Milloin kannattaa ostaa uusi läppäri
-
Milloin kannattaa ostaa uusi läppäri
Viesti Kirjoittaja propete »
Onko tietoa kenelläkään, onko nyt hyvä aika ostaa uusi kone?
Terv. PK
-
Re: Milloin kannattaa ostaa uusi läppäri
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja PRd »
Eli jos tarve on jo tänä vuonna, niin itse ostaisin.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jehu »
On se totta, kone pitää ostaa kun sitä tarvitsee, mutta...KunkkuJ kirjoitti:Jos ostat tarpeisiisi sopivan uuden läppärin, muuttuuko se jotenkin huonommaksi siinä vaiheessa, kun uudempi malli tulee markkinoille? Mitä ihmettä tuollaista jahkailemaan, kone pitää ostaa silloin kun sitä tarvii.
...Kyllä se kone vaan "muuttuu" huonommaksi jos uusi ja parempi julkaistaan parin viikon sisällä samalla rahalla. Itse ymmärrän hyvin miksi asiaa aika useinkin kysytään, siihen on aivan järkevät perusteet. Jos on akuutti tarve ettei voi odottaa yhtään, niin silloin ostaa heti. Jos tarve ei ole akuutti, niin tätä asiaa kannattaa selvittää ennen ostoa.
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Nimenomaan näin, juuri uudistuksen kynnyksellä tehonlisäys Applen suht hitaassa päivityssyklissä on vähintään se noin 50% joten tyhmäähän se olisi samalla rahalla ostaa jo vanhaa tekniikkaa. Jos uudelle koneelle on juuri nyt tarvetta, niin se kannattaa ostaa heti. Uusia malleja voidaan odotella joskus helmi-maaliskuun paikkeilla aikaisintaan ja niidenhän on kaavailtu olevan luokkaa major upgrade, eli koko designin pitäisi uudistua, toivottavasti näytötkin saadaan tälle vuosituhannelle resojen osalta + poistuu se ylimääräinen peili siitä edestä. Todennäköisesti päivitys on hyvinkin riippuvainen Intelistä, että milloin tämä saa pukattua Ivy Bridge -sarjan prosessoreitaan piirisarjojen kera ulos tehtaistaan, joten tilanne elää lähinnä sen osalta, mitään muuta konkreettista ei läppärimarkkinoilla tarvitse odottaa ja jos/kun ollaan major upgrade tekemässä, niin Sandy Bridge -prossuilla sitä tuskin kannattaa enää uusien kynnyksellä tehdä, joten eiköhän tässä mennä samoin kuin tänä vuonna on MBP:n ja Airien suhteen menty, eli heti kun uusi tekniikka on saatavilla, se lanseerataan myös käyttöön..jehu kirjoitti:On se totta, kone pitää ostaa kun sitä tarvitsee, mutta...KunkkuJ kirjoitti:Jos ostat tarpeisiisi sopivan uuden läppärin, muuttuuko se jotenkin huonommaksi siinä vaiheessa, kun uudempi malli tulee markkinoille? Mitä ihmettä tuollaista jahkailemaan, kone pitää ostaa silloin kun sitä tarvii.
...Kyllä se kone vaan "muuttuu" huonommaksi jos uusi ja parempi julkaistaan parin viikon sisällä samalla rahalla. Itse ymmärrän hyvin miksi asiaa aika useinkin kysytään, siihen on aivan järkevät perusteet. Jos on akuutti tarve ettei voi odottaa yhtään, niin silloin ostaa heti. Jos tarve ei ole akuutti, niin tätä asiaa kannattaa selvittää ennen ostoa.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Sinulla on varmasti jotain faktaa jolla voidaan todentaa tuo 50%:n teholisä?mika_t kirjoitti:Nimenomaan näin, juuri uudistuksen kynnyksellä tehonlisäys Applen suht hitaassa päivityssyklissä on vähintään se noin 50%
Olen nähnyt ihan toisenlaisia lukuja Sandyn ja Ivyn välillä (15%). Suurin merkittävä ero näkemäni mukaan on integroitua nuhapumppunäyttistä käyttävissä näytönohjaimen osalta, johon luvataan 60%. ("MacBook "Pro" 13", ja Air). Suurin etu voi olla virrankulutus, eli Ivy tuottaa tehon vähemmällä virralla. (lisää akun kestoa, tai mahdollistaa pienemmän akun = ohuempi rakenne)
Core 2 Duon ja Sandyn välillä on suuri tehoero, mutta tuo on oman kokemuksen mukaan hyvin harvinaista herkkua, eikä toistu kuin pari kertaa vuosikymmenessä, kun lyödään täysin uusi prossusukupolvi kehiiin. Yleensä teho nousee peräkkäisissä malleissa niin maltillisesti, että sitä ei käyttäjä huomaa. Mielestäni tehon tulee nousta vähintään kaksinkertaiseksi käytössä olevaan verrattuna, ennen kun koneen vaihtaminen on mitenkään järkevää.
-
Viesti Kirjoittaja symbol »
Ja missähän nyt moisia lukuja sitten on luvattu (15%) ?adele kirjoitti:Sinulla on varmasti jotain faktaa jolla voidaan todentaa tuo 50%:n teholisä?mika_t kirjoitti:Nimenomaan näin, juuri uudistuksen kynnyksellä tehonlisäys Applen suht hitaassa päivityssyklissä on vähintään se noin 50%
Olen nähnyt ihan toisenlaisia lukuja Sandyn ja Ivyn välillä (15%). Suurin merkittävä ero näkemäni mukaan on integroitua nuhapumppunäyttistä käyttävissä näytönohjaimen osalta, johon luvataan 60%. ("MacBook "Pro" 13", ja Air). Suurin etu voi olla virrankulutus, eli Ivy tuottaa tehon vähemmällä virralla. (lisää akun kestoa, tai mahdollistaa pienemmän akun = ohuempi rakenne)
Core 2 Duon ja Sandyn välillä on suuri tehoero, mutta tuo on oman kokemuksen mukaan hyvin harvinaista herkkua, eikä toistu kuin pari kertaa vuosikymmenessä, kun lyödään täysin uusi prossusukupolvi kehiiin. Yleensä teho nousee peräkkäisissä malleissa niin maltillisesti, että sitä ei käyttäjä huomaa. Mielestäni tehon tulee nousta vähintään kaksinkertaiseksi käytössä olevaan verrattuna, ennen kun koneen vaihtaminen on mitenkään järkevää.
http://www.ahjopalo.com
-
- Porttikiellossa
Ivy Bridge Benchmarks Vs Sandy Bridge – First Performance Comparisonsymbol kirjoitti:Ja missähän nyt moisia lukuja sitten on luvattu (15%) ?
http://lenzfire.com/2011/07/ivy-bridge- ... parison/2/In the test results of PCMark 7, Super Pi, wPrime, CineBench R11.5 the “Ivy Bridge” sample, as expected, it showed a performance edge while compared to “Sandy Bridge” by around 10 percent margin,
Eli 10% löytyi. Olen nähny myös muita testejä, joissa erot pyörivät 15% paikkeilla.
Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_BridgeIvy Bridge
Intel's performance targets (compared to Sandy Bridge) 20% increase in CPU performance.
Intel is expecting a 60% increase in 3DMark Vantage scores
Eli Intelin tavoitteena ei ole ollut kuin noin 20% teholisä Sandyyn verrantuna. Integroitu grafiikka saa sitten enemmän potkua (Applehan on ollut kiristämästä tätä jo pitkään Intelilltä)
-
Mielestäni jos saavutetaan 15% tehonlisäys, parempi gpu ja alhaisempi virrankulutus = viileämmät laitteet niin empä tiedä voiko enää muuta pyytää. Applelta tietty voisi pyytää moniakin asioita uuden MBP:n designin myötäadele kirjoitti:Ivy Bridge Benchmarks Vs Sandy Bridge – First Performance Comparisonsymbol kirjoitti:Ja missähän nyt moisia lukuja sitten on luvattu (15%) ?http://lenzfire.com/2011/07/ivy-bridge- ... parison/2/In the test results of PCMark 7, Super Pi, wPrime, CineBench R11.5 the “Ivy Bridge” sample, as expected, it showed a performance edge while compared to “Sandy Bridge” by around 10 percent margin,
Eli 10% löytyi. Olen nähny myös muita testejä, joissa erot pyörivät 15% paikkeilla.
Wiki:http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_BridgeIvy Bridge
Intel's performance targets (compared to Sandy Bridge) 20% increase in CPU performance.
Intel is expecting a 60% increase in 3DMark Vantage scores
Eli Intelin tavoitteena ei ole ollut kuin noin 20% teholisä Sandyyn verrantuna. Integroitu grafiikka saa sitten enemmän potkua (Applehan on ollut kiristämästä tätä jo pitkään Intelilltä)

-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Huomautan että tässä testataan luvattomasti hankittua pre-production prossua joka ei ole edes vielä valmis, julkaisu kun ei ole ihan heti ensi vuoden alussa ja sinä aikana lopullinen raudan ja microkoodin hiominen voi saada huomattavia tehonlisäyksiä aikaan, jopa niin paljon että saavutetaan tuo 50% lisäys kun kerran huhupuheiden mukaan hiottavaa on roppakaupalla esim. uuden transistorityypin takia.
Niin ja tuo 50% kommentti tuli varmaan viime prosessoriarkkitehtuuri-hypystä joissa saatiin ihan oikeasti tuo 50% (ellei 100%) tehonlisäys.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja PRd »
Alkuperäiseen viestiin vastaten, itseasiassa viimeisimmät huhut kertovat, että 15" Air saattaisi olla tulossa Q1 2012 aikana.propete kirjoitti:Onko tulossa lähiaikoina taas uutta mallia MBP / MBAir. Olen aikeissa tämän vuoden puolella hankkia uuden tehokkaimman mahdollisen läppärin lähinnä Photoshop, mutta myös musa / iMovie editointiin. Matta/ Hi-Res näytöllä ja lisämuisteilla 15`MBP hinnaksi tulee n. 2700€. Minulle on vain kaksi kertaa aikaisemmin käynyt niin, että juuri kun olen hankkinut koneen, tulee uusi mullistava malli...
Terv. PK
-
Viesti Kirjoittaja napottaja »
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Mielestäni "koskaan" ei ole hyvä aika ostaa uudempaa konetta tmv. - koska AINA tulee se uudempi ja mullistavampi versio perään…Mun mielestä se laitehankinta pitää tehdä silloin kun sellaiselle on tarvetta.propete kirjoitti:Onko tulossa lähiaikoina taas uutta mallia MBP / MBAir. Olen aikeissa tämän vuoden puolella hankkia uuden tehokkaimman mahdollisen läppärin lähinnä Photoshop, mutta myös musa / iMovie editointiin. Matta/ Hi-Res näytöllä ja lisämuisteilla 15`MBP hinnaksi tulee n. 2700€. Minulle on vain kaksi kertaa aikaisemmin käynyt niin, että juuri kun olen hankkinut koneen, tulee uusi mullistava malli...
Terv. PK
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
Mutta sellasta se on, hyvin on tämäkin toiminut
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Porttikiellossa
Se onkin ihan ok, ja tavallista kun arkitehtuuri säilyy samana, mutta käytetään ohuempaa viivanleveyttä.symbol kirjoitti:Mielestäni jos saavutetaan 15% tehonlisäys, parempi gpu ja alhaisempi virrankulutus = viileämmät laitteet niin empä tiedä voiko enää muuta pyytää. Applelta tietty voisi pyytää moniakin asioita uuden MBP:n designin myötä :)
Ymmärtääkseni Ivy Bridge oli valmis jo aikaa sitten, siis etuajassa, ja siis tuotantokin on jo aloitettu, mutta sen tuloa markkinoille lykättiin, koska AMD:n vastineet ovat olleet sen verran vaatimattomia.
Tuo ei ole uutinen. Kaikkea tulee epäillä, alati. Olemme salaliittojen ympäröimiä. Aivan.L_A_G kirjoitti:Itse en kyllä luottaisi noihin puoli-epämääräisiin blogeihin.
Luultavasti, mutta C2D:stä hyppääminen i5/i7 prossuihin antoi käytännöss lähes tuplatehon parivuotta vanhaan koneeseen verrattuna. Nuita hyppäyksiä ei vain ole joka vuosi, tai edes joka toinen vuosi, tai joka kolmas. Ja jos Intel itse omien suunnitelmien mukaan pyrkii viivaleveyttä kaventamalla 20% tehonlisään, niin turha odotella 50%:a. Intel pyrkii kilpailun puutteen takia rahastamamaan jokaisen pienenkin hyppäyksen mahdollisimman tehokkaasti.L_A_G kirjoitti:ja tuo 50% kommentti tuli varmaan viime prosessoriarkkitehtuuri-hypystä joissa saatiin ihan oikeasti tuo 50% (ellei 100%) tehonlisäys.
Kuten monesti jo mainittu integroitu grafiikkapuoli saa kauan kaivattua potkua. Joka on luonnollista sekä Applen vaatimusten, mutta ennen kaikkea pöytäkoneiden kuoleman takia. Pöytäkoneet tuossa erilliskotelomuodossa ovat dead, reliikkejä, menneen talven lumia. Marginaalinäpertelijöiden ja ylikellottajien puuhasteluvälineitä, vailla mitään suurempaa taloudellista merkitystä. Niiden merkitys tulee muuttumaan olemattomaksi parissa vuodessa, tulevat painumaan sotamuistojen joukkoon.
Focus tulee olemaan kannettavissa ja erityisesti Airin tyylisissä ultrakannettavissa, jotka tulevat olemaan ”se” juttu. Siellä liikkuu raha ja rahan mukana kehitys. Integroidun grafiikkapuolen parantaminen poistaa viimeiset pullonkaulat ja ultrakannettava soveltuu lähes kaikkeen mitä tavallinen ihminen koneeltaan vaatii.
Aivan. Hitain mid 11” Air on 70% tehokkaampi kuin tasan kaksi vuotta vanhempi (mid 2009) 15”:n MBP. Hitain Air omaa 20% enemmän tehoa kuin nopein Core2Duolla varustettu 2010 15”:n MBP. (tästä vain kannattaa olla hiljaa, varsinkin jos on myymässä jotain C2D nuhista.)napottaja kirjoitti:Itse sain hommattua MacBook Airin viime viikolla… Täytyy sanoa, että verrattuna vuoden 2007 MBP:hen… on kyllä tapahtunut huomattavaa kehitystä.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Nyt kyllä suosittelen että laitat jäitä hattuun ja rauhotut... Pöytäkoneet ovat olleet olemassa yli 40 vuotta ja ne eivät ole menossa minnekkän, vaikka kannettavat valtaavat markkinoita kun ihmiset ostelevat kannettavia pöytäkoneiden tilalle vaikka heillä ei ole käyttöä sellaiselle, niin nillä on vielä sen verran vankka asema että että sitä ei ole huojuttamninen. Kun puhut ultrakannettavista "tavallisten ihmisten" koneena, tunnen että sinulla on kyllä aika pahoja mieliharhoja sillä "tavalliset ihmiset" tarvitsevat vielä sisäänrakennettua levyasemaa ja muita toimintoja jotka ovat jääneet pois ultraportableissa niiden vievän tilan ja painon takia.adele kirjoitti:Kuten monesti jo mainittu integroitu grafiikkapuoli saa kauan kaivattua potkua. Joka on luonnollista sekä Applen vaatimusten, mutta ennen kaikkea pöytäkoneiden kuoleman takia. Pöytäkoneet tuossa erilliskotelomuodossa ovat dead, reliikkejä, menneen talven lumia. Marginaalinäpertelijöiden ja ylikellottajien puuhasteluvälineitä, vailla mitään suurempaa taloudellista merkitystä. Niiden merkitys tulee muuttumaan olemattomaksi parissa vuodessa, tulevat painumaan sotamuistojen joukkoon.
Focus tulee olemaan kannettavissa ja erityisesti Airin tyylisissä ultrakannettavissa, jotka tulevat olemaan ”se” juttu. Siellä liikkuu raha ja rahan mukana kehitys. Integroidun grafiikkapuolen parantaminen poistaa viimeiset pullonkaulat ja ultrakannettava soveltuu lähes kaikkeen mitä tavallinen ihminen koneeltaan vaatii.
Se että sanot että pöytäkoneet olisivat jotenkin oikeasti kuolemassa kielii jostain todella pahasta mieliharhasta joka mitä luultavammin johtuu siitä ettet ymmärrä että Applen mallitarjonta ja menekin jakautuminen ei ole sama kuin PC puolella. Suurimmalla osalla kuluttajista ei ole tarvetta kantaa konettaan mukanaan jonka takia heillä ei ole tarvetta kannettavalle eikä siten ole järkeä maksaa enemmän koneesta jossa on vähemmän tehoa, lähes kääpiö-kokinen näyttö ja jota ei juuri voi päivittää. Nopeammat integroidut grafiikat korvaavat puutteita halvoissa ja ultraportable-kannettavissa, mutta kunnon pöytäkoneiden (en siis puhu iMac:ista jossa on kannettavan näytönohjaimia) grafiikka-piirit ovat vielä sen verran paljon tehokkaampia, puhumattakaan siitä kuinka ne voi päivittää ilman että heivaa koneen roskikseen ja ostaa uuden, että niiden vertaaminen ei ole edes hauskaa.
Eli mitä jos heräisit ja lähtisist suksimaan sieltä adele-mailmasta ja tulist kattelemaan paikkoja tänne todellisuuteen jossa suurimmalla osalla ihmisistä on PC ja siinä Windows, koneella pelataan ja optisia levy-asemia sekä ties mitä muuta "antiikki-tavaraa" käytetään ihan oikeasti.
Niin, Air:i omaa enemmän prosessoritehoa kuin Core 2 Duo koneet Sandy-Bridge pohjaisen prosessorinsa kanssa, Core 2 Duo MBP:illä on vielä nopeammat näytönohjaimet, paljon enemmän erillaisia liittimiä, optinen levy-asema (jota ihme kyllä käytetään vielä tänä päivänä), mahdollisuuden päivittää muuta kuin kovalevyn kalliilla ja eksoottisella ulkomailta tilatulla osalla ja (mahdollisesti) isommat näytöt.adele kirjoitti:Aivan. Hitain mid 11” Air on 70% tehokkaampi kuin tasan kaksi vuotta vanhempi (mid 2009) 15”:n MBP. Hitain Air omaa 20% enemmän tehoa kuin nopein Core2Duolla varustettu 2010 15”:n MBP. (tästä vain kannattaa olla hiljaa, varsinkin jos on myymässä jotain C2D nuhista.)napottaja kirjoitti:Itse sain hommattua MacBook Airin viime viikolla… Täytyy sanoa, että verrattuna vuoden 2007 MBP:hen… on kyllä tapahtunut huomattavaa kehitystä.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minä olen ostanut koneen yleensä siinä vaiheessa, kun uusi on tullut kauppoihin. Silloin sen vanhan mallin, josta kauppias haluaa eroon, saa hieman halvemmalla. Ero ei ole kovin suuri mutta sen verran se näkyy hinnassa, että olen katsonut tällaisen ostoksen olevan kannattavan.micqo kirjoitti: Mielestäni "koskaan" ei ole hyvä aika ostaa uudempaa konetta tmv. - koska AINA tulee se uudempi ja mullistavampi versio perään…Mun mielestä se laitehankinta pitää tehdä silloin kun sellaiselle on tarvetta.
Olennaista on mielestäni se, että selvittää ensiksi millaisia ominaisuuksia ostettavan koneen suhteen tarvitsee. Tämän jälkeen on helpompi päättää se mitä haluaa ostaa. Tarpeiden hahmottamisen jälkeen ei ole enää niin suurta merkitystä sillä onko se uusi kone hiuksia nostattavan nopea, kun tietää selviävänsä jollakin muullakin mallilla kuin sillä kaikkein uusimalla ja kalleimmalla.
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
NYT on aika hyvä hetki ostaa, koska aivan varmaa on, että ennen joulua ei varmasti tule enää mitään päivityksiä. Eikä joulun/vuodenvaihteen välipäivinä. Sitten on vielä loppiainenkin.propete kirjoitti:Onko tulossa lähiaikoina taas uutta mallia MBP / MBAir. Olen aikeissa tämän vuoden puolella hankkia uuden tehokkaimman mahdollisen läppärin lähinnä Photoshop, mutta myös musa / iMovie editointiin. Matta/ Hi-Res näytöllä ja lisämuisteilla 15`MBP hinnaksi tulee n. 2700€. Minulle on vain kaksi kertaa aikaisemmin käynyt niin, että juuri kun olen hankkinut koneen, tulee uusi mullistava malli...
Terv. PK
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
- Porttikiellossa
??? Airissa on levyasema, siis jos sellaisen haluaa. Airissa voi jopa olla kaksi levyasemaa kiinni samaan aikaan, kuten kumppanini Airissa, (silloin harvoin kun hänellä on tarve nopeasti kopioida joku CD/DVD). Eli levyaseman puuttuminen koneen sisältä ei ole ongelma. Kuten tutkimuksissa on todettu 80% Applen käyttäjistä käyttää korkeintaan satunnaisesti tai ei ollenkaan levyasemaa.L_A_G kirjoitti:"tavalliset ihmiset" tarvitsevat vielä sisäänrakennettua levyasemaa ja muita toimintoja jotka ovat jääneet pois ultraportableissa niiden vievän tilan ja painon takia.
Mitä ovat nämä "muut toiminnot", joita tavallinen käyttäjä jää kaipaamaan siirtyessään kevyeeseen kannettavaan? (Airin huonoin puoli ja selkeä puute eli se että se jaksaa ohjata vain yhtä 27" näyttöä kerrallaan, tulee varmasti korjaantumaan tuo grafiikka-päivityksen jälkeen)
??? Missä maailmassa oikein elät? Mitä tekemistä sillä on onko tarve kantaa konetta mukana vai ei, sen kanssa minkälaisen koneen hankkii?L_A_G kirjoitti:Suurimmalla osalla kuluttajista ei ole tarvetta kantaa konettaan mukanaan jonka takia heillä ei ole tarvetta kannettavalle
Miksi kukaan, jolla ei ole tarvetta pitää konetta mukana ostaisi puhisevan kotelon johtohässäköineen, jos sen voi korvata all-in-one koneella? Miksi syyksi ei riitä se, että haluaa käyttää tietokonetta vain sohvalla maaten? Tai kun on paskalla.
Applen viime kvartaalin mac-myynnistä 74% onli kannettavia. Pöytäkoneista, joista varmasti lähes 99% on läppärin sisuskaluilla varustettuja iMacceja ja MacMinejä (ei siis niitä "oikeita" pöytäkoneita). Mac Pron, eli ainoan Applen tarjoaman pöytäkoneen osuus on parhaimmillaankin prosentin osia Maccien myynnistä.
Jos et tuosta kuvasta näe trendiä (vaikka iMac ja MacMini sen vääristääkin) niin olet kaiken avun saavuttamattomissa (ei olisi uutta).
Ilmeisesti ihmiset ostavat väärin? Vain sinä olet nähnyt valon? Loistat majakan lailla pimeydessä, kertomassa mitä kenenkin tulisi ostaa?L_A_G kirjoitti:eikä siten ole järkeä maksaa enemmän koneesta jossa on vähemmän tehoa, lähes kääpiö-kokinen näyttö ja jota ei juuri voi päivittää.
"Pöytäkoneet", jotka ovat koottu läppärin osista, tuovat vain 6% Applen liikevaihdosta. Jos tuohon käppyrään yritettäisiin lohkoa Apple ainoan todellisen pöytäkoneen Pron osuus, niin niin ohutta viivaa ei pystyisi havaitsemaan.
Roskikseen heivaaminen koskee vain PC:tä, joista hiemankaan vanhemmasta koneesta ei käytettynä saa käytännössä mitään. Siksi päivittäminen voi olla hyvä vaihtoehto roskiin heivaamisen sijaan. Macit sen sijaa pitävät (usein liiankin) hyvin hintansa ja käyvät käytettynä kaupaksi. Roskikseen en ole Maccia vielä joutunut viemään.L_A_G kirjoitti:ne voi päivittää ilman että heivaa koneen roskikseen
Pelaajille on tietossa rude awakening kun huomaavat, että elämä onkin ihan jossain muualla ja se, että pääsee jossain pelissa tasolle x ei takaakaan naisten kulutuskysyntää. Peräkammari kutsuu Nyrkki-Kyllikin kera. Sitten ihmetellään, hurisevan tietokonetornikotelon vieressä, miten tässä näin pääsi käymään?L_A_G kirjoitti:Eli mitä jos heräisit .... koneella pelataan ....
-
- Porttikiellossa
Tuo on ok-tapa toimia, edellyttäen, ettö sisällä ei ole tapahtunut jotain ratkaisevaa, kuten C2D/i5-prosessorivaihdoksen yhteydessä. Silloin se on äärimmäisen huono tapa toimi, sillä teho voi nousta uusimmassa mallissa melkein tuplaksi, mutta alennukset vanhasta mallista ovat yleensä marginaalisia.Mikael K. kirjoitti:Minä olen ostanut koneen yleensä siinä vaiheessa, kun uusi on tullut kauppoihin. Silloin sen vanhan mallin, josta kauppias haluaa eroon, saa hieman halvemmalla. Ero ei ole kovin suuri mutta sen verran se näkyy hinnassa, että olen katsonut tällaisen ostoksen olevan kannattavan.
Ajan kanssa, viimeistään siinä vaiheessa kun on myymässä konettaan, yleinen tietoisuus on kasvanut ja tulee takkiin vaihtohinnassa. Eli se mahdollinen "voitto" vielä kutistuu entisestään.
Aika usein kysytään neuvoa koneen hankinnan suhteen. En nykytietämykselle oikein voi suositella C2D-koneen ostamista kenellekään, joka tekee koneellaan jotain hieman enemmän vääntöä vaativaa.
-
Itseasiassa arkkitehtuuri on uusi sillä Intel käyttää uusia Tri-Gate 3D-transistoreita Ivy Bridgessä vanhan 2D-transistoreiden sijaan. Samalla kun siirrytään pienempään viivaleveyteen 22nmadele kirjoitti:Se onkin ihan ok, ja tavallista kun arkitehtuuri säilyy samana, mutta käytetään ohuempaa viivanleveyttä.symbol kirjoitti:Mielestäni jos saavutetaan 15% tehonlisäys, parempi gpu ja alhaisempi virrankulutus = viileämmät laitteet niin empä tiedä voiko enää muuta pyytää. Applelta tietty voisi pyytää moniakin asioita uuden MBP:n designin myötä
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Uskon tuon. Mutta jos tekee vähän vähemmän vääntöä vaativaa hommaa, kevyttä kuvankäsittelyä, koodausta, p*rnon katselua sun muuta niin 2.4 C2D 8GB:llä muistia ei ole missään vaiheessa osoittanut mitään hidastelun merkkejä.adele kirjoitti: Aika usein kysytään neuvoa koneen hankinnan suhteen. En nykytietämykselle oikein voi suositella C2D-koneen ostamista kenellekään, joka tekee koneellaan jotain hieman enemmän vääntöä vaativaa.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Porttikiellossa
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka