ÄÄNESTYS: Karpataanko?
-
Re: ÄÄNESTYS: Karpataanko?
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Onko porukka katsonut valmispihvien yms tuoteselostetta? Eihän niissä ole edes lihaa vaan nahkaa yms töhkää. Kumpa jostain saisi valmiiksi paistettua pihviä joka on pakastettu. Heittäisi vaan mikroon sulamaan ja thats it. Ei tarvitsisi pelata rasvojen ja likaisten astioiden kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kunnon kaasugrilli pihalle niin liharuoan valmistettavuus helpottuu kummasti jos tarve vaatiiM.P.T kirjoitti:^Niinpä. Sehän on lihatiskiltä kuten mainitsin. Itse en kanasta tai kalkkunasta tykkää. Nauta on parasta maultaan ja huonointa terveydellisesti ajatellen. Ruuasta on tullut muutenkin liian työlästä valmistaa. Pihvin heittää pannulle niin tulee rasvaa ja sitä ei voi kaataa viemäriin. Se vanhahillopurkkikin täyttyy nopeasti kun innostuu lihaa syömään. BARF ei ole minulle sopiva vaikka kissalle se sopiikin. Huonosta ravinnosta joutuu vain kärsimään. Pesupallo on ja pysyy.
Onko porukka katsonut valmispihvien yms tuoteselostetta? Eihän niissä ole edes lihaa vaan nahkaa yms töhkää. Kumpa jostain saisi valmiiksi paistettua pihviä joka on pakastettu. Heittäisi vaan mikroon sulamaan ja thats it. Ei tarvitsisi pelata rasvojen ja likaisten astioiden kanssa.

-
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
M.P.T kirjoitti:^Niinpä. Sehän on lihatiskiltä kuten mainitsin. Itse en kanasta tai kalkkunasta tykkää. Nauta on parasta maultaan ja huonointa terveydellisesti ajatellen. Ruuasta on tullut muutenkin liian työlästä valmistaa. Pihvin heittää pannulle niin tulee rasvaa ja sitä ei voi kaataa viemäriin. Se vanhahillopurkkikin täyttyy nopeasti kun innostuu lihaa syömään. BARF ei ole minulle sopiva vaikka kissalle se sopiikin. Huonosta ravinnosta joutuu vain kärsimään. Pesupallo on ja pysyy.
Ei voi olla totta, mä en edes kuvittelis syöväni puolivalmisteita, saatika sitten muita valmiita.
Kun kerta meidän on pakko syödä, niin miksei sitten syötäisi hyvää ruokaa ja nautittaisi siitä.
Ruoan laittoon kun ei välttämättä kulu kauaa aikaa, vaikkakin viikonloppuisin teen apaut 2h yhtä ateriaa, mutta hyvän ruoan eteen kun viitsii nähdä vaivaa.
Miten sun pihveistäs niin paljon tulee rasvaa jos paistat naudanlihaa, joka on suht rasvatonta?
Edit. BARF tarkoittaa RAAKARAVINNON syömistä, ei lihan syömistä..
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Ei ihmistä ole luotu mussuttamaan pelkkiä kasviksia, tai mitään ihme dieettejä varten. Kun katsotaan ihmisen hampaita ja elimistöä niin huomataan, että ne soveltuvat varsin hyvin monenlaisen ravinnon syömiseen. Tästä syystä ihminen onkin menestynyt niin hyvin, koska ihminen on selviytyjä ja kykenee sopeutumaan monenlaisessa elinympäristössä.
-
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
theinonen kirjoitti:Ihminen on siitä erikoinen olento, että jokainen voi syödä ihan sitä mistä itse tykkää. Pitkälle kehittyneet aivot kun antavat mahdollisuuden vapaaseen valintaan.
Ei ihmistä ole luotu mussuttamaan pelkkiä kasviksia, tai mitään ihme dieettejä varten. Kun katsotaan ihmisen hampaita ja elimistöä niin huomataan, että ne soveltuvat varsin hyvin monenlaisen ravinnon syömiseen. Tästä syystä ihminen onkin menestynyt niin hyvin, koska ihminen on selviytyjä ja kykenee sopeutumaan monenlaisessa elinympäristössä.
Viikonlopun hesarissa (muistaakseni) oli muuten juttu että ihmisen leukaluut ovat alkaneet surkastumaan kun ravinto on jossain vaiheessa siirtynyt metsästyksestä maanviljelyyn... Juurikin sen takia on esim. viisaudenhammas ja muita oikomis ongelmia nykyisin kun hampailla ei ole tilaa kun leukaluu kutistuu.. Eli meidät on tarkoitettu lihansyöntiin..
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Sekasyöjä tarkkaan ottaen, ihan natiivisti. Pelkillä kasviksillakin kyllä todistetusti elää ja vieläpä erittäin hyvin. Pelkkä liha sitten ei kovin hyväksi olekaan. Hampaisto on sekasyöntiin sopiva, kulmahampaathan eivät ole petomaisen suuret, mutta eivät myöskään perinteisen kasvissyöjänkään hampaat. Samoin suolisto on lihan carnivorille liian pitkä, kasvissyöjälle taas hieman lyhyt.Kaupunki apina kirjoitti:theinonen kirjoitti:Ihminen on siitä erikoinen olento, että jokainen voi syödä ihan sitä mistä itse tykkää. Pitkälle kehittyneet aivot kun antavat mahdollisuuden vapaaseen valintaan.
Viikonlopun hesarissa (muistaakseni) oli muuten juttu että ihmisen leukaluut ovat alkaneet surkastumaan kun ravinto on jossain vaiheessa siirtynyt metsästyksestä maanviljelyyn... Juurikin sen takia on esim. viisaudenhammas ja muita oikomis ongelmia nykyisin kun hampailla ei ole tilaa kun leukaluu kutistuu.. Eli meidät on tarkoitettu lihansyöntiin..
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Maidossa on aika paljon hiilihydraattia. Jos nyt ajatellaan vaikka peruspurkkiapplesiinituoremehua, niin siinä on noin 10 grammaa hiilihydraattia per desilitra, samoin kuin sokerilimsassa (coca cola, sprite, fanta yms). Maidossa jotakuinkin puuolet tuosta, eli noin 5 grammaa hiilihydraattia per desilitra.M.P.T kirjoitti: 0.5litraa maitoa. Hiilarit saadaan sitten ketsupista kuten suolat ymsKarppiketsuppia ei ole keksittykkään.
Eli desi limsaa tai lasi maitoa. It's the same.
-
Tästä tuli mieleen oikeastaan kaksi asiaa. Joo, valmispihvien ja yleensä valmisruokien selosteet kannattaa lukea. Yleensä raaka-aineista tekemällä saa oikeasti laadukkaampaa ja maittavampaa ruokaa ja ainakin tietää raaka-aineen koostumuksen. Mikä ettei M.P.T.:n idea voisi olla ihan hyvä: puolivalmiste esim. pakasteena voisi teoriassa olla laadukaskin. Ei kai sille ole mitään estettä. Pakasteita tosin jonkin verran kartetaan, mulla ei ole oikein tietoa siitä, vaikuttaako pakastaminen lihaan tms. haitallisesti. On paljon varsinkin eksoottisempia ruokia, joita täältä päin maailmaa ei saa kuin pakasteena. Ranskalainen luomukana sopii hyvin esimerkiksi. Myös tonnikalafileet ovat pakasteena usein edullisempia, kuin kalatiskiltä (voisi kai joskus järjestää sokkotestin...).Kaupunki apina kirjoitti:M.P.T kirjoitti:Onko porukka katsonut valmispihvien yms tuoteselostetta? Eihän niissä ole edes lihaa vaan nahkaa yms töhkää. Kumpa jostain saisi valmiiksi paistettua pihviä joka on pakastettu. Heittäisi vaan mikroon sulamaan ja thats it. Ei tarvitsisi pelata rasvojen ja likaisten astioiden kanssa.
Ei voi olla totta, mä en edes kuvittelis syöväni puolivalmisteita, saatika sitten muita valmiita.
Kun kerta meidän on pakko syödä, niin miksei sitten syötäisi hyvää ruokaa ja nautittaisi siitä.
Ruoan laittoon kun ei välttämättä kulu kauaa aikaa, vaikkakin viikonloppuisin teen apaut 2h yhtä ateriaa, mutta hyvän ruoan eteen kun viitsii nähdä vaivaa.
Vaan toinen asia: mikrouuni. Henkilöt, jotka osaavat kertoa kuinka laite toimii, eivät yleensä pidä sitä ruuan tuhoajana. Sitten taas tekniikasta tietämättömät sanovat, että se tuhoaa ruuan. Mulla ei ole teknistä koulutusta sen vertaa, että osaisin sanoa asiasta yhtään mitään. Kuulostaa sikäli hassulta, että tuo olisi huonompi lämmitystapa kuin joku muu. Mutta mitä nyt taas minua viissaammat sanovat? Jos nyt vaikka siitä Kaupunki apinan kahden tunnin gourmetkokkailusta jää jotain yli, ja sen haluaa syödä vaikka iltapalana tai seuraavana aamuna, tuhoutuuko se mikrotuksessa? Ja jos se muuttuu siinä "mikroruuaksi", niin mistä se johtuu? Joo, toki lämmitetty ei koskaan ole samanveroinen kuin juuri tehty, mutta onko mikrolla lämmitettynä yhtään sen huonompi (maultaan, ravinnollisesti) kuin jos käytettäisiin perinteistä uunilämmitystä tai höyrytystä?
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
No näin juuri. Ja montako kertaa on näissa IL:n rasvantursotusjutuissa mainittu rahka ja raejuusto? Nolla.Anniel kirjoitti:Miksi kaikki tuntuvat ajatellevan että proteiini = liha? Menkää vilkaisemaan vaikka papuhyllyn tuoteselosteita. Jotenkin tuntuu että varsinkin tää iltapäivälehtien lietsoma hysteria ja ulina johtuu lähinnä siitä että ne eivät tajua että sen perunan/valkoisen pastan voi korvata vaikka linsseillä, jotka on ravintoarvoiltaan paljon rikkaampia. Hui kauheeta, maailma tuhoutuu kun ihmiset syö niin paljon proteiinia.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Mielestäni mikroruoka on kätevää ja monesti tulee myös lämmitettyä sitä itsetehtyä ruokaakin, jos siitä on jämiä jäänyt. Siksi kaikki mikrossa valmistettu tai hauduttaminen sopii minulle. Se on vain helppoa. Tietenkään mikrolla lämmitetty ruoka ei ole niin hyvää kuin ruoka tuoreena. Toisaalta arkena ei ehdi nauttimaan ja tärkeintähän on, että se on syömäkelpoista ja helppoa. Ketsupilla voi korvata myös vähän epäonnistuneen tekeleen maun.paulaw kirjoitti: Tästä tuli mieleen oikeastaan kaksi asiaa. Joo, valmispihvien ja yleensä valmisruokien selosteet kannattaa lukea. Yleensä raaka-aineista tekemällä saa oikeasti laadukkaampaa ja maittavampaa ruokaa ja ainakin tietää raaka-aineen koostumuksen. Mikä ettei M.P.T.:n idea voisi olla ihan hyvä: puolivalmiste esim. pakasteena voisi teoriassa olla laadukaskin. Ei kai sille ole mitään estettä. Pakasteita tosin jonkin verran kartetaan, mulla ei ole oikein tietoa siitä, vaikuttaako pakastaminen lihaan tms. haitallisesti. On paljon varsinkin eksoottisempia ruokia, joita täältä päin maailmaa ei saa kuin pakasteena. Ranskalainen luomukana sopii hyvin esimerkiksi. Myös tonnikalafileet ovat pakasteena usein edullisempia, kuin kalatiskiltä (voisi kai joskus järjestää sokkotestin...).
Vaan toinen asia: mikrouuni. Henkilöt, jotka osaavat kertoa kuinka laite toimii, eivät yleensä pidä sitä ruuan tuhoajana. Sitten taas tekniikasta tietämättömät sanovat, että se tuhoaa ruuan. Mulla ei ole teknistä koulutusta sen vertaa, että osaisin sanoa asiasta yhtään mitään. Kuulostaa sikäli hassulta, että tuo olisi huonompi lämmitystapa kuin joku muu. Mutta mitä nyt taas minua viissaammat sanovat? Jos nyt vaikka siitä Kaupunki apinan kahden tunnin gourmetkokkailusta jää jotain yli, ja sen haluaa syödä vaikka iltapalana tai seuraavana aamuna, tuhoutuuko se mikrotuksessa? Ja jos se muuttuu siinä "mikroruuaksi", niin mistä se johtuu? Joo, toki lämmitetty ei koskaan ole samanveroinen kuin juuri tehty, mutta onko mikrolla lämmitettynä yhtään sen huonompi (maultaan, ravinnollisesti) kuin jos käytettäisiin perinteistä uunilämmitystä tai höyrytystä?
Tässä Vegaaninen versio proteini ruuista Kananmunassa on protskua myös. Lihassa on kuitenkin enemmän protskua kuin vegaaniruuassa.eskofot kirjoitti:No näin juuri. Ja montako kertaa on näissa IL:n rasvantursotusjutuissa mainittu rahka ja raejuusto? Nolla.Anniel kirjoitti:Miksi kaikki tuntuvat ajatellevan että proteiini = liha? Menkää vilkaisemaan vaikka papuhyllyn tuoteselosteita. Jotenkin tuntuu että varsinkin tää iltapäivälehtien lietsoma hysteria ja ulina johtuu lähinnä siitä että ne eivät tajua että sen perunan/valkoisen pastan voi korvata vaikka linsseillä, jotka on ravintoarvoiltaan paljon rikkaampia. Hui kauheeta, maailma tuhoutuu kun ihmiset syö niin paljon proteiinia.
Tuota tullut itsekkin käytettyä monesti. Loistava palvelu ja vielä kun tuolta voisi tilata aterian iPhonella kotiin niin sehän olisi loistava.Anniel kirjoitti:Finelin laskuri on mainio jos haluaa etsiä ruoka-aineita tiettyjen ominaisuuksien perusteella. Tässä esim. listaus eniten proteiinia sisältävistä elintarvikkeista (toki sieltä pitää osata poimia ns. oikeat ruoka-aineet, sillä kuka nyt liivatetta pelkästään söisi).
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mikroaallot pistävät veden atomit liikkumaan nopeammin. Kun atomit liikkuvat nopeammin, syntyy lämpöä. Ei siis eroa lämmitysmuotona esim. tavallisesta uunista mitenkään.paulaw kirjoitti:Vaan toinen asia: mikrouuni. Henkilöt, jotka osaavat kertoa kuinka laite toimii, eivät yleensä pidä sitä ruuan tuhoajana. Sitten taas tekniikasta tietämättömät sanovat, että se tuhoaa ruuan. Mulla ei ole teknistä koulutusta sen vertaa, että osaisin sanoa asiasta yhtään mitään. Kuulostaa sikäli hassulta, että tuo olisi huonompi lämmitystapa kuin joku muu. Mutta mitä nyt taas minua viissaammat sanovat? Jos nyt vaikka siitä Kaupunki apinan kahden tunnin gourmetkokkailusta jää jotain yli, ja sen haluaa syödä vaikka iltapalana tai seuraavana aamuna, tuhoutuuko se mikrotuksessa? Ja jos se muuttuu siinä "mikroruuaksi", niin mistä se johtuu? Joo, toki lämmitetty ei koskaan ole samanveroinen kuin juuri tehty, mutta onko mikrolla lämmitettynä yhtään sen huonompi (maultaan, ravinnollisesti) kuin jos käytettäisiin perinteistä uunilämmitystä tai höyrytystä?
-
Viesti Kirjoittaja iGuru »
Tähänkin Antti Heikkilällä on sanottavaa! 8)Macco kirjoitti:Mikroaallot pistävät veden atomit liikkumaan nopeammin. Kun atomit liikkuvat nopeammin, syntyy lämpöä. Ei siis eroa lämmitysmuotona esim. tavallisesta uunista mitenkään.paulaw kirjoitti:Vaan toinen asia: mikrouuni. Henkilöt, jotka osaavat kertoa kuinka laite toimii, eivät yleensä pidä sitä ruuan tuhoajana. Sitten taas tekniikasta tietämättömät sanovat, että se tuhoaa ruuan. Mulla ei ole teknistä koulutusta sen vertaa, että osaisin sanoa asiasta yhtään mitään. Kuulostaa sikäli hassulta, että tuo olisi huonompi lämmitystapa kuin joku muu. Mutta mitä nyt taas minua viissaammat sanovat? Jos nyt vaikka siitä Kaupunki apinan kahden tunnin gourmetkokkailusta jää jotain yli, ja sen haluaa syödä vaikka iltapalana tai seuraavana aamuna, tuhoutuuko se mikrotuksessa? Ja jos se muuttuu siinä "mikroruuaksi", niin mistä se johtuu? Joo, toki lämmitetty ei koskaan ole samanveroinen kuin juuri tehty, mutta onko mikrolla lämmitettynä yhtään sen huonompi (maultaan, ravinnollisesti) kuin jos käytettäisiin perinteistä uunilämmitystä tai höyrytystä?
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=232
Vähän on pieni koeotos määrä tuossa, kun molempia kasveja on tuossa vain yksi, mutta toisaalta sama testi löytyy netistä monien muidenkin tekemänä.
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ei jumankekka. Salli mun nauraa.iGuru kirjoitti:Tähänkin Antti Heikkilällä on sanottavaa! 8)
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=232
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.snopes.com/science/microwave/plants.asp
Muoks: Kannattaa siis ihan tosissaan miettiä mitä uskoo. Kyseessä on netissä levinnyt urbaanilegenda.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Miksi tuollainen dieetti tulisi muotiin? VHH oli muotiin, koska jotkut ihmiset laihtuivat, kokivat elämänlaatunsa parantuneen, tai heidän terveytensä parani VHH ruokavaliolla. Sen sijaan spekuloimasi muotidieetti olisi nykytietämyksellä haitallinen.M.P.T kirjoitti:Mikähän tulee karppaamisen jälkeen muotiin? Proteinia olisi kyllä kiva saada lisää, mutta kaikkialla on hiilaria ja proteinia ei ollenkaan. Veikkaan, että karppauksen jälkeen tulee suosioon fifti-fifti muoto. Eli jokaista hiilari grammaa kohden gramma protskua. Tuo A-talk ohjelmassa ollut kauppareissu pisti taas silmään. Kauppojen hyllyjen kevyet tuotteet ovat hiilaripommeja. Se perus normaali tuote sisältää vähemmän hiilaria.
Miten ruoasta on tullut liian työlästä valmistaa? Onko ruoan valmistaminen joskus aikaisemmin ollut jotenkin helpompaa? Epäilen.^Niinpä. Sehän on lihatiskiltä kuten mainitsin. Itse en kanasta tai kalkkunasta tykkää. Nauta on parasta maultaan ja huonointa terveydellisesti ajatellen. Ruuasta on tullut muutenkin liian työlästä valmistaa. Pihvin heittää pannulle niin tulee rasvaa ja sitä ei voi kaataa viemäriin. Se vanhahillopurkkikin täyttyy nopeasti kun innostuu lihaa syömään. BARF ei ole minulle sopiva vaikka kissalle se sopiikin. Huonosta ravinnosta joutuu vain kärsimään. Pesupallo on ja pysyy.
Mikä juttu tuo on, ettei rasvaa voi viemäriin kaataa. Itse ainakin kaadan harva se päivä erilaisia rasvoja viemäriin. Mikro ei sovi minkään muun valmistamiseen, kuin puuron ja poppareiden ja niihinkään se ei ole ihanteellinen. Mikro ei sovi edes ruoan lämmittämiseen, koska kattilassa tai pannulla lämmitetty kuumenee tasaisemmin ja ruoasta tulee maukkaampaa. Mikro ei sovi oikein leipomotuotteiden sulattamiseenkaan, parempi tulos tulee kun jättää yön ajaksi huoneenlämpöön sulamaan.
Tämä asenne sen sijaan Suomessa minua ns. keljuttaa. Sanotaan että Roomassa ihmiset elävät syödäkseen, eikä toisinpäin. Meillä lyödään ranskikset ja kanannahkalihapullat uuniin arkena.Toisaalta arkena ei ehdi nauttimaan ja tärkeintähän on, että se on syömäkelpoista ja helppoa. Ketsupilla voi korvata myös vähän epäonnistuneen tekeleen maun.
En ole Antti Heikkilän juttuja ikinä juuri lukenut, mutta vähän kyllä nostaa äijän foliohattukerrointa tuo mikro-juttu. Voi tietenkin olla oikeassakin!
-
Viesti Kirjoittaja iGuru »
Kuten sanoin, 1 kasvi/vesi on liian vähän, että koe olisi luotettava. Jännä tuota olis kyl testata ITSE, en usko sinisilmäisesti edes testiä, jossa yritetään todistaa asiaa vääräksi. Voihan siinäkin olla mokia / jopa huijaus.mercury kirjoitti:Ei jumankekka. Salli mun nauraa.iGuru kirjoitti:Tähänkin Antti Heikkilällä on sanottavaa! 8)
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=232![]()
Muoks: Kannattaa siis ihan tosissaan miettiä mitä uskoo. Kyseessä on netissä levinnyt urbaanilegenda.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Siis kyseessä on ihan tosissaan vanha ja jo yleisesti kusetukseksi todistettu juttu. Vääräksi sen todistavia kokeitakin ovat tehneet monet, ei ainoastaan Snopes. Sitä ei kannata miettiä tän enempää. Piste. Asian luulis olevan jo kuollut ja kuopattu. Ne alkuperäiset ruukkukuvatkin on todettu osittain Photoshopatuiksi, että silleen.iGuru kirjoitti:Kuten sanoin, 1 kasvi/vesi on liian vähän, että koe olisi luotettava. Jännä tuota olis kyl testata ITSE, en usko sinisilmäisesti edes testiä, jossa yritetään todistaa asiaa vääräksi. Voihan siinäkin olla mokia / jopa huijaus.mercury kirjoitti:Ei jumankekka. Salli mun nauraa.iGuru kirjoitti:Tähänkin Antti Heikkilällä on sanottavaa! 8)
Tee ihan vapaasti omat testisi. Sitä en kuitenkaan tajua, että miten tuo Antti Heikkilä on päätynyt julkaisemaan sivuillaan tällaisen asian ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä. Kertoo hieman siitä miten uskottavia hänen juttunsa ovat muilta osin...
-
Viesti Kirjoittaja MacMees »
Heikkilä on yhtä uskottava kuin Ylen tutkiva journalismi: Ensin päätetään tulos ja sitten kaivetaan sopivia todisteita esille.mercury kirjoitti:Siis kyseessä on ihan tosissaan vanha ja jo yleisesti kusetukseksi todistettu juttu. Vääräksi sen todistavia kokeitakin ovat tehneet monet, ei ainoastaan Snopes. Sitä ei kannata miettiä tän enempää. Piste. Asian luulis olevan jo kuollut ja kuopattu. Ne alkuperäiset ruukkukuvatkin on todettu osittain Photoshopatuiksi, että silleen.iGuru kirjoitti:Kuten sanoin, 1 kasvi/vesi on liian vähän, että koe olisi luotettava. Jännä tuota olis kyl testata ITSE, en usko sinisilmäisesti edes testiä, jossa yritetään todistaa asiaa vääräksi. Voihan siinäkin olla mokia / jopa huijaus.mercury kirjoitti:Ei jumankekka. Salli mun nauraa.iGuru kirjoitti:Tähänkin Antti Heikkilällä on sanottavaa! 8)
Tee ihan vapaasti omat testisi. Sitä en kuitenkaan tajua, että miten tuo Antti Heikkilä on päätynyt julkaisemaan sivuillaan tällaisen asian ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä. Kertoo hieman siitä miten uskottavia hänen juttunsa ovat muilta osin...
-
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Ei ihmistä ole "tarkoitettu" mihinkään. Evoluutio on sopeutumista, eikä oman tarkoituksensa etsimistä.Kaupunki apina kirjoitti:theinonen kirjoitti:Ihminen on siitä erikoinen olento, että jokainen voi syödä ihan sitä mistä itse tykkää. Pitkälle kehittyneet aivot kun antavat mahdollisuuden vapaaseen valintaan.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Monestihan evoluutiosta seuraa tietyt fyysiset ominaisuudet ja erikoistuminen tiettyyn ravintoon. Juurikin nuo kaikkein pitkälle ravinnon suhteen erikoistuneet eläimet ovat niitä uhanalaisimpia, ja häviävät ensimmäisinä ihmisen laajentaessa omaa elinympäristöänsä ja muuttaessaan luonnon tasapainoa.Fakap kirjoitti: Ei ihmistä ole "tarkoitettu" mihinkään. Evoluutio on sopeutumista, eikä oman tarkoituksensa etsimistä.
Ihmisen vahvuus on juuri monipuolisuus. Miksi rajoittaa omaa elämäänsä keinotekoisesti? Totuushan on, että geeneillä on terveyteen ja elämän pituuteen vähintäänkin yhtä suuri vaikutus kuin ravinnolla.
Ihminen on muuten ainoa eläin joka etsii omaa tarkoitustaan.
-
No ei se nyt ihan sama ole. Esim. http://www.mtv3.fi/makuja/hyvaolo.shtml?1344923Jamac kirjoitti:Eli desi limsaa tai lasi maitoa. It's the same.
Virvoitusjuoma vs. kevytmaito
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
M.P.T kirjoitti:mikaw. Raskaan työpäivän jälkeen ei vaan jaksa tehdä muuta kuin mikroruokaa. Jos käyn kotona ja saan pakasterasiaan sapuskaa niin sekin on helppoa. Minulle on tärkeintä, että ruoka on vaan syömäkelpoista. Tietenkin se olisi hyvä, jos se olisi vielä terveellistä. Tietenkin se mikä on hyvää on maku asia. En usko, että Gordon Ramseykään saisi minulle maittavia ruokia aikaan. Itse vain kaipaisin valmiita pihvejä mitkä heitän vaan mikroon. Esimerkiksi töihin mennessä jätän jääkaappiin sulamaan ja töistä tullessa se vain mikroon. Tomaatit, kurkut yms voi huuhtaista kun mikro möyryää siinä samalla. Ruuan ei tarvitse olla hyvää, mutta sen pitää olla kuitenkin syömäkelpoista.
Pakko tarttua tähän. Oletko koittanut tehdä viikon ruuat viikonloppuna ja pakastaa ne? Itse tein kanawokkia ämpäreittäin, tai ainakin pakastimen täydeltä, kunnes rahat loppuivat kesken. (työtön opiskelija

Oli nopeaa, hyvää ja terveellistäkin. Eniten v!tutti tiskata niitä muovirasioita.
Syy: Lainaukseen liitetty koko M.T.P:n viestin tätä ketjua koskeva asia, koska alkuperäinen viesti siirtyi toiseen ketjuun
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka