassa Ipadista poistui kaikki kuvat. Tähän liittyen minulla on muutamia kysymyksiä:
1. miten pitäisi toimia jotta saisin valokuvat uudelleen Ipadiin (synkronoitaessa tulee virheilmoitus)
2. miten voin deletoida tyhjät valokuvakansiot Ipadista
3. onko jatkossa mahdollista siirtää vain yksittäisi valokuvia/kansioita täydentämään Ipadin valokuvia
- käyttötarkoitus tässä on se, että siirrän usein kuvat kamerasta läppärille, josta turvaan serverille. Haluaisin siirtää vain uudet kuvat myös Ipadille ilman, että täytyy säilyttää kaikkia kuvia PC:llä joiden haluan olevan Ipadilla myös.
-
ilkka_j
Viesti Kirjoittaja ilkka_j »
miten saan ipad kakkosen mailiohjelmaan liitettyä welhon sähköpostitilin....?? kokeilin luoda toisen tilin, mutta herjaa vaan salasanoja, vaikka on oikein....gmail toimii ok. laittelin sinne niitä poppeja ja imappeja tjsp asetuksia....
saanko jotenkin "ohjattua" postit welhosta tonne geemailiin vai luodakko toinen tili?? kyllä se ohjelma ainakin yrittää hakee niitä...
-
Molto bene
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
KVG haku 5 sec ja löytyi tälläiset ohjeet http://www.welho.fi/fi/yksityisille/ohj ... et/2213074ilkka_j kirjoitti:kertokaa tyhmälle :
miten saan ipad kakkosen mailiohjelmaan liitettyä welhon sähköpostitilin....?? kokeilin luoda toisen tilin, mutta herjaa vaan salasanoja, vaikka on oikein....gmail toimii ok. laittelin sinne niitä poppeja ja imappeja tjsp asetuksia....
saanko jotenkin "ohjattua" postit welhosta tonne geemailiin vai luodakko toinen tili?? kyllä se ohjelma ainakin yrittää hakee niitä...
-
jpkarhu
Viesti Kirjoittaja jpkarhu »
Kun luo albumin ja kameran rullalta siirtää kuvia sinne albumiin
niin onko totta että alkuperäisiä otoksia ei voi poistaa
Kameran rullalta vaan ne täytyy jättää sinne ?
Kun yrittää poistaa niin iPhone kysyy: "tämä kuva on käytössä yhdessä
Albumissa, poistetaanko kuva kaikkialta?"
Eikö ole mahdollisuutta poistaa kuvaa kameran rullalta
mutta jättää sitä albumiin? Hankalaa.
-
olliville
Viesti Kirjoittaja olliville »
Onko joku onnistunut ratkaisemaan, miten Googlen yhteystietojen ryhmät saa synkronoitua ipadin yhteystietoihin?
Pelkät yhteystiedot olen onnistunut siirtämään käyttämällä exchange-siirtoa.
-
Narwy
Viesti Kirjoittaja Narwy »
Mä hommasin tossa just DNA:lta iPhone 4S:n ja nyt aukes toi liittymäkin, ja ajattelin tässä alkaa lisäilemään musiikkia yms. puhelimeen.
No ilmeni sitten ongelma, että kun yritän drag&droppaa iTunesiin (iPhonen, Soittolistojen tms.) minne vaan musiikkia, niin siihen tulee sellanen (\)-kieltomerkki. Ennestään mulla on ollu iPod Touch, ja sen kanssa on toiminu ihan ongelmitta. Sillälailla saan biisit puhelimeen jos ensin lisään ne kirjastoon, ja sieltä vien iPhoneen, mutta tuo Drag&drop on mun mielestä paljon kätevämpää, eikä tarvii selailla niitä biisejä sieltä ja viedä erikseen iPhonen musiikkeihin.
Mitä luulette onko kyseessä joku bugi vai mikä tässä on? Uusimman iTunesin ja iOS päivityksen olen ladannut joten se ei ainakaan luulisi olevan ongelma.
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kannattais kyllä opetella luomaan soittolistoja ja sitten päivittää ne soittolistat iPhoneen automaattisesti. Ja siis vain ne valitut soittolistat, pääset niin paljon helpommalla.
-
Pertti_Makitalo
Viesti Kirjoittaja Pertti_Makitalo »
Sama vika ilmestynyt mulle iPad:iin. Kaikki muuta wlan yhteydet taloudessa toimivat, myös iPad 2, mutta tämä iPad ei vain suostu kiinnittymään WLAN:iin vaikka verkko kyllä näkyy ja salasanat oikein jne. Olen yrittänyt yhteyttä kahteen reitittimeen Soneran wlan ja Time Capsule. Ennen Time Capsule toimi ok, kuten myös Soneran pääte. Ja nyt ei sitten millään. 3G yhteys iPadista toimii. Olen jo resetoinut ensin verkkoasetkset iPadista, sitten kaikki asetukset ja lopuksi asentanut kaikki uudestaan. Time Capsule on bootattu, muutettu IP:n jako tavat, eikä mikään toimi. Outoa, olisiko Jobsin poistumisella muka näin nopeita vaikutuksiaKumustelija kirjoitti:Mikähän mulla nyt on ongelmana ipad2 kun se ei ota tuota wlania päälle? 3G vaan möllöttää tuolla ylänurkassa, vaikka asetuksista wifi on valittu ja verrkokin näkyy valittuna.. Aiemmin se viuhka on siellä ollu, muttei nyt.. Ongelman huomaan siinä (tai yhden näistä ongelmista) etten pääse kirjautumaan webacces i:llä buddalon linkstationiin..
puhelimella, 3gs, ongelma on myös siinä, että ilman wifiä ei tuonne pääse, mutta kun on samassa verkossa tuon buffalon kanssa niin pääsee.. Toinen kysymys onkin, miksi en pääse?
E: joo ei tule wifi päälle ios5 päivityksen jälkeenkään.. Päivityksessäkin junttasi siihen kun pitää valita verkko.. ei valinnut, rinkula vaan pyörii verkon nimen perässä, muttei valitse sitä.. Missähän on vika? Laitettava takuuseen?
E: juu ja melkoisen boottailun ja räppäyksen seurauksena: hups, taas toimii. Mutta kyllä nyt vähän usko alkaa horjua Appleen....
-
ville?
Viesti Kirjoittaja ville? »
Mites siirtää/muuntaa elokuvia iPad ykköselle sopiviksi? Eräs kaipaisi lentomatkaksi tekemistä ja lupasin jeesata parhaani mukaan. Millä ohjelmalla muuntaminen onnistuisi, jb ei käy laatuun. Tällä hetkellä leffat on .avi.
-
Molto bene
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Suosittelen tuota CineXPlayeriä koska sillä saa myös tekstit helposti mukaan
-
MacLumme
Viesti Kirjoittaja MacLumme »
Toinen ongelma että miten Spotifyn saa soimaan taustalla kun painaa home-näppäintä, niin se sulkee itse itsensä?
iPhone 6S Plus 128 GB
-
MacLumme
iPhone 6S Plus 128 GB
-
KenSu
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Ekaan kysymykseen en osaa sanoa, mutta iOS:n multitasking ei toimi iPhone 3G-mallilla => et taida saada Spotifyta mitenkään taustalle soimaan. Ehkä jailbrakella saat mutta niistä jutuista minä en tiedä mitään.MacLumme kirjoitti:iPhone 3G:n käyttö modeemina (3G-yhteydellä), miten menetellään?
Toinen ongelma että miten Spotifyn saa soimaan taustalla kun painaa home-näppäintä, niin se sulkee itse itsensä?
-
MacFinn
Jos nyt muistan, ainakin ennen 3G:llä sai yhteyden jaettua Bluetoothilla tai USB-kaapelilla. Ei oo nyt käytössä, niin en voi tarkistaa.KenSu kirjoitti:Ekaan kysymykseen en osaa sanoa, mutta iOS:n multitasking ei toimi iPhone 3G-mallilla => et taida saada Spotifyta mitenkään taustalle soimaan. Ehkä jailbrakella saat mutta niistä jutuista minä en tiedä mitään.MacLumme kirjoitti:iPhone 3G:n käyttö modeemina (3G-yhteydellä), miten menetellään?
Eli paritat ne ensin ja sitten Macin Järjestelmäasetuksien kautta se iPhone yhteys auki. Muistaakseni sen sai sinne helposti näkymään kyllä ja toimi ihan hyvin.
-
MacLumme
iPhone 6S Plus 128 GB
-
MacFinn
En ole koskaan syöttänyt mitään puhelinnumeroa Järjestelmäasetuksiin. Mihin sitä siellä tarvittaisiin? Saati sitten käyttäjätunnusta tai salasanaa.MacLumme kirjoitti:Sain parinmuodostuksen tehtyä, ja löysin "iPhone WirelessiAP" - Bluetooth DUN modeemin, laitoin siihen puhelinnumeroni ja käyttiksen ja salasanan ja koitin yhdistää, se yhdisti mutta katkaisi heti, laitoin kyllä internetin Bluetooth / Internetjaon sallituksi puhelimen asetuksista koneen kautta. Ja kun laitan AirPortin pois niin se ei yhdistä ollenkaan, kun pitäisi juurikin toimia ilman sitä pelkän DUN:in kautta.. Mitä tehdä?
-
MacLumme
iPhone on kytkytön ja siinä on toisen kytkypuhelimen (Nokia 5230 / dna) sim, jonka kautta pääsin helposti Bluetooth DUN:in kautta nettiin silmänräpäyksessä vain yhdistämällä.
iPhonellakin pääsen sellaisenaan nettiin sitä käyttäen ja kaikki nettijutut toimii.
Missä vika?
iPhone 6S Plus 128 GB
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka